Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 16:40   #81
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Te zijn aan de steunbetuigingen aan Saddam van heel wat moslims in en buiten Irak, was Saddam de ergste nog niet. Je moet niet alles geloven wat de Amerikaanse politieke elite je in de oren fluisteren.

En nogmaals, Irak was een vrij moderne samenleving, wat inhoudt dat er ook relatief veel (voor een moslimland) sociale en morele vrijheid was. Er was wel harde repressie van rebellen, maar die heb je eveneens in heel wat "democratische" staten.
Hij was de ergste niet...nee idd, daarom hadden we hem maar moeten laten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:41   #82
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
uwe kameraad giorgia bush is er nochtans ook nie vies van.
Is mijn kameraad helemaal niet.
Omdat ik tegen saddam en voor zijn verwijdering was wil niet zeggen dat Bush mijn kameraad is é.
Oud 11 januari 2007, 16:41   #83
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Modern kon je het ook niet noemen, misschien tov de middeleeuwen maar dan nog met de folteringen erbij wel ja.
opbouw van infrastructuur, snelwegen, moderne architectuur, universiteiten, hospitalen , ingenieurs etc...

Irak gold als dé belofte in de jaren 80 in het MO om het nieuwe machts-en kenniscentrum te worden .

en ja het bleef een brutaal regime, met folteringen en onrecht.
maar drie bevolkingsgroepen samenhouden is quasi onmogelijk zonder diktatuur

ook de zionstaat foltert massaal hoor.
De US foltert ook ofwel zelf (maar zogezegd weten ze dat niet in wahsington) of ze besteden het even uit aan een OOst europees of arabisch land.

die zijn dan even "modern"
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 11 januari 2007 om 16:43.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:43   #84
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was de ergste niet...nee idd, daarom hadden we hem maar moeten laten.
Er waren tientallen goede redenen om Irak niet binnen te vallen... Er was geen enkele goede reden om het wel te doen.

Enkel het Amerikaanse grootkapitaal, dat nu controle heeft over de Irakese olie, heeft het enig voordeel uit gehaald. Verder heeft iedereen verloren.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:44   #85
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog voordat er ook maar één Amerikaanse soldaat voet zette op Irakese bodem, voorspelde al iedereen met enige kennis van zake hoe de situatie in Irak er vandaag uit zou zijn.

Saddam gebruikte de ijzeren hand om Irak samen te houden en sectair geweld te vermijden. Saddam heeft de Irakese samenleving van een primitieve landbouwsamenleving kunnen omvormen naar een geavanceerde moderne samenleving. De Amerikanen zorgen met hun ingevoerde pseudo-democratie enkel voor chaos en vernieling, enkel en alleen omwille van de strategische ligging en de olie in het land.

Aan de "nationalisten" onder jullie :
--------------------------------------
Hoe iemand zichzelf enerzijds een nationalist kan noemen en anderzijds het vulgaire neo-imperialisme van de VS kan steunen is mij een raadsel. Zijn jullie vergeten hoe onze Amerikaanse "bevrijders" en hun Europese marionetten het Europese nationalisme hebben besmeurd en op tal van manieren hebben proberen tegen te werken om zo een linkse dictatuur te vestigen? Zijn jullie vergeten hoe Amerikaanse soldaten in groep tienermeisjes uit de Dietsche meisjesscharen hebben verkracht om ze daarna als vuil achter te laten? U zou zich moeten schamen !
Ook voor een nationalist gaat buitenlands beleid over naakt eigenbelang in de eerste plaats.Wat dat beterft is het beleid van de VS een voorbeeld uitgenomen dat ze denken ook nog eens de democratie te moeten exporteren.In Irak hebben ze zich daarmee geen plezier gedaan.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:46   #86
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Oh nee, natuurlijk niet, het zijn immers untermenschen volgens jullie natuurlijk.
Ik walg van jullie hypocriete selectieve verontwaardiging.
Ik ben over niets verontwaardigd maar degenen die beweren dat wel te zijn moeten dat dan ook over alle vluchtelingenstromen zijn.
Oud 11 januari 2007, 16:46   #87
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
De US foltert ook ofwel zelf (maar zogezegd weten ze dat niet in wahsington) of ze besteden het even uit aan een OOst europees of arabisch land.

Inderdaad. Dezelfde mensen die Irak afbreken omwille van haar harde behandeling van dissidenten, hebben er geen probleem mee om een oogje toe te knijpen wanneer hun geliefde Israel en VS datzelfde doen op continue basis. Wat een hypocrisie
Oud 11 januari 2007, 16:47   #88
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
opbouw van infrastructuur, snelwegen, moderne architectuur, universiteiten, hospitalen , ingenieurs etc...

Irak gold als dé belofte in de jaren 80 in het MO om het nieuwe machts-en kenniscentrum te worden .

en ja het bleef een brutaal regime, met folteringen en onrecht.
maar drie bevolkingsgroepen samenhouden is quasi onmogelijk zonder diktatuur

Het is helemaal niet onmogelijk om 3 bevolkingsgroepen samen te houden zonder dictatuur en dan nog, als het onmogelijk is moet men het ook niet proberen, ook niet met dictator. Dan moet het maar allemal gesplitst worden. Voor een dictator pleiten hier omdat hij gewoon met de tijd is meegegaan en veel geld heeft geinvesteerd...daarom krijg je mijn stem nog niet.
Geef mij enorm veel geld en ik bouw een beter land op of zelfs 3 landen zonder de helft ervan te moeten afmaken.
Oud 11 januari 2007, 16:49   #89
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er hier één iemand slecht geïnformeerd is, dan ben jij het wel John. Het enige dat jij gelooft is de officiele propaganda door de VS-autoriteiten zelf.

Irak soeverein? Ja, Bush heeft het land soeverin verklaard, maar of dat nu echt iets betekent. De algemeen geldende defintie van soevereiniteit (sinds 1648) houdt in dat een land de volledige controle ver het grondgebied moet hebben, en het geweldsmonopolie. In Irak zijn er de VS-troepen, de andere coalitie-troepen, de insurgents, de jihadi's, de sjiïtische milities en de Koerdische peshmerga's. De effectieve controe van de regering over het grondgebied beperkt zich tot de Green Zone, maar daar is de VS eigenlijk de baas.
Een land kan altijd beroep doen op bondgenoten als het zelf een situatie niet aankan.Het is niet omdat Irak gedurende een tijd de orde zelf niet aankan dat het geen soeverein land is.De iraakse regering wil zelf dat de amerikaanse strijdkrachten blijven.
Oud 11 januari 2007, 16:49   #90
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dezelfde mensen die Irak afbreken omwille van haar harde behandeling van dissidenten, hebben er geen probleem mee om een oogje toe te knijpen wanneer hun geliefde Israel en VS datzelfde doen op continue basis. Wat een hypocrisie

En dezelfde mensen die een oogje dichtknijpen voor de daden van hun geliefde saddam en wat hij wel niet bereikt heeft hebben er wel problemen mee dat anderen het wel doen...wat een hypocrisie

Je vergeet 1 ding kerel, omdat ik de ene afkeur wil dit niet zeggen dat ik een ander goedkeur. Onthou dat gewoon.
Oud 11 januari 2007, 16:49   #91
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ook voor een nationalist gaat buitenlands beleid over naakt eigenbelang in de eerste plaats.
Een echte nationalist is geen voorstander van verderfelijke imperialistische oorlogen door diezelfde natie die zijn eigen natie enkele decennia eerder in het verderf heeft gestort

Een echte nationalist is in eerste plaats een idealist... geen opportunist.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 11 januari 2007 om 16:49.
Oud 11 januari 2007, 16:51   #92
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er hier één iemand slecht geïnformeerd is, dan ben jij het wel John. Het enige dat jij gelooft is de officiele propaganda door de VS-autoriteiten zelf.

Irak soeverein? Ja, Bush heeft het land soeverin verklaard, maar of dat nu echt iets betekent. De algemeen geldende defintie van soevereiniteit (sinds 1648) houdt in dat een land de volledige controle ver het grondgebied moet hebben, en het geweldsmonopolie. In Irak zijn er de VS-troepen, de andere coalitie-troepen, de insurgents, de jihadi's, de sjiïtische milities en de Koerdische peshmerga's. De effectieve controe van de regering over het grondgebied beperkt zich tot de Green Zone, maar daar is de VS eigenlijk de baas.
In 3 provincies is de controle volledig terug in handen van de irakese regering en de rest volgt naargelang de irakese strijdkrachten klaar zijn.
Oud 11 januari 2007, 16:52   #93
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Er waren tientallen goede redenen om Irak niet binnen te vallen... Er was geen enkele goede reden om het wel te doen.

Enkel het Amerikaanse grootkapitaal, dat nu controle heeft over de Irakese olie, heeft het enig voordeel uit gehaald. Verder heeft iedereen verloren.
Niet akkoord.De olie is nog steeds in handen van de staats oliemaatschappij.
Oud 11 januari 2007, 16:53   #94
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Een echte nationalist is geen voorstander van verderfelijke imperialistische oorlogen door diezelfde natie die zijn eigen natie enkele decennia eerder in het verderf heeft gestort

Een echte nationalist is in eerste plaats een idealist... geen opportunist.
In de buitenlandse politiek komt idealisme op de tweede plaats ook voor een nationalist.
Oud 11 januari 2007, 16:54   #95
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
De iraakse regering wil zelf dat de amerikaanse strijdkrachten blijven.
De door de Amerikanen geinstalleerde marionettenregering wil dat, ja. Het Irakese volk wil zo snel mogelijk van de Amerikanen af.

Citaat:
Je vergeet 1 ding kerel, omdat ik de ene afkeur wil dit niet zeggen dat ik een ander goedkeur. Onthou dat gewoon.
Het punt is dat een staat die zelf op continue basis vermeende dissidenten foltert niet de morele autoriteit heeft een andere staat voor datzelfde te veroordelen. De VS had niets te zoeken in Irak, behalve winstbejag voor een zeer kleine Amerikaanse elite.

Citaat:
Niet akkoord.De olie is nog steeds in handen van de staats oliemaatschappij.
Maar de staat wordt geregeerd door Amerikaanse marionetten.
Oud 11 januari 2007, 16:56   #96
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jawel, Saddam.

Nogmaals, bewijs dat de amerikanen controle hebben over de olie.
Oud 11 januari 2007, 16:57   #97
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
De door de Amerikanen geinstalleerde marionettenregering wil dat, ja. Het Irakese volk wil zo snel mogelijk van de Amerikanen af.

Het punt is dat een staat die zelf op continue basis vermeende dissidenten foltert niet de morele autoriteit heeft een andere staat voor datzelfde te veroordelen. De VS had niets te zoeken in Irak, behalve winstbejag voor een zeer kleine Amerikaanse elite.

Maar de staat wordt geregeerd door Amerikaanse marionetten.
De regering weet beter dan wie dan ook dat heden de aanwezigheid van amerikaanse troepen nog steeds noodzakelijk is en voor lange tijd zal blijven in zekere mate.
De regering is gekozen en is zeker niet degene die de VS zich gewenst had.Helaas hebben de sekulaire partijen het niet gehaald.
Oud 11 januari 2007, 16:59   #98
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben over niets verontwaardigd maar degenen die beweren dat wel te zijn moeten dat dan ook over alle vluchtelingenstromen zijn.
Vrij vertaald: "ik ben een absolute klootzak zonder een greintje medeleven, maar als jullie over iets beginnen, dan sta ik met mijn vingertje te zwaaien en verwijt jullie dat jullie het niet over alles anders hebben."

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 11 januari 2007 om 17:08.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:01   #99
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
In de buitenlandse politiek komt idealisme op de tweede plaats ook voor een nationalist.
Dan bent u geen haar beter dan uw tegenstanders, zo niet erger.... Een integer mens mag zijn idealen nooit opzijzetten voor opportunistische demagogie.

Het Britse imperialisme en het Amerikaanse neo-imperialisme waren trouwens de schadelijkste invloeden van de laatste twee eeuwen. Volgens uw redenering zijn die echter te rechtvaardigen en zelfs respectabel. Als overtuigde traditionalist en Vlaams-nationalist vind ik dat gewoon ronduit shockerend.

Ik heb dan ook veel meer respect voor de naieve idealistische intellectuelen in het NSV! dan voor de corrupte opportunisten in het VB.
Oud 11 januari 2007, 17:02   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij.

Citaat:
Ik folter niemand en ik zeg dat Saddam weg moest. Wat de vs doet komt niet eens dicht bij wat saddam gedaan heeft.
Winstbejag...dat verhaal maak jij ervan.

Citaat:
Maar de staat wordt geregeerd door Amerikaanse marionetten
Propaganda.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be