![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geven jullie soms geld aan bedelaars? | |||
Altijd |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,17% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
38 | 46,91% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
23 | 28,40% |
Ze moesten bedelen verbieden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,17% |
Alleen als het eigen volk is |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,64% |
Alleen als ze niet opdringerig zijn |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,70% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik loop ook op zulke afgeprijsde air-max luchtkussens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() ik gefe meestal geen geld aan bedelaars
wel aan straatmuziekanten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
je stelt hier als waarheid datgene wat je zou willen dat waar is - bent je niet eens in staat om het verschil te maken tss wensdenken en echt denken ? ik heb jaren alle dagen tussen de bedelaars geleefd en nooit of te nooit heb ik er een gezien met nikes aan ik noem je beweringen dan ook zondermeer leugens - ga maar eens na en dan zal je merken dat die dakloze met zijn nikes enkel in je fantasie bestaat net zoals dat achterlijk verhaaltje dat hier weer verteld wordt over bedelaars die met mercedessen worden opgehaald - een echte klassieker ik heb al aan minstens honderd van die viswijven gevraagd gehad om me eens te vertellen waar die dan precies en wanneer worden opgehaald (tips zijn nog steeds welkom). Als militant van een belangenorganisatie voor armen intereseert dergelijke info me immers uitermate ( om degenen die de bedelaars uitbuiten te kunnen laten vervolgen natuurlijk ) er is natuurlijk nooit een concrete tip binnen gekomen enige conclusie kan dat ook zijn dat vlamingen wel degelijk mentaal minderwaardige viswijven zijn die hun eigen viswijvenpraatjes nog geloven ook
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 januari 2007 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() hoeveel geef je als je iets geeft ,?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ooit zag ik eens enkele bedelaars op straat die zogezegd mismaakte voeten hadden (ze liepen zwaar mankend). Later op de dag liepen ze me gewoon voorbij in de lange munt in Gent. Een andere keer zag ik bedelaars instappen in een camionette als hun "werkuren" er op zaten (aan de oprit van de autostrade te Gent). Op die plaats staan er nogal dikwijls en ze gaan dan rond met hun potje van de ene auto naar de andere. Het betreft bijna altijd jongere meisjes van allochtone afkomst (joegoslavisch type). Ikzelf en mijn vrouw gaven bijna altijd aan één bedelaar die op een vaste plaats stond aan de winkel waar we meestal gingen. Op een keer heb ik hem eens een volle zak met kleingeld gegeven (die we steeds opzij leggen). Dankbaarheid straalde van zijn gezicht. Maar toch zijn we hem dan eens in de stad tegen gekomen samen met zijn vrouw en kinderen. Daar zag hij er helemaal niet meer uit als een bedelaar wat ons nadien toch aan het twijfelen bracht of het nu wel een echte hulpbehoevende was of niet. Soit, ik zal er niet verder van wakker liggen van wat we kwijt zijn. (ps: ik denk dat ik dat al eens postte op de vws site) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Hm, nogmaals, wie gaat er voor wat klein geld in de koude nen helen dag staan?? En beroepsbedelaars wa 's da??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel de meeste bedelaars zijn nu juist beroepsbedelaars die beter eens aan werken zouden denken
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee dames van "poolse" origine gingen van deur tot deur aanbellen en geld vragen. Een buurvrouw had echter toevallig gezien dat ze werden gebracht in een chique Mercedes met geblindeerde ramen (= afgezet in de straat). Toen ze bij haar aanbelden verwees ze naar hun Mercedes.... was snel gedaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() bedelen is werken en veel eerbaarder dan als rat aan een hongerloontje gaan werken en kapitalisten nog rijker maken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2007 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
En als het bedelaars dan goed afgaat is daar dan soms iets op tegen ? Of vindt je dat bedelaars per definitie ongelukkig, depressief en ellendig moeten zijn omdat dat in het bekakte plaatje van het klootjesvolk nu eenmaal zo hoort ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2007 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze overheden zouden deze mensen moeten verplichten om te werken voor onze samenleving
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2007 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens ook niet de enige die zich dat afvraagd van waar ze hun Nikés halen en het geld om strooibriefjes te maken. Ga maar is naar de Quick of McDonalds in antwerpen en ze staan daar binnen met hun strooibriefjes en nikes en nog kun jij mij is eens uitleggen waarom de meeste bedelaars boos worden als je ze hen eten geeft ipv geld? Laatst gewijzigd door nubian : 21 januari 2007 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het gebruik van het woordje muizenkeutel tegen iemand anders een persoonlijke aanval op jou? Ik heb me trouwens vergist bij mijn zachtaardige allusie.. Het juiste woord is "muizenstrontje".... Het forum ligt er hier vol van... Als je er nu eens gewoon buitenbleef, dan was het helemaal in orde. Ik heb nog niet eens gespecifieerd dat muizenstrontjes schijtbruin zijn, geheel in tegenstelling met jouw hoogstaande "schijtGroen!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |