Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2006, 21:24   #81
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet waar jij woont dvarek, maar ik woon al jaren in "Bruxellabad" en nog wel in een buurt met een heel hoog percentage allochtonen. Toch kan ik je vertellen dat het hier lang geen "lieu sans droit" is.

Zal ik je eens iets vertellen uit "Bruxellabad"? Als ik 's morgens om 6.45u naar mijn werk vertrek dan kom ik voorbij de uitvalsbasis van de stedelijke straatvegersdienst. De mannen die ik daar elke dag zie uitrukken door weer en wind, gewapend met hun borstel en schep om alle mogelijke vuiligheid te gaan opvegen, zijn stuk voor stuk van maghrebijnse of afrikaanse afkomst, en daar zijn zowel gasten van 20 jaar als oudere arbeiders van rond de 50 bij. Geen enkele hardwerkende Vlaming, want die zijn niet meer geïnteresseerd in dat soort vuil werk. Net hetzelfde geldt voor de mannen van de vuilniskar, maar bijvoorbeeld ook voor de bakkers. Geen hardwerkende Vlaming die het nog in zijn hoofd krijgt om om 4u 's morgens op te staan om zijn brood te bakken, dus moeten Marokkanen en Turken de Brusselaars van brood voorzien.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 21:33   #82
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij woont dvarek, maar ik woon al jaren in "Bruxellabad" en nog wel in een buurt met een heel hoog percentage allochtonen. Toch kan ik je vertellen dat het hier lang geen "lieu sans droit" is.

Zal ik je eens iets vertellen uit "Bruxellabad"? Als ik 's morgens om 6.45u naar mijn werk vertrek dan kom ik voorbij de uitvalsbasis van de stedelijke straatvegersdienst. De mannen die ik daar elke dag zie uitrukken door weer en wind, gewapend met hun borstel en schep om alle mogelijke vuiligheid te gaan opvegen, zijn stuk voor stuk van maghrebijnse of afrikaanse afkomst, en daar zijn zowel gasten van 20 jaar als oudere arbeiders van rond de 50 bij. Geen enkele hardwerkende Vlaming, want die zijn niet meer geïnteresseerd in dat soort vuil werk. Net hetzelfde geldt voor de mannen van de vuilniskar, maar bijvoorbeeld ook voor de bakkers. Geen hardwerkende Vlaming die het nog in zijn hoofd krijgt om om 4u 's morgens op te staan om zijn brood te bakken, dus moeten Marokkanen en Turken de Brusselaars van brood voorzien.
Denk dat die Vlamingen de laatste 200j vakkundig weggezuiverd en gepest zijn in Brussel. Waar klanten verdwijnen gaan ook de (autochtone) bakkers weg, nietwaar. Ik heb zelfs nog NOOIT weten een Marokkaan/Turk bij een 'bakker van bij ons' weten kopen, NOOIT.

Is je dokter ook Marokkaan? De leraar van je kinderen?

Misschien de enige 'job' die je kan doen als je schoolcarriere niets voorstelt, en enkel maar Berbers of Frans spreekt? Zegt misschien meer over de Marokkanen zelf dan over het typische excuus van 'de luie Vlaming'.

PS: ik heb hier reeds 2 artikels gepost die handelden over Brussel/Molenbeek, zegt genoeg wat daar allemaal gaande is.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 21:47   #83
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Denk dat die Vlamingen de laatste 200j vakkundig weggezuiverd en gepest zijn in Brussel. Waar klanten verdwijnen gaan ook de (autochtone) bakkers weg, nietwaar. Ik heb zelfs nog NOOIT weten een Marokkaan/Turk bij een 'bakker van bij ons' weten kopen, NOOIT.

Is je dokter ook Marokkaan? De leraar van je kinderen?

Misschien de enige 'job' die je kan doen als je schoolcarriere niets voorstelt, en enkel maar Berbers of Frans spreekt? Zegt misschien meer over de Marokkanen zelf dan over het typische excuus van 'de luie Vlaming'.

PS: ik heb hier reeds 2 artikels gepost die handelden over Brussel/Molenbeek, zegt genoeg wat daar allemaal gaande is.
Wat een onzin toch weer allemaal. Een paar rechtzettingen:

1) Klanten zijn er genoeg in Brussel, aut- en allochtone. En die kopen overal.
2) Nee mijn dokter is Portugees, maar mijn kine is Marokkaan. Moet ik bang zijn?
3) Stuitend is dat je het over 'jobs' (met aanhalingstekens) hebt, alsof dat geen echte jobs zouden zijn. Deze opmerking is van zo'n laag niveau dat ik me in jouw plaats schaam. Ik hoop dat de vuilniskar eens een paar weken jouw huis overslaat, je zult dan de waarde van dat werk wel inzien.
4) Proficiat met de 2 artikels. Ik woon hier en zie dus alle dagen hoe het hier is. Ik zou zeggen kom eens af naar de Grote Stad, dan kan je't zelf ook zien.
Oud 12 december 2006, 22:45   #84
Banneling

Standaard

Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 23:15   #85
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Als ik 's morgens om 6.45u naar mijn werk vertrek...

Onopvallend vertrekt Doki 's morgens vroeg naar 't werk.
Oud 13 december 2006, 09:44   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3) Stuitend is dat je het over 'jobs' (met aanhalingstekens) hebt, alsof dat geen echte jobs zouden zijn. Deze opmerking is van zo'n laag niveau dat ik me in jouw plaats schaam. Ik hoop dat de vuilniskar eens een paar weken jouw huis overslaat, je zult dan de waarde van dat werk wel inzien
Groot gelijk! Hier werken enkel Vlamingen aan de vuilniskar. En de warme bakker is ook Vlaming.
Straf hé!

Wat wou je nu eigenlijk bedoelen met "werk dat geen enkel Vlaming nog WIL uitvoeren"? Meen je nu echt dat bovenstaande job minderwaardig zijn of zo?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 10:50   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar gaat het juist om, Doki.
Als we hier op het forum zitten te foeteren op het schorem, dan bedoelen we daar die mensen niet mee! Indien ons land de mogelijkheid heeft en zelfs de noodzakelijkheid kent om mensen uit andere werelddelen en culturen naar hier te laten komen, ze hier een leven (zoals het onze - niet zoals in een moslimland) aan te bieden, ze de mogelijkheid, bijna gratis, geeft om te studeren enz enz, dan is daar niets mis mee. Voor niemand. En het is niet dat ze enkel goed genoeg zijn om het vuile, lastige werk te doen! Dit is soms onvermijdelijk, in een beginfaze. Indien deze mensen hun kinderen naar school sturen en ze een beetje op hun vingers kijken, dat ze er ook iets presteren, dan zullen die één of meerdere generaties verder niet méér aan de vuilniskar moeten werken dan plaatselijke autochtonen!
Dan kunnen ze hier ook dokter, avocaat, bedrijfsleider... worden. Door ervoor te werken en te slagen. Niet via "quota", "anti-racisme"-wetten, CGKR-gedoe en noem maar op.

Dus nog maar eens: het beste, zoniet het enige dat ze kunnen doen voor een mogelijke toekomstige multiculturele maatschappij: helpen zorgen dat crapuul, nietsnutten, leeggangers, profiteurs en vul zelf maar aan in hun thuisland blijven of meteen terug buiten vliegen, vanwege hier niet welkom. Zorgen dat diegenen die er zijn zich gedragen als fatsoenlijke burgers in een maatschappij.

Er zullen altijd enkele probleemgevallen zijn, dat was vroeger voor de multiculexplosie ook zo, maar als dat binnen de perken blijft lost iedere maatschappij dat zonder problemen op...
En dan, pas dan, maken we ons wellicht niet meer druk over een hoofddoekje. Nu betekenen die voor ons iets anders...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 11:25   #88
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als we hier op het forum zitten te foeteren op het schorem, dan bedoelen we daar die mensen niet mee! Indien ons land de mogelijkheid heeft en zelfs de noodzakelijkheid kent om mensen uit andere werelddelen en culturen naar hier te laten komen, ze hier een leven (zoals het onze - niet zoals in een moslimland) aan te bieden, ze de mogelijkheid, bijna gratis, geeft om te studeren enz enz, dan is daar niets mis mee. Voor niemand. En het is niet dat ze enkel goed genoeg zijn om het vuile, lastige werk te doen! Dit is soms onvermijdelijk, in een beginfaze. Indien deze mensen hun kinderen naar school sturen en ze een beetje op hun vingers kijken, dat ze er ook iets presteren, dan zullen die één of meerdere generaties verder niet méér aan de vuilniskar moeten werken dan plaatselijke autochtonen!
Dan kunnen ze hier ook dokter, avocaat, bedrijfsleider... worden. Door ervoor te werken en te slagen. Niet via "quota", "anti-racisme"-wetten, CGKR-gedoe en noem maar op.

Dus nog maar eens: het beste, zoniet het enige dat ze kunnen doen voor een mogelijke toekomstige multiculturele maatschappij: helpen zorgen dat crapuul, nietsnutten, leeggangers, profiteurs en vul zelf maar aan in hun thuisland blijven of meteen terug buiten vliegen, vanwege hier niet welkom. Zorgen dat diegenen die er zijn zich gedragen als fatsoenlijke burgers in een maatschappij.

Er zullen altijd enkele probleemgevallen zijn, dat was vroeger voor de multiculexplosie ook zo, maar als dat binnen de perken blijft lost iedere maatschappij dat zonder problemen op...
En dan, pas dan, maken we ons wellicht niet meer druk over een hoofddoekje. Nu betekenen die voor ons iets anders...
Ik kan je hier bijna volledig in volgen andev, uitgenomen 1 punt en dat is de kwestie van de "probleemgevallen".
Dat die er zijn staat als een paal boven water, maar ik ga niet akkoord met voorstellen die gericht zijn op een deportatie (ik weet het, een geladen term, maar dat is het wel) van deze mensen naar hun land van herkomst. Voor dezen die niet de Belgische nationaliteit hebben zou je daar nog over kunnen discussiëren, maar dan moeten er zekere garanties bestaan dat die misdadigers in hun land van herkomst een menswaardige behandeling/bestraffing zullen krijgen. Zijn die garanties er niet (en spijtig genoeg zijn ze er momenteel zeker niet voor landen als Turkije en Marokko), dan zijn wij als deporteur medeplichtig aan de mishandelingen die zij daar riskeren, en dat is een democratie onwaardig. Voor dezen die de Belgische nationaliteit hebben kan er geen twijfel bestaan, die moeten door het Belgische rechtssysteem berecht worden en zonodig hier worden gestraft. Als je voor die laatste groep een deportatie zou overwegen, dan ben je bezig met discriminatie op basis van ethnische en/of religieuze achtergrond, en dat is in onze rechtsstaat onwettig.

Ik wil het hier nog eens herhalen :
Het is niet omdat je niet voor de extreem rechtse "oplossing" van staalharde repressie bent dat je automatisch zomaar alles toelaat. Ik kan je zelfs verzekeren dat ik mijzelf als vrij rechts en strikt beschouw op dit vlak. Als ik jonge Marokkaanse pubers in groep zie zitten roken, spuwen en voorbijgangers intimideren in de metro dan revolteert me dat enorm. Het feit dat je in dat soort situaties als individu niets kan doen en zelfs niets durft zeggen uit angst voor represailles is onaanvaardbaar, en we moeten die fenomenen dringend een halt toeroepen.
Alleen moet je dus het kind niet met het badwater weggooien, zoals je zelf al aangeeft, en ik blijf erin geloven dat ook de probleemgevallen (alle probleemgevallen, dus ook de Vlaamse) een menswaardige behandeling en een tweede kans verdienen.
Oud 13 december 2006, 11:44   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Groot gelijk! Hier werken enkel Vlamingen aan de vuilniskar. En de warme bakker is ook Vlaming.
Straf hé!
Idem hier.
Er klagen er zelfs dat ze niet "bij de vuilkar" binnengeraken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 13:56   #90
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Larie andev, spreek voor jezelf maar niet over 'we'... je zal nog niet gemerkt hebben welke shit ik hier over me heen krijg enkel omdat mijn verloofde een (nogthans volledig geïntegreerde, nederlands sprekende, werkende) arabier is. Ene Jurgen vind enkel daarom dat ik ritueel geslacht zou moeten worden dus velen haten arabieren tout court, aangepast of niet, belastingen betalend of niet en de belgen die het 'aandurven' om te sympathiseren met hen erbij.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 14:35   #91
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ene Jurgen vind enkel daarom dat ik ritueel geslacht zou moeten worden dus velen haten arabieren tout court, aangepast of niet, belastingen betalend of niet en de belgen die het 'aandurven' om te sympathiseren met hen erbij.
En daar moet je uiteraard op blijven terugkomen
Heb mijn strafpunten gekregen...move on.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 15:00   #92
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
En daar moet je uiteraard op blijven terugkomen
Heb mijn strafpunten gekregen...move on.
Jurgen, ik ben niet te beroerd om me een beetje kwetsbaar te tonen, ik was daar efkes niet goed van... en dat terwijl je me in de verste verte niet kent. Maar zeg es, is dat de reden? De enige reden? Dat mijn verloofde een arabier is? Denk je nu echt dat ik met een profiteur, krimineel of extremist zou trouwen? Die mogen zowel van mij als van mijn verloofde het land uitgezet worden, moslim of niet.
Oud 13 december 2006, 15:03   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jurgen, ik ben niet te beroerd om me een beetje kwetsbaar te tonen, ik was daar efkes niet goed van... en dat terwijl je me in de verste verte niet kent. Maar zeg es, is dat de reden? De enige reden? Dat mijn verloofde een arabier is? Denk je nu echt dat ik met een profiteur, krimineel of extremist zou trouwen? Die mogen zowel van mij als van mijn verloofde het land uitgezet worden, moslim of niet.
hier gaan we weer ... Laya ... vrije meningsuiting is bij ons een belangrijk rechtsbeginsel ... zo lang je niet oproept tot geweld of discriminatie ... is er met extreme meningen niks mis ... zolang iemand geen criminele FEITEN pleegt ... hoeft er dus niemand uitgewezen ! ook geen fundi die zegt dat een bepaald optreden niet strookt met zijn/haar godsdienst.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 15:23   #94
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef geen reactie meer op deze feiten.
Gaat mij toch enkel maar strafpunten opleveren...en dat wil je blijkbaar uitlokken.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 18:31   #95
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Larie andev, spreek voor jezelf maar niet over 'we'... je zal nog niet gemerkt hebben welke shit ik hier over me heen krijg enkel omdat mijn verloofde een (nogthans volledig geïntegreerde, nederlands sprekende, werkende) arabier is. Ene Jurgen vind enkel daarom dat ik ritueel geslacht zou moeten worden dus velen haten arabieren tout court, aangepast of niet, belastingen betalend of niet en de belgen die het 'aandurven' om te sympathiseren met hen erbij.
Ik weet niet of ik hier enkel "voor mezelf" spreek hoor... Probleem op het forum is dat je altijd een beetje moet gokken over wat je mag/moet denken over de mensen waar je teksten van leest en opmerkingen geeft...
Indien jou verloofde een behoorlijke burger is, waar niets op aan te merken valt dan heb je inderdaad alle reden om je gekrenkt te voelen! Maar de grond van de zaak is en blijft dat de reputatie van alle vreemdelingen voortdurend besmeurd word door diegenen uit hun groep(en) die het hier onaanvaardbaar bont maken! Daar komt de "haat tegen", het "racisme", het "niet aanvaarden van " vandaan... Het zijn deze lieden die voorgoed voor schut moeten gezet worden ipv gepamperd en zeventien keer opnieuw een kans te krijgen (... genre: is gekend bij het gerecht maar...)
Hoe geraken we van dat soort vanaf, ook al zijn ze zogezegd "Belg", hier geboren enz?
En je probleem zal grotendeels opgelost zijn.

Laatst gewijzigd door andev : 13 december 2006 om 18:36.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 19:32   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan je hier bijna volledig in volgen andev, uitgenomen 1 punt en dat is de kwestie van de "probleemgevallen".
Dat die er zijn staat als een paal boven water, maar ik ga niet akkoord met voorstellen die gericht zijn op een deportatie (ik weet het, een geladen term, maar dat is het wel) van deze mensen naar hun land van herkomst. Voor dezen die niet de Belgische nationaliteit hebben zou je daar nog over kunnen discussiëren, maar dan moeten er zekere garanties bestaan dat die misdadigers in hun land van herkomst een menswaardige behandeling/bestraffing zullen krijgen.

Hun slachoffers werden wel menswaardig behandelt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 19:58   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doki
maar dan moeten er zekere garanties bestaan dat die misdadigers in hun land van herkomst een menswaardige behandeling/bestraffing zullen krijgen.
Je bedoelt een vijfsterrenhotel met all-in formule en aangepaste TV programma's?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 20:49   #98
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Alé, muziek is haram. Tja, wat moeten we dan met de jongens van Fund A Mental aanvangen?

Weet de islam zelf nog wel wat het wilt?
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 20:57   #99
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of ik hier enkel "voor mezelf" spreek hoor... Probleem op het forum is dat je altijd een beetje moet gokken over wat je mag/moet denken over de mensen waar je teksten van leest en opmerkingen geeft...
Indien jou verloofde een behoorlijke burger is, waar niets op aan te merken valt dan heb je inderdaad alle reden om je gekrenkt te voelen! Maar de grond van de zaak is en blijft dat de reputatie van alle vreemdelingen voortdurend besmeurd word door diegenen uit hun groep(en) die het hier onaanvaardbaar bont maken! Daar komt de "haat tegen", het "racisme", het "niet aanvaarden van " vandaan... Het zijn deze lieden die voorgoed voor schut moeten gezet worden ipv gepamperd en zeventien keer opnieuw een kans te krijgen (... genre: is gekend bij het gerecht maar...)
Hoe geraken we van dat soort vanaf, ook al zijn ze zogezegd "Belg", hier geboren enz?
En je probleem zal grotendeels opgelost zijn.
Prachtig verwoord. Op een forum spreekt men nogal gemakkelijk in algemene termen.
Ik geloof niet dat heel de islam of DE moslims in het generaal aangevallen worden, maar enkel deze die het verdienen. Mijn inziens krijgen vele hier door hun afkomst kansen, die ze keer op keer verknoeien. In mijn ogen kan men de kansen beter geven aan eigen mensen en migranten die het wel verdienen. De enige kost die sommige nog waard zijn, is een vliegtuigticket enkel richting thuisland. Als je het daar niet mee eens bent, mag je in mijn ogen mee.
Ik pamper geen onaangepast gespuis, dat naar hier komt om de boel te koloniseren, of om hun criminele activiteiten mee uit te breiden in de trent van "daar valt meer te rapen". Dat soort mag in mijn ogen meteen verdwijnen. Zij zijn hier voor mij niet welkom en wie van ons eigen volk hen vergoeilijkt is in mijn ogen: goed gek of een verrader. Ons land hoeft geen dumpoord te worden van criminelen waar ze op een ander maar al te graag van verlost zijn.
Nu, deze mensen verknoeien heel onze maatschappij en zetten aan tot haat. Ze maken ook alles kapot voor migranten, die wel naar hier komen om te integreren en een nuttige bijdrage aan onze maatschappij te leveren. Daarnaast maken ze de kansen kapot van onze eigen, autochtone jeugd.
Wie dit niet begrijpt, sorry, maar dan is een discussie onmogelijk.
Oud 13 december 2006, 23:27   #100
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ik geef geen reactie meer op deze feiten.
Gaat mij toch enkel maar strafpunten opleveren...en dat wil je blijkbaar uitlokken.
tja... dat je al van tevoren stelt dat je reactie strafpunten gaat opleveren zegt genoeg... beter geen reactie dan.
Wat heb ik eraan om bij jou strafpunten uit te lokken? Daar hou ik me niet mee bezig, het enige wat ik wou uitlokken is het besef dat je te ver bent gegaan. Je reactie was onterecht en erg kwetsend.

Laatst gewijzigd door Laya : 13 december 2006 om 23:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be