Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat een brandende pop van een Orthodoxe Jood een flagrante schending is van de antisemitisme
Uiteraard. Hier moet hard tegen opgetreden worden. Het CGKR moet de verantwoordelijken voor de rechter dagen. 41 82,00%
Maar nee toch...het is slechts een onschuldig spelletjes vanwat gefrustreerde allochtonen. 9 18,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2003, 15:52   #81
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Wat ik bedoel is dat ge gaat veralgemenen, en ik antwoord gewoon met een andere veralgemening.
Dit is rasgebonden.

Citaat:
Geen enkele maatschappijvorm is perfect, vandaar dat ik links antikapitalist ben, maar deze burgerlijke liberale maatschappij is een ferme verbetering vergeleken met de feodale wereld waar we vandaan kwamen.
Zoals uw onderschrift zegt : "de utopie als staatsvorm is misschien onbereikbaar maar moet wel altijd het streefdoel blijven. (plato)". De burgerlijke maatschappij hypothikeert dit, ze is over haar hoogtepunt heen en zal tenslotte slechts als machtsmiddel fungeren. Een soortgelijk proces heeft zich bij het feodalisme voltrokken.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 15:59   #82
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pro palestijns = anti israël, dat hoor/zie je zowiezo aan hun slogans... Het valt me trouwens op dat de meeste anti-semitische sentimenten tegenwoordig uit de linkse en/of nationalistische hoek komen...
Ah ja?

Nu heb je toch wel de pech dat ik bij een vredesbeweging werk die pro pelestijns is, en ik heb hier nog GEEN ENKELE antisemitische tendens gezien, integendeel! Onze organisatie werkt zelfs samen met JOODSE vredesbewegingen.

Dat een paar AEL ers Hamas Hamas Joden aan het Gas maakt hen nog niet links. Verre van zelfs!

En de enige antisemitische tendensen op dit forum zijn nu toevallig allemaal mensen met als nicks de namen van nazi duitse figuren. Voor zover de linkse antisemieten.

Ik heb het niet zozeer over groupuscules als de AEL, die vertegenwoordigen zo goed als niets... Net zo min als die pipo's hier die posten onder 'Eichmann' of 'Guderian'....
Maar partijpolitiek gezien is het wel een feit dat de mensen die het opnemen voor de Joodse gemeenschap eerder aan de rechterzijde van het politieke spectrum zitten, de spiritisten en de linkse N-VA'ers zijn daarentegen de felste Israël-bashers...

Ilse
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 16:11   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Israel bashers is niet hetzelfde als antisemitisch. Het bekritiseren van de dingen die fout lopen in de israelische staat wil niet zeggen dat men de joden wil vergassen of zelfs maar die staat wil vernietigen, maar wil zeggen dat er iets aan die fouten gedaan moet worden.
En ik geef wel toe dat er wel eens voorbijgegaan wordt aan het feit dat er ook langs de palestijnse kant dingen verkeerd lopen.
Oud 28 november 2003, 16:55   #84
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
anti-joods en Anti-Amerikaans gelul

Vélé Arabische naties erkennen Israël na méér dan 50 jaar nog steeds niet als volwaardig democratisch land .
-Daar hebben we nog veel te weinig van. Joden en Amerikanen gebruiken de Moslims om Europa te destabiliseren. Waarom willen ze bijv. de Moslimstaat Turkije absoluut bij Europa?

-Natuurlijk niet. Jodenland Israel werd de Arabieren met geweld opgedrongen.
In feite werd de holocaust door vooraanstaande Amerikaanse Joden zélf georganiseerd om na de Amerikaanse overwinning te kunnen beroep doen op massale Europese goodwill. Die achterlijke Arabieren moesten dan maar een eindje opschuiven voor de Joden.
Het zou beter zijn geweest voor de hele geopolitieke situatie als alle Joden naar Amerika zouden zijn gegaan.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 16:58   #85
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Van website Goodkosjer.org:

Met ontzetting heb ik kennis genomen van het verslag in Gazet van Antwerpen van maandag 10 juni over bovenvermelde betoging die ondanks uw verzet dan toch heeft plaatsgevonden.

Aan het einde ervan werd door enkele gemaskerde jongeren op het Sint-Jansplein een pop die een orthodoxe jood voorstelde in brand gestoken.

Deze daad wordt door Gazet van Antwerpen (zie foto en tekst in bijlage) gewoon als een ‘fait divers’ vermeld zonder enige verontwaardiging.

Noch in De Nieuwe Gazet, noch in het Nieuwsblad, noch in De Morgen van 10/6 wordt hiervan melding gemaakt, al deze kranten en vooral De Morgen hebben het over hoe vreedzaam die betoging wel was…

Het feit dat in hartje Antwerpen Palestijns gemaskerde jongemannen voor een hele menigte een als orthodoxe jood verklede pop in brand steken, vindt iedereen inclusief de verzamelde pers blijkbaar normaal.

Dat de zogenaamde ‘eigen ordedienst’ van de organisatoren niet is tussengekomen, tja, dat hadden we wel verwacht, maar dat de aanwezige ordediensten (politie en discreet opgestelde agenten) niet hebben ingegrepen of de zogenaamde ordedienst van de betogers niet meteen hebben aangemaand hier onmiddellijk een eind aan te maken, is volstrekt onbegrijpelijk.

Volgens Gazet van Antwerpen liepen er tussen de betogers veel kinderen, allochtone gezinnen en Agalev-mandatarissen.

Welk opvoedkundig signaal heeft men aan de vele allochtone kinderen gegeven door in het openbaar en in aanwezigheid van locale politici een orthodoxe jood als pop in brand te steken?

Dit is een flagrante aanzet tot rassenhaat die onduldbaar is en waartegen onmiddellijk krachtdadig had moeten worden opgetreden.

Dergelijke haatdragende scènes die ons doen denken aan TV-beelden van opgezweepte massa’s en gelijkaardige verbrandingstaferelen in de straten van Bagdad, Damascus of Gaza zijn een gastvrije stad als Antwerpen onwaardig en besmeuren het imago van de Sinjorenstad wereldwijd.

Indien betogers van het Vlaams Blok aan het eind van een manifestatie in Antwerpen een Marokkaanse allochtoon als pop in brand hadden gestoken, heel het land had (volkomen terecht) in rep en roer gestaan. Voorpaginanieuws, debatten op alle zenders, de politici zouden zich haasten om te verklaren dat het Vlaams Blok zich hiermee definitief buiten spel heeft gezet.

Maar wanneer een als orthodoxe jood verklede pop op het Sint-Jansplein publiekelijk in brand wordt gestoken, zwijgt iedereen.

Hier klopt iets niet.

Arabisch Europese Liga-voorzitter Dyab Abou Jahjah verklaart in GvA: “We hebben nu bewezen dat we vreedzaam kunnen manifesteren. In het najaar willen wij als AEL een grootschalige betoging organiseren in Antwerpen.”

Ik hoop mevrouw de Burgemeester dat u en nog vele anderen inzien dat de Arabisch Europese Liga nu voldoende bewezen heeft dat zij helemaal niet vreedzaam kunnen manifesteren en dat u ook hun geplande betoging in het najaar zult verbieden.

Deze keer heeft de stad Antwerpen misschien geen materiële schade geleden.

Maar de ethische en morele schade is enorm.

Met voorname hoogachting,

Silvain Salamon

Deze feiten hadden plaats in juni. Eventjes geleden dus. Een vraag aan de forumgebruikers: Vinden jullie dat het antisemitisme is toegenomen of niet??? Graag uw reactie
We zien duidelijk dat de moslim-fascisten van de AEL steeds driester te werk gaan, en een even groot gevaar voor onze samenleving vormen als Al Quaeda of andere terreurnetwerken. Dat zij het nu op onze Joodse medemens gemunt hebben bewijst eens te meer hun extreem racisme tegenover de Christelijke en Joodse Belgen. Nog even, en een nieuwe Hitler is aan de macht... met dank aan de democratische politici die niet durven optreden en zo hun Volk verraden.

Mijn conclusie is duidelijk: GEEN nieuwe Hitlers en Chamberlains, ONMIDDELLIJK VERBOD OP DE MOSLIM-TERRORISTEN VAN DE AEL EN CONSORTEN!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:00   #86
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Dat er ook Agalev-mandatarissen aan de voorbereiding op een tweede Kristallnacht meewerkten zegt, na de recente onthulling van Dua dat de Groenen België afzweren, voor mij genoeg. (Groen-)Links is een GEVAAR VOOR ONZE BELGISCHE SAMENLEVING!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 21:19   #87
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dat er ook Agalev-mandatarissen aan de voorbereiding op een tweede Kristallnacht meewerkten zegt, na de recente onthulling van Dua dat de Groenen België afzweren, voor mij genoeg. (Groen-)Links is een GEVAAR VOOR ONZE BELGISCHE SAMENLEVING!
dat is straffe kost hoor patriot, met uw besluit ben ik het eens :o
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 00:25   #88
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja ik zou nog kunnen begrijpen dat ge patriot bent voor België, wat dat dan nog moge betekenen, maar waarom die adoratie voor de Joden? Die hebben toch hun eigen staat, laat ze daar maar patriot-semiet zijn!!!!
Oud 30 november 2003, 10:24   #89
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ANTISEMITISME

Sinds jaren hebben heel wat Europese landen kosten noch moeite gespaard om 'racisme en antisemitisme' te bestrijden – en wel zo dat men niets anders kon denken dan dat zulks altijd 'rechts' en bovendien 'wit' moest zijn. Voor het oprukkende nieuwe an tisemitisme in immigrantenkringen bleef men jarenlang stekeblind. Vandaag kan evenwel niemand meer om de harde feiten heen.
In het weekblad HP/DeTijd verscheen onlangs een verhelderende interviewreeks met enkele prominente Nederlanders van joodse origine. Daarin geeft ook Leon De Winter, ooit één van de grote fakkeldragers in de 'strijd tegen extreem rechts', toe niet te hebben zien aankomen wat er vandaag aan de hand is. De vroegere "idealistische multiculturalist", zoals hij zichzelf noemt, heeft ondertussen een enorme gedachteomslag gemaakt. Zo stelt hij ondermeer dat het nog steeds niet tot ons doordringt "hoe ongelooflijk groot de economische, sociale, culturele en religieuze haat is die onder grote groepen moslims wordt gevoeld jegens westerlingen". Zondermeer wrang noemt hij het feit dat het antisemitisme "waarvan we dachten dat het door WO II voorgoed taboe zou zijn, nu wordt geactualiseerd door mensen die wij niet alleen uit economische redenen, maar ook uit oud-koloniale schuldgevoelens meer hebben gegeven dan dat we van ze hebben ontvangen".
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 13:09   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Wat ik bedoel is dat ge gaat veralgemenen, en ik antwoord gewoon met een andere veralgemening.
Dit is rasgebonden.

Wat een oen. Ben je niet beschaamd om zo'n stupiditeiten neer te pennen? Ik weet niet of ik had moeten lachen. Het is eerder huilen met de pet op.

Oh, en nu ik even mag : tot welke 'ras' denk jij te behoren?

Ik ben benieuwd...
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 13:13   #91
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik gok op Pittbull, alhoewel ik een Rottweiler ook wel zie zitten.
Oud 1 december 2003, 13:18   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gok op Pittbull, alhoewel ik een Rottweiler ook wel zie zitten.
Akkoord als het gaat over de ras waartoe hij zelf denk te behoren. Maar eigenlijk is het eerder een rioolrat. Hoewel : ratten hebben een zekere intelligentie.
Oud 1 december 2003, 13:19   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Achteraf gezien heb je wel gelijk en dien ik mij als hondenliefhebber wel te verontschuldigen.
Oud 1 december 2003, 17:26   #94
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
anti-joods en Anti-Amerikaans gelul

Vélé Arabische naties erkennen Israël na méér dan 50 jaar nog steeds niet als volwaardig democratisch land .
-Daar hebben we nog veel te weinig van. Joden en Amerikanen gebruiken de Moslims om Europa te destabiliseren. Waarom willen ze bijv. de Moslimstaat Turkije absoluut bij Europa?

-Natuurlijk niet. Jodenland Israel werd de Arabieren met geweld opgedrongen.
In feite werd de holocaust door vooraanstaande Amerikaanse Joden zélf georganiseerd om na de Amerikaanse overwinning te kunnen beroep doen op massale Europese goodwill. Die achterlijke Arabieren moesten dan maar een eindje opschuiven voor de Joden.
Het zou beter zijn geweest voor de hele geopolitieke situatie als alle Joden naar Amerika zouden zijn gegaan.
Och hiere.. onze "Waffen-SS feldwebel" gaat ook eens een theorie neerpennen. De Joden hebben altijd in wat vroeger Palestina was gewoond. Lees er het Oude testament maar eens op na. Of je het nu graag hebt of niet scoopie..de Joden zijn en blijven hier en met hun alle moslims, Christenen, Orthodoxen en anderen die moeite doen om zich te integreren en aan te passen aan onze wetten.
Oud 1 december 2003, 17:58   #95
bk232214
Gouverneur

Standaard

Waarom een pop
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 21:08   #96
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Joden hebben altijd in wat vroeger Palestina was gewoond. Lees er het Oude testament maar eens op na. .
Het Oude Testament is een samenraapsel van achterlijke fabels uit de meest duistere tijden, net zoals de Koran. Die zever wordt hier niet gelezen.

De Indianen woonden ook waar het nu vol met Yankees en joden loopt dus die moeten daar dan ook maar weg zeker?
Joden en Moslims én degenen die ermee collaboreren horen niet thuis in Europa.
Oud 1 december 2003, 21:09   #97
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Waarom een pop
Oud 1 december 2003, 21:40   #98
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Joden hebben altijd in wat vroeger Palestina was gewoond. Lees er het Oude testament maar eens op na. .
Het Oude Testament is een samenraapsel van achterlijke fabels uit de meest duistere tijden, net zoals de Koran. Die zever wordt hier niet gelezen.

De Indianen woonden ook waar het nu vol met Yankees en joden loopt dus die moeten daar dan ook maar weg zeker?

Europa kan mij gestolen worden debiele Nazi...het is een bende incompetente lafaards die als kleine kinderen al ruziënd over de mat rollen maar te LAF zijn om werkelijke daden te ondernemen tegen staten die de vrije wereld kapot willen. De Amerikanen en de Joden daarintegen hebben een duidelijke visie en reageren ook wijselijk op mensen die hun bedreigen. Trouwens wie bent "u" eigenlijk om te bepalen wat hier gelezen wordt??? Europa, de V.S en Israël zijn de bakermat van onze Westerse samenleving en ik zal dit Transatlantische project blijven verdedigen roest jij maar verder vast in je gestoorde "Mein Kampf"-gedachtegoed!!!
Oud 1 december 2003, 21:44   #99
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

De judeo-moslim Amerikanen, hé microscoop?
Oud 1 december 2003, 21:50   #100
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa, de V.S en Israël zijn de bakermat van onze Westerse samenleving en ik zal dit Transatlantische project blijven verdedigen.
Tuurlijk niet.

Volgens mij zijn dit landen in het Midden-Oosten. Maar toen bestond Israël nog niet.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be