![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Weet u wat de Beringse Turken - die lang niet allemaal zo racistisch zijn als dat krapuul dat hier ter sprake is - hier kwamen zoeken? Zij hebben hier jarenlang in de ooit bloeiende Beringse steenkolenmijnen gewerkt (omdat er te weinig Vlamingen tot dat harde werk bereid waren). Beringen, Vlaanderen en België heeft veel te danken aan die gastarbeiders. Ik maak uit uw generaliserende reactie op dat u zelf even racistisch bent als die stenengooiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hij had zich moeten afzetten tegen het racistische karakter van de steniging en zich dan afvragen hoe het komt dat racisme tegenwoordig zo populair is bij sommige jongeren. Zou de alom verspreide tijdsgeest die zich afzet tegen het "politiek correcte denken" en die zelfs journalisten van "kwaliteits"-media heeft aangetast - hier voor iets tussenzitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anderzijds blijf ik erbij dat die racistische jongeren zwaarder gestraft hadden moeten worden (èn hun ouders waar het om minderjarigen gaat). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het grootste deel van Vlaanderen was toen nog een overstroomd gebied waar je alleen in paalwoningen kon overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar nu dus nog niet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U bent gewoon zelf een ziekelijke moslimhater. Heeft Godfried Danneels of de paus zich verontschuldigd toen een Vlaming (dus "een katholiek", volgens uw logica) in Antwerpen op allochtonen is beginnen schieten? Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 6 december 2006 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1. "Belgica" kwam grondgebiedgewijs maar gedeeltelijk overeen met het huidige Pelgië. 2. De "Belgae" was een verzamelnaam voor een aantal Keltische stammen (waaronder de Eburonen); het is niet zeker of die zichzelf ook zo benoemden en of die zichzelf als verwante stammen bezagen. Alleszins waren het Kelten, geen Germanen zoals onze voorouders. 3. Het is onzeker of Ambiorix ooit echt geleefd heeft. Conclusie: De "Belgen" van 1830 lieten zich bij hun naamkeuze inspireren door voorvaderen die zeker de hunne niet waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook in de vele eeuwen tussen de tijd van Caesar en 1830 werden de bewoners van onze contreien (tot welke "stammen" ze ook behoorden of van welke afkomst ze ook waren) vaak Belgen genoemd. Graag een voorbeeldje? Kijk hier: http://www.cultuurwijzer.nl/cultuurw...l/i000411.html Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 6 december 2006 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() denk even met me mee, wil je, wat is nu het slechtste voor 'de moslims'(ik weet t t is een veralgemening) in België ... dat de enige officiële gesprekspartner voor de Belgische overheid i.e. de MoslimExecutieve zich verontschuldigt voor dit wangedrag en ervan afstand neemt als niet volgens de 'Islam' ? of dat ze niks doet en het idee laat voortleven dat dit allemaal kan binnen de Islam (in België!) ... is het nu zo moeilijk te vatten dat de ergste slachtoffers van minimaliseren van geweld wegens uiterlijke kenmerken van een geloofsovertuiging wel eens de moslims zelf zouden kunnen worden ?! dus in t vervolg, denk ook nog twee keer na, en bijt liever uw tong af dan iemand die het nog goed voor heeft en nog hoopt op beterschap meteen een "moslimhater" te noemen hé ... ook in uw geval zou een verontschuldiging op zijn plaats zijn, me dunkt Laatst gewijzigd door Anna List : 6 december 2006 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Bobke denkt blijkbaar dat er een belangrijk onderscheid gemaakt moet worden als slechts één racistische Vlaming een dodelijke razzia op allochtonen uitvoert (gelukkig redelijk snel gestopt) - daar zijn volgens hem blijkbaar geen verontschuldigingen voor nodig - terwijl het voor de racistische bekogeling (met stenen, zonder gekwetsten, maar het had erger kunnen zijn) anders is omdat het krapuul toen met 10 was?
Vanaf welk aantal racisten zijn er verontschuldigingen van de hoogste religieuze leiders nodig, Bobke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar u geeft minstens de indruk een moslimhater te zijn door eerst te schrijven dat de plaatselijke moslimgemeenschap zich niet verontschuldigd heeft, en als daar dan van verschillende kanten reactie op komt dat u die verontschuldigingen blijkbaar niet gehoord of gezien hebt, zegt u niet "sorry, ik was te snel met mijn oordeel", maar gaat u plots zeggen dat u bedoelde dat de Belgische moslimexecutieve zich had moeten verontschuldigen (voor de daden van een bende racistische jongeren in Beringen, die van Turkse afkomst en misschien toevallig ook moslim zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarna heb ik mij geergerd en ik heb meteen gesproken van de vertegenwoordigers van de Islamitische gemeenschap ... en nog steeds : dat is er maar ééntje officieel hoor. en laat ons elkaar geen Liesbeth noemen ... dit geweld vindt zijn oorsprong in religie ... zoiets ontkennen is CONTRAproductief voor de positie van de moslimgemeenschap in Belgie. stop nu toch eens eindelijk met die 'rozengeur en manenschijn', noem een kat een kat en een uitwas een uitwas ... bij een HVT maar ook in dit geval. niet meer niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben ongelovig en gekant tegen de totalitaire ambities van elke godsdienst, maar ik zie toch wel dat de crimineelste allochtonen in Antwerpen (waar ik woon) helemaal geen religieuze motieven hebben om zich te gedragen zoals ze doen, al zijn er nogal veel bij van Marokkaanse afkomst. Geen enkele moslimverantwoordelijke zal trouwens in mijn stad (en nergens, denk ik) geneigd zijn om crimineel gedrag (diefstal, geweld, afpersing, drugshandel, vrouwenhandel), laat staan racistisch geweld te gaan goedpraten. Dat ze daarin soms hypocriet zijn hebben ze trouwens gemeen met de katholieke verantwoordelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke maatschappij heeft wel een ontspoorde enkeling. Wanneer hele groepen ontsporen is er meer aan de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, mijn vraag aan de linkse kerk. Voor wanneer een mars voor verdraagzaamheid, naar aanleiding van de gebeurtenissen in Beringen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, in dat geval is "belgicus" een synoniem voor "Nederlands" (of "Diets" zo u wilt): de "Leo Belgicus" of "Nederlandse Leeuw" is de kaart van de Nederlanden. Aan het bestaan van Nederlanders vóór 1830 heb ik dan ook nooit getwijfeld... Overigens: een "etnische volksbenaming" lijkt me een tautologie te zijn, maar een "racistische volksbenaming" is iets ongerijmds. Iets zoals een "oranje geur", of een "wit geluid", want ras (excuseer, "zogenaamd ras") en volk zijn termen uit een verschillend denkgebied. Misschien kunt ge me ter verduidelijking zo'n racistische volksbenaming als voorbeeld geven? |
|
![]() |
![]() |