Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2006, 16:52   #81
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Helemaal geen seks, natuurlijk ook.....
De paus zegt helemaal niet dat mensen geen seks mogen hebben.
Hij vraagt hen enkel om trouw te blijven aan hun huwelijkspartner.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 augustus 2006 om 16:55.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 17:45   #82
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat is niet waar! Als die mensen geen condoom gebruiken omdat de paus zegt dat het niet mag, dan zouden ze ook trouw blijven aan hun partner omdat dat moet van de paus.

Wie naar de paus luistert, blijft trouw aan zijn/haar partner. Wie trouw blijft aan zijn/haar partner verhindert hiv-besmetting via geslachtsgemeenschap. Tenzij de huwelijkspartner met hiv-besmet is, maar dan is condoomgebruik het kleinste kwaad en wel aangewezen.

Onzin, de paus geeft immers een alternatief voor het condoomgebruik.

U wil blijkbaar niet begrijpen dat de paus niet verantwoordelijk is voor mensen die sterven aan AIDS. Geef mij het aantal AIDS-slachtoffers die doen wat de paus zegt: nl. geen condoom gebruiken en trouw blijven aan hun huwelijkspartner. Als u dat niet kunt, hebt u al zeker geen idee hoeveel mensen er aan AIDS sterven omwille van de paus.
Die dingen zeg ik ook altijd, maar om de een of andere reden luisteren anticlericalen daar nooit naar. Volgens mij is hun haat tegen geloof, hoop en liefde zo sterk dat ze blind zijn voor het groter geheel en enkel staren op kleine details, losgerukt uit hun context.

Nochtans is het wel duidelijk, denk ik. Wanneer iemand niet luistert naar de Kerk wat betreft het trouw blijven aan één partner, waarom zou die dan wél luisteren naar de Kerk wat betreft condoomgebruik?

Heel deze kritiek op de Kerk steunt op niets. Maar als men een hond wil slaan, is een stok snel gevonden natuurlijk.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 18:36   #83
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Die dingen zeg ik ook altijd, maar om de een of andere reden luisteren anticlericalen daar nooit naar. Volgens mij is hun haat tegen geloof, hoop en liefde zo sterk dat ze blind zijn voor het groter geheel en enkel staren op kleine details, losgerukt uit hun context.

Nochtans is het wel duidelijk, denk ik. Wanneer iemand niet luistert naar de Kerk wat betreft het trouw blijven aan één partner, waarom zou die dan wél luisteren naar de Kerk wat betreft condoomgebruik?

Heel deze kritiek op de Kerk steunt op niets. Maar als men een hond wil slaan, is een stok snel gevonden natuurlijk.
De RKK zorgt er via politieke druk soms wel voor dat voorbehoedsmiddelen moeilijk of zelfs niet op legale wijze te verkrijgen zijn(kijk maar naar Ierland tot '85 waren condooms alleen op doktersvoorschrift verkrijgbaar). En dat kan men de Kerk wél kwalijk nemen.

Voor de rest mag iedereen(uiteraard met wederzijdse toestemming) doen wat hij/zij wil: rondneuken, al dan niet gedeeltelijk naar Papa Ratzi luisteren,... zonder dat een derde(de kerk) verantwoordelijk kan worden gesteld(uiteraard geldt dit enkel in gebieden waar de politieke macht van de kerk niet ver genoeg rijkt)

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 21:25   #84
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Wie heeft er gezegd dat ik een paus wens ? Ik ben evangelisch Christen dus eigenlijk heb ik lak aan het leiderschap van de paus , toch respecteer ik hem voor zijn geloofskracht.
Wat is evangelie christen nu weer?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 00:09   #85
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Staat het woord paus in de bijbel? Nee.
Nergens is het geschreven dat er een hiërarchie moet zijn .Integendeel.
Daar gaat het over.
Dat hele systeem is gecopieërd van wererldlijke machten.Vooral militair. En heeft noets met God te maken. Daar gaat het over in de christelijke wereld.
Voor een ongelovig mens is natuurlijk heel deze roomse kliek volledig een onbegrijpelijk , onnodig, paradoxaal instituut.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 10:47   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De paus zegt helemaal niet dat mensen geen seks mogen hebben.
Behelst het celibaat dan géén verbod op sex voor wie als werknemer in de katholieke kerk aan de slag wil?
Leg me dan eens uit wat het celibaat PRECIES inhoudt?

Pas op, versta me niet verkeerd. Ik ben een hevig voorstander van het recht op discriminatie vanwege prive-werkgevers. Ieder moet w.m.b. in zijn bedrijf kunnen aannemen wie hij wenst, al stelt hij de gekste voorwaarden, incluis een sexloos bestaan. Het is aan de kandidaat werknemer om verschrikt op te veren en ruggelings achteruitschrijdend met de wijsvinger tegen de slaap draaiend, de kamer van de bischop te verlaten en het sollicitatie-gesprek voortijdiger dan een ejaculatio praecox af te breken, wanneer dergelijke waanzinnige eisen naar voor gebracht worden.
Ik vraag me trouwens wél nog steeds af waarom het CGKR in deze zaak zo stil blijft.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 augustus 2006 om 10:48.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 16:54   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar! Als die mensen geen condoom gebruiken omdat de paus zegt dat het niet mag, dan zouden ze ook trouw blijven aan hun partner omdat dat moet van de paus.
Ga dat aan hen vertellen. Je moet het mij niet wijsmaken. Jij hebt een ideaalbeeld van de wereld, in de praktijk en werkelijkheid is het een heel ander plaatje. De aids doden bewijzen het gewoon.

Citaat:
Wie naar de paus luistert, blijft trouw aan zijn/haar partner. Wie trouw blijft aan zijn/haar partner verhindert hiv-besmetting via geslachtsgemeenschap. Tenzij de huwelijkspartner met hiv-besmet is, maar dan is condoomgebruik het kleinste kwaad en wel aangewezen.
Tja, je kan zeggen wat je wil. Nogmaals, het aantal aids doden per jaar geven mooi aan wat het resultaat is.

Citaat:
Die geïnspireerde mensen bieden ook materiële hulp. Daarnaast geven ze de armen ook kansen om hun lot zelf te verbeteren.
Veel te kleine schaal.

Citaat:
Als ze hun fortuin uitsluitend zouden gebruiken voor materiële hulp, dan lost dat de grond van het probleem niet op. Nu zetten ze, naast materiële hulp te bieden (want dat gebeurt weldegelijk,) anderen aan tot het opstarten van projecten. En dat leidt tot veel meer projecten dan de paus in zijn eentje zou kunnen opstarten.
Ik heb het helemaal niet over uitsluitend. Ze kunnen met hun fortuin veeeeeeeeeeeeeeel meer doen. Je hebt geld nodig om mensen te helpen, het vaticaan verzuipt in het geld. Het is een flauw excuus om te zeggen dat men zo de grond van het probleem niet oplost. Awel los het dan op vanaf de grond of betaal iemand ervoor om dit te doen. Nee, liever heel de schat voor zichzelf houden en enkele kruimeltjes uitdelen ja.

Citaat:
Onzin, de paus geeft immers een alternatief voor het condoomgebruik.
Ja, een alternatief dat niet werkt. Waarom rond de pot draaien. Een condoom is niet vies, is niet schadelijk, is niet pervers of weet ik veel wat, nee, het red levens. Het verbieden is dan ook een misdaad omdat het juist mensenlevens red.

Citaat:
U wil blijkbaar niet begrijpen dat de paus niet verantwoordelijk is voor mensen die sterven aan AIDS. Geef mij het aantal AIDS-slachtoffers die doen wat de paus zegt: nl. geen condoom gebruiken en trouw blijven aan hun huwelijkspartner. Als u dat niet kunt, hebt u al zeker geen idee hoeveel mensen er aan AIDS sterven omwille van de paus.
[FONT=Tahoma]De cijfers van het aantal aids-doden en nieuwe besmettingen waren nooit eerder zo hoog. In 2003 tekende men in zwart Afrika meer dan 3 miljoen nieuwe seropositieven en 2,3 miljoen aids-doden op. Een op de vijf volwassenen in zwart Afrika is nu besmet met HIV. Zuid-Afrika telt 5,3 miljoen seropositieven en aids-lijders, het hoogste cijfer van alle landen in de wereld. (http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...03-11_aids.htm)[/FONT]
[FONT=Tahoma][/FONT]
[FONT=Tahoma]Dit is een enorm probleem. Of het nu bij vreemgaan of niet gebeurt é, doet er helemaal niet toe. Indien men alle vrouwen daar duidelijk kan maken dat het beter is een condoom te gebruiken dan red men er levens mee. Hoeveel precies weet natuurlijk niemand, misschien moeten ze er maar eens een enquete doen. Zowiezo zijn het er veel te veel die luisteren naar de paus en dus geen condoom gebruiken. Hoe verklaar je anders het aantal. Het is niet dat men niet weet wat aids is é, en ik denk ook niet dat de mensen daar graag aids willen hebben,...dus wat is de mogelijke andere reden dan nog volgens jou? Gewoon het niet willen gebruiken van de condoom natuurlijk.[/FONT]
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 17:54   #88
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ga dat aan hen vertellen. Je moet het mij niet wijsmaken. Jij hebt een ideaalbeeld van de wereld, in de praktijk en werkelijkheid is het een heel ander plaatje. De aids doden bewijzen het gewoon.

Tja, je kan zeggen wat je wil. Nogmaals, het aantal aids doden per jaar geven mooi aan wat het resultaat is.
Kunt u bewijzen dat die AIDS-doden er zijn gekomen omdat ze geluisterd hebben naar de paus?

Citaat:
Veel te kleine schaal.
Hoeveel hulp er ook geboden wordt, u kunt natuurlijk altijd zeggen dat het op te kleine schaal gebeurt. Op welke schaal had u dan wel materiële hulp gewenst?

Citaat:
Ik heb het helemaal niet over uitsluitend. Ze kunnen met hun fortuin veeeeeeeeeeeeeeel meer doen. Je hebt geld nodig om mensen te helpen, het vaticaan verzuipt in het geld. Het is een flauw excuus om te zeggen dat men zo de grond van het probleem niet oplost. Awel los het dan op vanaf de grond of betaal iemand ervoor om dit te doen. Nee, liever heel de schat voor zichzelf houden en enkele kruimeltjes uitdelen ja.
U kent blijkbaar de verhouding tussen het geld dat de rooms-katholieke kerk uitgeeft om anderen te helpen en het geld dat ze voor zichzelf houden. Wil u dat cijfermateriaal a.u.b. met mij delen. Als het inderdaad om een schandalige wanverhouding gaat, hebt u mij overtuigd.

Citaat:
Ja, een alternatief dat niet werkt.
Dat alternatief werkt wel, maar men wil het gewoon niet toepassen.

Citaat:
Waarom rond de pot draaien. Een condoom is niet vies, is niet schadelijk, is niet pervers of weet ik veel wat, nee, het red levens. Het verbieden is dan ook een misdaad omdat het juist mensenlevens red.
Het zou inderdaad een misdaad zijn indien er geen alternatief is, maar dat is er wel.

Citaat:
De cijfers van het aantal aids-doden en nieuwe besmettingen waren nooit eerder zo hoog. In 2003 tekende men in zwart Afrika meer dan 3 miljoen nieuwe seropositieven en 2,3 miljoen aids-doden op. Een op de vijf volwassenen in zwart Afrika is nu besmet met HIV. Zuid-Afrika telt 5,3 miljoen seropositieven en aids-lijders, het hoogste cijfer van alle landen in de wereld. (http://aps.vlaanderen.be/statistiek/nieuws/gezondheid/2003-11_aids.htm)

Dit is een enorm probleem. Of het nu bij vreemgaan of niet gebeurt é, doet er helemaal niet toe. Indien men alle vrouwen daar duidelijk kan maken dat het beter is een condoom te gebruiken dan red men er levens mee. Hoeveel precies weet natuurlijk niemand, misschien moeten ze er maar eens een enquete doen. Zowiezo zijn het er veel te veel die luisteren naar de paus en dus geen condoom gebruiken. Hoe verklaar je anders het aantal. Het is niet dat men niet weet wat aids is é, en ik denk ook niet dat de mensen daar graag aids willen hebben,...dus wat is de mogelijke andere reden dan nog volgens jou? Gewoon het niet willen gebruiken van de condoom natuurlijk.
Als ze vreemdgaan, luisteren ze niet naar de paus. Luisteren ze niet naar de paus, dan kunt u hem niet verantwoordelijk stellen voor de hiv-besmetting.
Oud 6 augustus 2006, 19:55   #89
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Behelst het celibaat dan géén verbod op sex voor wie als werknemer in de katholieke kerk aan de slag wil?

Pas op, versta me niet verkeerd. Ik ben een hevig voorstander van het recht op discriminatie vanwege prive-werkgevers. Ieder moet w.m.b. in zijn bedrijf kunnen aannemen wie hij wenst, al stelt hij de gekste voorwaarden, incluis een sexloos bestaan. Het is aan de kandidaat werknemer om verschrikt op te veren en ruggelings achteruitschrijdend met de wijsvinger tegen de slaap draaiend, de kamer van de bischop te verlaten en het sollicitatie-gesprek voortijdiger dan een ejaculatio praecox af te breken, wanneer dergelijke waanzinnige eisen naar voor gebracht worden.
Ik vraag me trouwens wél nog steeds af waarom het CGKR in deze zaak zo stil blijft.
Goed gezegd.

Blijft nog het feit dat vrouwen sowieso geen priester mogen worden. Voor de functie van rabbi of imam geldt dat ook.
Oud 6 augustus 2006, 20:30   #90
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Staat het woord paus in de bijbel? Nee.
Nergens is het geschreven dat er een hiërarchie moet zijn .Integendeel.
Daar gaat het over.
Dat hele systeem is gecopieërd van wererldlijke machten.Vooral militair. En heeft noets met God te maken. Daar gaat het over in de christelijke wereld.
Voor een ongelovig mens is natuurlijk heel deze roomse kliek volledig een onbegrijpelijk , onnodig, paradoxaal instituut.
Christus bouwde zijn Kerk op Petrus. Hij zei tegen hem: "Gij zijt de rots waarop ik mijn Kerk bouw." Petrus werd door Christus aangesteld als de eerste leider van de Kerk. De paus is degene die verkozen wordt tot de opvolger van Petrus.
Staat het dus geschreven in de bijbel? Ja.
Oud 6 augustus 2006, 20:32   #91
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach vriend, in Afrika willen de mannen gewoonweg geen condoom gebruiken. Denk je nu echt dat dat komt omdat de paus dat zegt? Ze vertikken het gewoon omdat het tegen hun cultuur en traditie is. De woorden van de paus zijn dan natuurlijk een gemakkelijk excuus.

Ik zal even een vergelijking maken om de onzin van uw redenring aan te tonen. Als ik morgen zeg dat de Amerikanen een atoombom op Irak moeten werpen, en als de dag daarop de Amerikanen dat doen, is dat gebeuren dan mijn schuld? Natuurlijk niet, want mijn woorden en de beslissing staan volledig los van elkaar.
Oud 6 augustus 2006, 20:34   #92
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Goed gezegd.

Blijft nog het feit dat vrouwen sowieso geen priester mogen worden. Voor de functie van rabbi of imam geldt dat ook.
Waarom zouden vrouwen priester moeten mogen worden?

A. Een priester moet volstrekt geloven in het instituut van de kerk.
B. Volgens het instituut van de kerk mogen vrouwen geen priester worden.

Een vrouw kan dus logischerwijze nooit priester worden. Wanneer ze dat immers wil, gelooft ze niet volstrekt in het instituut van de kerk en kan ze dus bijgevolg geen priester worden.
Vrouwen die écht geloven in de katholieke kerk, willen helemaal geen priester worden.
Oud 6 augustus 2006, 21:53   #93
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u bewijzen dat die AIDS-doden er zijn gekomen omdat ze geluisterd hebben naar de paus?
De paus heeft geen enkele verantwoordelijkheid wat betreft AIDS-doden die vallen wegens het vergeten van een condoom.
Wie zijn regenjas niet aantrekt, omdat een of andere bietekwiet in een lang wit kleed dat vraagt, is een ongelofelijke stoemekloot.
Ratzi staat niet aan je beddebak, en je doet daar bijgevolg wat je wil.
Oud 6 augustus 2006, 21:55   #94
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een vrouw kan dus logischerwijze nooit priester worden. Wanneer ze dat immers wil, gelooft ze niet volstrekt in het instituut van de kerk en kan ze dus bijgevolg geen priester worden.
Vrouwen die écht geloven in de katholieke kerk, willen helemaal geen priester worden.
Allemaal ferme woordzwendel, maar het moet kunnen wat mij betreft, volgens het principe: baas in eigen huis.
Volgens de huidige wetgeving zou het CGKR echter moeten ingrijpen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 augustus 2006 om 21:56.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 21:55   #95
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach vriend, in Afrika willen de mannen gewoonweg geen condoom gebruiken. Denk je nu echt dat dat komt omdat de paus dat zegt? Ze vertikken het gewoon omdat het tegen hun cultuur en traditie is. De woorden van de paus zijn dan natuurlijk een gemakkelijk excuus.

Ik zal even een vergelijking maken om de onzin van uw redenring aan te tonen. Als ik morgen zeg dat de Amerikanen een atoombom op Irak moeten werpen, en als de dag daarop de Amerikanen dat doen, is dat gebeuren dan mijn schuld? Natuurlijk niet, want mijn woorden en de beslissing staan volledig los van elkaar.
Perfect juist.
Oud 7 augustus 2006, 07:56   #96
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
...
Het celibaat is op zich geen verbod op sex, maar een belofte die men vrijwillig moet maken om niet te huwen. Het afleggen van deze belofte wordt enkel gevraagd aan kandidaat-priesters. Aan alle andere werknemers van het Vaticaan (zoals bvb. de diakens en de pastorale werkers) wordt dit niet gevraagd.
Oud 7 augustus 2006, 08:03   #97
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het celibaat is op zich geen verbod op sex, maar een belofte die men vrijwillig moet maken om niet te huwen.
Grappig.
Een belofte die men vrijwillig moet maken...............
Je beseft dat je hier vastzit in een reuze-contradictie?

Je vermeldt bovendien enkel het verbod om te huwen.
Bedoel je dus dat priesters buiten het huwelijk wél sex mogen hebben, b.v. met zichzelf, met hun huishoudster, met de kanarie, o.i.d.?
Oud 7 augustus 2006, 08:15   #98
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Grappig.
Een belofte die men vrijwillig moet maken...............
Je beseft dat je hier vastzit in een reuze-contradictie?
Dat is geen contradictie. Ik bedoel niet dat men die belofte moet maken. Ik bedoel dat als ze gemaakt wordt, het vrijwillig moet gebeuren.

Citaat:
Je vermeldt bovendien enkel het verbod om te huwen.
Bedoel je dus dat priesters buiten het huwelijk wél sex mogen hebben, b.v. met zichzelf, met hun huishoudster, met de kanarie, o.i.d.?
Neen, want een priester heeft zich, net als alle andere rooms-katholieken, te houden aan de leer van de rooms-katholieke kerk. Dat betekent dus dat men geen sex heeft buiten het huwelijk.
Oud 7 augustus 2006, 08:20   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want een priester heeft zich, net als alle andere rooms-katholieken, te houden aan de leer van de rooms-katholieke kerk. Dat betekent dus dat men geen sex heeft buiten het huwelijk.
Bon, récapitulons.
Priesters mogen dus niet huwen.
En zonder huwelijk mogen ze geen sex hebben.
Via dit omwegje kunnen we dus logisch besluiten: de kerk, bij monde van de paus, verbiedt een deel van zijn personeel om sex te hebben.
Oud 7 augustus 2006, 08:25   #100
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tuurlijk mag een instituut als de RKK decreteren dat een functie als priester enkel voor mannen toegankelijk is. Voor mijn part stellen ze dat een priester precies één meter driëenzeventig moet zijn, hij slecht moet horen, een bokaalbril dragen en binnen de tien seconden naar de top van een boom van twintig meter moet kunnen klimmen. Geen probleem.

U vergeet echter wie de priesters betaald?

Een overheid die via een ei zo na terreurbeleid elke vorm van discriminatie wenst te bestrijden. Voor die overheid moeten man en vrouw gelijk zijn, zéker in functies die door diezelfde overheid worden vergoed.

En wie betaalt die overheid?

U en ik. U mag dan al akkoord gaan met wat de RKK verkondigt, ik doe dat niet. Toch wordt ik verplicht mijn medewerking - via diefstal door belasting - te verlenen aan iets waar ik principiële bezwaren bij heb: het niet waarderen van mensen op basis van capaciteiten maar op basis van een fysisch onderscheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be