Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 18:31   #81
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is volstrekt overbodig om uw dwaasheid elke dag opnieuw te illustreren hoor. We hebben het wel begrepen.
Allez, daar gaat ie weer. Zeg nu eens iets zinnigs. Ge zegt: "drones maken mensen overbodig". Ik zeg: "is dat wel zo? Laten we dat eens bekijken, want dat lijkt me een sterke, vreemde uitspraak". Uw verwachte antwoord: "ge zijt nen dwaas."

Enfin, komaan, da's toch niet echt interessant meer. Je zegt altijd hetzelfde.

Waarom heb je het zo moeilijk om je argumenten te onderbouwen? Da's toch een basisvereiste om hier op dit forum te kunnen meedoen, nietwaar?

Allé, dus nog eens: waarom denk je dat, - na het Irak débacle dat de Amerikaanse legertop doet zeggen dat de idee van een cleane, high-tech war met weinig troepen nu echt een illusie is - , drones manschappen overbodig maken?

Da's toch een eenvoudige vraag hé.

Laatst gewijzigd door C2C : 14 januari 2007 om 18:55.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 18:36   #82
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wakker worden.
Ostyn, je reactie slaat als een tang op dirk. Fantaseer jij maar. De feiten liggen anders.
Akkoord, maar je vergeet een en ander. Dr Ostyn weigert consistent zijn gratuite uitspraken te onderbouwen met redelijke argumenten. Dat is omdat hij een Doctor in the Geschiedenis is. Hij vindt dat zijn titel volstaat om zijn lege uitspraken enige geldigheid te geven.

Laten we dat dus onthouden voor in't vervolg. Alles wat Dr Ostyn zegt is per definitie correct. Ook al slaat het nergens op.

Laat hem toch in zijn eigen fantasiewereld leven. Het heeft geen zin om hem wakker te schudden.

Laatst gewijzigd door C2C : 14 januari 2007 om 18:37.
Oud 14 januari 2007, 18:38   #83
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Doctor in the Geschiedenis
Iets tegen doctoren geschiedenis of wat?
Oud 14 januari 2007, 18:52   #84
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Iets tegen doctoren geschiedenis of wat?
Lol, niet echt, maar ze moeten wel charmant blijven hé. En af en toe tonen dat ze die titel wel waard zijn.
Oud 14 januari 2007, 19:03   #85
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Iets wat niet veel mensen weten;
In amerika ben je na drie keer betrapt te zijn met een joint al "zwaar recidive" en word je voor de keus gesteld het leger of 10 jaar de bak in. Ook op 17 jaar....
Dit is gebeurt met iemand die ik via via ken. Die zit nu in t leger.
Dat betekent dat er zeker velen voor t leger uit de gevangenissen geronzeld worden.
Die daar onterecht zitten bovendien. De gevangenissen zijn prive ondernemingen geworden. Er is een enorme toename van het aantal gevangenen in de laatste vijf jaar Het aantal op de bevolking is de hoogste in de wereld; Gevangenen moeten werken aan 1 usd per dag. Straffen zijn langer dan vroeger die rechters uitspreken....
Wat een samenleving
Het word tijd dat ons parlemant vragen begint stellen net als de regering van Chavez.
Er zitten in europa ook nog eens 500 000 soldaten met 67 kernkoppen...
waar halen zet geld vandaan.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 19:28   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, niet echt, maar ze moeten wel charmant blijven hé. En af en toe tonen dat ze die titel wel waard zijn.
Twijfelen aan de eerbaardheid van het doctoraat geschiedenis of wat?

Oud 14 januari 2007, 19:32   #87
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Iets wat niet veel mensen weten;
In amerika ben je na drie keer betrapt te zijn met een joint al "zwaar recidive" en word je voor de keus gesteld het leger of 10 jaar de bak in. Ook op 17 jaar....
Dit is gebeurt met iemand die ik via via ken. Die zit nu in t leger.
Dat betekent dat er zeker velen voor t leger uit de gevangenissen geronzeld worden.
Die daar onterecht zitten bovendien. De gevangenissen zijn prive ondernemingen geworden. Er is een enorme toename van het aantal gevangenen in de laatste vijf jaar Het aantal op de bevolking is de hoogste in de wereld; Gevangenen moeten werken aan 1 usd per dag. Straffen zijn langer dan vroeger die rechters uitspreken....
Wat een samenleving
Het word tijd dat ons parlemant vragen begint stellen net als de regering van Chavez.
Er zitten in europa ook nog eens 500 000 soldaten met 67 kernkoppen...
waar halen zet geld vandaan.

De gevangenisindustrie en het DoD behoren tot de grootste werkgevers van de USA. Binnen x jaar gaan we weer boeken schrijven over wat er foutging in de
Amerikaanse samenleving en hoe dit opgelost had moeten worden.

Waar ze het geld vandaan halen.
Je vind iets simpels uit als de DVD en je laat daar de rest van de wereld licenties op betalen?
Je valt afganistan binnen en het eerste wat je doet is er een oliepijleiding doorleggen voor jouw bedrijven en geeft dan het land aan de Navo?
Zon trucjes.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 19:33   #88
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waarover ging dat doctororaat?
En ging het over recente geschiedenis? Ik ga er niet vanuit dat je de oorlog in Irak heb gezien op school.
Oud 14 januari 2007, 19:36   #89
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw geval twijfel ik geen moment aan het principe van de eerbaarheid (van het doctoraat hé). Maar sommigen hier...

Enfin, terug terzake. Jij vindt dat de dienstplicht slavernij betekent. Mijn vraag is eenvoudig: waarom structurele slavernij voor sommigen wél tolereren, en niet voor anderen? Gelijkheid en vrijheid staan hier volop in een spanningsveld.

Rangel aanvaardt de huidige situatie niet, die neerkomt op slavernij voor de armen en vrijheid voor de rijken. Hij laat het gelijkheidsprincipe dus de overhand krijgen. Iedereen slaaf, iedereen gelijk, iedereen het leger in.

Je kan natuurlijk ook mijmeren over het alternatief: iedereen vrij, iedereen gelijk, niemand het leger in. Maar dat is weinig realistisch.

Tenslotte kan je structureel ingrijpen: een maatschappelijke situatie creëeren waarin iedereen echt vrij is, en de keuze voor de vrijwillige legerdienst dus ook echt "vrijwillig" en "vrij" gebeurt. Maar dat vereist een totale ommekeer van het Amerikaanse socio-economische systeem. Ook dat is dus irrealistisch.

Gegeven deze alternatieven, is de algemene draft misschien toch niet zo'n slecht idee.
Oud 14 januari 2007, 19:37   #90
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Waarover ging dat doctororaat?
En ging het over recente geschiedenis? Ik ga er niet vanuit dat je de oorlog in Irak heb gezien op school.
Vraag het aan Jozef zelf eh.

Ik doe momenteel onderzoek, maar dat is niet in het teken van een doctoraat.
Oud 14 januari 2007, 19:41   #91
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In uw geval twijfel ik geen moment aan het principe van de eerbaarheid (van het doctoraat hé). Maar sommigen hier...

Enfin, terug terzake. Jij vindt dat de dienstplicht slavernij betekent. Mijn vraag is eenvoudig: waarom structurele slavernij voor sommigen wél tolereren, en niet voor anderen? Gelijkheid en vrijheid staan hier volop in een spanningsveld.

Rangel aanvaardt de huidige situatie niet, die neerkomt op slavernij voor de armen en vrijheid voor de rijken. Hij laat het gelijkheidsprincipe dus de overhand krijgen. Iedereen slaaf, iedereen gelijk, iedereen het leger in.

Je kan natuurlijk ook mijmeren over het alternatief: iedereen vrij, iedereen gelijk, niemand het leger in. Maar dat is weinig realistisch.

Tenslotte kan je structureel ingrijpen: een maatschappelijke situatie creëeren waarin iedereen echt vrij is, en de keuze voor de vrijwillige legerdienst dus ook echt "vrijwillig" en "vrij" gebeurt. Maar dat vereist een totale ommekeer van het Amerikaanse socio-economische systeem. Ook dat is dus irrealistisch.

Gegeven deze alternatieven, is de algemene draft misschien toch niet zo'n slecht idee.

Anderzijds geeft het armen en laaggeschoolden ook werk en een inkomen.

Of je kan deze mensen ook in het leger een opleiding geven waar ze later iets aan hebben. Leer ze jeeps reparen of met electronica werken. In dat geval zijn ze meer gelijk aan de rijken
Oud 14 januari 2007, 19:41   #92
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben geen realpoliticus, en ik geef zeker niet mijn principes op. Dat geef ik trouwens weer bij mijn verzet tegen bijvoorbeeld kindergeld. Je mag geen kwaad doen om een kwaad goed te maken.

Bij God, ik klink té Kant.

Laatst gewijzigd door lombas : 14 januari 2007 om 19:42.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 19:43   #93
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of je kan deze mensen ook in het leger een opleiding geven waar ze later iets aan hebben. Leer ze jeeps reparen of met electronica werken. In dat geval zijn ze meer gelijk aan de rijken
Waar staan trouwens die cijfers omtrent de sociale achtergrond van soldaten in Irak?
Oud 14 januari 2007, 19:47   #94
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar staan trouwens die cijfers omtrent de sociale achtergrond van soldaten in Irak?
Ik betwijfel of hier officiele cijfers van vrijgegeven zijn. Ik weet niet een of dit wettelijk mag in de USA.

En er zit een verschil tussen laaggeschoolden in de het USA army en Irak.

Tuurlijk zitten er hooggeschoolden in het leger. Wie gaat anders met een F-15 vechten of een Apache repareren.
Oud 14 januari 2007, 19:51   #95
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of hier officiele cijfers van vrijgegeven zijn. Ik weet niet een of dit wettelijk mag in de USA.

En er zit een verschil tussen laaggeschoolden in de het USA army en Irak.

Tuurlijk zitten er hooggeschoolden in het leger. Wie gaat anders met een F-15 vechten of een Apache repareren.
Er moeten toch cijfers van zijn, want dat is juist het belangrijkste argument dat hier wordt aangehaald.

Een dom argument, want er zijn betrekkelijk weinig miljardairsjongens.
Oud 14 januari 2007, 20:07   #96
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er moeten toch cijfers van zijn, want dat is juist het belangrijkste argument dat hier wordt aangehaald.

Een dom argument, want er zijn betrekkelijk weinig miljardairsjongens.
Ik snap je zin niet. Bedoel je nu dat er vrij weinig miljardairskinderen zijn, of dat er weinig in het leger zijn.
Mss is de vergelijking met een F15 verkeert en neem ik beter de NSA ofzo. Daar zit het vol hooggeschoolden als ik de vacatures bekijk.
Logistiek zal wel door geschoolden gedaan worden, het vechten door minder geschoolden.

Mss dat er cijfers zijn. Alleen hoe moet je dan rekenen. Een groot deel van het onderhoud en technici wordt uitbesteed aan de leveringsbedrijven als Lochheed zelf. Moeten we die meerekenen en wordt geven deze bedrijven dit ook vrij?

Hooggeschoold reken ik vanaf bachelor niveau bij ons.
Met laaggeschoolden bedoelen we jongens die hun middelbaar(highschool) net of niet hebben afgemaakt.
Oud 14 januari 2007, 20:11   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap je zin niet. Bedoel je nu dat er vrij weinig miljardairskinderen zijn, of dat er weinig in het leger zijn.
Mss is de vergelijking met een F15 verkeert en neem ik beter de NSA ofzo. Daar zit het vol hooggeschoolden als ik de vacatures bekijk.
Logistiek zal wel door geschoolden gedaan worden, het vechten door minder geschoolden.

Mss dat er cijfers zijn. Alleen hoe moet je dan rekenen. Een groot deel van het onderhoud en technici wordt uitbesteed aan de leveringsbedrijven als Lochheed zelf. Moeten we die meerekenen en wordt geven deze bedrijven dit ook vrij?

Hooggeschoold reken ik vanaf bachelor niveau bij ons.
Met laaggeschoolden bedoelen we jongens die hun middelbaar(highschool) net of niet hebben afgemaakt.
Het ging hem over arm-rijk in het leger, niet over geschoold-hooggeschoold, dacht ik.
Oud 14 januari 2007, 20:16   #98
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Nee, C2C wil dat allemaal niet. Die armen mogen geen werk en inkomen krijgen want dat is verkeerd. Oliepiek toont hier weer zijn kuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 20:20   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee, C2C wil dat allemaal niet. Die armen mogen geen werk en inkomen krijgen want dat is verkeerd. Oliepiek toont hier weer zijn kuren.
Zou het?

Ik krijg opeens zo'n wrange smaak in m'n mond. En het zijn niet die heerlijke croque'jes...
Oud 14 januari 2007, 20:32   #100
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zou het?

Ik krijg opeens zo'n wrange smaak in m'n mond. En het zijn niet die heerlijke croque'jes...
Ik ga subiet wat kant-en-klare cheeseburgers in de microgolf steken. Ik kijk daar ook niet naar uit.

Maar ja, C2C en Oliepiek lijken erg op mekaar... heel erg. Hun haat tegenover het westen waar ze zelf deel van uitmaken is misschien nog de dead-giveaway. En beider gepikeerdheid over het angelsaksische.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 januari 2007 om 20:33.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be