Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wat met de toekomst van de N-VA?
Geen toekomst, CD&V laat ze ooit vallen en dan zijn ze ongeloofwaardig waardoor ze niet boven de drempel raken 29 33,33%
Geen toekomst, ze worden opgegeten door de CD&V 28 32,18%
Er wacht de N-VA een mooie toekomst als onafhankelijke partij 15 17,24%
geen idee 15 17,24%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 17:23   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Je kan het debat over wat voor een Vlaanderen wij willen pas voeren als België ontbonden is.
De manier waarop we streven naar een Vlaamse republiek, bepaalt al voor een groot deel hoe die staat er zal uitzien:
-Wordt het een Vlaanderen met of zonder Brussel?
-staan wij toe dat Europa verder bevoegdheden naar zich toe trekt?
-is er een sterke inplanting van de arbeidersklasse in deze nieuwe staat?
-willen wij een echte soevereine Vlaamse staat, of louter een nachtwakersstaatje van het mondiaal kapitalisme?
-...

Die vragen moeten vandaag al beantwoord worden. Een Vlaamse nationalist zal bijvoorbeeld eisen dat in 2007 het Brussels Gewest wordt afgeschaft, terwijl voor een liberale separatist fiscale autonomie prioritair is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 17:39   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik keek vol verwachting uit naar wat NVA zou gaan doen als onafhankelijke partij. Voor mijn part 'hoe blauwer hoe liever', maar het zou al voldoende geweest zijn om zich uit dat linkse centrum los te wrikken om m'n sympathie (en wellicht m'n stem) te krijgen. Maar helaas, pindakaas... Zoals ik al zinnes was, gaat mijn stem -voor zover ik vandaag al kan oordelen- naar de CD&V; uit pure berekening trouwens. Ik zal de champagne pas laten knallen eens blijkt dat Verhofstadt en z'n kliek finaal tegen de electorale muur zijn geknald. De VLD heeft hoogdringend nood aan een oppositiekuur om zich van het ongedierte te verlossen dat vandaag de dienst uitmaakt.
Twee opmerkingen hierbij:

a. Als het voor jou niet blauw genoeg kan zijn, dan snap ik je keuze voor de CD&V niet.

b. Die oppositiekuur voor Verhofstadt zal een helaas pindakaas verhaaltje worden. Je ziet al vanaf de kustlijn van Amerika dat CD&V erop gebrand is om met SP.a en VLD in zee te gaan. Leterme heeft dat gedaan met de Vlaamse verkiezingen en heeft voor de lokale verkiezingen rondgetoerd om zoveel mogelijk lokale 'klassieke' tripartites op te zetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 17:42   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De manier waarop we streven naar een Vlaamse republiek, bepaalt al voor een groot deel hoe die staat er zal uitzien:
-Wordt het een Vlaanderen met of zonder Brussel?
Akkoord.

Citaat:
-staan wij toe dat Europa verder bevoegdheden naar zich toe trekt?
-is er een sterke inplanting van de arbeidersklasse in deze nieuwe staat?
-willen wij een echte soevereine Vlaamse staat, of louter een nachtwakersstaatje van het mondiaal kapitalisme?
Stuk voor stuk keuzes die je na de onafhankelijkheid maakt. Het kan soms simpel zijn... Vlak na de onafhankelijkheid organiseer je gewoon weer verkiezingen waar ieder partij naar de kiezer kan stappen met hun programma over hoe Vlaanderen eruit moet gaan zien.

Het is die eeuwige koppelverkoop (pas onafhankelijk als ook...) die maakt dat de Vlaamse Beweging altijd op elkaar loopt te schieten in plaats van een front te vormen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 december 2006, 17:48   #84
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is die eeuwige koppelverkoop (pas onafhankelijk als ook...) die maakt dat de Vlaamse Beweging altijd op elkaar loopt te schieten in plaats van een front te vormen.
Die zogenaamde "frontvorming" komt er in praktijk toch altijd op neer dan je je moet neerleggen bij de liberale politiek van N-VA en VB, om toch het front maar niet te breken.

Bovendien is de Vlaamse zaak niet louter een politiek-institutionele zaak, maar ook een economische kwestie. Als de zogezegde Vlaams-nationalistische partijen geen moer geven om de Vlaamse arbeiders, maar liever champagne gaan drinken met grote multinationals, is dat dan ook in het teken van de "godsvrede"?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 11 december 2006, 18:14   #85
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee opmerkingen hierbij:

a. Als het voor jou niet blauw genoeg kan zijn, dan snap ik je keuze voor de CD&V niet.

b. Die oppositiekuur voor Verhofstadt zal een helaas pindakaas verhaaltje worden. Je ziet al vanaf de kustlijn van Amerika dat CD&V erop gebrand is om met SP.a en VLD in zee te gaan. Leterme heeft dat gedaan met de Vlaamse verkiezingen en heeft voor de lokale verkiezingen rondgetoerd om zoveel mogelijk lokale 'klassieke' tripartites op te zetten.
a. graag uw stemadvies dan... Wetende dat ik een viscerale afkeer heb van Groen! en het plat populisme van VB (in dat laatste geval kan ik net zo goed m'n stemkaartje in de prullenmand gooien)

b. Verhofstadt gaat er hoe dan ook uit wanneer de VLD niet meer de excellenties kan leveren (lees: premier + belangrijke sleutelkabinetten). Een samenwerking tussen Leterme en de grote tenoren van de VLD is zeer onwaarschijnlijk.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:20   #86
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En wie gaat dat verwezelijken? Boudewijn Bouckaert en zijn PVV'ers?
Inderdaad, BB wil zeer ver gaan ivm zelfbestuur.
Of moeten we alleen maar samenwerken met mensen die 100% akkoord gaan?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:24   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Die zogenaamde "frontvorming" komt er in praktijk toch altijd op neer dan je je moet neerleggen bij de liberale politiek van N-VA en VB, om toch het front maar niet te breken.

Bovendien is de Vlaamse zaak niet louter een politiek-institutionele zaak, maar ook een economische kwestie. Als de zogezegde Vlaams-nationalistische partijen geen moer geven om de Vlaamse arbeiders, maar liever champagne gaan drinken met grote multinationals, is dat dan ook in het teken van de "godsvrede"?
Wat een ijle praat. Natuurlijk is het ook een economische kwestie, dat weet toch iedereen.
Aleen met het VB en alle andere Vlamingen die klaar zien komen we tot zelfbestuur.
Eens we zover zijn beslist de Vlaamse meerderheid. Nu beslist de PS.
Welke democraat kan daar nu iets tegen hebben?

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 december 2006 om 18:26.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:32   #88
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Stuk voor stuk keuzes die je na de onafhankelijkheid maakt. Het kan soms simpel zijn... Vlak na de onafhankelijkheid organiseer je gewoon weer verkiezingen waar ieder partij naar de kiezer kan stappen met hun programma over hoe Vlaanderen eruit moet gaan zien.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 december 2006, 18:38   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
a. graag uw stemadvies dan... Wetende dat ik een viscerale afkeer heb van Groen! en het plat populisme van VB (in dat laatste geval kan ik net zo goed m'n stemkaartje in de prullenmand gooien)
Gelet op die opties zou ik nog steeds eerder voor de N-VA kiezen, al was het maar om hun gewicht in het kartel te verhogen. Gelukkig heb ik andere opties.

Citaat:
b. Verhofstadt gaat er hoe dan ook uit wanneer de VLD niet meer de excellenties kan leveren (lees: premier + belangrijke sleutelkabinetten). Een samenwerking tussen Leterme en de grote tenoren van de VLD is zeer onwaarschijnlijk.
Zelfs al wordt Verhofstadt eruit gegooid, dan blijft de VLD een partij die door en door rot is. Bovendien zal de VLD zich qua personeelsbeleid ook niet de les laten spellen door de CD&V.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 december 2006, 19:04   #90
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Leden vh VB lijden niet aan een gebrek aan zelfbewustheid, zelfvertrouwen en zeker niet aan gemakzucht.
Wel integendeel, het vergt moed en de wil om risico's te durven nemen.
Het ontbreekt ze inderdaad niet aan zelfbewustheid, zelfvertrouwen en gemakzucht, al zult u het anders bedoelen.

Maar het VB is weldegelijk gemakzuchtig. De partij heeft nu 1 miljoen kiezers en denkt dat het altijd zo zal blijven. Het wordt nu echter tijd dat ze échte moed toont en durft risico's te nemen.
Het wordt tijd dat ze écht iets gaan betekenen voor de 1 miljoen mensen die op ze stemmen. Na de gemeenteraadsverkiezingen had het VB allang gereorganiseerd moeten zijn: Alle banden verbreken met extreem-rechts, uit het (door henzelf opgelegde) CS stappen en écht iets proberen te bereiken.

In Vlaanderen is er overduidelijk behoefte aan een fatsoenlijk rechtse vlaams-nationalistische partij die problemen durft te benoemen maar ook met oplossingen komt. Uit de peilingen bleek wel dat NVA mét JMDD een grote kans had gemaakt die partij te worden. In dat opzicht komt het VB nu goed weg.
Maar reken maar dat ze aan de NVA een geduchte concurrent hadden gehad. Ook op dit forum is er een groot aantal mensen dat VB stemt bij gebrek aan goed alternatief.

Natuurlijk, NVA is gepiepeld door CD&V en had meer (politieke) moed moeten tonen. Maar komt dat ook niet omdat ze zich als fatsoenlijke vlaams-nationalistische partij alleen voelt staan? Komt dat ook niet omdat ze regelmatig door het VB wordt beschuldigd van vanallesennogwat?
Als de NVA zich meer gesteund had geweten had ze misschien een andere keus gemaakt.

Jezelf wentelen in leedvermaak en lui achteroverleunen is niet iets wat het VB zich kan permitteren. Vandaag of morgen lukt het wél een degelijke rechtse vlaams-nationalistische partij te positioneren die het vertrouwen van de bevolking geniet, hetzij VLOTT, hetzij JMDD zélf. Misschien alsnog de NVA die bij zichzelf te rade is gegaan en zich heeft vernieuwd.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:12   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een samenwerking tussen Leterme en de grote tenoren van de VLD is zeer onwaarschijnlijk.
Ze zullen wel moeten want het wordt een tripartite.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:57   #92
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Als je me vrijdag de vraag zou gesteld hebben of het scenario van gisteravond geschreven was door ene N. Slangen, dan zou ik daar nog ernstig over getwijfeld hebben. De beslissing van de partijraad van NVA zal zonder twijfel met recht én reden de champagnekurken hebben doen knallen in de Melsenstraat... Want laten we eens heel even de situatie schetsen voor en na de afgelopen nacht van de lange messen.

NVA had mét JMDD de mogelijkheid om de talloze dolende kiezers ter rechterzijde van het politieke spectrum een alternatief te geven dat niet bij voorbaat gedoemd was om achter één of ander cordon monddood gemaakt te worden. JMDD had trouwens met zijn overstap naar NVA eerder al duidelijk gemaakt dat hij eerder "rechts" dan wel "ultra-liberaal" te catalogeren was. (ik heb altijd getwijfeld aan zijn "liberale" inborst, maar soit...) Mits een gestroomlijnde communicatie kon de NVA zeer zeker stevig uitpakken richting rechtervleugel van zowat alle traditionele partijen (VLD & CD&V) én een pak VB-kiezers recupereren. De kiesdrempel vormde alleszins geen probleem.

Daarnaast was ook het hele verhaaltje over 'de verdeling van de Vlaamse krachten' bijzonder lauwe praat voor de vaak. Je hebt immers geen kartel nodig om in een verenigd front naar de onderhandelingstafel te kunnen gaan. Mogelijks had NVA zich zelfs kunnen verbinden om in d�*t specifieke overleg geen beroep te zullen doen op de Oostendse brulboei, mocht dat voor CD&V een onoverkomelijk probleem gevormd hebben. Het gewauwel van B. Dewever over 'we konden het ons niet permitteren er niet bij te zullen zijn', getuigt m.i. niet van veel inventiviteit op dat vlak.

Na de partijraad, waar de NVA-voorzitter z'n kont zo fors gedraaid had, staat die partij zwakker dan ooit. Er zal inderdaad wel hard onderhandeld zijn over de plaatsen op de kieslijsten en over een aantal breekpuntjes die mee te nemen zijn naar het communautair overleg, maar de electorale prijs zal ongetwijfeld zeer hoog zijn.

De hele affaire staat in schril contrast met de zuiverheid en duidelijkheid waarmee beide partijen -CD&V én NVA- tot dusver deze hete aardappel uit het vuur hadden gehaald. En waarmee ze ook grandioos gescoord hadden tegen een premier die met een sterretje in de ogen kwam aankondigen dat de audi A1 naar Vorst kwam. Verhofstadt én Slangen moeten gefoeterd hebben dat ze het initiatief in de media volslagen verloren hadden en dat hun 'operatie blazoen oppoetsen' op die manier naar het achterplan was verdrongen. Eens te meer profileerden hun gehate tegenstanders (want de tsjevenhaat zit er daar zéér diep in) als volwassen staatsmannen die weigerden om openlijk op de vuist te gaan. Leterme had zowaar een podium om zich als een geloofwaardig 'man met inhoud' te profileren.

En waar staan we nu? NVA terug op de warme schoot van de CD&V; ongetwijfeld ettelijke zeer dure procenten kwijt bij de volgende verkiezingen en totaal afhankelijk in de marge van het grote overleg. En het zal erom spannen of ze na de verkiezingen nog lang aan boord zal kunnen blijven. Ik voorspel veel intern gefrustreerd gefoeter na de verkiezingen.

JMDD blijft met lege handen achter. Zijn rol is uitgespeeld en hij zal er niet in slagen om een geloofwaardig alternatief uit te werken. Met héél véél geluk kan hij zich als onafhankelijke in West-Vlaanderen nog verzekeren van een zitje in het parlement, waar hij als éénmans- of minifractie zal kunnen vergapen aan het feit dat hij geen enkele politieke relevantie meer heeft. G. Bourgeois zou hem daar nog mooie anekdotes over kunnen opdisselen...

Het establishment heeft zojuist collectief een zucht van verlichting geslaakt. Onze lichtblauwe manifestenschrijver niet in het minst.

Desiderius.
Wat een pr�*chtige analyse... Dit is de eerste keer dat ik vol bewondering ben voor een medeschrijvelaar op politics.be.

Het kartel zal toch ooit breken. CD&V zal daar het sterkste uitkomen, maar netto onder de kartelscore blijven. N-VA is gedoemd om te verdwijnen en telkens onder de kiesdrempel te belanden. Tenzij men het roer radicaal omgooit. Maar weer zulke bocht van 180° op korte tijd zal hen niet goed doen. En de gouden gelegenheid van JMDD is weg. Zowel N-VA als JMDD zullen verdwijnen van het politieke toneel. De laatste iets vroeger, maar niettemin.
Oud 11 december 2006, 20:01   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom wacht uw partij (die zichzelf toch als Vlaams-nationalistisch beschouwd) niet met haar vakbond-bashen en arbeider-bashen tot na de Vlaamse onafhankelijkheid??
De linkse Vlaams-nationalisten zouden hun economisch programma moeten inslikken tot na de onafhankelijkheid, maar de rechtse liberaal-separatisten mogen rustig voort gaan met hun uithalen tegen de Vlaamse arbeiders.
Consequente godsvrede...
Oud 11 december 2006, 20:04   #94
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Inderdaad, BB wil zeer ver gaan ivm zelfbestuur.
Na zeven jaar paars bestuur heeft uw blind vertrouwen in de VLD's blijkbaar geen schrammetje opgelopen...
Oud 11 december 2006, 20:08   #95
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik merk het VB niet pleiten voor minder staatsinmenging in de economie. Met degenen die u opnoemt en ik heb zware twijfels over Annemans, Tastenhoye en Vanhecke, hebt u wel zowat alle meer liberaal gezinde blokkers opgesomd. Vindt u het daarenboven niet vreemd dat zij de meeste kiezers bij de SP weggekaapt hebben?

Ik ben voor een klassiek liberaal beleid en dat zal nooit kunnen in België. Daarom eerst vlaamse onafhankelijkheid en dan de socialisten omfloerste en andere buiten.

1. Het VB is de enige partij die niet met handen en voeten vasthangt aan de zuilen. CD&V kan claimen wat ze willen maar puntje bij paaltje bepaalt het ACV in hoge mate hun beleid bvb.

2. VB pleit wel degelijk voor een sanering van de overheidssector. Flat Tax was ook een piste o/h economisch congres maar haalde het uiteindelijk spijtig genoeg niet.

Nu behoudens een absolute meerderheid zullen ze - als ze ooit mee mogen doen - sowieso geconfronteerd worden met een coalitiepartner die wel aan een zuil vasthangt. Neem daarbij in rekening dat het economische luik niet bepaald een breekpunt is voor het VB en de facto kan je dan daaruit afleiden dat verandering ten gronde in Belgique maar zal gebeuren als het water écht helemaal aan de lippen staat.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:08   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom wacht uw partij (die zichzelf toch als Vlaams-nationalistisch beschouwd) niet met haar vakbond-bashen en arbeider-bashen tot na de Vlaamse onafhankelijkheid??
Misschien omdat het ACV (vakbond) en het ACW (arbeiders) de Vlaamse onafhankelijkheid tegenwerken?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 december 2006 om 20:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:17   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Misschien omdat het ACV (vakbond) en het ACW (arbeiders) de Vlaamse onafhankelijkheid tegenwerken?
Dat liedje begint stilaan wel afgezaagd te worden... (straks gaat ge 't zélf nog geloven...)

Ik denk dat ACW'ers als Luc Van Den Brande overtuigder separatisten zijn, dan uw Filipke Dewinter die champagne gaat drinken met het Belgisch patronaat. Ik weet dat Dewinter niet uw beste vriend is, maar zijn impact op het VB is toch nét wat groter dan de impact van Luc Cortebeeck of Jan Renders op de CD&V.

Hoe denkt uw partij de Vlaamse onafhankelijkheid erdoor te duwen, als het ze enkel maar zitten te pissen in de nek van alle overtuigde Vlamingen uit de christelijke arbeidersbeweging?
En dan maar (schijnheilig) blijven preken over de "godsvrede"...
Oud 11 december 2006, 20:20   #98
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

- Vakbond bashen. Bij mijn weten zet het vb geen leden of mandatarissen aan de deur die ook bij een vakbond zitten. Omgekeerd is dat wel het geval....
Ten tweede is het nu eenmaal zo dat de vakbonden in Belgique onvergelijkbaar zijn met die in onze buurlanden. Nergens anders ter wereld keren zij de werkloosheidsuitkeringen uit (ergst van allemaal imo, vakbonden die verdienen aan werklozen is gewoonweg crimineel), ik ken geen europese landen waar de vakbond even sterk verwoven is met het beleid op alle vlakken, ik heb zeer sterk de indruk dat de vakbonden in de meeste van onze buurlanden een stuk constructiever en realistischer zijn dan de onze.

Het wettelijk 'monopolie' van de bestaande vakbonden en hun fundamenteel ondemocratisch karakter zijn eveneens een doorn in het oog. (Laatste verkozen vakbondstop was ergens in de jaren '50 dacht ik)

Het automatisch (gratis - i.e. door de privé betaald) lidmaatschap van alle overheidspersoneel kan wat mij betreft ook best onmiddelijk worden afgeschaft. Dat ze er zelf voor betalen als ze er absoluut lid van willen zijn zou ik zeggen.

U noemt dat 'vakbond-bashen', ik noem dat uw ogen even opendoen en zien hoe we de welvaart van ons volk het best kunnen verdedigen. De huidige vakbonden zijn daar eerder een rem op dan een zegen voor.

- waar doet het VB aan 'arbeider-bashen'? U stelt blijkbaar de vakbond synoniem aan de arbeiders. Wat een onzin. If anything handelt de vakbond consequent tegen het belang van de arbeiders in. Neem nu Vorst. Iedereen zag al lang aankomen dat er veranderingen moesten komen, als ze in Duitsland vakbonden hebben die bereid zijn om toegiften te doen en in Vorst leggen ze om de haverklap het fabriek plat voor een pietluttigheid dan heb je toch oogkleppen als je denkt dat dat eeuwig zonder gevolg kan blijven?

De vakbonden zouden zich beter eens gaan bezighouden met de vraag hoe hier zoveel mogelijk werkgelegenheid te scheppen en te behouden.

Momenteel zie ik ze vooral bezig met de PoCo kar te trekken, hun ledenlijsten uitpluizen naar vermeende VB'ers en de schuld volledig van zich af schuiven bij de zoveelste bedrijfssluiting.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:23   #99
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VLD heeft hoogdringend nood aan een oppositiekuur om zich van het ongedierte te verlossen dat vandaag de dienst uitmaakt.
De VLD= ongedierte.
Oud 11 december 2006, 20:28   #100
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De linkse Vlaams-nationalisten zouden hun economisch programma moeten inslikken tot na de onafhankelijkheid, maar de rechtse liberaal-separatisten mogen rustig voort gaan met hun uithalen tegen de Vlaamse arbeiders.
Consequente godsvrede...
Geef eens een voorbeeldje van dat arbeiderbashen aub

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be