![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren in België hebben enorm veel problemen om hun eigen bestaan te verantwoorden, en zorgen ervoor dat hun verzette werk zeer opvallend is-drukdoenerij en acteren is vermoeiend.Of anders zorgen ze ervoor niks mis te doen-met niksdoen kan je niks mis doen.
Maar als puntje bij paaltje komt. Een minister geeft onrechtmatig staatgeld uit. Zijn/haar controleurs zijn rechtstreeks afhankelijk van die minister voor hun baan. Begrijpe wie begrijpe kan.
![]() |
#82 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heeft ook véél te maken met de manier waarop de overheid gerund wordt. Bedrijven worden gedwongen om meerwaarde te creëren. In de overheid is die stimulans er kwasi niet. genre: "Als iemand weg moet bij de overheid krijgt hij een werkloosheidsvergoeding en betalen we hem dus toch nog altijd". Alsof die ambtenaren nergens anders werk kunnen vinden. Een betere omkadering voor minder ambtenaren is een eerste stap. Doet me denken aan die actie enkele jaren geleden in een rechtbank, waar de ambtenaren uit protest hun eigen computers mee naar huisgenomen hadden. Ze kregen er immers geen en moesten theoretisch dus alles nog met typmachines maken. Of op de enige computer van de dienst.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer alle ambtenaren buiten gebonjourd worden, het dan veel beter zou gaan. ![]() Je zal me niet horen zeggen dat er geen luirikken zitten tussen de politiek benoemde ambtenaren. Met andere woorden diegene met ellebogen van hier tot ginder. Maar om ze dan allemaal te bestempelen als overbodige postjesvullers... Het zijn net de statutairen, en veelal diegene die dus gemuteerde ellebogen hebben, die de naam "ambtenaar" in net dat daglicht plaatst. Ooit al gehoord van contractuelen? Zonder bruine arm liggen die op 1, 2, 3 met hun klikken en klakken op straat bij hervormingen. Terecht? No way josé. Maar het kost wat teveel om die ambetantenaren uit te betalen. En zo wordt de naam nog wat meer gevoed. De goeden worden afgebedankt en de slechten blijven op het postje. Citaat:
Meerwaarde, ppfff. Een privé firma heeft een welbepaalde omschrijving van haar activiteiten. En hoeveel zouden er zo zijn in dit land? Verder heeft de staat zo'n slordige 10 000 000 klanten. (welk bedrijf in dit land heeft zoveel klanten?) Die klanten moeten met alles wat ze kunnen meemaken in hun leven terecht kunnen bij de overheid. Dat wordt weleens uit het oog verloren. Ik zie niemand aankloppen bij Bayer om een nieuw paspoort aan te vragen. Die zullen je zien komen. Nope, daarvoor ga je naar het gemeentehuis. Ga je eerst naar het provinciehuis, nou die zullen je dan wel doorsturen. Het probleem is de interne communicatie tussen al die diensten (die zich dan nog op verschillend bestuursniveau bevinden.) Om een beeld te schetsen van productiviteit van een ambetantenaar (statutair of contractueel speelt in dit geval geen enkele rol) Een privé firma zal bij aankoop van producten ook wel enkele offerte-aanvragen versturen om alzo tot een gunstig economisch evenwicht te komen. Maar er worden daarna afspraken gemaakt met de eventuele leveranciers, zodanig dat er aan offerte-aanvragen voor een volledig jaar, of langer, geen middelen meer moeten worden besteed. (extreem voorbeeldje, maar het maakt veel duidelijk) Die luiende ambetantenaar moet zelfs voor een Bic 3 offertes aanvragen. Elke keer! Intussen is er geen schrijfgerief, pech, niet werken dus, want eerst moet het goedkoopste product worden aangeschaft. Dat dit tijd in beslag neemt, a ratio van 30 € per uur, speelt geen rol, de bureaucratische molen is op gang en zal op gang blijven. De Bic, ter waarde van 2 € zal minstens 40 of 50 € gekost hebben. En het is niet aan de uitvoerende ambetantenaar om de regels te wijzigen. Neen, hij is de luirik die geen klop uitsteekt. Stuurlui en wal.... op dat gebied lijkt elke inwoner van dit land wel een verzuurde klagende en zagende Vlaams Blokker te zijn... Soit, draai of keer het zoals je wil. De ambtenaren zijn verdomd luie donders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Word! probeer maar is het tegendeel te bewijzen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Cijfers heb ik helaas niet.
![]() |
![]() |
#87 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verwacht je hier echt een antwoord op? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het eten van Steve brengt uiterst weinig op, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Tenzij misschien omdat hij overal is gaan eten voor zijn kookboek? ![]() Dat heeft wel iets opgebracht. Spijtig dat het niet is teruggevloeid naar diegenen die ervoor opdraaiden om het voor hem mogelijk te maken. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Al die Vlaams Blokkers zijn hypocrieten. De Vlaams Blok parlementairen strijken maandelijks zelf 1500€ op die ze ongecontroleerd kunnen opsouperen. Dat is 720.000 oude Franken per jaar. Daar hoor je die toch niet over klagen?
Liever maken ze zich druk over het perfect controleerbaar systeem van Visa. Al goed dat onze vertegenwoordigers zich niet laten vangen aan dat kleinzielig gedoe van het extreem-rechtse Vlaams Blok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoeveel is het maandelijks bruto loon van partijvoorzitter Stevaert? En kan je zijn omkadering becijferen (bureau, computer, software, papier, wagen, chauffeur, ....). Krijgen ambtenaren maandelijks voor 1527 € maaltijdchèques? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen: neen. Ik zeg niet dat alle ambtenaren weg moeten. Ik zeg wel dat er momenteel teveel zijn.
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whoisy,
Ik scheer niet alle ambtenaren over dezelfde kam. De bibliothecaris bijvoorbeeld is een persoon in goed daglicht bij mij. Ik heb het grootste probleem met de hogere idioten die op hun bureau hun dagen aftellen, hun krant lezen, en af en toe een versleten stempel laten neerdalen op een dossier. Vooral de Njet stempel op niet"extralegaal" vergoede dossiers. Dat een kleine vis achter een loketje moet worstelen om een doosje schrijfstokken los te krijgen van hun "oversten" is me al langer geweten.Maar dat een grote vis in een privee bureau,met jonge "Veronique" als secretaresse er geen probleem mee heeft een nieuwe wagen te leasen, da's ook gekend hoor. Iedereen van mijn en oudere leeftijd kent de BRT serie "De collega's" nog, en raar maar waar, deze politiek correcte versie is een positive werklustige benadering van de realiteit. Er is langzaam maar zeker een nieuwe wind aan het waaien.Met de nieuwe doelstellingsregel.Er zijn doelstellingen, en die moeten doorgegeven worden aan deoversten, en als de doelstellingen niet gehaald worden.. dan zwaait er wat. In theorie na 2 falingen na elkaar krijgen ze een demotie of zelfs ontslag. Nu wie bepaald de doelstellingen? De ambtenaren zelf. Wat zijn de doelstellingen?Hetgeen de desbetreffende ambtenaar bepaald. Jong aanstormend(en niet vast benoemd) talent zal die doelstellingen hoog leggen, en hun uiterste best doen, een bruine tong halende bij hun oversten.De oude verwende "gedistingeerde" garde vind dat niet leuk, want die moeten nu ook werken.Of een betere tongbeheersing tentoonspreiden. En de laatsten in de "chain of command" die beslissen over de doelstellingen van hele afdelingen... de verkozen politici, die alleen de gegevens onder ogen krijgen die nuttig zijn voor de kabinetten en de gevestigde waarden. Ook daar is de kleine vis de dupe van alles. Neen, ik vermoed niet dat het tijdens mijn actief leven zal zijn dat de ambetantenarij wezelijk zal veranderen.
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb een jaar voor het Vlaams Parlement gewerkt, toen een deel ervan tijdelijk nog gehuisvest werd in de gebouwen van de Senaat. Elke persoon die in die gebouwen werkte (dus ik ook !) mocht eten in de kantine en dit voor een uitermate schappelijk bedrag (als ik me goed herinner iets van omgerekend 1 Eurootje per dag) en de Zetelzitters zelf konden in een apart restaurant luxueus dineren. En dan bedoel ik ook ècht luxueus ! En aan een even schappelijk bedragje.
Dus moet die kwistenbiebel van een Stevaert echt een VISA-kaart nodig hebben om zijn dagelijkse portie patatten met worst binnen te werken ? Ik heb genoeg gezien... en ik walg.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Im ons economisch systeem zijn het de ondernemers die het geld binnen brengen, niet de ambtenaren. Dus een toontje lager zingen mogen ze wel ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast ook uit mijn verbeelding. Ik vind dat er veel diensten en adviesorganen zijn zonder nut. Over die adviesorganen: Herman Decroo zei daarover hetzelfde in De Morgen vandaag.
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() En ik spreek hier ook nog niet over externe adviesbureau's.
![]() |
#98 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Minder ambtenaren en meer inwoners --- waar is de logica?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat zijn dan weer een pak werklozen meer... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die minder kosten dan de niet werkende ambetantenaren.