Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2006, 19:11   #81
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Voor mensen die uitgewezen worden naar een gevangenis van herkomst, moet deze gevangenis voldoen aan hetzelfde comfort als in België... dus alleen hollanders, duitsers en mensen uit scandinavische landen kunnen dus in eigen land hun straf uitzitten.
Als ik zo'n dingen lees, denk ik iedere keer weer : "maar wie helpt dit soort nonsens toch de wereld in?"
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 19:33   #82
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Misschien heeft Onkelinx alvast een gevangenisvleugel vrijgemaakt voor de frauderende PS'ers én 'mesjieur' Laurent?
Oud 7 december 2006, 01:16   #83
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Te zot voor woorden. Ze krijgt bakken kritiek.
Hare vent is ne advocaat dat zich bezighoudt met het pleiten van dossiers over criminelen en gangsters. Onckelinx is altijd voorstander geweest voor een ultra tolerant beleid jegens misdadigers en criminelen. Hiermee kan ze het haar man ook makkelijker maken indien het juridisch mogelijk is.
Je begrijpt dat de wet Lejeune (waardoor men na één derde van de straf vervroegd vrij kan komen) een leuk iets is voor mensen die het opnemen voor criminelen.
Die madam zorgt voor veel woede en onbegrip bij de mensen.
Als je overvallen wordt wanneer je rijk bent heb je nog altijd genoeg over, wanneer je arm bent ligt dat even anders.
Hopelijk rot ze zo snel mogelijk op en gaat ze een cursus Nederlands leren.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 07:36   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dus toch een links medium ofwat.
vlaamse rode televisie...

75 % denkt links en 23 % schrijft links = 98%
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 07:37   #85
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Als Laurette de deuren openzet hoeven zij niet te gaan lopen om zich rap-rap voort te planten zoals Kaplan Murat (HLN 05/12/06)
'n weekendje poepverlof
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 december 2006, 07:40   #86
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Jaja, en de Turkse jongens die joden bekogelden zijn ook amper in de media geweest.
Net als de directeur die afgeslagen is, wat nu op 'koppen' is komt ook amper op de media.

Die topics kwamen telkens eerst of tweede aan bod bij de VRT.

En de hitlergroet was het 12de item in het nieuws ofzo, duurde ongveer 22 seconden.

Uw punt was?
het nieuws begon er mee in de trailers (inleidende beelden)
Oud 7 december 2006, 07:46   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De oplossing is redelijk: ze blijven binnen tot hun dood.
Ik weet het, ik herleid een mens niet tot de economische kost die hij met zich meebrengt.

EDIT btw: in deze zaak is de oplossing nog eenvoudiger: vervroegd vrijlaten en het land uitzetten, goedkoper kan bijna niet.

Zijn ze ook effectief het land uit ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 07:48   #88
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Misschien heeft Onkelinx alvast een gevangenisvleugel vrijgemaakt voor de frauderende PS'ers én 'mesjieur' Laurent?
daarom wil de ps geen gevangenissen meer bijbouwen !!
Oud 7 december 2006, 09:00   #89
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik het vlakaf zeg: u bent er volledig naast.

1. Wat Onkelinx hier doet, is juist gedetineerden van vreemde afkomst vrijlaten om ze het land uit te zetten.
2. Bij uitwijzingen wordt er absoluut geen rekening gehouden met het "comfort" van de gevangenis in het land van herkomst... Het grootste obstakel is meestal het land van herkomst zelf (getuige Polen die als enige weigert om een EU-besluit te ondertekenen waarbij gedetineerden naar hun land van herkomst worden overgebracht om daar hun straf uit te zitten en dit, zonder dat het land van herkomst noch de gedetineerde nog toelating moet geven).
1. Wat Onkie doet is die gasten vrijlaten in de HOOP dat ze zullen terugkeren.. want u denkt toch niet dat zo'n uitwijzingsbevel enige indruk maakt hé?

2. Waarom zitten er dan zoveel etnisch marokannen en albanezen hier in onze gevangenissen?
Oud 7 december 2006, 10:46   #90
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Wat Onkie doet is die gasten vrijlaten in de HOOP dat ze zullen terugkeren.. want u denkt toch niet dat zo'n uitwijzingsbevel enige indruk maakt hé?
Ik wist niet dat telepathie écht bestond...

Citaat:
2. Waarom zitten er dan zoveel etnisch marokannen en albanezen hier in onze gevangenissen?
Omdat de rechters hen veroordelen en ze niet worden vrijgelaten.
Oud 7 december 2006, 10:48   #91
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
daarom wil de ps geen gevangenissen meer bijbouwen !!
Dendermonde, Ciney, Florennes + inrichtingen voor sociaal verweer in Gent en Antwerpen maar u hebt gelijk, er worden geen gevangenissen bijgebouwd.
Oud 7 december 2006, 10:55   #92
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Te zot voor woorden. Ze krijgt bakken kritiek.
Hare vent is ne advocaat dat zich bezighoudt met het pleiten van dossiers over criminelen en gangsters. Onckelinx is altijd voorstander geweest voor een ultra tolerant beleid jegens misdadigers en criminelen. Hiermee kan ze het haar man ook makkelijker maken indien het juridisch mogelijk is.
Toch een schande hé, dat die stoute criminelen en gangsters het recht hebben op een advocaat, en dat er dan nog zo'n mensen bestaan die zo laag zijn gevallen dat ze daadwerkelijk criminelen en gangsters verdedigen!

Citaat:
Je begrijpt dat de wet Lejeune (waardoor men na één derde van de straf vervroegd vrij kan komen) een leuk iets is voor mensen die het opnemen voor criminelen.
Ja hé...

Citaat:
Die madam zorgt voor veel woede en onbegrip bij de mensen.
Als je overvallen wordt wanneer je rijk bent heb je nog altijd genoeg over, wanneer je arm bent ligt dat even anders.
Hopelijk rot ze zo snel mogelijk op en gaat ze een cursus Nederlands leren.
Dus, als je rijk zijt is het niet zo erg dat ge overvallen wordt? Rare redenering, moet ik zeggen...
Oud 7 december 2006, 11:26   #93
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat telepathie écht bestond...

Omdat de rechters hen veroordelen en ze niet worden vrijgelaten.
Jaja telepathie bestaat
Zeg je draait nu wel ff de boel om wil je gangsters nog een medaille geven ofzo?
Oud 7 december 2006, 11:31   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja telepathie bestaat
Zeg je draait nu wel ff de boel om wil je gangsters nog een medaille geven ofzo?
Neen, maar blijkbaar hebt u de mogelijkheid gehad om inzicht te krijgen in de verborgen wensen van Onkelinx tov uitgewezen criminelen...

Een kleine info: vrijgelaten criminelen die uitgewezen worden, worden in de politiedatabanken ingeschreven als "opgezocht", dwz dat ze automatisch worden aangehouden indien terug naar België komen.
Oud 7 december 2006, 11:37   #95
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een kleine info: vrijgelaten criminelen die uitgewezen worden, worden in de politiedatabanken ingeschreven als "opgezocht", dwz dat ze automatisch worden aangehouden indien terug naar België komen.
Kleine info, ik moet je de groetjes doen van Erdal
De politie is goed bezig maar er zijn nog teveel oude wrakken die niet eens weten hoe die programma's werken
Oud 7 december 2006, 12:02   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleine info, ik moet je de groetjes doen van Erdal
De politie is goed bezig maar er zijn nog teveel oude wrakken die niet eens weten hoe die programma's werken
Ik denk wel dat indien Erdal nog in België zou zitten (wat mij fel zou verbazen) en ze gelokaliseerd zou worden, ze snel een gratis ritje richting gevangenis van Gent of Brugge zou krijgen.
Oud 7 december 2006, 12:38   #97
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat indien Erdal nog in België zou zitten (wat mij fel zou verbazen) en ze gelokaliseerd zou worden, ze snel een gratis ritje richting gevangenis van Gent of Brugge zou krijgen.
was maar ff sarcasme hoor
Maar 't is wel een voorbeeldje hoe makkelijk het is uit de greep van de ordediensten te blijven. Denk ook bvb aan die bonnie en clyde (Jelloul Selini & Lisette Bus) die in Gent een half jaartje terug dagen niet opgespoord werden.

Laatst gewijzigd door Bierke : 7 december 2006 om 12:38.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 13:10   #98
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
was maar ff sarcasme hoor
Zo had ik het wel begrepen, maar ik was mijn smiley vergeten.

Citaat:
Maar 't is wel een voorbeeldje hoe makkelijk het is uit de greep van de ordediensten te blijven. Denk ook bvb aan die bonnie en clyde (Jelloul Selini & Lisette Bus) die in Gent een half jaartje terug dagen niet opgespoord werden.
Da's juist, maar dat betekent niet dat men vreemde criminelen loslaat "in hoop dat ze zouden terugkomen", of dat ze daadwerkelijk terugkomen.

Degenen van wie men vreest dat ze meer dan waarschijnlijk zouden terugkomen, worden niet vrijgelaten (of liever gezegd: worden op het einde van hun straf vrijgelaten).

Dus zie ik nog steeds niet in waar Onkelinx in de fout zou zijn gegaan.
Oud 7 december 2006, 13:55   #99
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's juist, maar dat betekent niet dat men vreemde criminelen loslaat "in hoop dat ze zouden terugkomen", of dat ze daadwerkelijk terugkomen.

Degenen van wie men vreest dat ze meer dan waarschijnlijk zouden terugkomen, worden niet vrijgelaten (of liever gezegd: worden op het einde van hun straf vrijgelaten).

Dus zie ik nog steeds niet in waar Onkelinx in de fout zou zijn gegaan.
Omdat er was afgesproken geen "zware criminelen" meer los te laten, en ze heeft er 4 laten gaan.. wie weet hoeveel ze er ondertss tijdens gans deze hertse nog laat gaan?
Oud 7 december 2006, 14:04   #100
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
U moet dringend understatements leren herkennen. Gelukkig herken ik uw zin voor overdrijving.
Waar leest U ergens dat voor mij de kous af zou zijn? Mijn voornaamste bekommernis zou uitgaan naar het vinden van adequate begeleiding teneinde de toekomst van het kind zoveel mogelijk te vrijwaren. Op emotionele momenten zou ik de dader wellicht ook aan de galg willen zien bengelen, maar ik maak me sterk dat ik rationeel genoeg zou blijven denken om te beseffen dat ik niks geholpen ben met "zware" straffen voor de dader. En daar ging mijn post over, niet over de gevolgen van kindermisbruik.
Een ietwat leefbare toekomst voor het kind garanderen is inderdaad een voorname bekommernis, het voorkomen dat andere kinderen hetzelfde lot dienen te ondergaan is dit echter eveneens.

Ik ben zelf ook geen voorstander om mensen aan de galg te hangen en zelfs zware straffen zijn in beginsel niet nodig, zolang aan preventie kan gedaan worden. Enkel indien preventie compleet onmogelijk is of compleet gefaald heeft, lijken zware straffen wel op zijn plaats.

Ik heb echter de indruk dat pedofilie vandaag de dag door politici een beetje beschouwd wordt als zijnde een risico dat je gewillig aanvaardt als je kinderen hebt. De ouders van kinderen die hiervan het slachtoffer zijn, worden dan ook vaak met een scheef oog bekeken als zouden zij de handel en wandel van hun kinderen niet voldoende controleren of hen op ongewone plaatsen/tijdstippen/evenementen hebben laten ronddwalen.
De huidige politieke correctheid gebiedt immers dat iedereen willens nillens samenleeft, pedofiel naast kroostrijk gezin incluis want ja, we moeten die arme pedofiel die enkel handelde omdat hij een 'ziekte' heeft toch de mogelijkheid geven om zich terug in de maatschappij te integreren ? De rechter heeft immers gezegd dat onze pedofiel niet in een straal van 50 meter rondom kinderen mag komen dus het zal allemaal wel in orde zijn zodat we lekker op zijn links de kop in het zand kunnen steken en vrolijk doorgaan dromend dat er geen problemen zijn.
Wel, als pedofilie inderdaad een ziekte is, bestaan daar geneesmiddelen tegen (chemische castratie bv) maar dat wil de politieke correctheid niet want iemand dwingend van zijn ziekte genezen gaat in tegen de fysieke integriteit van deze persoon.
De fysieke integriteit van mogelijke slachtoffers trekken we ons toch lekker niet aan daar dit hun zorg en die van hun ouders zal blijven.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be