![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er stond geen "eventueel", er stond "wel eens" .... Citaat:
Een kattebelleke aan de secretaresse met : "wimpel jij die oude sollicitant eens af, ik wil mensen van maximum 30 jaar" zou dus tot dezelfde hetze moeten leiden. Vanuit dezelfde redenering is het natuurlijk ook totaal verboden om aan je secretaresse te schrijven: "wimpel jij die sollicitant eens af, iemand met als achternaam Dutroux zie ik nu niet bepaald als verantwoordelijke voor onze Afdeling Kinderkleding ". En uiteraard mogen degenen die deze miskleunwet hebben gestemd deze zelf constant overtreden als het aankomt op "geen discriminatie op basis van fortuin": vanaf het betalen van belastingen, tot het ontvangen van uitkeringen, tot het toekennen van sociale woningen, wordt de wet overtreden. Ook vakbonden mogen die wet overtreden waar het aankomt op "geen discriminatie op basis van politieke overtuiging".... Qua discriminatie op basis van lichamelijke kenmerken heb ik nog niemand horen fulmineren omdat aartslelijke mensen niet aangeworven worden als fotomodel, rugpatienten door de medisch adviseur worden geweigerd als dokwerker, slechtzienden geen rijbewijs krijgen en slechthorenden geen telefoonjobs. Maar o wee o wee als een ondernemer vindt dat een "vreemdeling" niet de geschikte kandidaat is om zijn firma te vertegenwoordigen! Dan mogen alle stoppen losschieten. En nogmaals: het proces moet nog worden gevoerd, de uitspraak van de rechter is nog niet gekend. Als ik de eigenaar van Eurolock was spande ik processen met de vleet aan wegens "laster en eerroof", in eerste instantie tegenover Mijnheer de sollicitant die liever naar de pers stapte dan naar de rechter!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
En ondertussen wacht ik hier nog altijd op die quote met de vermeende racistische grond uit die mail. Beschuldigen hard maken blijkt niet besteed aan het collectief van professionele antiracisten.
Blijkbaar hebben ze enkel tijd om op 'onweldenkende' boodschappers te schieten (naast het intimideren van de familieleden en de klanten van die zaakvoerder uiteraard). |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die man werd geweigerd op basis van zijn afkomst (= ras, naam, e.d.) Zoiets noemt men racisme. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zijn afkomst werd gelinkt met en niet compatibel geacht met een veiligheidsdienst. Tenzij je moedwillig bent, is dit meer dan duidelijk.
|
|
|
#87 |
|
Banneling
|
"Kan jij die persoon afwimpelen? Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien."
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is daar racistisch aan? Ik heb ook nog nooit een vreemdeling gezien die me beveiliging kwam verkopen. Jij wel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Banneling
|
Ja zeg, je moet weten wat je wil eh. Langs de ene kant willen jullie dat vreemdelingen zich aanpassen en integreren maar langs de andere kant werken jullie hen tegen. Er is trouwens voor alles een eerste keer...
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die link blijft dus louter een interpretatie, zo veel is duidelijk. Aan de rechters om uit te maken of 1) die vermeende link er wel degelijk is 2) zo ja, of ze een raciale beoordeling inhoudt. Hetgeen op zich moeilijk zal zijn, want Turken zijn geen ras. Die werkgever maakte een bedenking over de compatibiliteit van de sollicitant en de beoogde functie. Dat mag hij. De gedachte is nog vrij. Of hij die bedenking maakte op raciale grond is niet bewezen, en niet in het minst verwoord in die mail. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, indien die term gelinkt wordt aan een incompatibiliteit om veiligheid te verzekeren. Onderhuids, maar wel duidelijk. Maar het verwondert me allerminst dat jij er geen racisme in ziet. Het bedrijf H & M dus duidelijk wel, en ik ben meer geneigd hen daarin te volgen dan aan jou.
|
|
|
#94 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die werkgever maakte een bedenking die vele mensen wellicht zullen (en mogen) maken. Persoonlijk heb ik ooit nog nooit een vreemdeling als verkoper van beveiligingsmateriaal gezien. En nochtans heb ik enkele firma's een offerte laten maken na twee inbraken. Ik heb geen enkel vreemdeling-verkoper aan de deur gezien. En, is die vaststelling nu racistisch? Het is gewoon een vaststelling. Net zoals ik geen ballerina's in roze tutu aan mijn deur hebben zien bellen met een beveiligingsofferte. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen weet dat de hoge criminaliteitscijfers hoofdzakelijk te wijten zijn aan criminele allochtonen. Spijts de moeite die men wil doen om de exacte cijfers te verbloemen is dit ondertussen een publiek geheim. zoals ik hierboven reeds vermeldde: een schele madam met vier kapotte tanden hoeft zich niet te gaan aanbieden bij modellenbureau Elite. Spijt de discriminatiewetgeving die discriminatie op basis van uiterlijke kenmerken verbiedt. Ik denk niet dat modellenbureau Elite zal worden aangeklaagd wegens overtreding van die wet omdat ze die schele madam niet wenst te laten komen voor zelfs maar een sollicitatiegesprek. In beide gevallen (Feryn en Eurolock) gaat het over ofwel beveiliging, ofwel privéwerken aan een woning. Spijtig maar helaas hebben allochtonen nu niet bepaald een vertrouwenspositie ingenomen in deze maatschappij. Dit ligt niet aan ons, dit ligt niet aan de brave toontjes, dit ligt aan het bovenmatig groot gedeelte dat onze gevangenissen overbevolkt. En net zoals het jammer is voor die schele madam dat ze geen fotomodel kan worden, en evenzozeer dat het jammer is voor die veertigjarige die zal geweerd worden bij een sollicitatie voor continu ploegenshift (alhoewel hij dagelijks een marathon kan lopen), net zogoed is het jammer voor die turkse mijnheer dat hij dankzij de slechte naam van zijn bevolkingsgroep niet in aanmerking komt voor een functie als vertegenwoordiger bij een beveiligingsfirma. Ik ga ook niet worden aangenomen bij de halal beenhouwer. Door er zulke hetze van te maken zal hij nu evenmin nog kans hebben op een job in een andere branche.
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zullen velen natuurlijk graag willen..............kunnen ze nog wat extra stigmatiseren
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien kan jouw turk nog aan de slag bij het bouwen van al die extra gevangenissen die nodig zullen zijn om die andere criminelen dan onder te brengen? Eurolock zal er alvast geen sloten meer mogen leveren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 december 2006 om 14:37. |
|
|
|
|