![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De paus zegt helemaal niet dat mensen geen seks mogen hebben.
Hij vraagt hen enkel om trouw te blijven aan hun huwelijkspartner.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 augustus 2006 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nochtans is het wel duidelijk, denk ik. Wanneer iemand niet luistert naar de Kerk wat betreft het trouw blijven aan één partner, waarom zou die dan wél luisteren naar de Kerk wat betreft condoomgebruik? Heel deze kritiek op de Kerk steunt op niets. Maar als men een hond wil slaan, is een stok snel gevonden natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor de rest mag iedereen(uiteraard met wederzijdse toestemming) doen wat hij/zij wil: rondneuken, al dan niet gedeeltelijk naar Papa Ratzi luisteren,... zonder dat een derde(de kerk) verantwoordelijk kan worden gesteld(uiteraard geldt dit enkel in gebieden waar de politieke macht van de kerk niet ver genoeg rijkt)
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Staat het woord paus in de bijbel? Nee.
Nergens is het geschreven dat er een hiërarchie moet zijn .Integendeel. Daar gaat het over. Dat hele systeem is gecopieërd van wererldlijke machten.Vooral militair. En heeft noets met God te maken. Daar gaat het over in de christelijke wereld. Voor een ongelovig mens is natuurlijk heel deze roomse kliek volledig een onbegrijpelijk , onnodig, paradoxaal instituut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg me dan eens uit wat het celibaat PRECIES inhoudt? Pas op, versta me niet verkeerd. Ik ben een hevig voorstander van het recht op discriminatie vanwege prive-werkgevers. Ieder moet w.m.b. in zijn bedrijf kunnen aannemen wie hij wenst, al stelt hij de gekste voorwaarden, incluis een sexloos bestaan. Het is aan de kandidaat werknemer om verschrikt op te veren en ruggelings achteruitschrijdend met de wijsvinger tegen de slaap draaiend, de kamer van de bischop te verlaten en het sollicitatie-gesprek voortijdiger dan een ejaculatio praecox af te breken, wanneer dergelijke waanzinnige eisen naar voor gebracht worden. Ik vraag me trouwens wél nog steeds af waarom het CGKR in deze zaak zo stil blijft.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 augustus 2006 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[FONT=Tahoma][/FONT] [FONT=Tahoma]Dit is een enorm probleem. Of het nu bij vreemgaan of niet gebeurt é, doet er helemaal niet toe. Indien men alle vrouwen daar duidelijk kan maken dat het beter is een condoom te gebruiken dan red men er levens mee. Hoeveel precies weet natuurlijk niemand, misschien moeten ze er maar eens een enquete doen. Zowiezo zijn het er veel te veel die luisteren naar de paus en dus geen condoom gebruiken. Hoe verklaar je anders het aantal. Het is niet dat men niet weet wat aids is é, en ik denk ook niet dat de mensen daar graag aids willen hebben,...dus wat is de mogelijke andere reden dan nog volgens jou? Gewoon het niet willen gebruiken van de condoom natuurlijk.[/FONT]
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel hulp er ook geboden wordt, u kunt natuurlijk altijd zeggen dat het op te kleine schaal gebeurt. Op welke schaal had u dan wel materiële hulp gewenst? Citaat:
Dat alternatief werkt wel, maar men wil het gewoon niet toepassen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijft nog het feit dat vrouwen sowieso geen priester mogen worden. Voor de functie van rabbi of imam geldt dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Staat het dus geschreven in de bijbel? Ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal even een vergelijking maken om de onzin van uw redenring aan te tonen. Als ik morgen zeg dat de Amerikanen een atoombom op Irak moeten werpen, en als de dag daarop de Amerikanen dat doen, is dat gebeuren dan mijn schuld? Natuurlijk niet, want mijn woorden en de beslissing staan volledig los van elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
A. Een priester moet volstrekt geloven in het instituut van de kerk. B. Volgens het instituut van de kerk mogen vrouwen geen priester worden. Een vrouw kan dus logischerwijze nooit priester worden. Wanneer ze dat immers wil, gelooft ze niet volstrekt in het instituut van de kerk en kan ze dus bijgevolg geen priester worden. Vrouwen die écht geloven in de katholieke kerk, willen helemaal geen priester worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn regenjas niet aantrekt, omdat een of andere bietekwiet in een lang wit kleed dat vraagt, is een ongelofelijke stoemekloot. Ratzi staat niet aan je beddebak, en je doet daar bijgevolg wat je wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de huidige wetgeving zou het CGKR echter moeten ingrijpen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 augustus 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het celibaat is op zich geen verbod op sex, maar een belofte die men vrijwillig moet maken om niet te huwen. Het afleggen van deze belofte wordt enkel gevraagd aan kandidaat-priesters. Aan alle andere werknemers van het Vaticaan (zoals bvb. de diakens en de pastorale werkers) wordt dit niet gevraagd.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een belofte die men vrijwillig moet maken............... ![]() Je beseft dat je hier vastzit in een reuze-contradictie? Je vermeldt bovendien enkel het verbod om te huwen. Bedoel je dus dat priesters buiten het huwelijk wél sex mogen hebben, b.v. met zichzelf, met hun huishoudster, met de kanarie, o.i.d.?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, want een priester heeft zich, net als alle andere rooms-katholieken, te houden aan de leer van de rooms-katholieke kerk. Dat betekent dus dat men geen sex heeft buiten het huwelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Priesters mogen dus niet huwen. En zonder huwelijk mogen ze geen sex hebben. Via dit omwegje kunnen we dus logisch besluiten: de kerk, bij monde van de paus, verbiedt een deel van zijn personeel om sex te hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U vergeet echter wie de priesters betaald? Een overheid die via een ei zo na terreurbeleid elke vorm van discriminatie wenst te bestrijden. Voor die overheid moeten man en vrouw gelijk zijn, zéker in functies die door diezelfde overheid worden vergoed. En wie betaalt die overheid? U en ik. U mag dan al akkoord gaan met wat de RKK verkondigt, ik doe dat niet. Toch wordt ik verplicht mijn medewerking - via diefstal door belasting - te verlenen aan iets waar ik principiële bezwaren bij heb: het niet waarderen van mensen op basis van capaciteiten maar op basis van een fysisch onderscheid.
![]() |