![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Nog ff afwachten en er zullen nog portretten bijkomen (tenzij ze ne schrik hebben gepakt)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Allee zenne,de kinderclub van blokwatch is hier weer bezig.
Verstrepen en morel hebben en mogen bij ons hun gedacht zeggen wat niet wil zeggen dat als ze iets anders vertellen dan het vb ze uiteraard op de vingers moeten getikt worden,niet meer dan normaal. Het vb is bv tegen het homohuwelijk,tja,als verstrepen dan afkomt en zegt we zijn er voor?Dat kan gewoonweg niet,hij mag zelf zeggen van kijk,ik ben er toch wel voor te vinden,dat mag,is zijn eigen mening maar in naam van het vb spreken dan moet je de lijnen volgen van de partij en daarmee uit. Het verschil is wel dat ze bij de vld iedereen buiten kegelen als ze zo'n dingen doen hetgeen bij ons helemaal niet het geval is,maarja,wij hebben dan ook geen bartje somers in onze rangen en gelukkig maar ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog nooit interne democratische verkiezing met 2 of meerdere kandidaten ![]() Informeer u eerst eens wat beter inplaats van hier dikke leugens te komen vertellen. Bij ons bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben we zo goed als alles besproken wat die plaatsen betreft maar je kan niet verwachten dat de slimsten zal ik maar zeggen niet op de plaatsen in de top 3-5 staan ![]() En dat spreekverbod dat eens geweest is was uit voorzorg en was maar voor een aantal dagen;de reden daarom was dat je niet dezelfde klodderij krijgt als bij de vld. En dan spreek jij over het niet informeren?Ja,je hebt gelijk,jij bent idd degene die helemaal geen fluit van afweet dus beter zwijgen inplaats van hier leugens te komen verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga hier niet teveel uit de doeken doen maar ik heb in mijn gemeente op de lijst gestaan dus ik weet waar ik over spreek. Ik stond niet in de top 5 maar had ik echt gewild dan had ik mij bv op een 6de plaats gezet maar mij bleef het al gelijk aangezienik de bekwaamste mensen voorlaat en ik liever nog wat bijleer en klaar ben voor binnen 6J. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Typisch voor sossen.
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
idd dewinter is de alleenheerser van onze partij ![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad, maar over waar de partij naar toe moet hangt af van de partijleden en niet van de kiezers, de kiezers hebben wel al laten zien wat ze willen, dus dan moet de partij volgen, maar dit openlijk gaan uitvechten zoals VLD is nooit goed, je weet wat erna met de VLD gebeurd is..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() "De verklaringen van Morel zijn onzin"
di 23/01/07 - Vlaams Belang-parlementslid Jürgen Verstrepen doorbreekt de zwijgplicht die zijn partijvoorzitter Frank Vanhecke had gevraagd. Hij haalt scherp uit naar zijn partijgenote Marie-Rose Morel. Gisteren uitte Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel (foto) scherpe kritiek op Vlaams Belang-boegbeeld Filip Dewinter. Volgens Morel wil Dewinter voor de harde lijn kiezen, na de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. Maar Morel denkt dat die harde lijn weinig toekomst biedt voor Vlaams Belang. Daarop legde voorzitter Frank Vanhecke zijn partijgenoten een zwijgplicht op als het gaat over verkiezingsstrategie. Maar Vlaams parlementslid Jürgen Verstrepen legt zich daar niet bij neer. "Allemaal een beetje toevallig" Op zijn website en in de krant De Morgen haalt Verstrepen (foto) scherp uit naar Marie-Rose Morel en Frank Vanhecke. (foto Belga) "De verklaringen van Morel zijn onzin", zegt Verstrepen. "Als Dewinter een hardere koers zou willen varen, zou ik het wel weten. En ik zou ook zeggen dat ik het daar niet mee eens ben." Verstrepen suggereert ook dat Morel zich voor de kar van Vanhecke laat spannen in zijn strijd tegen Filip Dewinter. "Ik kan hun agenda's niet in detail bekijken, en welke agenda's dat zijn weet ik ook niet", aldus Verstrepen. "Ik vind het gewoon allemaal een beetje toevallig, en samen met mij nog anderen, maar ik kan alleen maar vaststellen." "Twee verschillende verhalen" Verstrepen heeft ook de indruk dat voorzitter Vanhecke hem zwaarder heeft aangepakt dan Morel. Verstrepen werd vorige week teruggefloten nadat hij had gepleit voor een open rechtse lijst naast Vlaams Belang. "Ik heb alleen maar een idee gelanceerd. Nu valt iemand openlijk mensen van de partijtop aan en wordt de interne keuken bekendgemaakt. "Dat zijn toch twee verschillende verhalen. Maar goed, de voorzitter doet wat hij doet", aldus Verstrepen. bron:vrtnieuws |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Mensen die me kennen, weten dat ik het VB niet verdedig.
Wat me echter opvalt is het momentele 'bashen' van het VB. Dit heeft natuurlijk een doel, een psychologisch doel: het VB voorstellen als verdeelt en zwak. Wat me nog meer opvalt, is het feit dat niemand nog piept over het feit dat Johan Vande Lanotte (voorzitter SP.a) onlangs één van zijn ministers - jawel, een minister! - terugfloot wanneer die minister zijn mening over iets kwam te vertellen. Qua politieke relevantie weegt dit - mijn inziens - veel zwaarder dan het banale gehakketak binnen het VB. Er wordt zo'n sfeertje geschapen alsof niemand van het VB praten mag. Dat is ook zo! Maar is dit niet het geval binnen elke partij? Het enige wat dit alles aantoont is dat het VB een partij is als een ander. Oh ja, nog even herhalen... De enige verstandige stem tijdens de komende, federale verkiezingen is een blanco-stem!
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 24 januari 2007 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Voorzitterambities Marie-Rose Morel verdelen partij
Vlaams Belang worstelt met de zwaarste crisis uit zijn bestaan. Een bijzonder partijbestuur moet vandaag de gemoederen bedaren. Een cocktail van gebeurtenissen deed de zenuwen bij deze extreemrechtse partij doorslaan. Vandaag komt het selecte partijbestuur uitzonderlijk bij elkaar in een poging om de gelederen te sluiten. De kaarten liggen ingewikkelder dan gedacht. De partij wil bijvoorbeeld salonfähiger worden. De drie kopstukken - Gerolf Annemans, Filip Dewinter en Frank Vanhecke - beseffen dat de ouderwetse groei en bijgevolg hun eigen houdbaarheid beperkt zijn. Ze zoeken stilaan naar alternatieve kopstukken die de nieuwe partijaanpak kunnen belichamen. In die zin paste het uitdrukkelijke en herhaalde aanbod aan Jean-Marie Dedecker (ex-VLD, nu LDD) om de senaatslijst te trekken. Daarbovenop komen de ambities van Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel. Ook zij wil die senaatslijst trekken. De voormalige toekomstige burgemeester van Schoten ziet dat kopmanschap als een opstapje naar het voorzitterschap van Vlaams Belang. Het mandaat van Vanhecke loopt volgend jaar af. Hij beschouwt Morel als een geschikte plaatsvervanger. Ook zij kan het imago van de partij fundamenteel bijschaven. Niet iedereen schat de ambities van de voormalige N-VA'ster - Morel is nauwelijks twee jaar lid - naar waarde. Ook Anke Van dermeersch wil gerust de senaatslijst trekken. Zij geniet de steun van Filip Dewinter, die haar in 2004 - tot verbijstering van Morel - als running mate voor het Antwerpse stadhuis verkoos. Morel verhuisde prompt naar Schoten en wisselde de alliantie met ,,ontdekker'' Dewinter voor een bondgenootschap met voorzitter Vanhecke. Dewinter en Annemans zien bovendien liever Bruno Valkeniers aan het hoofd van de partij. Verruimer Valkeniers (ex-voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond) krijgt een prominente plaats op de Antwerpse kamerlijst en geniet een onbesproken imago. Hij heeft zich nog nooit op een onheuse uitlating over vreemdelingen laten betrappen. Harde lijn Met haar verwijt dat Dewinter wilde terugkeren naar een harde lijn, zette Morel in de eerste plaats haar eigen persoon op het voorplan. Ze oogstte woedende reacties, die de partijtop vooralsnog binnenskamers houdt. Zelf houdt ze de lippen op elkaar. Ondertussen overheerst de omerta . Tijdens de fractievergadering in het Vlaams Parlement verplichtte Dewinter iedereen tot zwijgen, inclusief Jürgen Verstrepen. Niemand van de 31 parlementsleden durfde hem te vragen wat er aan de hand was. Bron: Bart Brinckman |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() Als niets te zeggen hebbende appendixpartijtje die de voeten van de CD&V moet likken zoals Bart Dewever recentelijk nogmaals mooi aangetoond heeft zou ik in u plaats een niet te grote mond openzetten. Zeker niet betreffende "haar ware gelaat doet tonen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, tsss, stomme rechtsen, echt geen gevoel voor humor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
En euh qua interne democratie zijn ze in ieder geval alvast geen partij zoals een ander. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat de andere partijen daar in uitblinken, maar er is ontegensprekelijk een duidelijk verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burger
|
![]() Zelfs in de meest hechte relaties maakt man en vrouw wel een keer ruzie. Maar wanneer een conflict zich voordoet bij het Vlaams Belang ... hoe maar ! Dan schreeuwen sommigen infantiel moord en brand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals toen VHS het stemrecht voor nationaliteitsweigeraars doorduwde tegen een meerderheid in zijn partij (én in Vlaanderen, en passant) in...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Burger
|
![]() 1.000.000 kiezers hebben blijkbaar geen probleem met Vlaams Belang's voorzitter. Of een voorzitter al dan niet verkozen wordt door de eigen leden ... daar liggen de meeste mensen niet wakker van. Dat hij zijn functie degelijk uitvoert, dat is wat van tel is.
|
![]() |
![]() |