![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Partijlid
|
![]() Ben er zeker van dat volgend dierenleed, op geen interesse kan rekenen in dit forum....
"Een tragische gebeurtenis in het leven van elk mannelijk biggetje is de onverdoofde castratie. In Nederland zijn boeren dit verplicht. Het gaat hier om 22,5 miljoen Nederlandse biggen per jaar die onverdoofd gecastreerd worden. De boer kan en wil geen dierenarts inschakelen voor de verdoving, omdat dit te duur is. Onderzoek van Nederlandse dierenartsen heeft aangetoond dat de ingreep enorm pijnlijk is en nog een week na de ingreep voelbaar. Vaak krijgen de biggen last van diarree en misselijkheid, waarvoor ze dan (weer extra) antibiotica krijgen." Conclusie: Qua dierenwelzijn: een schots en scheve situatie (wat een artisanale slachting niet is. Want het dier verliest meteen zijn bewustzijn!) Maar: Wordt niet aangeklaagd. Want er is geen Moslim in het spel! Laatst gewijzigd door Ciccio : 1 februari 2007 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zodra daar een wet over gestemd wordt zullen er geen uitzonderingen voorzien worden voor christelijke varkensboeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent er zeker van? Awel je zit er volledig naast ok. Zoals ik al zei, je kan blijven mekkeren dat enkel rasisten nu dit aanklagen é, geloof wat je zelf wil, ik ben geen rasist maar ik kan gewoon niet tegen dierenleed, je klaagt waarschijnlijk ook over vooroordelen naar allochtonen toe, awel kijk nu eens naar jezelf en bekijk jou eigen vooroordeel naar iedereen op dit forum. Je bent even erg als de mensen waar jij met de vinger naar wijst.
Laatst gewijzigd door illwill : 1 februari 2007 om 16:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heirkracht word niet beschreven en het niet aanwezig zijn van schotstang of stroomstoter kan dus evenvoudig als heirkracht beschouwd worden en dan mag men gewoon overgaan op een andere methode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
U antwoordt compleet naast de opmerking die Jantje terecht aanhaalt. We trekken de natuur van de wet niet in twijfel. Wij geloven best, dat die gestemd is met de beste intenties, onafhankelijk van alle "duistere" machten. Doch stellen we vast dat dit voorbeeld (wat eigenlijk onbeduidend is ten aanzien van veel ernstigere inbreuken), op onevenaarbaar veel succes en belangstelling kan rekenen bij de forumgangers. Dit is op zijn minst merkwaardig te noemen. En daarom is onze wantrouw niet ongegrond. In plaats van "wat" er juist gezegd wordt, zouden meer mensen zich eens moeten afvragen "waarom" er juist iets gezegd wordt. Maar goed, daarmee belanden we in het vaarwater van de "mechanismen der politiek" en als we daarover beginnen, zijn we morgen nog niet uitgeklapt. Bobke, in plaats van u van den dommen te houden, zou u er goed aan doen, om op te houden met terechte kritiek af te ketsen met oneigenlijke argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De politicus met de ballen aan't lijf om het deel in't vet aan te pakken mag op mijn stem rekenen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Als mijn afkeer voor rituele slachtingen voor u betekenen dat ik een racist ben, then so fucking be it.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van naast de kwestie te antwoorden zou je beter repliceren op de post die ik aan Jantje richtte. Het gaat niet om andere inbreuken maar over het toepassen van de bestaande slachtwet. Hoe noemt ge een wet die stelt: Het is verplicht een dier te verdoven voor het slachten, behalve voor gelovigen. Of Onverdoofd slachten is toegelaten, behalve voor ongelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Enne, als jij denkt dat die dieren direct het bewustzijn verliezen, dan moet je dringend eens uw ogen open trekken. Wat betreft die moslim (of jood of wie om't even) voor mij staan de dieren boven de religie.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(*): Zaken als die castratie's, dierenmishandelingen, offers, de manier ze vervoerd worden....
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 1 februari 2007 om 17:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een wet die zoveel als MOGELIJK rekening houdt, met de onderdanen van het land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
Ik noem het een laffe wet, laf omdat men de rechten van de dieren achtersteld op een archaisch begrip als "religie"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Alleen was de heisa buiten zijn normale proporties. Citaat:
Het is niet mijn stijl om iedereen hier verwijten naar het hoofd te slingeren, doch om onrecht aan te klagen. Ik vond dat de Moslim, in deze discussie, weer het slachtoffer was, van de aan hem opgelegde gebruiken. En vond een zoveelste demonisering niet nodig. Het is me dan ook niet duidelijk, aan wat ik al die opmerkingen verdiend heb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan dit: Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard moet een wet zoveel mogelijk rekening houden met de verschillende meningen van de onderdanen. Maar eens de wet gestemd moet hij gelden voor alle onderdanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Banneling
|
![]() De ware feiten over het ritueel slachten van arme diertjes (Groen! luistert U mee ?)
Citaat:
Citaat:
http://www.faithfreedom.org/oped/MohdSageer41012.htm Als mensen gaan blaten: 1: jamaar en de rest van de vleesindustrie dan ? Antwoord: hoe minder dierenleed hoe beter, religie is geen excuus voor dierenleed. 2: jamaar jij eet vlees Antwoord: ik ben een veganist. Laatst gewijzigd door Winterhamer : 2 februari 2007 om 00:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helemaal mee akkoord. Vlees is vlees hé seg...enkel moet het bekomen worden op een zo 'diervriendelijke' manier welke deze manier van slachten zeker niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) geloof en religie betrekken in dierenwelzijn. Deze hebben niets te maken met die wet. Ik ken geen enkel dier dat naar kerk of stempel gaat. 2) de bepaling verdoving. Een stang tegen je hoofd krijgen of een stalen vork rond je kop die stroom door je hersens jaagd is volgens mij ook niet echt pijnloos. En iets totaal anders waar ik problemen mee heb, is dat er gewoon geen bepaling is over wie welke dieren mag slachten. Er is enkel een bepaling waar runderen en paarden moeten geslacht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom je al deze opmerkingen verdient is ook nogal overduidelijk. Jij bestempelt hier iedereen zonder pardon als rasist en dat het niet om dierenleed gaat en enkel de moslims...blablabla...er is een topic geweest een tijdje terug over het castreren zonder verdoving, evenveel reacties en verontwaardiging...ik heb jou toen niet horen klagen? Nogmaals het gaat hier niet om moslims het gaat hier om dierenleed, en dat het nu weer molims zijn is hun eigen schuld.
![]() |
![]() |