Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2006, 20:16   #81
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote=carlgustaaf;2280793]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En maar blijven benadrukken hoe "abnormaal" en "onnatuurlijk" homoseksualiteit wel is... Louter discussie voor de discussie? Welnee! De onverdraagzaamheid tegenover holebi's is het gevaarlijkst wanneer ze komt van mensen die hun homofobie een air van fatsoenlijkheid willen verlenen door ze te verpakken in pseudo-wetenschappelijk gewauwel. Triest...

Gelukkig onderneemt de Vlaamse regering alvast stappen om die ziekelijke onverdraagzaamheid tegen te gaan![/quote]heeft die Vlaamse Regering geen ander werk, als zich met zo een gezever bezig te houden?Net alsof die janetten een politieke prioriteit zijn?!Bah, wat een tijdverlies zeg!
Moet er rekening mee houden, in het media landschap fladderen er nogal veel van deze "zogenaamde" jongens en meisjes rond. Kijk maar naar de vtm kleurt je dag (wel roze). Van wie of wat moeten de politici het hebben, juist van hun bekendheid via de media. Zou normaal moeten zij via hun kennis en verstand maar dat zou voor deze wat ver gaan, dus de gemakkelijkste weg de media en dus toont men symphatie voor de roze gemeenschap in het land en stapt men mee op tijdens deze hun betogingen voor gelijke rechten en likt deze hun roze kont.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:45   #82
globalisator
Burger

Standaard

Tot welke sekte zou die Pajot eigenlijk behoren?
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:55   #83
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Gelukkig onderneemt de Vlaamse regering alvast stappen om die ziekelijke onverdraagzaamheid tegen te gaan!
Ik denk dat de fobie van onverdraagzaamheid tegenover homo's enkel nog in de hoofden van sommige homo's zelf zit. Op wat sociale gevallen na en de linkse Islamvrienden is er toch niemand meer die het wat kan schelen of iemand nu homo is of niet.

Het is erg dat de Vlaamse regering zich met deze nonsens bezig houdt i.p.v. nuttig werk te leveren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:03   #84
bartje
Minister-President

Standaard

Het is indd al veel verbeterd ja dat geef ik grif toe maar toch kan het nog altijd beter, de uitspraken van sommigen hier op het forum kunnen dat alleen maar staven.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:08   #85
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het is indd al veel verbeterd ja dat geef ik grif toe maar toch kan het nog altijd beter, de uitspraken van sommigen hier op het forum kunnen dat alleen maar staven.
Er zitten hier vrij veel pubers die stoer willen overkomen, maar hun uitspraken moeten toch sterk gerelativeerd worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:13   #86
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
het percentage zelfmoord onder homoseksuele jongeren is beduidend hoger dan het gemiddelde van leeftijdsgenoten
dus dit alleen is een reden voor verder onderzoek
En dat zijn slechts de bekende cijfers. Ik vermoed dat "weekendongeval" een gangbare manier van zelfdoding is, maar slachtoffers daarvan komen niet in de statistieken terecht (allez, toch niet in de statistieken rond homoseksuele jongeren die zelfmoord plegen wegens de reactie van de omgeving op hun geaardheid).

Ik denk dat het bespreekbaar maken van seksualiteit op een volwassen manier in de scholen misschien meer kan helpen dan een sensibiliseringscampagne van de regering. Ik ken enkele Nederlanders, en als ik hoor hoe in Nederland op school omgegaan wordt met dit soort onderwerpen, chapeau. Ik kreeg tijdens één uurtje biologie de voortplanting uitgelegd, op een leeftijd dat heel de klas wel al wist hoe dat in zijn werk ging. Het gedeelte "seksuele variaties" beperkte zich tot het zijdelings vernoemen van homoseksualiteit, en dat was het dan.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:25   #87
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Tot welke sekte zou die Pajot eigenlijk behoren?
Niet tot hen die behoren tot de sekte die voorovergebogen elkanders kont staat te likken in de hoop beschouwd te worden als een modern product van de samenleving. dus kort samengevat niet tot hen die "denken" politiek correct te zijn. Dit antwoord indien de vraag aan mij was gesteld.

Iets anders nu, staat op dit forum zoiets als "homofiel gedrag is normaal in de dierenwereld". Wil dit dan zeggen dat "homo's" erkennen te leven als dieren en dus hun gedrag zelf als beestachtig beschouwen of hoe ziet men dat? Hopelijk stoort deze vraag de roze gemeenschap niet en begrijpen ze dat dit alleen een vraag inhoud wat betreft een thread geopend door mischien één van hun leden.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:29   #88
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Iets anders nu, staat op dit forum zoiets als "homofiel gedrag is normaal in de dierenwereld". Wil dit dan zeggen dat "homo's" erkennen te leven als dieren en dus hun gedrag zelf als beestachtig beschouwen of hoe ziet men dat? Hopelijk stoort deze vraag de roze gemeenschap niet en begrijpen ze dat dit alleen een vraag inhoud wat betreft een thread geopend door mischien één van hun leden.
Ik ben niet de roze gemeenschap, maar: H. Sapiens is niet het enige dier dat homoseksueel gedrag kan vertonen.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:35   #89
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig onderneemt de Vlaamse regering alvast stappen om die ziekelijke onverdraagzaamheid tegen te gaan!
Er zijn weinig overheidscampagnes bekend die ook maar enig resultaat in de door de overheid gewenste zin gehad hebben. Vaak hebben ze op lange termijn zelfs het omgekeerde effect, denk aan de eindeloos zeurende campagnes tegen roken door jongeren of voor "veilig vrijen".

Jongeren van rond de twintig zijn grootgebracht met dit soort paternalistische overheidspropaganda. Wie met hen praat, weet dat de meerderheid de betutteling kostsbeu is. Vaak krijgt hetgeen de overheid afraadt een "coole" status voor hen.

De overheid dient zich te onthouden van propaganda, "dwingende" adviezen en betutteling in het privéleven van de burgers. Vooral dient een democratische overheid zich te onthouden van het beïnvloeden van de ideeën. Ze heeft daar geen mandaat voor. De overheid moet integendeel goed luisteren naar wat de burgermeerderheid wenst, en dat in beleid omzetten. Elk andere houding dient gebrandmerkt te worden als niet te tolereren autoritarisme.
Oud 29 december 2006, 11:36   #90
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De enigen die hiervan beter gaan worden zijn de studiebureaus.
Hoog tijd om een correct project in te dienen en onder tafel meteen de gewenste conclusie mee te geven.

Er valt geld te verdienen.
Oud 29 december 2006, 11:39   #91
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de overheid zou natuurlijk beter bekrompenheid en onverdraagzaamheid promoten.
De overheid hoeft helemaal niets te promoten. Ze moet haar mond houden en nauwgezet uitvoeren wat de burgers wensen.
Oud 29 december 2006, 11:42   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De overheid dient zich te onthouden van propaganda, "dwingende" adviezen en betutteling in het privéleven van de burgers. Vooral dient een democratische overheid zich te onthouden van het beïnvloeden van de ideeën. Ze heeft daar geen mandaat voor. De overheid moet integendeel goed luisteren naar wat de burgermeerderheid wenst, en dat in beleid omzetten. Elk andere houding dient gebrandmerkt te worden als niet te tolereren autoritarisme.
De burgermeerderheid heeft niet altijd gelijk. Sterker nog: in morele en ethische kwesties is de burgermeerderheid zelfs volstrekt onbekwaam. Het is juist wel de taak van de overheid om erop toe te zien dat minderheden gelijke rechten en gelijke kansen krijgen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:43   #93
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus volgens jou heeft sensibilisering het omgekeerde effect
volgens jou komt dus door de sensibilteitscampagnes rond onze multiculturele samenleving dat er toegenomen rascisme is
De overheidspropaganda is zeker een belangrijke katalysator in de wantrouwige houding van de bevolking tegenover migranten.

Citaat:
volgens jouw logica zou dus logischerwijs hetzelfde gebeuren voor de holebi's

geldt dit ook voor de sensibilisering tov roken ? tov te hoog cholesterol ?
Vanzelfsprekend. Voor sommige overheidspropaganda zijn de resultaten onderzocht en vaak blijkt dat het omgekeerde effect bereikt is (bv. roken bij jongeren).
Oud 29 december 2006, 11:43   #94
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mensen die op dergelijke wijze reageren hebben een psychisch probleem die men in de vaktaal noemt : autoriteitsconflict

aan de grondslag ligt meestal een frustratieprobleem en een eerder narcistische persoonlijkheid ( een opgeblazen gevoel van zichzelf om een minderwaardigheidsgevoel te verbergen)
Onzin. Er is niets narcistisch aan niet willen betutteld worden, dat lijkt me integendeel een zelfbewuste, volwassen houding.
Oud 29 december 2006, 11:47   #95
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar ze kan wel de nodige signalen geven.
Men kan eindeloos signalen geven voor het Universum. Geen kat die daardoor ook maar een millimeter van gedrag zal veranderen (vaak zelfs integendeel).

Ideeënevolutie en gedragsverandering komen voort uit je eigen realiteit, niet uit overheidspropaganda.
Oud 29 december 2006, 11:52   #96
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een samenleving kan enkel aangenaam zijn/worden indien alle mensen leren elkaar te aanvaarden.
En dat wil u nu bij wet en middels overheidspropaganda opleggen...
Oud 29 december 2006, 11:56   #97
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De burgermeerderheid heeft niet altijd gelijk.
In een democratisch bestel draait beleid niet om gelijk hebben (dan kunnen we evengoed een club van wetenschappers - of pastoors, naargelang uw overtuiging - als regering aanstellen), maar om het uitvoeren van de wil van de burgermeerderheid. Dat is de enige garantie tegen autoritarisme, machtsmisbruik en het vierkant draaien van de maatschappij.

Citaat:
Sterker nog: in morele en ethische kwesties is de burgermeerderheid zelfs volstrekt onbekwaam.
Waarom?

Citaat:
Het is juist wel de taak van de overheid om erop toe te zien dat minderheden gelijke rechten en gelijke kansen krijgen.
Op basis van welk mandaat?

Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 11:58.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:57   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan eindeloos signalen geven voor het Universum. Geen kat die daardoor ook maar een millimeter van gedrag zal veranderen (vaak zelfs integendeel).
Dan moet er maar "opgetreden" worden. Ik vind het onaanvaardbaar dat bepaalde minderheidsgroepen constant en op een gratuite wijze ten prooi vallen aan een stelletje idioten die er een hobby van maken bepaalde mensen tot op het ziekelijke af , af te kraken.

Laatst gewijzigd door Pietje : 29 december 2006 om 11:57.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:59   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat wil u nu bij wet en middels overheidspropaganda opleggen...
Zonder wet indien mogelijk, met wet indien noodzakelijk
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 12:00   #100
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan moet er maar "opgetreden" worden.
Op weg naar de autoritaire staat, die ideeën oplegt en afvalligen hardhandig terug in de rij duwt?

U bent 60 jaar te laat geboren, Pietje.

Citaat:
Ik vind het onaanvaardbaar dat bepaalde minderheidsgroepen constant en op een gratuite wijze ten prooi vallen aan een stelletje idioten die er een hobby van maken bepaalde mensen tot op het ziekelijke af , af te kraken.
En wat u onaanvaardbaar vindt, moet beleid worden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be