![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens als dat niet bestond, waarom vermeldde U dat dan vroeger? ![]() Tjonge, tjonge... lui (p)lui(zeke) ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 27 januari 2007 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@ Duveltje Ik dank je, duveltje. luister eens hier: Mijn dop: 75O E In februari: 7OOE Huur, verbruik inclusief (er zijn geen individuele meters in dit oud kot): 425 E saldo: 325E In Februari 275E Voor alles. Als ik dan zeg, dat ik op een paar euro per dag leef, dan is dat nauwelijks overdreven, want vaste kosten zijn er toch altijd nog. Allerlei Forfaitaire aanslagen, vakbondsgeld, kledij, etc... Ik zal daar zeker geen PC-kosten aan toevoegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2007 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongeachte Innuendo-spuier, Gelieve te noteren dat ik geen industrieel ingenieur geworden ben, omdat ik geen technisch ingenieur geworden ben, omdat ik als voorzitter van de NUHO (niet universitair hoger onderwijs) en Vice-voorzitter van het VVS een totale onderwijsstaking staking mee georganiseerd heb in 1967 in het niet universitair hoger onderwijs. En daarop mijn diploma niet kreeg na een geslaagd eindexamen. Door speciale tussenkomst van de organiserende macht, de Rector. Gelieve ook te noteren dat je niets meer bent dan een vuile innuendoverspreider die geen vroege Parkinson nodig heeft om alle info te verdraaien of om zonder info te fabuleren zoals het hem best uitkomt.. Met de verachterlijkste e-groenten, Eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2007 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooie levensvisie hou je erop na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U denkt zo maar te krijgen zonder iets in de plaats te moeten doen. Ik zou je partner niet willen zijn...zeket met een denkbeeld als u. U denkt dat u koning bent en moet bediend worden? Ik blijf je raar vinden en toch ook leuk om te lezen, mede door je geschift denkbeeld. Carry on ![]() Laatst gewijzigd door jurgen79 : 27 januari 2007 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
ik verwacht ook helemaal niet om zomaar te krijgen - maar wil gewoon datgene hebben waar ik recht op heb = in principe 1/700 000 000 deel van de aarde. mijn deel van de taart dus. en wat dat koning zijn betreft - ik ben eigenlijk van mening dat diep van binnen iedereen koning(in) is ja zelfs gij ![]() als mensen zich maar eens wat meer koning zouden voelen ipv werkezel ze zouden dan wat minder makkelijk uit te buiten zijn een beetje trots kan geen kwaad
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2007 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
ik pleit dan ook voor een overheidsmaatschappij (provider) met als doel voorziening van gans de bevolking, net als er ook andere basisvoorzieningen aan sociale (=rekening houdend met inkomen) prijzen, bv. water en elektriciteit. Armoede is ook intellectuele armoede, die op zijn beurt de materiele armoede beinvloedt en dus in een vicieuze circel verandert. Dat internet "luxe" zou zijn is fundamenteel onwaar; wie zegt "ga dan maar naar de bib" kent de situatie niet van vele kansarme en intellectueel kansarme gezinnen. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 januari 2007 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ambiorix zou zich omkeren in zijn graf als hij zou kunnen lezen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat men in openbare bibliotheken en op scholen internet moet voorzien is logisch. Dat er meer dan nu bij taken in het onderwijs meer rekening moet gehouden worden dat niet iedereen internet heeft, is dringend nodig. Wat niet nodig is, is de staat die alles op een plateau wil aanbieden.
Waarom zou iemand in hemelsnaam nog iets nuttig doen in de maatschappij als je het zo allemaal ook krijgt ... en lekker kan relaxen. Lang leve meer Adam Smith ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest ik kunnen kiezen zou ik ook liever in een grotje zitten en van fruit, groenten en de dieren leven dewelke onze planeet mij kan bieden. Spijtig genoeg is deze tijd voorbij en komt die niet meer terug. Ik begrijp je denkbeeld wel en kan je hierin volgen, toch leven we niet in zo een maatschappij. We leven in een maatschappij waar werken op de eerste plek komt en aanbeden wordt. Dus ja, je zit wel in een moeilijke situatie...je wordt verketterd door de werkende meute. Net zoals ongelovigen x aantal tijd geleden in onze contreien. Spijtig, maar voor jou visie is er tussen ons geen plaats denk ik...toch denk ik dat je jezelf zeer gelukkig mag prijzen en geen beter plaatsje zal vinden op onze wereld dan Belgie. Denk dat er ruimschoots voldoende voorzieningen zijn en als deze ontoereikend zijn kan je nog één ding doen. Dat is een believer worden en desnoods achterop op het werkpaard springen en terug van onderaan beginnen. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 28 januari 2007 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
wij zijn het niet eens met mekaar en het is niet veel waard misschien maar vanaf dit punt geniet jij in alle geval mijn respect ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2007 om 02:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zelf heb heel veel koude,honger,en dorst geleden in het leven,en dat zijn dingen die je nooit meer vergeet!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vind dat een arme een pc met internet kan hebben, dat kost tegenwoordig niet veel meer. Een ADSL connectie kost trouwens geen 40€/maand meer zoals ik hier gelezen heb. Bij die afzetters van Belgacom ja, maar er zijn alternatieven zoals Dommel waar je hetzelfde krijgt voor 27,95€. En tegenwoordig met die vele onbeveiligde wireless ADSL routers kan het dikwijls gratis
![]() Ik zou trouwens een laptop aanraden want die verbruiken veel minder stroom dan een gewone pc, toch niet onbelangrijk als je met een budgetmeter moet leven. Sigaretten of een auto, dat is een andere zaak, iemand die zich dat kan permiteren is in mijn ogen niet arm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Schepen
|
![]() In de 3de wereld brengt men binnenkort een hele reeks laptops uit voor €100. ( http://www.laptop.org/index.nl.html )
Er zijn bovendien plannen om deze computers ook voor €300 in de Westerse landen te verkopen, zodat de €200 winst gebruikt kan worden om 2 arme kinderen te helpen. Dus wie weet kan je volgend jaar voor €300 een computer kopen, en er nog mensen mee helpen ook! (Noot: het gaat hier niet over kinderen die verhongeren, maar over kinderen die, naast de basisbehoeften, zeer weinig hebben. De computers zouden ideaal zijn voor de kinderen om bij te leren.) |
![]() |
![]() |