Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet het overwegend blanke karakter van Europa behouden blijven ?
Ja 55 57,29%
Neen 41 42,71%
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2003, 18:31   #81
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Voila, dat bedoel ik. Wat doen we nu? Nu moet je wel toegeven dat rassen bestaan, met het risico dat ze de rest van ons betoog ook niet gaan geloven. Ofwel blijf je volhouden dat rassen niet bestaan, en gelooft er werkelijk niemand je nog.

Slim, heel slim gedaan, Agalev...
Oud 23 december 2003, 23:09   #82
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Verdomd interessante links, Guderian.

Ik vraag me af of die J. Philippe Rushton ook al eens de Joden onder de loupe heeft genomen. Zouden die nog grotere hersenen hebben, nog meer neuronen, etc. dan de Mongloïden, of een nog idealer combinatie?

Toch wel spijtig dat hij de toch wel heel erg van mekaar verschillende Afrikaanse rassen niet apart heeft geanalyseerd. Bosjesmannen zijn immers iets heel anders dan Pygmeeën die weer iets heel anders zijn dan Negers.

[size=4]Voor wie het misschien niet mocht weten even dit meegeven : Tot rond het begin van onze jaartelling werd praktisch geheel zuidelijk en oostelijk Afrika bewoond door enkele honderdduizenden bosjesmannen. In het Congobekken woonden de Pygmeeën en de Negers woonden uitsluitend in het evenaarswoud van West Afrika. Doordat ze gebruik maakten van nieuwe landbouwtechnologieën en het gebruik van de ijzertechnologie drongen ze vanaf zo'n 2000 jaar geleden de rest van Afrika binnen langs de kustgebieden van Centraal Afrika en langs de zuidrand van de Sahel naar Oost Afrika. Rond het jaar 600 hadden de Negers zo bijna geheel Sub-Saharaans Afrika ingepalmd, op het uiterste Zuiden en de Kalahari na. En dit bleef zo ongeveer totdat de blanken voet aan wal zetten in Zuid Afrika. De Bosjesmannen werden uit bijna heel hun oorspronkelijke habitat teruggedreven, behalve dan in dit uiterste zuiden en de Kalahari woestijn.[/size]

Er wordt in de tekst ook gesproken over een r-K verhouding. r staat voor reproductie en K voor ouderzorg.

Negers zouden een kleinere ouderzorg vertonen en een grotere voortplantingsdrift, Mongoloïden het omgekeerde en de "Blanken" zouden ergens tussenin scoren.

Een mogelijke verklaring hiervoor zou de fysische omgeving kunnen zijn waarin de verschillende mensenrassen tot ontwikkeling zijn gekomen. Zoals geweten is Afrika grotendeels aan het lot van de Indianen ontsnapt doordat de Blanken die in Afrika voet aan wal zetten stierven als vliegen en bij bosjes de geest gaven door de talrijke tropische ziektekiemen die er in dat evenaarsklimaat plegen voor te komen. Zo werd de TséTsé-vlieg wel eens de "behoeder van Afrika" genoemd.
Nu zijn de Negers een mensengroep die goed wist te overleven in het oerwoud. En één van de mogelijke manieren, naast een keiharde natuurlijke selectie door het vijandig klimaat, zal zeker geweest zijn door een hoog aantal kinderen ter wereld te brengen. Anders dan in meer vriendelijke klimaten stierven kinderen in het evenaarswoud veel sneller en moesten vrouwen er meer kinderen krijgen dan elders om er toch evenveel te laten opgroeien tot volwassenen en zo de bevolking op peil te houden.

En dit is dan ook waarschijnlijk weer mee een van de redenen waarom het vandaag zo slecht gaat met Afrika. In hun onverbeterlijke bemoeizucht hebben de Europeanen niet alleen de traditionele samenlevingswijzen en de plaatselijke economie in Afrika grondig verstoord, ze hebben er ook nog eens zaken als het christendom en de westerse geneeskunde binnengebracht. Door het laatste sterven er niet genoeg kinderen meer en komt er een ware bevolkingsexplosie op gang. Het christendom verbied hen tegelijkertijd om aan geboortebeperking te doen.

En dus sterven ze daar nu dikwijls van de honger. Letterlijk.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 23:14   #83
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad zeer interessant maar ook zeer politiek-incorrect. Zou het "toeval" zijn dat mijn "H. Guderian"-nick deze namiddag gebannen werd? 8)
De lakeien van het regime kunnen toch Ooo zo moeilijk overweg met echt dissidente stemmen...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 15:18   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Toch wel spijtig hé indien we die kruisbestuiving met Afrika moesten missen ...

Aan de inhoud van jouw postings te zien heb jij als "white nigger" die kruisbestuiving alvast niet gemist.
Descartes Jr.,
"Neger" genoemd worden door iemand als Guderian is in mijn ogen een pluspunt voor jou!
Als hij me nu voor jood en communist wou uitschelden zou ik de koning te rijk zijn!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 16:39   #85
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Descartes Jr.,
"Neger" genoemd worden door iemand als Guderian is in mijn ogen een pluspunt voor jou!
Als hij me nu voor jood en communist wou uitschelden zou ik de koning te rijk zijn!!
Inhoudelijk gezien zingt u plots een paar toontjes lager hé Grote Filosoof!
Oud 25 december 2003, 04:47   #86
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Voila, dat bedoel ik. Wat doen we nu? Nu moet je wel toegeven dat rassen bestaan, met het risico dat ze de rest van ons betoog ook niet gaan geloven. Ofwel blijf je volhouden dat rassen niet bestaan, en gelooft er werkelijk niemand je nog.

Vraagje. Wat heeft Agalev hier mee te maken? Of zijn Descartes Jr en Filosoof fervente Agalevers geworden zonder dat ik er weet van heb?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 11:30   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Ik vraag me af of die J. Philippe Rushton ook al eens de Joden onder de loupe heeft genomen. Zouden die nog grotere hersenen hebben, nog meer neuronen, etc. dan de Mongloïden, of een nog idealer combinatie?

Toch wel spijtig dat hij de toch wel heel erg van mekaar verschillende Afrikaanse rassen niet apart heeft geanalyseerd. Bosjesmannen zijn immers iets heel anders dan Pygmeeën die weer iets heel anders zijn dan Negers.

[size=4]Voor wie het misschien niet mocht weten even dit meegeven : Tot rond het begin van onze jaartelling werd praktisch geheel zuidelijk en oostelijk Afrika bewoond door enkele honderdduizenden bosjesmannen. In het Congobekken woonden de Pygmeeën en de Negers woonden uitsluitend in het evenaarswoud van West Afrika. Doordat ze gebruik maakten van nieuwe landbouwtechnologieën en het gebruik van de ijzertechnologie drongen ze vanaf zo'n 2000 jaar geleden de rest van Afrika binnen langs de kustgebieden van Centraal Afrika en langs de zuidrand van de Sahel naar Oost Afrika. Rond het jaar 600 hadden de Negers zo bijna geheel Sub-Saharaans Afrika ingepalmd, op het uiterste Zuiden en de Kalahari na. En dit bleef zo ongeveer totdat de blanken voet aan wal zetten in Zuid Afrika. De Bosjesmannen werden uit bijna heel hun oorspronkelijke habitat teruggedreven, behalve dan in dit uiterste zuiden en de Kalahari woestijn.[/size]

Er wordt in de tekst ook gesproken over een r-K verhouding. r staat voor reproductie en K voor ouderzorg.

Negers zouden een kleinere ouderzorg vertonen en een grotere voortplantingsdrift, Mongoloïden het omgekeerde en de "Blanken" zouden ergens tussenin scoren.

Een mogelijke verklaring hiervoor zou de fysische omgeving kunnen zijn waarin de verschillende mensenrassen tot ontwikkeling zijn gekomen. Zoals geweten is Afrika grotendeels aan het lot van de Indianen ontsnapt doordat de Blanken die in Afrika voet aan wal zetten stierven als vliegen en bij bosjes de geest gaven door de talrijke tropische ziektekiemen die er in dat evenaarsklimaat plegen voor te komen. Zo werd de TséTsé-vlieg wel eens de "behoeder van Afrika" genoemd.
Nu zijn de Negers een mensengroep die goed wist te overleven in het oerwoud. En één van de mogelijke manieren, naast een keiharde natuurlijke selectie door het vijandig klimaat, zal zeker geweest zijn door een hoog aantal kinderen ter wereld te brengen. Anders dan in meer vriendelijke klimaten stierven kinderen in het evenaarswoud veel sneller en moesten vrouwen er meer kinderen krijgen dan elders om er toch evenveel te laten opgroeien tot volwassenen en zo de bevolking op peil te houden.

En dit is dan ook waarschijnlijk weer mee een van de redenen waarom het vandaag zo slecht gaat met Afrika. In hun onverbeterlijke bemoeizucht hebben de Europeanen niet alleen de traditionele samenlevingswijzen en de plaatselijke economie in Afrika grondig verstoord, ze hebben er ook nog eens zaken als het christendom en de westerse geneeskunde binnengebracht. Door het laatste sterven er niet genoeg kinderen meer en komt er een ware bevolkingsexplosie op gang. Het christendom verbied hen tegelijkertijd om aan geboortebeperking te doen.

1) heel die site draait rond die Rushton...
Die Rushton schijnt duidelijk het woord "cultuur" niet te kennen...
'Verwondert me dan ook geen zier dat Guderian zich erop gooit als vliegen op een "Jef Lambeaux" (Antwerpenaren zullen wel weten wat dat is...)
2)vooral die bewering over "lagere "voortplantingsdrift" in Azië is een giller: bekijk de bevolkingscijfers voor China, India en Indonesië eens...

"lagere "voortplantingsdrift" in Azië :lol
Ik zal nog eens tijd verknoeien as Guderian een rurl opgeeft :lol!!!
Oud 25 december 2003, 13:04   #88
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

Vraagje. Wat heeft Agalev hier mee te maken? Of zijn Descartes Jr en Filosoof fervente Agalevers geworden zonder dat ik er weet van heb?
Op een verkiezingsdebat heb ik Jos Geysels deze stellingen horen verkondigen. Wat had die kerel nu weer met Agalev te maken? Even denken...
Oud 25 december 2003, 13:08   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

1) heel die site draait rond die Rushton...
Die Rushton schijnt duidelijk het woord "cultuur" niet te kennen...
'Verwondert me dan ook geen zier dat Guderian zich erop gooit als vliegen op een "Jef Lambeaux" (Antwerpenaren zullen wel weten wat dat is...)
2)vooral die bewering over "lagere "voortplantingsdrift" in Azië is een giller: bekijk de bevolkingscijfers voor China, India en Indonesië eens...

"lagere "voortplantingsdrift" in Azië :lol
Ik zal nog eens tijd verknoeien as Guderian een url opgeeft :lol!!!
Oud 25 december 2003, 13:10   #90
El Cid
Gouverneur

Standaard

Pas op he, DaBlacky, de regering gaat ook niet vrijuit. Naar aanleiding van de racismeconferentie in Durban heeft men een folder uitgebracht (een dikke folder) "Tegen racisme treed ik op" met de beste bedoelingen, maar met dezelfde onzin als sommigen hier op het forum.

Een goed geïnformeerde racist als X (laat ons vriendelijk blijven) doet er welgeteld 5 minuten over om de zever die daar soms in staat te weerleggen met wetenschappelijke argumenten.

Met alle respect, maar zo'n aanpak vind ik echt onverantwoord, want racisme is een serieus probleem in onze maatschappij. Dat men zo blundert, is onvergefelijk.
Oud 25 december 2003, 15:01   #91
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pas op he, DaBlacky, de regering gaat ook niet vrijuit. Naar aanleiding van de racismeconferentie in Durban heeft men een folder uitgebracht (een dikke folder) "Tegen racisme treed ik op" met de beste bedoelingen, maar met dezelfde onzin als sommigen hier op het forum.

Een goed geïnformeerde racist als X (laat ons vriendelijk blijven) doet er welgeteld 5 minuten over om de zever die daar soms in staat te weerleggen met wetenschappelijke argumenten.

Met alle respect, maar zo'n aanpak vind ik echt onverantwoord, want racisme is een serieus probleem in onze maatschappij. Dat men zo blundert, is onvergefelijk.
Ik zit niet aan KULeuven, dus ik kan hier geen wetenschappelijke argumentatie uit de doeken doen. Een kameraad van mij echter volgt daar psychologie. Zijn professor biologie beweert dat er geen rassen bestaan, dat er maar 1 ras is: het menselijk ras.

Ik geloof dit, maar vraag mij niet dit te staven. Ik denk echter wel dat deze professor in kwestie wel zal kunnen, en hoogstwaarschijnlijk beter als X.
Oud 25 december 2003, 15:02   #92
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Op een verkiezingsdebat heb ik Jos Geysels deze stellingen horen verkondigen. Wat had die kerel nu weer met Agalev te maken? Even denken...
Dat kon ik niet weten.

Volgens De Standaard is Geysels het orakel van Groen!
Oud 25 december 2003, 15:02   #93
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ah, die onzin van dat er geen rassen bestaan.
Die professor heeft gewoon ras verandert door variëteit.
Het is gegoochel met woorden, meer niet.
Oud 25 december 2003, 15:31   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Toen ik zoo-even beweerde dat schoolmeesters te karig beloond worden, was dit niet omdat ik die belooning beschouw als onevenredig met de geleverde hoeveelheid kennis, wetenschap of menschmakery. Ik had alleen het oog op de bitterheid van 't brood dat betaald wordt met zoo lastigen arbeid, en op de onvoldoende schadeloosstelling voor 't gemartel van den man die z'n leven doorbrengt in 'n wespennest.

Buiten 't verzenmaken bereed meester Pennewip nog 'n stokpaardje, dat hem boven ieder ander aanspraak gaf op 'n troon. Hy was bezeten door de verdeelwoede, een ziekte die aan weinigen bekend is omdat ze maar zelden en niet dan sporadisch voorkomt. *) Ik heb die ziekte nooit goed begrepen, maar alle onderzoek naar de eerste oorzaak opgegeven zoodra ik inzag dat het moeielyk omgaan is met stokpaardjes uit den stal van 'n ander, en zal me dus bepalen tot de korte beschryving van Pennewip's onschuldig dier. Hy bracht al wat-i zag, waarnam of ondervond, tot familiën, genera, klassen, species en onderdeelen, en maakte alzoo de heele maatschappy tot één botanischen tuin waarvan hy de Linnaeus was. Hy beschouwde dit als de eenige wyze om te geraken tot 'n helderen blik in de einddoelen der schepping, en tot de verklaring van alle duisterheden in en buiten de school. [1] Ja, hy ging zoo-ver, te beweren dat Wouter's Nieuw-Testament weer zou te-voorschyn gekomen zyn, als juffrouw Pieterse maar had kunnen opgeven tot welke klasse de man behoorde, die 't gebonden had in zwart sjagryn. Maar dat wist ze niet.

Wat my aangaat, ik zou niet eens gesproken hebben over Pennewip's verdeelzucht, als ik niet kon van zyn arbeid gebruik maken om m'n lezers eenig denkbeeld te geven van den kring waarin de held myner geschiedenis zich bewoog, even als ik gezegden Pennewip ongestoord zou hebben laten onderricht geven in verzenmaken - dat après-tout niet verboden is - wanneer ik niet voorzag weldra 'n paar gedichten van z'n leerlingen te zullen noodig hebben tot plaatselyk kleursel.

Na de gewone hoofdafdeelingen van bezield en onbezield - waarby de goeieman stoutweg den mensch 'n ziel gaf - volgde 'n stelsel dat er uitzag als 'n pyramide, waar God met engelen, geesten en verder toebehooren, bovenop stond, terwyl de oesters, polipen en mosselen op den bazis rondkropen of stillagen naar verkiezing. Ter-halverhoogte stonden de koningen, schoolopzieners, burgemeesters, wethouderen en dominees-doktoren in de H. Godgeleerdheid. Daaronder, professoren en kooplieden die niets zelf maken. Vervolgens, doktoren in wereldsche dingen - mits tweepaardig - advokaten en ongedokterde dominees, kolonels van de burgerwacht, de rektor van de latynsche school, en zoo voort. Wysgeeren - maar ze moesten 'n stelsel hebben - dokters met één paard, en dichters kwamen later. Heel laag daaronder, en vry naby de mosselen, had-i de zevende onderafdeeling geplaatst der III klasse van den burgerstand, en in die buurt hoorde myn held thuis. [2]

‘Burgerstand, IIIe Klasse, zevende onderafdeeling.

Burgermenschen ‘op kamers’ wonende.
etc
Multatuli, ideëen, Meester Pennewip...

Edward Douwes Dekker lag ook al overhoop met de "classificatiedrang" van sommigen
Oud 25 december 2003, 18:15   #95
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zit niet aan KULeuven, dus ik kan hier geen wetenschappelijke argumentatie uit de doeken doen. Een kameraad van mij echter volgt daar psychologie. Zijn professor biologie beweert dat er geen rassen bestaan, dat er maar 1 ras is: het menselijk ras.
Dat is een vrij zwakke referentie, die bovendien met elke tekst die je maar kan vinden over de basisbeginselen van taxonomie. Er is 1 enkele menselijke soort, gekenmerkt doordat ze nakomelingen kunnen hebben die bovendien vruchtbaar moeten zijn. Elke andere interpretatie is volharden in de boosheid, en zal meer met politiek te maken hebben dan met wetenschap.

Ah ja DaBlacky, je vroeg me wat Agalev er mee te maken heeft. Ik dacht dat je je er van wou distantiëren, maar nu omhels je deze onwetenschappelijke onzin. D�*t heeft Agalev er mee te maken...

Nogmaals: speel het spel op de "so what?"methode, anders zet je op termijn het hek open voor verder racisme. Of hoe men door op naïeve wijze goed te willen doen meer kwaad doet.
Oud 25 december 2003, 18:20   #96
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ah, die onzin van dat er geen rassen bestaan.
Die professor heeft gewoon ras verandert door variëteit.
Het is gegoochel met woorden, meer niet.
Politiek correcte wolligheid

gastarbeider -> immigrant -> allochtoon -> medelander
ras -> etnie -> variëteit
mismaakte -> gehandicapte -> mindervalide -> andersvalide
geslacht -> gender

En zo kunnen we door gaan. Wat helpt dat in de strijd tegen racisme? Niets, beste vrienden, want racisten worden dan etnisten en daarna varietisten. Deze politiek van de kop in het zand steken werkt integendeel contraproductief.

Nogmaals: ja, er bestaan rassen. What's the big deal? Wat maakt dat in de praktijk uit?
Oud 26 december 2003, 00:47   #97
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is een vrij zwakke referentie, die bovendien met elke tekst die je maar kan vinden over de basisbeginselen van taxonomie. Er is 1 enkele menselijke soort, gekenmerkt doordat ze nakomelingen kunnen hebben die bovendien vruchtbaar moeten zijn. Elke andere interpretatie is volharden in de boosheid, en zal meer met politiek te maken hebben dan met wetenschap.

Ah ja DaBlacky, je vroeg me wat Agalev er mee te maken heeft. Ik dacht dat je je er van wou distantiëren, maar nu omhels je deze onwetenschappelijke onzin. D�*t heeft Agalev er mee te maken...

Nogmaals: speel het spel op de "so what?"methode, anders zet je op termijn het hek open voor verder racisme. Of hoe men door op naïeve wijze goed te willen doen meer kwaad doet.
Gewoon eventjes zeggen dat het niet doordat Geysels dit gezegd zou hebben ik dit omhels, maar omdat die prof uit Leuven dat verkondigde. En het lijkt me enigzins te kunnen kloppen omdat het verschil tussen de mensen veel te miniem om te kunnen spreken van rassen, wat van hondenrassen niet gezegd kan worden

En eigenlijk kun je dan weer wel zeggen dat er twee mensenrassen bestaan:
- de mens
- de Hottentot.

Nuja, blijft het ding: So what? Het is niet omdat de ene zijn neusvleugel anders is, dat hij/zij minder of meer is.
Oud 26 december 2003, 00:57   #98
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
En eigenlijk kun je dan weer wel zeggen dat er twee mensenrassen bestaan:
- de mens
- de Hottentot.

Nuja, blijft het ding: So what? Het is niet omdat de ene zijn neusvleugel anders is, dat hij/zij minder of meer is.
Zeg groen communistje, is dat nu zo moeilijk om toe te geven dat er
1. meerdere mensenrassen bestaan.
2. Dat er raciale verschillen bestaan met betrekking tot verschillende criteria die politiek wel degelijk belangrijk kunnen zijn?

Mensen zijn NIET gelijk, niet individueel, niet cultureel, niet biologisch/raciaal. Maar dit gaat natuurlijk lijnrecht in tegen het linkse gelijkheidsdogma...
Oud 26 december 2003, 01:01   #99
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Gewoon eventjes zeggen dat het niet doordat Geysels dit gezegd zou hebben ik dit omhels, maar omdat die prof uit Leuven dat verkondigde. En het lijkt me enigzins te kunnen kloppen omdat het verschil tussen de mensen veel te miniem om te kunnen spreken van rassen, wat van hondenrassen niet gezegd kan worden
Weinig wetenschappelijke nonsens, DaBlacky, met eens te meer een zwakke referentie. "Die prof"... een prof als Luc Lamine zal uiteraard zeggen dat rassen wel bestaan, een prof als Vande Lanotte niet.

Je eigen waardeoordeel is trouwens absoluut niet representatief. Het is niet omdat jij vindt dat honden meer verschillen dan mensen, dat dat ook zo is.

Ik zou zeggen, lees eens een goed boek over de beginselen van taxonomie, en kom dan terug. Dan heeft ideologie plaats gemaakt voor wetenschap.
Oud 26 december 2003, 05:08   #100
filosoof
Banneling

Standaard

KNIP
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be