Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 04:21   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Met schoenen te dragen misdoe ik niemand iets.
Zal ik morgen eens in uw moskee komen rondlopen.
HEUHJ HEUHHJE BOB! ik ga mee!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 05:58   #82
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
INDERDAAD. LATEN WE DE ZAKEN EENS OMKEREN EN ZIEN HOE HET ERAAN TOE GAAT IN DE LANDEN VAN HERKOMST VAN DEZE MENSEN DIE HIER ABSOLUTE EN ONBEPERKTE RECHTEN OPEISEN:
In Marokko staat in de grondwet ingeschreven dat het verboden is om zich te bekeren tot een andere godsdienst of om te verklaren dat men de islam verlaat. Onlangs werd in Marokko iemand in de gevangenis opgesloten omdat die persoon heeft geprobeerd om moslimjongeren te bekeren tot het christendom. Ook in Turkije is het verboden om zich te bekeren of de islam (voor de geboren moslims) af te vallen. Momenteel zitten er er een aantal Turken in de gevangenis omdat ze zich bekeerden tot het christendom.
Dan hebben ze nog geluk -of misschien helemaal niet. Ik kan mij die gevangenissen niet echt voorstellen, maar een luxe-kamer als een belgische gevangenis zal het zeker niet zijn- dat ze niet gelijk om zeep worden geholpen. Want dat mag/moet zelfs van de islam -vredelievende- godsdienst
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 06:03   #83
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
IZMIR, Turkey (AP) - Police arrested 40 members of an evangelical church during Sunday prayers for allegedly holding a religious service without prior authorization, police said Monday.
En dat soort land wil men toelaten tot de EC???
Helllllloooooooooo.....

Ik zie ze nog klagen dat Europa hen aan het lijntje houdt en daarin geef ik hen gelijk.
Dus: Europa beslis en stel heel duidelijk: "Jullie bieden geen vrijheid van godsdienst - een fundamenteel recht in onze beschaving - dus er kan geen sprake zijn van lidmaatschap"
Oud 19 december 2006, 06:11   #84
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En hoogst waarschijnlijk zien mensen het kruisteken ook als symbool voor de vervolging en moord op mensen van andere godsdiensten.
Dat is geschiedenis. Zoals al een paar keer aangehaald in dit forum hebben Jodendom, Christendom en Islam eenzelfde, enge basis:
Wij hebben gelijk en de rest moet aanpassen (bekeren) of dood.
Het probleem is dat Jodendom en Christendom zijn opgegroeid en meegegroeid met de nieuwere ideeen in de wereld. Alleen islam blijft steken bij eeuwenoude, vrijheid beperkende en moorddadige geschriften. En zij zijn er nog fier op ook.
Het verbieden van de hoofddoek -of je het draait of keert: het is een uiting van de moslim onvrijheid [vooral voor vrouwen dus]- is een eerste stap in een gerechtvaardigde strijd tegen de islam onderdrukking.
Oud 19 december 2006, 10:56   #85
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Met een SS uniform doe je evenmin niemand iets mis.
Door je rechterarm omhoog te steken doe je nog veel minder iets mis.
Door je eigen lichaam te tatoueren doe je ook niks mis.

Wat is je punt?
Als je het niet wist, zal ik je dat even vertellen. Iemand die zijn rechterarm omhoog steekt is een aanbidder van Hitler, meer bepaald noemen we dat de nazigroet. Wat was hun doel? Holocaust..Denk ies na..Als je de dag van vandaag twee mensen naast elkaar zet. een iemand met een hooffdoek en iemand iemadn die een nazigroet doet..Welke zou meer kritiek krijgen? Is toch logisch? Je zet twee dingen gelijk die totaal nie kunnen.
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 10:57   #86
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
En als ik nu zonder hoofddoekje in Iran of Saudi Arabie e.d. wil rondlopen?
Dan nog niet gesproken v.e. mini rokje? Houd a.u.b. op met dat gelul over een hoofddoekje... dat was en is ons probleem niet. Er zijn al genoeg problemen zonder dat er nog zo'n stom stuk ideologisch stuk stof voor kunstmatige spanningen moet zorgen. Het is zelf jammer dat er hier een hoop mensen hun tijd aan vuil maken. Met vriendelijke groeten.
Dat jij zonder hoofddoek of met een minirok in Iran wil lopen is jouw probleem.
Niemand houdt je tegen dat te doen Ik ben hier bezig over mensen die dat vrijwillig willen doen, een hoofddoek dragen. Ik zou niemand dwingen. De ongelovigen zeker niet, ieder gelooft in zn eigen geloof, is wel logisch.
Oud 19 december 2006, 11:39   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Als je het niet wist, zal ik je dat even vertellen. Iemand die zijn rechterarm omhoog steekt is een aanbidder van Hitler, meer bepaald noemen we dat de nazigroet. Wat was hun doel? Holocaust..Denk ies na..Als je de dag van vandaag twee mensen naast elkaar zet. een iemand met een hooffdoek en iemand iemadn die een nazigroet doet..Welke zou meer kritiek krijgen? Is toch logisch? Je zet twee dingen gelijk die totaal nie kunnen.
Ik zie net de logika niet in waarom de ene meer kritiek zou krijgen dan de andere.

De ene is inderdaad een volgeling van iemand die de joden wou uitroeien, en een groot Arisch Rijk voor ogen had,
de andere is een volgeling van iemand die zelf instond voor de eerste genocide op joden en die bovendien ook nog alle andere "ongelovigen" wil uitroeien, en een groot wereldwijd islamitisch rijk voor ogen heeft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 december 2006, 14:10   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zelfs medische argumenten.
Ik wil geen voetschimmel oplopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:14   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb zelfs medische argumenten.
Ik wil geen voetschimmel oplopen.
Ge hebt overschot van gelijk.

Echter, ik ben ergens in Cairo een aantal jaren geleden één van die moskees gaan bezoeken.

Het was daar niet alleen "schoenen uit", maar verplicht om van die vilten sloefkes te huren, die gewoon constant hergebruikt werden.

Oud 19 december 2006, 15:25   #90
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik zie net de logika niet in waarom de ene meer kritiek zou krijgen dan de andere.

De ene is inderdaad een volgeling van iemand die de joden wou uitroeien, en een groot Arisch Rijk voor ogen had,
de andere is een volgeling van iemand die zelf instond voor de eerste genocide op joden en die bovendien ook nog alle andere "ongelovigen" wil uitroeien, en een groot wereldwijd islamitisch rijk voor ogen heeft.
Right, bij de laatste ben je dik mis. Wij willen geen ongelovigen uitroeien..Anders was dat allang gebeurd. Dat is zo'n soort bijgeloof die jullie niet-gelovigen creeren en bedenken van ons. doe zo verder
Oud 19 december 2006, 15:30   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Right, bij de laatste ben je dik mis. Wij willen geen ongelovigen uitroeien..Anders was dat allang gebeurd. Dat is zo'n soort bijgeloof die jullie niet-gelovigen creeren en bedenken van ons. doe zo verder
Het wordt tijd dat ge uw koran eens goed gaat lezen! Zelfs in de originele versie.

Ge kunt al beginnen bij Soera 9.

Wat zou je er in feite van vinden moest het VB volgende stellingen promoten?

Een kleine bloemlezing:
Quote:
Quote:5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
wordt, mits enige aanpassing (aanpassing in vet)

De vergelding dergenen die oorlog tegen Filip en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

----------------

Quote:
Quote:8.73 De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.
wordt:
Het ander volk zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

-----------------
Quote:
Quote:2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij het stadhuis, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor het ander volk
-----------------
Quote:
Quote:8:12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt het eigen volk. Ik boezem ontzag in de harten van het ander volk. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

------------------
Deze is een ietsje moeilijker, maar best doenbaar:

Quote:
Quote:9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Wanneer de verkiezingen voorbij zijn, doodt dan het ander volk waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en zich assimileren en belastingen betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Filip is Vergevensgezind, Genadevol.

-----------------

Eentje om over na te denken:

Quote:
Quote:2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de politiek alleen voor Filip wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de criminelen

Straf hé!

Oud 19 december 2006, 17:44   #92
hydra
Partijlid

Standaard

Ik ken mijn koran. Ik zou het jou nie gunnen om mij dat aan te leren..Ik weet wat de feiten zijn, maar ik ben er sterk tegen als mensen als jullie vervalste zaken naar voren toeschuiven. Ik geloof de arabische versie, nix anders!
Oud 19 december 2006, 18:22   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken mijn koran. Ik zou het jou nie gunnen om mij dat aan te leren..Ik weet wat de feiten zijn, maar ik ben er sterk tegen als mensen als jullie vervalste zaken naar voren toeschuiven. Ik geloof de arabische versie, nix anders!
hewel meiske, de nummerkes staan erbij hoor! kan je het in het arabische opzoeken.

Yusuf Ali was trouwens een arabier die de koran naar het engels vertaalde. Ik mag dus aannemen dat jij het arabisch beter kent dan die beëdigde vertaler?

Oud 19 december 2006, 19:58   #94
hydra
Partijlid

Standaard

Dat heeft toch niets met dien hoofddoekgedoe te maken?

Begin anders een ander topic?

EN nog iets: ik geloof niets van wat erboven staat! En weet je dat originele versie int arabisch beginnen overtype is een onbegonne werk, aangezien jullie dat als een soort bullshit zien

Laatst gewijzigd door hydra : 19 december 2006 om 20:00.
Oud 19 december 2006, 21:11   #95
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

EN nog iets: ik geloof niets van wat erboven staat! En weet je dat originele versie int arabisch beginnen overtype is een onbegonne werk, aangezien jullie dat als een soort bullshit zien
Typical!!!
Is zoals praten tegen iemand da in een sekte zit.
Staat voor geen discussie open.

Wat wij zeggen dat kan niet en zo staat het niet geschreven enz enz enz...ziekelijk volkske.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:21   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet het een peulschil zijn om het te weerleggen.
Oud 20 december 2006, 00:26   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat staat ook met zoveel woorden beschreven.
Ge weet wel, de duivel die u van het rechte pad wilt afleiden.
Uw profeet wist ook wel dat zijn wijsheid geen kritiek kon doorstaan.
Oud 20 december 2006, 07:32   #98
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben effekes weggeweest maar ga direkt mee naar de moskee... hoe meer zielen hoe meer vreugd. Mag ik mijn hond ook meenemen. t'beestje moet dringend nog eens buiten.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 07:39   #99
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat jij zonder hoofddoek of met een minirok in Iran wil lopen is jouw probleem.
Niemand houdt je tegen dat te doen Ik ben hier bezig over mensen die dat vrijwillig willen doen, een hoofddoek dragen. Ik zou niemand dwingen. De ongelovigen zeker niet, ieder gelooft in zn eigen geloof, is wel logisch.
Djeezes wat een gelul
... niemand houdt je tegen...?
... ongelovigen...?
...De onglovigen zeker niet... dat is dus pech voor de gelovigen zeker.

Het eerste voorbeeld v.e. opgroeiende moslimextremist op politics.be applaus a.u.b.
Oud 20 december 2006, 07:50   #100
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb thuis ook een koran de ene kant in het Nederlands en de ander in het Arabisch... Ik lees de Nederlands kant natuurlijk aangezien ik geen Arabisch ken. Heel ophelderend boekje dat eigenlijk door iedereen zou moeten gelezen worden om te weten wat voor een kloterij de wereld nog te wachten staat door de moslims. Ik kan telkens maar een paar bladzijden lezen omdat ik er koppijn van krijg aangezien het meestal dwars staat tegen de hier algemene gedachten zoals: democratie, vrijheid, verdraagzaamheid, enz...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be