![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik lees wat er opt werk op tafel ligt en dat kan vanalles zijn
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er staat "Welke krant LEES je?" en dus niet "Welke krant steek je onder je arm als je in Sint-Martens-Latem wil paraderen?"
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Merkwaardig genoeg zijn de meest interessante schrijfsels te vinden in de meer radicale politieke hoek, zowel links als rechts. Beiden hebben namelijk de behoefte en het doel het establishment te bekritiseren, wat voor nieuwe inzichten zorgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feel free om een soortgelijke draad te openen in K2 ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik moet toegeven dat de "nieuw-linkse" magazine's zeer degelijke analyses maken, analyses waar ik het vaak ook mee akkoord ben (99% van de artikels die ik bedoel handelen wel over historische evoluties)...De discussies over de overgang van feodale naar kapitalistische maatschappij zijn bijvoorbeeld zijn bijvoorbeeld zeer interessant om te lezen.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al gebeurd, waarde collega.
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al een tijdje heb ik besloten de Morgen links te laten liggen, daar ik de Standaard kwalitatief hoogstaander vind. D.w.z. ze dringen je minder hun mening op. Toch heb ik mij de laatste tijd al geïrriteerd aan de talloze schrijffouten in de Standaard! Sinds die krant aan populariteit wint schijnen ze luier te worden daar op de redactie. Straks vervallen we in het spellingsniveau van de Britse tabloids. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() 1. De Nar: interessante kijk op verrechtsing en repressieve tendenzen in de samenleving, linkse activiteiten en mogelijkheden tot actievoering tegen het kapitalisme
2. Le Monde Diplomatique: meer achtergrond bij buitenlandse actualiteit dan in gewone dagbladen, wel niet altijd even gemakkelijk te doorworstelen. Ook interessante artikels over macht van Verenigde Naties e.d., Europees (arbeids)beleid, verschuivingen in ideologie 3. De Morgen: sinds een jaar of zo opnieuw interessante opiniebijdragen (Paul Goossens over de Europese Unie, Pascal Dedecker over huisvesting, Fisk komt er soms ook in over het Midden-Oosten) en in tegenstelling tot andere kranten wel artikels over de stad, wel slechte hoofdredacteurs en binnenlandse politiek-redacteurs (Desmet, Pauli, Van Impe), maar die van de andere kranten zijn niet veel beter. De bladvulling in de Morgen over persoonlijke bijdragen en restaurants en citytrips enzo wordt spijtig genoeg altijd maar dikker 4. De Standaard: hoe langer hoe minder, te droog-conservatief en die vandermeersch (maar misschien is die al weg?) schreef zo mogelijk nog slechter en meer rond de pot draaiend dan Desmet van de morgen 5. Het nieuwsblad: 's maandags voor de atletiekuitslagen en af en toe een ander sportartikelke, maar nu ze de Parijs-Dakar verslaan kan ik ze toch ook niet meer kopen 6. Het laatste nieuws: één van de weinige kranten die ik al weten schrijven heb dat de levensstandaard van de Belgen toch niet zo fenomenaal stijgt en dat er bij de koppeling van de lonen aan de index veel boerenbedrog gemoeid is. In de andere kranten, de morgen op kop, is het meestal van "we worden altijd maar rijker en toch zijn we niet content" 7. De Knack: alleen in de krantenwinkel: het veelbelovende titelblad maakt het zelden waar (op het eerste gezicht altijd interessante onderwerpen, maar ze doen er meestal niks mee) 8. Trends/Vacature/Jobat: als ik ze ergens gratis kan lezen wil ik wel weten wat er in 't boekskes van 't patronaat en 't management geschreven staat. Enfin, de jobat kan er soms nog mee door 9. en voor de rest ook graag artikels op indymedia 10. Ik ga een paar tips proberen te volgen van anderen hierboven |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Ja, ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Ik las de Morgen. Maar sinds ik zo een onnozel en partijdig krantenartikel tegen groen gelezen had, weet ik het niet meer...
![]() |
#94 |
Parlementslid
|
![]() De standaard??? Liberaal? Ik zou eerder christen-democratisch zeggen...
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() On topic: De Standaard op kot en De Morgen thuis. Ik schuim ook de sites van AP, AFP, CNN en Reuters af; BBC world, NBC, Al Jazeera en CNN heb ik op tv.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 jaar geleden misschien, maar die tijd is toch al lang voorbij.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]() -De Standaard
(beste prijs/kwaliteit verhouding) -Metro (Gratis) |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Regelmatig maar niet alle dagen:
De Morgen De Standaard GVA Tijd |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik lees de Standaard bij gebrek aan iets beter. Volgens mij is het de minst slechte en de minst subjectieve krant. Wat niet wil zeggen dat ik me soms toch nog ontzettend erger aan hun "regimepraat." De tijd dat er AVV-VVK op de Standaard stond is jammer genoeg al lang voorbij.
![]() |
![]() |
![]() |