Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête:
0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 19:23   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Liegebeest.

Oud 19 januari 2007, 21:14   #82
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

ik lees wat er opt werk op tafel ligt en dat kan vanalles zijn
Oud 19 januari 2007, 21:38   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
waarom staat "la libre belgique" niet in die lijst? :s
Omdat er staat "Welke krant LEES je?" en dus niet "Welke krant steek je onder je arm als je in Sint-Martens-Latem wil paraderen?"
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 21:56   #84
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Omdat er staat "Welke krant LEES je?" en dus niet "Welke krant steek je onder je arm als je in Sint-Martens-Latem wil paraderen?"
Jaani Jaani...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 00:30   #85
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Merkwaardig genoeg zijn de meest interessante schrijfsels te vinden in de meer radicale politieke hoek, zowel links als rechts. Beiden hebben namelijk de behoefte en het doel het establishment te bekritiseren, wat voor nieuwe inzichten zorgt.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 00:33   #86
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ah dit topic staat in links. Mag het niet in Koetjes en Kalfjes staan, dan kan iedereen zeggen wat-ie leest?

Dit is de linkiewinkie-versie.

Feel free om een soortgelijke draad te openen in K2
Oud 20 januari 2007, 00:39   #87
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Merkwaardig genoeg zijn de meest interessante schrijfsels te vinden in de meer radicale politieke hoek, zowel links als rechts. Beiden hebben namelijk de behoefte en het doel het establishment te bekritiseren, wat voor nieuwe inzichten zorgt.
Ik moet toegeven dat de "nieuw-linkse" magazine's zeer degelijke analyses maken, analyses waar ik het vaak ook mee akkoord ben (99% van de artikels die ik bedoel handelen wel over historische evoluties)...De discussies over de overgang van feodale naar kapitalistische maatschappij zijn bijvoorbeeld zijn bijvoorbeeld zeer interessant om te lezen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 00:42   #88
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dit is de linkiewinkie-versie.

Feel free om een soortgelijke draad te openen in K2
Al gebeurd, waarde collega.
Oud 20 januari 2007, 00:45   #89
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat de "nieuw-linkse" magazine's zeer degelijke analyses maken, analyses waar ik het vaak ook mee akkoord ben (99% van de artikels die ik bedoel handelen wel over historische evoluties)...De discussies over de overgang van feodale naar kapitalistische maatschappij zijn bijvoorbeeld zijn bijvoorbeeld zeer interessant om te lezen.
Wel, al ben ik uitgesproken linksdenkend, ik tracht toch een zo breed mogelijk overzicht te behouden, en het dient gezegd dat een blad als 't Pallieterke bij momenten ook een bron van informatie is. Al zal ik hun conservatieve, liberale en rechts-radicale ideeën altijd met de nodige scepsis onthalen.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 00:55   #90
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Een collega van mij is er ook mee gestopt met "De Morgen" te lezen. Hij ergerde zich elke meer en meer aan de talloze schrijffouten.

Al een tijdje heb ik besloten de Morgen links te laten liggen, daar ik de Standaard kwalitatief hoogstaander vind. D.w.z. ze dringen je minder hun mening op.

Toch heb ik mij de laatste tijd al geïrriteerd aan de talloze schrijffouten in de Standaard! Sinds die krant aan populariteit wint schijnen ze luier te worden daar op de redactie. Straks vervallen we in het spellingsniveau van de Britse tabloids.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 01:14   #91
Fredschot
Burger

Standaard

1. De Nar: interessante kijk op verrechtsing en repressieve tendenzen in de samenleving, linkse activiteiten en mogelijkheden tot actievoering tegen het kapitalisme

2. Le Monde Diplomatique: meer achtergrond bij buitenlandse actualiteit dan in gewone dagbladen, wel niet altijd even gemakkelijk te doorworstelen. Ook interessante artikels over macht van Verenigde Naties e.d., Europees (arbeids)beleid, verschuivingen in ideologie

3. De Morgen: sinds een jaar of zo opnieuw interessante opiniebijdragen (Paul Goossens over de Europese Unie, Pascal Dedecker over huisvesting, Fisk komt er soms ook in over het Midden-Oosten) en in tegenstelling tot andere kranten wel artikels over de stad, wel slechte hoofdredacteurs en binnenlandse politiek-redacteurs (Desmet, Pauli, Van Impe), maar die van de andere kranten zijn niet veel beter. De bladvulling in de Morgen over persoonlijke bijdragen en restaurants en citytrips enzo wordt spijtig genoeg altijd maar dikker

4. De Standaard: hoe langer hoe minder, te droog-conservatief en die vandermeersch (maar misschien is die al weg?) schreef zo mogelijk nog slechter en meer rond de pot draaiend dan Desmet van de morgen

5. Het nieuwsblad: 's maandags voor de atletiekuitslagen en af en toe een ander sportartikelke, maar nu ze de Parijs-Dakar verslaan kan ik ze toch ook niet meer kopen

6. Het laatste nieuws: één van de weinige kranten die ik al weten schrijven heb dat de levensstandaard van de Belgen toch niet zo fenomenaal stijgt en dat er bij de koppeling van de lonen aan de index veel boerenbedrog gemoeid is. In de andere kranten, de morgen op kop, is het meestal van "we worden altijd maar rijker en toch zijn we niet content"

7. De Knack: alleen in de krantenwinkel: het veelbelovende titelblad maakt het zelden waar (op het eerste gezicht altijd interessante onderwerpen, maar ze doen er meestal niks mee)

8. Trends/Vacature/Jobat: als ik ze ergens gratis kan lezen wil ik wel weten wat er in 't boekskes van 't patronaat en 't management geschreven staat. Enfin, de jobat kan er soms nog mee door

9. en voor de rest ook graag artikels op indymedia

10. Ik ga een paar tips proberen te volgen van anderen hierboven
Fredschot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 01:58   #92
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door travis Bekijk bericht
Leest er iemand het Vlaams Marxistisch Tijschrift?
Ja, ik.
Oud 20 januari 2007, 12:49   #93
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Ik las de Morgen. Maar sinds ik zo een onnozel en partijdig krantenartikel tegen groen gelezen had, weet ik het niet meer...
Oud 20 januari 2007, 12:51   #94
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De Standaard; en als ik op de trein zit, de Metro.
Inderdaad, het is liberale prietpraat, maar dat is bij alle kranten zo.
De standaard??? Liberaal? Ik zou eerder christen-democratisch zeggen...
Oud 20 januari 2007, 12:56   #95
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat strookt niet met de 19de eeuw, waar er grote coalities werden gevormd tussen conservatieven uit de adel en de liberalen uit de burgerij, het liberalisme was in de 19de eeuw bij uitstek zeer zwaar conservatief. In Engeland was dit vertaald in een algemene Victoriaanse cultuur, Nederland was eind 19de eeuw het eerste land met een contra-reactie in de vorm van progressief liberalen zoals de Radicale Bond.
Sommigen onder ons zijn de 21ste eeuw reeds binnengetreden

On topic: De Standaard op kot en De Morgen thuis. Ik schuim ook de sites van AP, AFP, CNN en Reuters af; BBC world, NBC, Al Jazeera en CNN heb ik op tv.
Oud 20 januari 2007, 14:08   #96
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Al een tijdje heb ik besloten de Morgen links te laten liggen, daar ik de Standaard kwalitatief hoogstaander vind.
idem

Citaat:
D.w.z. ze dringen je minder hun mening op.
Plus het feit dat er flagrante inhoudelijke fouten in durven te staan. Minder gemerkt bij De Standaard tot nu toe. (niet dat ze er niet zijn, he. Gewoon minder gemerkt en/of minder flagrant.)

Citaat:
Toch heb ik mij de laatste tijd al geïrriteerd aan de talloze schrijffouten in de Standaard! Sinds die krant aan populariteit wint schijnen ze luier te worden daar op de redactie. Straks vervallen we in het spellingsniveau van de Britse tabloids.
Spelling is voor mij geen discussie. Ik vind daarvoor het Nederlands initiatief van een tijdje geleden veel interessanter. Maar hoe zit het daar eigenlijk mee? Ik geloof niet dat ze er mee doorgegaan zijn, he. Op www.telegraaf.nl merk ik dat ze toch de nieuwst (kut)spelling hanteren.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 15:09   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
De standaard??? Liberaal? Ik zou eerder christen-democratisch zeggen...
10 jaar geleden misschien, maar die tijd is toch al lang voorbij.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 17:29   #98
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

-De Standaard
(beste prijs/kwaliteit verhouding)
-Metro
(Gratis)
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 17:38   #99
cor
Minister

Standaard

Regelmatig maar niet alle dagen:
De Morgen
De Standaard
GVA
Tijd
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 20:53   #100
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik lees de Standaard bij gebrek aan iets beter. Volgens mij is het de minst slechte en de minst subjectieve krant. Wat niet wil zeggen dat ik me soms toch nog ontzettend erger aan hun "regimepraat." De tijd dat er AVV-VVK op de Standaard stond is jammer genoeg al lang voorbij.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be