![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() :
Oorspronkelijk bericht door eno2 ![]() Dat u niet begrijpt wat de essentie van de mensenrechten betekenen, is uw probleem. Jozef Ostyn: Sorry maar U... Filosoof: 't Wordt sterker!! ![]() Wachten op de dooddoener nu, en dan lig je er, eno2![/quote] Eno2: Inderdaad, hij heeft me genadeloos gelikwideerd... Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2006 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Nu ik toch dood ben, kan ik me beter verontschuldigen voor het verkeerdelijk neerpennen
van Alawi en Leiddraad, dat moest respectievelijk Talabani zijn en leidraad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 december 2006 om 17:31. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen enkel proces van dit kaliber is vrij van invloeden van buitenaf. Geen enkel proces verloopt volgens wetten en regels zo deze voor meer dan een uitleg vatbaar zijn. Wat hier ook duidelijk het geval is.
In de casus van Sadddam Hussein stond bij voorbaat de uitspraak al vast. - Het is een politicus die van het toneel moet verdwijnen. - Dit proces is een politiek spel, een politiek melodrama dat zo goed mogelijk verkocht moest worden aan de buitenwereld maar of deze doodstraf op enigerlei wijze de politieke gang van zaken in Irak positief zal beinvloeden is te lachwekkend voor woorden om zoiets zelfs maar te willen denken. Alle partijen die een belangrijke rol in de Golfoorlog speelden hadden ook nu weer de touwtjes in handen : op plaats 1 Bush & Co - ex MoD Donald Rumsfeld en zo verder. De dood van Saddam zal een muggenzucht in het heelal zijn - uiteindelijk, als al eerder gezegd, er zal niets veranderen. De megalomanie van Bush en de zijnen kent geen grenzen. Democratie brengen in een Arabisch Islamitisch land is als water vinden op de maan,.......misschien ooit? Mocht hij morgen worden terechtgesteld, welnu dat is alleen maar een weldaad aan deze man bewezen. Maar de karavaan trekt voort en de kamelen sterven toch wel.......
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 29 december 2006 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, in het Midden-Oosten is de bevolking ook van Venus, hoor. Die zouden ook graag in vrede leven, zonder buitenlandse bezetting, zonder dictatuur, zonder sjeiks en zonder olie! Misschien zijn we dan toch niet zo verschillend.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 december 2006 om 17:46. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er niettemin een (paradoxaal) democratiseringsproces bezig is, wordt overtuigend geargumenteerd in Ghassan Salamé, Démocraties sans démocrates. Politiques d'ouverture dans le monde islamique, (dir.), Paris, Fayard, 1994. Meer fundamenteel wens ik toch te benadrukken dat in post-koloniale staten de staat dikwijls de brutale methoden van de koloniale bezetter kopieert. De nationalistische leiders nemen het koloniale bureaucratische onderdrukkingsapparaat gewoon over. De slogans en de eliten zijn veranderd, de essentie niet. In die zin is de situatie in Iraq een terug naar af. De oorlog van Amerikanen en Britten heeft het geweld als politiek middel gelegitimeerd. Dit wordt nu door alle groupuscules gekopieerd en je krijgt een oorlog van allen tegen allen. Het is heel moeilijk om vanuit zo'n situatie nog een vreedzaam democratisch leven op te bouwen.[/FONT] [/SIZE][SIZE=1][/SIZE]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Overigens bent u nogal etnocentrisch. Probeer eens in de wereld te kijken en denk dan nog maar eens na of u tot de "meerderheid" behoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Moslim-terroristen doden er op grote schaal onschuldige burgers. Zij worden gezamenlijk bestreden door lokale en Westerse strijdkrachten. In die strijd kiest u blijkbaar voor de moslim-extremisten en tegen de lokale gematigde krachten die hen bestrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() De moslim-extremisten van over heel de wereld beseffen inderdaad zeer goed dat de vestiging van een stabiele democratische regering in het hart van de Arabische wereld voor hen een bijzonder zware slag zou zijn. Zij zullen daarom alles blijven doen om dit te beletten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bombing for peace , yeah sure.
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De VS zijn voor democratie waar het hen uitkomt. Maar nooit principieel.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Zolang ze maar doen wat Amerika wil?
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U verdraait mijn woorden. Ik schrijf 'democratisch verkozen'. Dat zegt niets over mijn appreciatie van de regimes op zich. Ik heb het niet zo begrepen op religieuze gekken, maar dat ze de uitdrukking zijn van de wil van de meerderheid van de bevolking, daar kan ook u niet omheen.
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() De internationale gemeenschap is een hypocriete boel...
Nu is er verontwaardiging alom, maar als het gaat/ging over de 4 miljoen doden in Congo, de miljoenen vluchtelingen in Soedan, dan geeft men niet thuis... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 30 december 2006 om 17:59. |
![]() |
![]() |