![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conclussie: Je moet de stemmen tellen en niet de zetels om te weten wie gewonnen heeft. Citaat:
Maar als je dat niet kan, wees dan zo lief om daarmee op te houden. Voor wat hoort wat. Citaat:
De drie VZW's zijn niet veroordeeld voor racisme, maar voor 'aanzetten tot racisme', zonder enig bewijs. Zonder enige bewijs want: men heeft niemand kunnen vinden die daadwerkelijk racist is geworden door het lezen van wat de drie VZW's in hun pamfletten zegden. Het gaat dus om een pure interpretatie van de rechter in kwestie. Ik heb het zogezegde bewijsmateriaal gelezen in het arrest en ik kan je verzekeren dat het lezen daarvan, van mij geen racist gemaakt heeft. Misschien wel van de rechter, dat weet ik niet, maar ik persoonlijk ken niemand die racist is geworden door het lezen van het aangevoerde bewijsmateriaal. Ik denk jij ook niet, maar dit terzijde. Bovendien -en dat is niet onbelangrijk- is er een wezenlijk verschil tussen 'aanzetten tot...' en de daad zelf. Dat kan elke jurist je vertellen. Als jij je wagen met draaiende motor open achterlaat om pakweg vlug een lottoformulier en een pakje sigaretten te halen in het krantenwinkeltje, dan kun je gestraft worden voor 'aanzetten tot diefstal'. En terecht ook. Maar laten we wel wezen. Dat maakt van jou nog geen dief. Dat is iets helemaal anders. En dat is nu wat jij doet. Je maakt van de drie VZW's die zogezegd zouden aanzetten tot racisme, racisten an sich. En dat is verkeerd. Bovendien is de antiracismewetgeving veel ruimer dat wat racisme eigenlijk is. Er is pas sprake van racisme wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens, diens ras als criterium laat meetellen. D�*t is racisme en dat zal elk woordenboek bevestigen. Maar de antiracismewetgeving gaat daarin veel verder. Zo mag een winkelier wiens winkeltje al vier keer werd overvallen door Marokkanen, niet zeggen dat het 'altijd' Marokkanen zijn, want dat is stigmatiseren. Ook al is het de waarheid; men mag dat volgens de antiracismewetgeving niet zeggen. Het woordje 'altijd' is er te veel aan en maakt een mens strafbaar. Daar bovenop komt nog dat men maar liefst acht (8) wetswijzigingen heeft moeten stemmen om de antiracismewetgeving erdoor te krijgen, precies op maar om het Vlaams Blok te kunnen pakken. Van die acht keer, maar liefst drie keer de grondwet. Ik weet niet wat jij daarvan denkt maar landen die wetten stemmen om oppositiepartijen te nekken zijn volgens wat ik op school leerde totalitair. En dan is er nog het feit dat twee rechters die voordien de zaak behandelden weldegelijk het politiek spel doorzagen en zichzelf daarom onbevoegd verklaarden. Telkens weer als dat als een overwinning voor het Vlaams Belang werd gezien door de publieke opinie zeiden de traditionele partijen dat het inderdaad niet hoort dat er binnen een democratie oppositie partijen bestreden worden met het gerecht in plaats van met ideologieën, wat in feite een bekentenis inhoud met betrekking tot de rechtszaak. En inderdaad bij de laatste rechtszaak, waarbij verder beroep uitgesloten was, heeft men dan maar een Waalse rechter aangesteld die inderdaad een overtreding van de antiracismewet wist te interpreteren. Als jij uit de optelling van al deze feiten concludeert dat het Vlaams Belang racistisch is, dan is dat jou goed recht, maar ik meen dat ik gegronde redens heb om daar ernstig aan te twijfelen. En ik ben daarin zeker niet alleen. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
U durft na deze post nog beweren geen racist te zijn? U stelt zelf dat het VB de verantwoordelijkheid treft (al dat gezeur over die vzw's is BS en dat weet ge maar al te goed) en gaat dan in de verdediging van het VB dat in een nog niet zo lang verleden pleitte voor een "blank europa" Tja als ge niet wilt inzien dat het VB racistisch is snap ik dat ge u zelf geen racist vind maar het verzwakt enkel maar uw betoog. En hallo, wat is dat nu weer voor nen incentive? Wat intresseert mij het wat gij in uw onderschrift zet.
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Vijanden zoals ik?
Is dat hoe het VB u aanleert om uw landgenoten te omschrijven? ![]()
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van wie zou de Wael geleerd hebben zijn landgenoten als mestkevers te omschrijven?
![]() |
#90 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blijkbaar heeft u met 'lolbroek' Anciaux minder problemen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() 20 jaar lang liepen het belang van het Blok en uw eigen belang als vanzelf parallel. Niemand trok uw rol in twijfel. Nu heet er sleet te zitten op u en op de hardere koers die nog steeds uw voorkeur geniet.«Dat is volstrekt onjuist. Ik ben mee de architect van de verruiming van onze partij. Niémand bij ons wil een koerscorrectie. Niémand wil terug naar vroeger. Let wel, de bezems en de bokshandschoenen van begin de jaren ’90 waren op dat moment de juiste campagnekeuzes. Net zoals het 70-punten-programma ooit de ideale provocatie was om onszelf stevig op de politieke kaart te zetten. Natuurlijk was dat erover, dat 70-puntenplan. Dat ontken ik niet. Maar het was een middel, geen doel op zich. Als ik al extreem ben, dan is het niet extreem-rechts maar extreem rechtlijnig, maar in mijn aanpak ben ik dan weer extreem soepel. D�*t is de formule-Dewinter. Je moet je strategie en je toon wijzigen in functie van de omstandigheden en de tegenstander. (interview FDW in HLN)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Okee, kunnen ze eindelijk stoppen met hun gejammer dat ze geen vriendjes hebben om een regeringske te vormen (zelfs geen gemeentebestuurtje ocharme). Da's dan ook weer opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik moet toegeven dat het niet terecht was. Die uitspraak was volledig te kort door de bocht. Iedereen weet dat het vliegen zijn die zich rond een stront verzamelen. Dus strontvliegen was beter op zijn plaats geweest. <kies een smiley naar voorkeur>
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Misschien omdat het Vlaams Belang als oppositie partij wel degelijk weegt op de politieke besluitvorming? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat is hier naast de kwestie. Hier draait het om de vaststelling dat het VB, naar eigen zeggen, niet eens geïnteresseerd is in politieke verantwoordelijkheid. Enige conclusie: het hele Calimero-gedoe en gemekker en gejammer over het cordon behoren nu definitief tot het verleden. Nog veel plezier in de politieke marge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets helemaal anders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 februari 2007 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |