Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 17:09   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit lijkt me wel een leuke gedachtenpiste.

Zo is die aanval op de joodse kinderen in Beringen gewoon een gevolg van "het gebrek aan kennis dat ze nodig hebben in de maatschappij te kunnen functioneren" zodat de daders even naar Amsterdam mochten reizen om te leren.

Zou het geen hoogtijd worden dan dat men neo-nazi's die joodse mensen aanvallen (in Antwerpen waren het nu ook wel weer moslims, maar kom, for the sake of the argument), dat men dan ook besluit dat het een "gebrek aan kennis dat ze nodig hebben in de maatschappij te kunnen functioneren" ontbreekt en ze bijgevolg ook een reisje zou kunnen aanbieden?
Het is algemeen bekend dat die daders er geen enkel benul van hebben wat ze een ander aandoen. Dat is het gebrek aan kennis.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 17:12   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, je zou ondertussen toch mogen weten dat je je beroept op interpretaties van de koran en vervolgens aan die interpretaties dan nog eens je eigen interpretatie toevoegt. Daarmee toon je dus geen bal aan hé.
Het leuke van islam is, dat je ook TAFSIR = (de uitleg gegeven door verschillende koranscholen) kan vinden online.

spijtig voor Edina, tenzij ze uiteraard gaat beweren dat ook die mensen geen ballen van islam verstaan tenzij ze haar versie (islam is helem�*�*l niet homo-onvriendelijk! waar h�*�*�*l je het! gaan volgen).

het betreffende vers 4.16 wordt daar als volgt uitgelegd. (Edina hoeft dit niet te lezen, die WEET dat allemaal, en beslist vooral dat Circe de verkeerde interpretatie volgt).

Enfin:

{ وَٱللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمَآ إِنَّ ٱللَّهَ كَانَ تَوَّاباً رَّحِيماً }

And when two of you (read wa'lladhāni or wa'lladhānni) men, commit it, that is, a lewd act, adultery or homosexual intercourse, punish them both, with insults and beatings with sandals; but if they repent, of this [lewd act], and make amends, through [good] action, then leave them be, and do not harm them. God ever turns [relenting], to those who repent, and is Merciful, to them. This [verse] is abrogated by the prescribed punishment if adultery is meant [by the lewd act], and similarly if homosexual intercourse is meant, according to al-Shāfi'ī; but according to him, the person who is the object of the [penetrative] act is not stoned, even if he be married; rather, he is flogged and banished. Judging by the dual person pronoun, it seems more obvious that homosexual fornication is meant [by this verse], even though the former [sc. al-Shāfi'ī] was of the opinion that it referred to an adulterer and an adulteress; but this [opinion of his] may be countered by the fact that [the reference to] the two [men] becomes clear on account of the particle min being attached to a masculine pronoun [minkum, 'of you'], and by the fact that they suffer the same punishment, [both effect the action of] repentance and [are both granted] that they be left alone [thereafter], [all of] which applies specifically to men, given that for women detention is stipulated, as was stated before.

-------------

Tiens, die mannen halen er het vorige vers ook bij! Wat een schoften! nietwaar Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 17:13   #83
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Een terecht punt, en je zult me zeker niet horen beweren dat de moslimgemeenschap in het algemeen tolerant is tegenover homo's. Bewijs daarvan zijn de moeilijkheden die allochtone homo's hebben om zich te uiten, zelfs hier in België. Maar zoals je zelf zegt is de christelijke kerk ook niet meteen een toonbeeld van tolerantie terzake, en in mijn bovenstaande reactie gaat het me meer om het feit dat hier een geïsoleerd feit wordt aangegrepen om heel de islam in een kwaad daglicht te stellen, wat gewoon een andere vorm van intolerantie is.
Die christelijk kerk, die geen toonbeeld is van tolerantie, gooit ze nog niet te pletter.

Islam daarentegen windt er geen doekjes om:

http://www.jamaat.org/qa/homo.html
1. What are the rights of homosexuals in the Muslim world? specially in Pakistan ?
2. According to the way of Islam what are the punishments of homosexuality.
3. Could you please send me the brief about homosexuality in the light of Islam, describing the rights of homosexuals.

Dear Brother, Assalamo Alaikum.
Homosexuality is unlawful in Islam. It is neither accepted by the state nor by the Islamic Society.

Quran clearly states that it is unjust, un-natural, transgression, ignorant,criminal and corrupt.
The people living in the time of prophet LOT (Nephew Of Abraham) near the Dead Sea were involved in this Act and Allah punished them severely and the whole nation was destroyed.

Muslim Jurists agree that, if proven of guilt, both of them should be killed. However jurists differ on the methadology of capital Punishment.

Infact it is a great injustice with women. You must know that in Islam pre-marital hetrosexuality (Dating) is also unlawful.
We advise you to go through the following verses of the Quran:
Verses:
VI --- 86 ; VII -- 80-84 ; XI -- 77-83 ; XV --57-77 ; XXI--74-75 ; XXVI--160-175 ; XXVII--54-58 : XXIX--26-35 ; XXXVII--133-138 ; LI--31-37 ; LIV--33-39 ; XI--81 ; XV--60 ; LXVI--10
In the present time, we are witnessing the wrath of God on these homosexuals in the form of AIDS, which is affecting innocents also.
[Sincerely,

Jamaat-e-Islami Pakistan.

Met andere woorden, als die (onder voorbehoud tot de schuldigen zijn gevonden [als ze worden gevonden]) inderdaad moslim zouden zijn, dan volgen ze bijna de sharia.
However jurists differ on the methadology of capital Punishment.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 18 januari 2007 om 17:15.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 17:19   #84
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hebben ze die homo nu langs achter of langs voor gepakt?
Als je probeert grappig te doen, dan
  1. Ben je vergeten je smileytje te zetten
  2. Is het helemaal niet grappig
Gelukkig heb ik je al veel en veel betere doordachte posts zien plaatsen.
Oud 18 januari 2007, 17:29   #85
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Stel een Belgische pedofiel gaat op vakantie naar Rabat en verkracht daar een 9-jarig meisje. Hij wordt geklist door de Marokkaanse politie. Wat zou jij dan als Belg een acceptabele reactie vinden :
Mooi voorbeeldje, maar wel gevaarlijk. Verkraching en een negen-jarig meisje: moet je de moslim geschiedenis - de officiele van de mohamed maar eens op nalezen.

Buiten bovengestelde terzijde (ik kon het mij niet laten - een van mijn vele zonden), vergeet je wel iets HEEL BELANGRIJKS:
-die Belg gaat in de fout! Ook hier in zijn eigen land. Tegen de wet.
-die moslim allochtoon (nogmaals eerste wachten tot de dader(s) worden gevonden) begaat geen fout: het slachtoffer was geen moslim [dus minderwaardig] en een home [islam spreekt de doodstraf uit over homos].
Die moslim wordt gesupporteerd door zijn godsdienst. Wel tegen de belgische wet, maar die is volgens islam toch ondergeschikt aan de moslim wet.
Oud 18 januari 2007, 17:32   #86
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Een gemene opmerking, Edina. Ik ben geen homo en ook geen voorstander van dingen als homohuwelijk, maar denk je dat ik het leuk vind dat goede vrienden aangeklampt, bespuwd en soms geslagen worden (één was een week werkonbekwaam) omdat ze homo zijn? Denk je werkelijk dat dat geen pijn genoeg doet om het zo al eens te zijn met de draadopener? En wiens fout is het dat het steevast om allochtone pubers gaat? Van mij? Van mijn vrienden? Van Online?
De post waar je op reageerde was dan ook niet aan jou gericht hé Baarle. Maar wie het schoentje past, trekke het aan... Dat jouw vrienden "steevast" lastig gevallen worden door homofobe allochtone pubers, betekent nog niet dat "de moslims" daarvoor verantwoordelijk zijn én al evenmin "de islam". Ik ken veel homo's en zij worden jammer genoeg ook wel eens lastig gevallen omdat ze homo zijn en niet (uitsluitend) door allochtone pubers hoor!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 17:42   #87
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De post waar je op reageerde was dan ook niet aan jou gericht hé Baarle. Maar wie het schoentje past, trekke het aan... Dat jouw vrienden "steevast" lastig gevallen worden door homofobe allochtone pubers, betekent nog niet dat "de moslims" daarvoor verantwoordelijk zijn én al evenmin "de islam". Ik ken veel homo's en zij worden jammer genoeg ook wel eens lastig gevallen omdat ze homo zijn en niet (uitsluitend) door allochtone pubers hoor!!!
Ik weet dat die post niet direct aan mij gericht was, maar hij had kunnen aan mij gericht zijn omdat je zo sterk veralgemeent en blind wil blijven voor motieven.

Ik heb ook nergens gezegd dat "de moslims" verantwoordelijk zijn, wel dat homo's in Brussel niet meer veilig zijn omwille van de agressie van allochtone pubers. Dat is een feit dat je beter niet ontkent, en ook niet minimaliseert door er de kerk bij te sleuren.

Evenmin heb ik gezegd dat ze steevast lastiggevallen worden, wel dat het steevast allochtone pubers als ze lastig gevallen worden.

Je bent een expert in het minimaliseren en wegpraten van miserie, en daarom moest ik dat allemaal nog eens rechtzetten.

Waar we nood aan hebben is repressie tegen de homo-agressie in Brussel-centrum. En trouwens ook in Antwerpen. De gast waar ik het over had die een week werkonbekwaam was, werd afgetroefd 's nachts op de Meir. Het moet gedaan zijn dat dit gewoon getolereerd wordt door de politie.
Oud 18 januari 2007, 18:02   #88
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat die post niet direct aan mij gericht was, maar hij had kunnen aan mij gericht zijn omdat je zo sterk veralgemeent en blind wil blijven voor motieven.
Ik veralgemenen? Nu nog mooier! En waar haal je het vandaan dat ik blind zou blijven voor de motieven van sommigen? Natuurlijk zijn er moslims die zich beroepen op hun religie voor hun homofobe daden. Dat heb ik nergens ontkend hoor. Ik reageerde enkel op de veralgemening naar "de" islam en "de" moslims.

Citaat:
Ik heb ook nergens gezegd dat "de moslims" verantwoordelijk zijn, wel dat homo's in Brussel niet meer veilig zijn omwille van de agressie van allochtone pubers. Dat is een feit dat je beter niet ontkent, en ook niet minimaliseert door er de kerk bij te sleuren.
En toch ontken ik dat "feit" wel degelijk! Heb je deze post van mij gelezen? Ik denk dat het regenbooghuis iets beter geplaatst is dan wij om daarover te oordelen. Verder zie ik niet in hoe je iets minimaliseert door er op te wijzen dat het probleem niet beperkt is tot één religie. Integendeel!

Citaat:
Evenmin heb ik gezegd dat ze steevast lastiggevallen worden, wel dat het steevast allochtone pubers als ze lastig gevallen worden.
Dat had ik ook zo begrepen hoor. De homo's die ik ken, hebben alvast andere ervaringen.

Citaat:
Je bent een expert in het minimaliseren en wegpraten van miserie, en daarom moest ik dat allemaal nog eens rechtzetten.
Kan je even quoten waar ik zou hebben gezegd dat het in elkaar slaan van iemand geen probleem is? Of waar ik zou gezegd hebben dat daar niet tegen moet opgetreden worden?

Citaat:
Waar we nood aan hebben is repressie tegen de homo-agressie in Brussel-centrum. En trouwens ook in Antwerpen. De gast waar ik het over had die een week werkonbekwaam was, werd afgetroefd 's nachts op de Meir. Het moet gedaan zijn dat dit gewoon getolereerd wordt door de politie.
Ik ken ook iemand die onlangs werd afgetroefd hier in Antwerpen gewoon omdat ze buiten kwam met vrienden uit een homoclub. En nee, de dader was geen allochtoon. En natuurlijk moet daar absoluut tegen opgetreden worden, wat de afkomst van de dader(s) ook is.
Oud 18 januari 2007, 18:12   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens Edina zijn eremoorden ook gewoon hetzelfde als gewone moorden.

Die meiskes hadden zich maar moeten gedragen naar de normen die van hen verwacht werden. Nietwaar Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 18:30   #90
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals je merkt Baarle is het Edina helemaal niet te doen om het welzijn van de homo's. De enige reden waarom ze in deze draad verschijnt is om,
as ever,
- allochtoon schorum te verdedigen
- de invloed van de islam op dat schorumgedrag te minimaliseren en/of te ontkennen. Edina weet heel goed dat het homofoob gedrag van die allochtone aanvallers VOLLEDIG toe te schrijven is aan de islam, enfin de islamitische religieuse indoctrinatie die zoals we allen weten, haat predikt o.a. tegen homo's.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 18:37   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Edina zijn eremoorden ook gewoon hetzelfde als gewone moorden.

Die meiskes hadden zich maar moeten gedragen naar de normen die van hen verwacht werden. Nietwaar Edina?
Wat zijn "gewone" moorden, Circe? Nu, in ieder geval vind ik moord sowieso niet aanvaardbaar, dus - zelfs al zou ik eremoorden maar "gewone" moorden vinden - dan nog zou ik niet vinden dat het slachtoffer het zelf had gezocht. Of vind jij dat dat bij "gewone" moorden wel het geval is? Is een slachtoffer volgens jou dan minder onschuldig als het geen eremoord betreft? Of is een eremoord per definitie erger dan een "gewone" moord? You've lost me, I'm afraid.
Oud 18 januari 2007, 18:39   #92
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik veralgemenen? Nu nog mooier! En waar haal je het vandaan dat ik blind zou blijven voor de motieven van sommigen? Natuurlijk zijn er moslims die zich beroepen op hun religie voor hun homofobe daden. Dat heb ik nergens ontkend hoor.
Dat ontkende jij zo even geleden. De islam bestaat niet maar er zijn wel moslims die zich beroepen op hun religie( : DE ISLAM )voor hun homofobe daden. Alsjemenou.

Citaat:
Ik reageerde enkel op de veralgemening naar "de" islam en "de" moslims.
Alle moslims krijgen die homofobe ideeën uit hun godsdienst erin gelepeld. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat ze allemaal hun godsdienst naar de letter van de wet toepassen.

Citaat:
En toch ontken ik dat "feit" wel degelijk! Heb je deze post van mij gelezen? Ik denk dat het regenbooghuis iets beter geplaatst is dan wij om daarover te oordelen. Verder zie ik niet in hoe je iets minimaliseert door er op te wijzen dat het probleem niet beperkt is tot één religie. Integendeel!
Je minimaliseert door de immense invloed van de islam te ontkennen.
Oud 18 januari 2007, 18:42   #93
Banneling

Standaard

Citaat:
spijtig voor Edina, tenzij ze uiteraard gaat beweren dat ook die mensen geen ballen van islam verstaan tenzij ze haar versie (islam is helem�*�*l niet homo-onvriendelijk! waar h�*�*�*l je het! gaan volgen).
Daar komt het op neer Circe. Uiteindelijk is er maar 1 persoon ter wereld die de juiste interpretatie van DE ISLAM kan geven, en dat is Edina. Haar interpretatie klopt wel niet voor 99,99 % met wat we in de realiteit zien, maar kom ...
Oud 18 januari 2007, 18:51   #94
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je deze post van mij gelezen? Ik denk dat het regenbooghuis iets beter geplaatst is dan wij om daarover te oordelen.
Ja, ik heb dat gelezen, en zelfs met interesse.

Maar ik zie niet waarom het Regenbooghuis beter geplaatst zou zijn dan de mensen die in Brussel leven en hun ervaringen kenbaar maken. Ik zou zelfs eerder zeggen dat het Regenbooghuis misschien minder goed geplaatst is en wel hierom:

Citaat:
Als minderheid zouden we moeten weten wat het is om met vooroordelen geconfronteerd te worden. Als minderheid moeten we daarom uitkijken met wat we zeggen over een andere minderheid. In het wilde weg getuigen aan het woord laten, zonder voor een evenwicht te zorgen, is geen oplossing.
Ze hebben blijkbaar nog een hogere prioriteit dan het welzijn en de veiligheid van de homo's op straat. Daardoor is hun oordeel vertroebeld.
Oud 18 januari 2007, 18:54   #95
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Weg van de Moslim : een duidelijk omschrijving van de Boeddhistische leer.
Ik vroeg niet wat het boek met islam te maken had, Circe, wel wat het met "de" islam te maken had!

Citaat:
Geef me eens een voorbeeld aub? kan niet zo goed volgen.
Allez, ik zal het eens proberen uitleggen. Jij vond het blijkbaar onterecht om een onderscheid te maken tussen homofobie op zich en daden die uit homofobie voortvloeien (zonder dat ik daarbij overigens heb gezegd dat homofobie niet problematisch is, maar dit terzijde). Ik vond dat nogal vreemd voor iemand die de mond vol heeft van vrijheid van meningsuiting en onder het mom daarvan dan ook geen graten ziet in het verspreiden van haatproza. Kan je nu volgen?

Citaat:
Inderdaad. Ik ben ervan overtuigd dat je het vers slechts ten volle kan begrijpen na 50 jaar doorgedreven studie van klassiek-arabische teksten, iets dat niemand U uiteraard voor kan doen.
Waar haal je dat nu weer vandaan. Je weet goed genoeg dat ik net zo min als jij Arabisch kan. Maar ik weet wel dat er verschillende interpretaties van de koran bestaan. Eenvoudigweg omdat het arabisch - en zeker het klassiek arabisch - dat toestaat. En ook dat zelfs de door jouw geciteerde teksten dan nog eens anders interpreteer dan jij (en dat wij dus maw ook al een verschillende interpretatie van een interpretatie maken). Voor moslims is dat net hetzelfde. Het is dus belachelijk om over "de" islam te spreken. Of pretenderen te weten hoe "de" moslim die koran interpreteert.

Citaat:
Daarom speciaal voor U Edina, de originele tekst van Allah himself, zodat jij ook eindelijk zult begrijpen wat er staat:

Wa Al-Ladhāni Ya'tiyānihā Minkum Fa'ādhūhumā Fa'in Tābā Wa 'Aşlaĥā Fa'a`riđū `Anhumā 'Inna Allāha Kāna Tawwābāan Raĥīmāan

misschien kan je het niet lezen in ons westers schrift?
Hier dan de echte versie, om het voor jou gemakkelijker te maken:

وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنْكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابا ً رَحِيما

Ik heb alvast de context weggelaten, sinds je dat een " eigen interpretatie" pleegt te noemen.
Circe, ik heb je er al eens op gewezen dat context juist essentieel is bij het vertalen van de koran. Juist omdat interpretatie essentieel is (ooit Latijn gehad?). Maar je wil dat toch niet begrijpen. En daarmee doe je net hetzelfde als de islamisten. Jullie zouden het best kunnen vinden!
Oud 18 januari 2007, 19:01   #96
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb dat gelezen, en zelfs met interesse.

Maar ik zie niet waarom het Regenbooghuis beter geplaatst zou zijn dan de mensen die in Brussel leven en hun ervaringen kenbaar maken. Ik zou zelfs eerder zeggen dat het Regenbooghuis misschien minder goed geplaatst is en wel hierom:

Ze hebben blijkbaar nog een hogere prioriteit dan het welzijn en de veiligheid van de homo's op straat. Daardoor is hun oordeel vertroebeld.
Omdat het regenbooghuis met meer homo's in contact komt dan jij en ik, beste Baarle! Omdat het regenbooghuis gevestigd is in het centrum van de zogezegde "pobleemwijk". En omdat het Regenbooghuis expliciet vraagt om melding te maken van de incidenten. Omdat ze een objectief beeld willen krijgen en niet willen afgaan op enkele gevallen.

Citaat:
We willen gewoon een eerlijke discussie, gebaseerd op feiten en wars van stemmingmakerij.
Een eerlijke discussie op basis van feiten... daar kan je toch niet tegen zijn. Dat ze op hun hoede zijn voor vooroordelen en dus alleen op echte cijfers willen afgaan, vertroebelt het oordeel juist niet!

Laatst gewijzigd door Edina : 18 januari 2007 om 19:02.
Oud 18 januari 2007, 19:03   #97
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg niet wat het boek met islam te maken had, Circe, wel wat het met "de" islam te maken had!

Allez, ik zal het eens proberen uitleggen. Jij vond het blijkbaar onterecht om een onderscheid te maken tussen homofobie op zich en daden die uit homofobie voortvloeien (zonder dat ik daarbij overigens heb gezegd dat homofobie niet problematisch is, maar dit terzijde). Ik vond dat nogal vreemd voor iemand die de mond vol heeft van vrijheid van meningsuiting en onder het mom daarvan dan ook geen graten ziet in het verspreiden van haatproza. Kan je nu volgen?

Waar haal je dat nu weer vandaan. Je weet goed genoeg dat ik net zo min als jij Arabisch kan. Maar ik weet wel dat er verschillende interpretaties van de koran bestaan. Eenvoudigweg omdat het arabisch - en zeker het klassiek arabisch - dat toestaat. En ook dat zelfs de door jouw geciteerde teksten dan nog eens anders interpreteer dan jij (en dat wij dus maw ook al een verschillende interpretatie van een interpretatie maken). Voor moslims is dat net hetzelfde. Het is dus belachelijk om over "de" islam te spreken. Of pretenderen te weten hoe "de" moslim die koran interpreteert.

Circe, ik heb je er al eens op gewezen dat context juist essentieel is bij het vertalen van de koran. Juist omdat interpretatie essentieel is (ooit Latijn gehad?). Maar je wil dat toch niet begrijpen. En daarmee doe je net hetzelfde als de islamisten. Jullie zouden het best kunnen vinden!
De enige die de islamisten naar de mond praat ben jij Edina.
De liefde moet bijzonder groot zijn.
Oud 18 januari 2007, 19:09   #98
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik weet wel dat er verschillende interpretaties van de koran bestaan. Eenvoudigweg omdat het arabisch - en zeker het klassiek arabisch - dat toestaat. En ook dat zelfs de door jouw geciteerde teksten dan nog eens anders interpreteer dan jij (en dat wij dus maw ook al een verschillende interpretatie van een interpretatie maken). Voor moslims is dat net hetzelfde. Het is dus belachelijk om over "de" islam te spreken. Of pretenderen te weten hoe "de" moslim die koran interpreteert.
Sorry dat ik dit stukje er even uitpik, Edina, maar ik vind dit best interessant (waarschijnlijk mede door mijn opleiding).
Je hebt hier groot gelijk als je zegt dat er verschillende interpretaties zijn van de Koran, iets waar iedereen (lees: vooral extreemrechts) met graagte aan voorbij gaat.
Om een eenvoudige vergelijking te maken, kan je er de Farizeeërs bijsleuren. Zij interpreteerden de Heilige Schrift anders dan Jezus dat deed. Het ging nochthans wel om dezelfde godsdienst.
Bij uitbreiding kan je zelfs zover gaan dat die verschillende interpretaties tot de verschillende strekkingen binnen het Christelijke geloof geleid hebben, zoals daar zijn het Calvinisme, het Protestantisme en het Katholicisme. Alleen is het zo dat dit bij "de islam" onder dezelfde noemer blijft vallen. De vergelijking gaat niet helemaal op, maar ze dient om mijn punt duidelijk te maken.
Je kan het ook dichter bij huis gaan zoeken (en dan komen we bij mijn vakgebied): de vertalingen. Onlangs is er een Nieuwe Bijbelvertaling gekomen, en ik weet niet of het je is opgevallen, maar daar is een hele hetze rond ontstaan. Die is er niet zomaar, maar omdat er historische vertaalfouten zijn gemaakt bij de vorige vertalingen, vanuit het oud-Grieks/Armeens naar het Latijn, die daarna gewoon zijn overgenomen. Het feit blijft dat die verschillende vertalingen voor heel wat verschillende interpretaties zorgen (zo is er de betwisting van de Onbevlekte Ontvangenis). Denk je echt dat de Bijbel het enige boek is waar deze vertaalfouten/andere interpretaties in voorkomen ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 19:13   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De enige die de islamisten naar de mond praat ben jij Edina.
De liefde moet bijzonder groot zijn.
LOL! Ik vrees dat islamisten juist alles behalve te spreken zijn over het feit dat er mensen zijn die er op wijzen dat de koran voor interpretatie vatbaar is! Dat is nu net wat zij ontkennen en willen verhinderen. Net zoals sommigen hier...
Oud 18 januari 2007, 19:16   #100
Banneling

Standaard

Citaat:
Een eerlijke discussie op basis van feiten... daar kan je toch niet tegen zijn. Dat ze op hun hoede zijn voor vooroordelen en dus alleen op echte cijfers willen afgaan, vertroebelt het oordeel juist niet!

Ze zijn eerder op hun hoede voor wat anders. Politieke correctheid heerst op een pijnlijke manier in de hoofdstad : slachtoffers van homogeweld zijn gewoon bang om voor racist te worden versleten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be