Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2007, 16:04   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Waar sprak ik van twee euro per dag om mee te leven?????
Citaat:

Ik heb daar ook geen last van, want ik leef niet echt.
Mijn koopgedrag beperkt zich tot een paar euro per dag. Dat kunnen er dus drie worden, ipv twee.]
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:07   #82
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Innuendo, zoals gewoonlijk vanuit het veilige incognito.
(anders maakte ik van dit muizeke een pluizeke in de wind)

Ik moet mijn diploma nog altijd krijgen van de Katholieke Inrichtende Macht, de visgraat van de acties bij splitsing van Leuven die ik mee organiseerde is ze zo in de keel blijven steken, dat ze mijn Diploma niet wilden ophoesten na een geslaagd eindexamen..

Trouwens, wat is dat, onnozelaar, een Technisch Ingenieur?
Leg me dat eens uit.
Dat bestaat niet eens meer.
Dat muisje weet nu eens echt nergens van.

Een antieke, versteende spitsmuis zeker?
Trouwens, waar en bij wie moet ik gaan werken als ik met een geweigerd diploma en een afdanking na vijftien jaar wegens dringende redenen door geen enkele baas meer aangenomen word?

Daarna ben ik nog zes jaar gaan taxirijden, waarbij ik de baas en de staat subsidieerde met mijn spaargeld.

Moet er nog zand zijn?

Dus dok jij dus nu maar maar gerust verder af voor mijn dop, muizekemuis.
Wat zou op uw diploma gestaan hebben... indien U het zou gekregen hebben?

Citaat:
De titel technisch ingenieur werd vroeger (tot in de jaren '70) in België toegekend aan studenten die een driejarige (en soms vierjarige, zoals aan De Nayer, Mechelen en Institut Gramme, Luik) hadden gevolgd aan een hogeschool, in het domein van de techniek, chemie, landbouw, bouwkunde....
Deze notie mag niet worden verward met de algemene betekenis van technisch ingenieur dat slaat op een ingenieur die actief is in ingenieursdisciplines het accent eerder ligt op industriële technologie, en waar waar `levende materie' niet een doorgedreven deel van uitmaken.
De drie (of vier)jarige opleiding tot technisch ingenieur (ing.) bestaat niet meer. De meeste Vlaamse hogescholen die vroeger technisch ingenieurs opleidden, hebben hun curriculum omgevormd naar een vierjarige opleiding tot industrieel ingenieur. Sommigen verkozen echter de meer praktische driejarige graduaatsopleiding tot technisch gegradueerde. Deze laatste onderwijsvorm staat in het nieuwe BaMa systeem bekend als (professionele) Bachelor in de industriële techniek.

De opleiding tot technisch ingenieur had overeenkomsten met de Nederlandse HBO-ingenieur ("Ing"), echter dit laatste verkrijgt men na vier jaar studie.
Gezien U gisteren 62 geworden bent, zult U wss uw studies voor 1970 beëindigd hebben)...

Trouwens als dat niet bestond, waarom vermeldde U dat dan vroeger?

Tjonge, tjonge... lui (p)lui(zeke)

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 januari 2007 om 16:09.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:34   #83
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Neen zolang er binnen de maand terug waarde op de meter staat is dat geen probleem. Ik wacht wel nooit zo lang hoor, maar soms zien we hier de laatste twee of drie dagen voor het storten van mijn loon even het licht uitgaan.
Dan eerst nog waarde gaan opladen, maximum voor een dag of drie vier hebben we dat hier soms.
Bij mij komt er zo geen budgetmeter binnen. Je kan dat weigeren en in de plaats een stroombegrenzer vragen ( vroeger 6 - nu 8 ampere ) maar veel mensen weten dat niet en de electriciteitsmaatschappijen gaan het hen niet vertellen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:37   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

Ik heb daar ook geen last van, want ik leef niet echt.
Mijn koopgedrag beperkt zich tot een paar euro per dag. Dat kunnen er dus drie worden, ipv twee.]

@ Duveltje

Ik dank je, duveltje.

luister eens hier:

Mijn dop: 75O E In februari: 7OOE
Huur, verbruik inclusief (er zijn geen individuele meters in dit oud kot): 425 E

saldo: 325E In Februari 275E

Voor alles.

Als ik dan zeg, dat ik op een paar euro per dag leef, dan is dat nauwelijks overdreven, want vaste kosten zijn er toch altijd nog.

Allerlei Forfaitaire aanslagen, vakbondsgeld, kledij, etc...
Ik zal daar zeker geen PC-kosten aan toevoegen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2007 om 16:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:48   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wat zou op uw diploma gestaan hebben... indien U het zou gekregen hebben?

Gezien U gisteren 62 geworden bent, zult U wss uw studies voor 1970 beëindigd hebben)...

Trouwens als dat niet bestond, waarom vermeldde U dat dan vroeger?

Tjonge, tjonge... lui (p)lui(zeke)

Ongeachte Innuendo-spuier,

Gelieve te noteren dat ik geen industrieel ingenieur geworden ben, omdat ik geen technisch ingenieur geworden ben, omdat ik als voorzitter van de NUHO (niet universitair hoger onderwijs) en Vice-voorzitter van het VVS een totale onderwijsstaking staking mee georganiseerd heb in 1967 in het niet universitair hoger onderwijs. En daarop mijn diploma niet kreeg na een geslaagd eindexamen. Door speciale tussenkomst van de organiserende macht, de Rector.

Gelieve ook te noteren dat je niets meer bent dan een vuile innuendoverspreider die geen vroege Parkinson nodig heeft om alle info te verdraaien of om zonder info te fabuleren zoals het hem best uitkomt..

Met de verachterlijkste e-groenten,
Eno2

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2007 om 16:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:48   #86
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
mijn PC is gratis oude brol, mijn software die download ik en ik parasiteer mondjesmaat op de draadloze lijnen van al mijn geburen

mensen in armoede zijn plantrekkers - ze moeten immers wel .

het vierde wereld syndicaat vraagt ook geen gratis internet, wij vragen structurele oplossingen

geen doekjes voor het bloeden
Dus om kort samen te vatten...je bent een ordinaire dief die nog van staatssteun wil blijven genieten en niet wil werken en vind dat de uitkeringen hoger moeten.
Mooie levensvisie hou je erop na.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 17:33   #87

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dus om kort samen te vatten...je bent een ordinaire dief die nog van staatssteun wil blijven genieten en niet wil werken en vind dat de uitkeringen hoger moeten.
Mooie levensvisie hou je erop na.
elke maand mijn aardedivident in cash op mijn bankrekening - en zonder gezeik anders zit het er bovenarm op - dat is inderdaad wat een mentaal vrij mens eist - omdat hij weet dat hij er recht op heeft - in plaats van zich zomaar door de eerste de beste te laten intuigen .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2007 om 17:35.
Oud 27 januari 2007, 17:52   #88
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
elke maand mijn aardedivident in cash op mijn bankrekening - en zonder gezeik anders zit het er bovenarm op - dat is inderdaad wat een mentaal vrij mens eist - omdat hij weet dat hij er recht op heeft - in plaats van zich zomaar door de eerste de beste te laten intuigen .
Uw denkbeeld is afwijkend te noemen van de mainstream.
U denkt zo maar te krijgen zonder iets in de plaats te moeten doen.

Ik zou je partner niet willen zijn...zeket met een denkbeeld als u.
U denkt dat u koning bent en moet bediend worden?

Ik blijf je raar vinden en toch ook leuk om te lezen, mede door je geschift denkbeeld.

Carry on

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 27 januari 2007 om 17:52.
Oud 27 januari 2007, 19:09   #89

Standaard

Citaat:
Uw denkbeeld is afwijkend te noemen van de mainstream.
U denkt zo maar te krijgen zonder iets in de plaats te moeten doen.

Ik zou je partner niet willen zijn...zeket met een denkbeeld als u.
U denkt dat u koning bent en moet bediend worden?

Ik blijf je raar vinden en toch ook leuk om te lezen, mede door je geschift denkbeeld.

Carry on
enkel denkbeelden die afwijken van de mainstream kunnen tot evolutie leiden. EN evolutie kan enkel via afwijkende denkbeelden tot stand komen.

ik verwacht ook helemaal niet om zomaar te krijgen - maar wil gewoon datgene hebben waar ik recht op heb = in principe 1/700 000 000 deel van de aarde. mijn deel van de taart dus.

en wat dat koning zijn betreft - ik ben eigenlijk van mening dat diep van binnen iedereen koning(in) is

ja zelfs gij

als mensen zich maar eens wat meer koning zouden voelen ipv werkezel

ze zouden dan wat minder makkelijk uit te buiten zijn

een beetje trots kan geen kwaad

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2007 om 19:12.
Oud 27 januari 2007, 19:34   #90
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Een beetje moeite kost het om een goedkope pc te vinden.
Internet daarentegen is een walgelijke prijszetting. Je betaalt rond de 40 euro/maand om deftig te kunnen surfen. Wetende dat de infrastructuur er is en zo goed als is afbetaald. De liberalisering heeft zoals verwacht (niet zoals beweerd) de prijzen niet naar omlaag gehaald, maar door de positie van Belgacom de kleinere providers failliet of onwerkbaar gemaakt.
Connectiviteit is dezer dagen spotgoedkoop qua infrastructuur. Zowat alles is gelegd en draait. Dit gaat nu om mega woekerwinsten. Dit is een schande naar de armen, maar evengoed naar de minder of niet armen. Iedereen wordt hierbij geript.

// heb zelf lang bij verschillende ISP's gewerkt en weet waarover ik spreek.
yep

ik pleit dan ook voor een overheidsmaatschappij (provider) met als doel voorziening van gans de bevolking, net als er ook andere basisvoorzieningen aan sociale (=rekening houdend met inkomen) prijzen, bv. water en elektriciteit. Armoede is ook intellectuele armoede, die op zijn beurt de materiele armoede beinvloedt en dus in een vicieuze circel verandert. Dat internet "luxe" zou zijn is fundamenteel onwaar; wie zegt "ga dan maar naar de bib" kent de situatie niet van vele kansarme en intellectueel kansarme gezinnen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 januari 2007 om 19:35.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 20:51   #91
Heftruck

Standaard

Citaat:
enkel denkbeelden die afwijken van de mainstream kunnen tot evolutie leiden. EN evolutie kan enkel via afwijkende denkbeelden tot stand komen.

ik verwacht ook helemaal niet om zomaar te krijgen - maar wil gewoon datgene hebben waar ik recht op heb = in principe 1/700 000 000 deel van de aarde. mijn deel van de taart dus.

en wat dat koning zijn betreft - ik ben eigenlijk van mening dat diep van binnen iedereen koning(in) is

ja zelfs gij

"Ik denk dus ik bezit" ?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 23:31   #92
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
yep

ik pleit dan ook voor een overheidsmaatschappij (provider) met als doel voorziening van gans de bevolking, net als er ook andere basisvoorzieningen aan sociale (=rekening houdend met inkomen) prijzen, bv. water en elektriciteit. Armoede is ook intellectuele armoede, die op zijn beurt de materiele armoede beinvloedt en dus in een vicieuze circel verandert. Dat internet "luxe" zou zijn is fundamenteel onwaar; wie zegt "ga dan maar naar de bib" kent de situatie niet van vele kansarme en intellectueel kansarme gezinnen.
De Rode Paradijzen... dat zijn tenminste overheidsmaatschappijen...

Ambiorix zou zich omkeren in zijn graf als hij zou kunnen lezen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 23:47   #93
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
De Rode Paradijzen... dat zijn tenminste overheidsmaatschappijen...

Ambiorix zou zich omkeren in zijn graf als hij zou kunnen lezen...
ambiorix was niet "politiek". Ambiorix was een mythisch figuur in de tijd dat internationale politiek bestond uit volkeren uitroeien of assimileren in het Rijk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 00:37   #94
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Dat men in openbare bibliotheken en op scholen internet moet voorzien is logisch. Dat er meer dan nu bij taken in het onderwijs meer rekening moet gehouden worden dat niet iedereen internet heeft, is dringend nodig. Wat niet nodig is, is de staat die alles op een plateau wil aanbieden.

Waarom zou iemand in hemelsnaam nog iets nuttig doen in de maatschappij als je het zo allemaal ook krijgt ... en lekker kan relaxen. Lang leve meer Adam Smith
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 01:36   #95
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:

ja zelfs gij

Moest ik kunnen kiezen zou ik ook liever in een grotje zitten en van fruit, groenten en de dieren leven dewelke onze planeet mij kan bieden.
Spijtig genoeg is deze tijd voorbij en komt die niet meer terug.

Ik begrijp je denkbeeld wel en kan je hierin volgen, toch leven we niet in zo een maatschappij.
We leven in een maatschappij waar werken op de eerste plek komt en aanbeden wordt.
Dus ja, je zit wel in een moeilijke situatie...je wordt verketterd door de werkende meute.
Net zoals ongelovigen x aantal tijd geleden in onze contreien.

Spijtig, maar voor jou visie is er tussen ons geen plaats denk ik...toch denk ik dat je jezelf zeer gelukkig mag prijzen en geen beter plaatsje zal vinden op onze wereld dan Belgie.
Denk dat er ruimschoots voldoende voorzieningen zijn en als deze ontoereikend zijn kan je nog één ding doen.
Dat is een believer worden en desnoods achterop op het werkpaard springen en terug van onderaan beginnen.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 28 januari 2007 om 01:38.
Oud 28 januari 2007, 02:07   #96

Standaard

Citaat:
Moest ik kunnen kiezen zou ik ook liever in een grotje zitten en van fruit, groenten en de dieren leven dewelke onze planeet mij kan bieden.
Spijtig genoeg is deze tijd voorbij en komt die niet meer terug.

Ik begrijp je denkbeeld wel en kan je hierin volgen, toch leven we niet in zo een maatschappij.
We leven in een maatschappij waar werken op de eerste plek komt en aanbeden wordt.
Dus ja, je zit wel in een moeilijke situatie...je wordt verketterd door de werkende meute.
Net zoals ongelovigen x aantal tijd geleden in onze contreien.

Spijtig, maar voor jou visie is er tussen ons geen plaats denk ik...toch denk ik dat je jezelf zeer gelukkig mag prijzen en geen beter plaatsje zal vinden op onze wereld dan Belgie.
Denk dat er ruimschoots voldoende voorzieningen zijn en als deze ontoereikend zijn kan je nog één ding doen.
Dat is een believer worden en desnoods achterop op het werkpaard springen en terug van onderaan beginnen.
allee da s tenminste dan toch eens een eerlijke reactie en de meest respectvolle manier waarop een werkmens dat ooit tegen me heeft gezegd in alle geval.

wij zijn het niet eens met mekaar en het is niet veel waard misschien maar vanaf dit punt geniet jij in alle geval mijn respect

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2007 om 02:08.
Oud 28 januari 2007, 06:42   #97
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
yep

Das juist van u Ambiorix ,maar denk toch maar voornamelijk dat er in vele (kans)arme gezinnen honger wordt geleden,wat de jongeren onder jullie zich nawelijks kunnen voorstellen hé
Ik zelf heb heel veel koude,honger,en dorst geleden in het leven,en dat zijn dingen die je nooit meer vergeet!!!!
Oud 28 januari 2007, 07:45   #98
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik vind dat een arme een pc met internet kan hebben, dat kost tegenwoordig niet veel meer. Een ADSL connectie kost trouwens geen 40€/maand meer zoals ik hier gelezen heb. Bij die afzetters van Belgacom ja, maar er zijn alternatieven zoals Dommel waar je hetzelfde krijgt voor 27,95€. En tegenwoordig met die vele onbeveiligde wireless ADSL routers kan het dikwijls gratis
Ik zou trouwens een laptop aanraden want die verbruiken veel minder stroom dan een gewone pc, toch niet onbelangrijk als je met een budgetmeter moet leven.

Sigaretten of een auto, dat is een andere zaak, iemand die zich dat kan permiteren is in mijn ogen niet arm.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 08:03   #99
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Ik vind dat een arme een pc met internet kan hebben, dat kost tegenwoordig niet veel meer. Een ADSL connectie kost trouwens geen 40€/maand meer zoals ik hier gelezen heb. Bij die afzetters van Belgacom ja, maar er zijn alternatieven zoals Dommel waar je hetzelfde krijgt voor 27,95€. En tegenwoordig met die vele onbeveiligde wireless ADSL routers kan het dikwijls gratis
Ik zou trouwens een laptop aanraden want die verbruiken veel minder stroom dan een gewone pc, toch niet onbelangrijk als je met een budgetmeter moet leven.

Sigaretten of een auto, dat is een andere zaak, iemand die zich dat kan permiteren is in mijn ogen niet arm.
Goed om weten!! vriendelijk bedankt!!!!
Oud 28 januari 2007, 09:54   #100
DenMathias
Schepen

Standaard

In de 3de wereld brengt men binnenkort een hele reeks laptops uit voor €100. ( http://www.laptop.org/index.nl.html )
Er zijn bovendien plannen om deze computers ook voor €300 in de Westerse landen te verkopen, zodat de €200 winst gebruikt kan worden om 2 arme kinderen te helpen.

Dus wie weet kan je volgend jaar voor €300 een computer kopen, en er nog mensen mee helpen ook!

(Noot: het gaat hier niet over kinderen die verhongeren, maar over kinderen die, naast de basisbehoeften, zeer weinig hebben. De computers zouden ideaal zijn voor de kinderen om bij te leren.)
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be