![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Aan welke optie geeft u de voorkeur ? | |||
Optie 1 : werkloosheidsuitkeringen en OCMW-leefloon voor werkbekwamen helemaal afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 41,38% |
Optie 2 : werkloosheidsuitkeringen en OCMW-leefloon voor werkbekwamen vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem |
![]() ![]() ![]() |
17 | 58,62% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() ge begint mijn voeten uit te hangen met mij aan het VWS te lijmen.Net zoals die zogezegde "verdraagzamen" die direkt een VB-er van iemand willen maken, als hij eens wat kritiek op moslim-bandieten/terroristen geeft...Ik spreek voor mijn eigen, en maak deel uit van geen enkele organisatie, partij of sindikaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of u zou in de plaats een onvoorwaardelijk basisinkomen voor oorspronkelijke autochtonen moeten instellen. Alles wat je dan verdient met werken komt daar bovenop.Voordeel: minder paperassen voor dop, en allerlei sociale hulp, dus besparing.Vooral als men aan deze maatregels een degelijk terugkeer beleid voor overbodige en/of misdadige allochtonen voegt. Waarschijnlijk gaan er dan minder gevangenisklanten zijn, die ook véél geld kosten.En eveneens minder daklozen en landlopers, vermits die nu allemaal een vast inkomen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zodat we minstens tijdens de hopelijk succesvolle behandeling gespaard blijven van zijn oneindiglettergrepige, oneindig herhaalde onzin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu, zoals het het geval is, dat over de taalgrens, in Vlaanderen, vacatures zijn voor werklozen uit het franstalige gebied... die niet in aanmerking kunnen komen omdat ze geen Nederlands kennen! Laat die kiezen: Nederlands leren, gratis, met de nodige hulp ... of hun plan trekken zonder dop! Het is waarschijnlijk zo dat sommige Waalse politiekers liever ééntalige werklozen hebben die ze rond hun vinger kunnen draaien en die dankbaar zijn voor de steun die ze "dankzij hen" krijgen... dan dat ze die mensen zouden aanzetten om bvb Nederlands te leren en een paar km verder over de taalgrens aan de slag te gaan... En... het zijn de franstaligen zelf die cursussen Nederlands moeten inrichten en betalen, en niet verwachten dat Vlaanderen dat weer op zijn kosten doet! En... het zaakje moet ook juist andersom kunnen, maar daar zal wel niet veel nood aan zijn, er zijn genoeg Vlamingen die hun plan in het Frans kunnen trekken! Laatst gewijzigd door andev : 29 september 2007 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkloosheidsuitkeringen en het "OCMW-leefloon" zijn verschillende zaken,uitgevonden voor verschillende omstandigheden en zelfs uit verschillende kassen...
(zolang er meer werkenden zijn dan werklozen kan de kas van de werkloosheidsuitekringen theoretisch zelfs niet in het rood gaan ![]() 1) De tijd van de "onbeperkt in tijd" werkloosheidsuitkeringen is vrijwel voorbij.Al is het maar omdat de RVA diegenen er zal afsmijten die er niet thuishoren.We konden recent in het nieuws horen dat dat al het 2de jaar op rij bezig is..... Ik ben(uiteindelijk) ook voor een formele beperking in tijd,het hoeft geen brute afkapping op zijn Angelsaksisch te zijn,maar misschien mag het regime van "verminderende uitkeringen in tijd" sneller naar nul gaan,afhankelijk van leeftijd. 2)Ik ben er voorstander van dat het OCMW enkel nog een klein zakgeld per week per persoon uitkeert (zeg 20€ of zo),en,inderdaad,iedere verdere hulp zoals eten en kleren,desnoods behuizing,enkel en alleen in materiele vorm aanbiedt.Overwogen kan worden om zelfs het "middelenonderzoek" het eerste jaar dat je hulp vraagt aan het OCMW NIET uit te voeren,en pas vanaf het tweede jaar eens dieper te gaan kijken. Het gaat erom een persoon die hulp vraagt,hulp te geven zonder direct invasief te zijn in het privé-leven,maar anderszijds de "vrijgevigheid" niet te laten duren zonder geldige redenen,en vooral geen hangmatten te installeren.... Mijn aanvoelen daaromtrent is dat de meeste volwassen mensen dat "kompleet afhankelijk zijn" niet zullen blijven tolereren voor zichzelf,tenzij er echt iets mis is met hen....dan kunnen verdere stappen genomen worden om hen te helpen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag dringt zich op: ligt het leefloon niet te hoog?
4 op de 10 Belgen werken niet, en dat aantal neemt nog toe. Daar moet dringend verandering in komen. 'De vraag dringt zich op: ligt het leefloon niet te laag?' David de Vaal, coördinator van het Netwerk tegen Armoede, reageert op Knack-redacteur Ewald Pironet die in een analyse de vraag stelt of het leefloon niet te hoog ligt en te makkelijk te krijgen is. Ik weet het ook niet. Ik zie wel dat diegene die vindt dat het leefloon te laag ligt aan zeer veel voorbij gaat : de meeste leefloners huren een sociale woning voor veel minder dan wat men op de private huurmarkt betaalt. De minderheid die op de private huurmarkt kan gaan zoeken is inderdaad wel slecht af. Men kan gratis gebruik maken van computers in bibliotheken, bij de VDAB, ... en ze hebben meestal een smartphone met internetverbinding. Alle zijn andere argumenten hebben niets van doen met het leefloon. Naar mijn aanvoelen en met wat ik in mijn omgeving zie gebeuren en hoor van anderen is er nog veel te veel te veel geprofiteer. Men moet zijn oor eens te luisteren leggen bij werkende mensen met een migratieachtergrond. Die hun verhalen. Uitkeringen trekken en zwart werken is in deze gemeenschappen nog schering en inslag. Geen wonder dat die allemaal rechts zijn. Uitkeringen verhogen, spijtig voor diegenen die er echt recht op hebben, zie ik dus niet zitten.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 4 juli 2018 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Here we go again
![]() Anyway, het staat diegenen die miscontent zijn met hun loontje natuurlijk vrij ook te profiteren op den dop/leefloon/of andere uitkering, nietwaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezinshoofd werkloze. Uitkering 1200 euro. Voordelen omzeggens alles. Dubbel kindergeld. Geen verplaatsingskosten. Voorrang bij alle sociale voorzieningen. Voorrang voor sociale woning. Nadelen geen enkele. Je zou toch gek moeten zijn om als alleenstaande met een kind te gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wanneer iemand werkt betaald je een correct loon, en geen 5 euro. Daar zullen vooral " werkgevers" van profiteren, en zal gebruikt worden om werk waar je anders mensen voor moet aannemen en een minimum loon voor moet betalen, goedkoop voor mekaar te krijgen 2. Verbindt aan uitkeringen zoals werkloosheid en OCMW vrijwilligerswerk, liefst in een richting die mensen doet leren op een werkvloer, aan arbeidsattitude werkt, en na verloop van tijd de werkgever verplicht om een contract aan te bieden, wanneer er langer dan 6 maand van het vrijwilligerswerk gebruik wordt gemaakt. Voor de rest is dit een zinloze discussie, er is immers al art. 60 wat het OCMW kan inzetten tot activering van leefloners en de controle zou ook bij werklozen scherper mogen, met meer geboden kansen maar ook sancties wanneer je dit verprutst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Als we nu al eens beginnen met de uitkeringen naar omlaag te trekken, dan zijn we al een stap verder. Ik had een vriendin die kon werken aan de receptie in een bedrijf. Maar als je de kost van de creche bij de werkloosheids-uitkering optelt en dan nog het verschil aan belastingen op het loon van haar vriend, dan kon ze beter niet werken. Pure waanzin is dat.
Een uitkering moet niet confortabel zijn. Ze mogen het voelen, anders is er geen reden om aan de slag te gaan.
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Langdurige werkloosheid is een ziekte die we niet moeten voeden maar bestrijden...
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar voorkomt ge meteen misbruiken mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sociale woningen bepalen huur op basis van inkomen, ouderdom en grootte woning, aantal gezinleden...nee die prijzen moeten niet hoger....wel mag ook daar aan activering worden gedaan van bewoners! Dan gaat de huur ook omhoog
|
![]() |
![]() |