![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de klimaatwissel nog geweerd worden? | |||
Kan nog geweerd worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,91% |
Kan n iet meer geweerd worden, alleen afgeremd |
![]() ![]() ![]() |
36 | 53,73% |
Kan niet meer afgeremd worden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 28,36% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
tiens tiens.. Het klimaat is dynamisch, net zoals geschiedenis (uw terrein toch hé). Een aardbeving, een vulkaanuitbarsting, atmosfeersamenstellling, enz enz, kunnen het klimaat dat lange tijd stabiel is, doen veranderen van karakter. "ronduit belachelijk", ik wil hiervoor argumenten Jozef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Een goede raad : geloof nooit zomaar politici ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Het is een duidelijk feit dat de vrijwel globale consensus tussen de prognoses van de in het specifiek gebied betrokken wetenschappers daarover belachelijk is, vanuit het oogpunt van wie geoogklept en irrationeel en wel op de ingeslagen weg wil doorgaan, zoals Ostyn en nog een paar tangentiële negationisten, aanhangers van de après nous le déluge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Je moet altijd kritisch blijven denken en niet te veel luisteren naar wetenschappers die graag in de pers verschijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Unaniem?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
bvb. 1. de laatste decennia lijkt er een kleine opwarming te zijn, in termen van weerkundige voorspellingen zijn decennias veel te kort om een prognose te doen over het weer van de volgende 10-tallen laat staan 100-den jaren. 2. wat is de oorzaak hiervan : het toeval ?, periodieke weersveranderingen ?, de mens ?. 3. laten we nu uitgaan van oorzaak 'de mens'. Is het dan door de vervuiling of door het teveel van mensen op aarde ? 4. We gaan nu uit van 'de vervuiling door de mens' , want bvb. een wereldomvattende geboortebeperking is nog altijd taboe voor het grotendeel van de mensen. Wie is oorzaak van deze vervuiling : het westerse luxeleven, de boomkap in de tropische oerwouden, de Chinese sterk vervuilende industrie ? 5. Alweer gaan we door met eliminatie omdat de arme landen moeten gespaard blijven : dus blijft 'het westerse luxeleven' over. Wie zijn dit : VS of Europa ? 6. We vinden van onszelf dat we het toch stukken beter doen dan de Amerikanen, maar we willen toch niet te hypocriet doen dus is dit de conclusie : "Er komt een catastrofle klimaatverandering met als oorzaak de westerse landen met vooral de VS". Altijd komt deze conclusie bovendrijven. Hierbij voorbijgegaan aan alle mogelijke oorzaken. Het lijkt gewoon pure politiek geworden of sterker nog, het religieuze geloof in het bijbelverhaal van het einde van de wereld. Daarom wil ik niet tot het clubje van doemdenkers behoren die enkel op angstgevoelens is gebaseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ik heb me voorgenomen om in 2OO7 eco-negationisten te negationeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Shit mijn voeten worden nat.... 't zal de opwarming van de aarde zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik hanteer tov de gelovigen doorgaans één simpele testvraag. Accepteren zij de wereldwijde temperatuursdaling van ongeveer één graad, die op planetaire schaal optrad tussen de warme middeleeuwen en de kleine ijstijd? Hier een recente illustratie daarvan uit Indonesië (op basis van sedimenten-onderzoek): ![]() Gore bv. beweert dat die temperatuursdaling niet bestaat. In zijn film hanteert hij als maatstaf de infame hockeystick van Mann en Co. en ook bij andere gelegenheden heeft hij de werkelijkheid van deze wereldwijde temperatuursdaling genegationeerd, omdat hierdoor natuurlijk de uitzonderlijkheid van de temperatuursstijging tijdens de 20ste eeuw wordt tegengesproken. http://www.nwtonline.nl/nieuwsDetail...-op=bw&ID=2566 De temperatuursdaling tussen de warme middeleeuwen en de kleine ijstijd ontkennen, omdat die haaks staat op het GW-geloof, is van dezelfde orde als het ontkennen van de evolutie, omdat die haaks staat op het scheppingsverhaal in één of ander heilig boek. In beide gevallen ontkent men om pseudoreligieuze redenen een essentieel element uit de geschiedenis van de aarde. En in beide gevallen valt de prijs die de samenleving voor dit soort gelovigheid moet betalen, erg hoog uit.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 29 december 2006 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Een heel kleine dwarse minderheid negationisten behoort nog niet tot de algemene consensus daarover.
Het gaat er al niet meer om, over antropogene oorzaken te discussiëren, maar om er iets aan te doen, en de ene trein maatregelen na de andere wordt versneld op de sporen gezet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() Tja, maar daar zullen de negationisten pas achter komen wanneer ze er zelf enig nadeel van ondervinden. Dan zal het wel weer enkel de schuld van de overheid zijn. Laatst gewijzigd door Edina : 29 december 2006 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ga dan niet over je waterhoofd klagen bij de overheid! Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2006 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wie het hoofd koel (en droog) houdt kan er nog wat aan verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Ik mis een optie:
"kan niet geweerd worden" Kiezen voor "kan niet meer geweerd worden" zou impliceren dat we dat op een zeker stadia in onze geschiedenis wel hadden kunnen doen, wat totaal onwaar is.
![]() |
#100 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat wel ter discussie wordt gesteld, is of de mens die stijging veroorzaakt. Een fundamenteel verschil. Indien de mens niet de oorzaak vormt én de temperatuur blijft stijgen, zitten we met een dubbel probleem: 1/ De economie werd zware schade toegebracht door groene regelgeving die uiteindelijk geen zoden aan de dijk zette. 2/ De catastrofale gevolgen zijn er sowieso, ondanks het overheidsingrijpen en het daardoor gecreëerde vals veiligheidsgevoel. Nogmaals: wie zijn hier eigenlijk de negationisten? Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 30 december 2006 om 04:23. |
||
![]() |
![]() |