![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jullie netto inkomen per maand? (zonder extra's als maaltijdcheques) | |||
ik studeer nog |
![]() ![]() ![]() |
16 | 21,05% |
ik ben werkloos |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,63% |
ik ben werkonbekwaam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,95% |
minder dan 1000 euro |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,21% |
tussen 1000 en 2000 euro |
![]() ![]() ![]() |
31 | 40,79% |
tussen 2000 en 3000 euro |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,89% |
tussen 3000 en 4000 euro |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,21% |
meer dan 4000 euro |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,26% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Momenteel ben ik nog student. Ik zou na mijn studies wel graag ergens in de States gaan werken, dan verlies ik tenminste niet bijna de helft van mijn loon aan de belastingen en zekerheidsbijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is dat onderwijl niet al gewijzigd: de europese "ambtenaren" betalen toch reeds belastingen?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
desiderius is fiscalist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het lijkt me gewoon niet vanzelfsprekend dat "zelfstandigen = riant loon hebben". Het ligt ook aan uw eigen capaciteiten, de markt waar je in speelt, de middelen die je hebt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() voila. Ik vind het dus onterecht om te zeggen dat bijna alle zelfstandigen boven de 3000 netto per maand zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() ja, maar is dat pure winst?
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() netto, ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BTW, (on)roerende voorheffingen, taksen e.d.m. betalen ze net zoals iedereen in dit land. ps. ik ben geen fiscalist; héb wel een steengoeie fiscalist.
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik even om me heen kijk, dan heb ik bij de recente verbouwingen aan m'n huis de ene na de andere 'goed boerende' zelfstandige stielman zien passeren. Al eens geprobeerd om een stukadoor te pakken te krijgen? Of een schrijnwerker, loodgieter, electricien ? Die mannen hebben een agenda die veel gestresseerde managers nog aardig zou doen opkijken. En als ik zie wat die gasten aanrekenen (terecht, want de markt is krap en vakmanschap mag me wat kosten), dan verdienen die bijzonder goed hun kost. Vooraleer je ook gaat investeren in een handelspand, een voorraad etc... (laat staan personeel) moet je al heel stevig in je schoenen staan. Boetiekjes bvb. zie je in alle (middel-)grote steden met vlagen verschijnen en spontaan weer verdwijnen. Anderzijds levert een goeddraaiende bakkerij in de meeste gevallen ook een heel fraai inkomen op; alleen schrikken de werkuren nogal wat aankomende 'zelfstandigen' nogal af. (in aanvulling op het lamentabele ondernemingsklimaat in dit land) Nogmaals: voor minder dan 3000 €/maand loont het niet om dergelijke risico's te nemen. Ik zou het alleszins niet doen. Enneuh... technisch gesproken is het 'inkomen' van een zelfstandige iets anders dan wat een werknemer of een ambtenaar daarvan maakt. Als zelfstandige keer je jezelf een inkomen uit in functie van het fiscaal meest vriendelijke scenario. Er zijn ontzettend veel zelfstandigen die op papier slechts 800 €/maand verdienen, maar wel een mooie woning betrekken en met een knappe slee rondtuffen. Volledig legaal welteverstaan, ik insinueer absoluut niet dat ze daarvoor zouden moeten foefelen.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Maar uit m'n discussie met hellfigger kan ik toch stellen dat er nog wat plaatsjes zijn in den bouw (wat ik wel al dacht). Hieruit haal ik toch dat als je er heel hard tegenaan durft gaan je in België als zelfstandige wel eens aan de kassa kunt passeren. Alleen is dat nie zo van zelfsprekend zoals u zegt lukt het niet altijd... Als je niet bang bent van lange uren te kloppen kan je volgens mij wel een eindje geraken in België en daar blijf ik bij... Je kan natuurlijk ook een rol band gaan doen en later reclameren dat je niet voldoende verdient das waar... Het is hetzelfde op aandelenmarkten (en alle markten eigenlijk) durf je weleens een vet risico te nemen dan heb jij wel eens kans op een grote winst. Zonder dat groot risico zal je ook wel winnen maar gewoon veel gematigder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Maar zoals je vroeger al aangaf het is natuurlijk wel wat zwaarder dan een jobke bij de overheid waar met u met handen en voeten gaat uitleggen hoe je een brief moet plooien om in een envelop te steken... Die keuze moet je dan zelf maken ik zie dat jij die al maakte (zeer extreem zelf) ik weet het nog niet zeker niet voor de overheid in de toekomst maar in de privé met veel zelfopoffering of niet ben ik nog niet aan uit (heb dan ook wel nog tijd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Zijn hier landbouwers op het forum eigenlijk?
Een aardappel-boer bvb heeft vandejaar ook mogen aan de kassa passeren denk ik en netto of niet netto voor landbouwers zit dat heel anders... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer je niet meer dan 3.000eur netto overhoud als volledig zelfstandige kan je er maar beter mee stoppen en parttime in loondienst gaan werken, daar heb je tenminste nog sociale zekerheid. Mijn inkomsten schommelen nogal, hangt ervan af hoeveel hooi ik op mijn vork neem in mijn zelfstandig bijberoep. Maar als vrouw zonder enig relevant diploma mag ik zeker niet klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat hier zo lees, zijn er toch veel sukkelaars die voor wat zakgeld gaan werken.
Als invalide bouwvakker( wel steeds risico jobs) heb ik duidelijk meer zonder werken, dan zij met een hele dag hard zwoegen. Kan dus enkel een paar goede raden geven voor de laagverdieners. 1) zorg dat je minstens een master of twee hebd. 2) neem de gevaarlijke jobs aan. 3) zorg dat je een rendabel eigen bedrijf hebt. Indien je niet één van deze zaken doet en niet erft, zal je moeten werken tot je sterft en dan zal je nog niets achterlaten voor je nakomelingen. Ook zij zullen dan één van deze drie moeten doen of werken tot ze sterven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Kun je daar leren botten mee kopen voor je Freya?