Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 12:46   #81
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

De Bokkenrijders waren inderdaad kansarme criminelen van autochtoon origine. Vergeet wel niet te vermelden dat er in die tijd nog geen sociale zekerheid was en wie geen inkomen had, moest wel stelen om te overleven.

Nu hebben we den dop, het OCMW en nog steeds lijken er Bokkenrijders op pad te zijn.

Kunnen we niet stellen dat mensen blijkbaar niet meer zo gemakkelijk content te stellen zijn? Blijkbaar vermoorden ze elkaar al voor een sigaret.

En het binnenhalen van meer volk, schept blijkbaar ook niet meer vreugd.
Oud 5 februari 2007, 12:46   #82
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En nadat men zo 5 postbodes heeft afgenknald hoe zullen ze dan hun post krijgen?
Mischien dat de postpode de brief in de bus steekt??????,
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:50   #83
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
fernand is al aan 't trainen:
een exclusieve film:
fernand op de schietstand!!:

http://www.youtube.com/watch?v=TqKlCtj4oAM
Ik rrain al 40 jaar. en met heel goede resultaten/ Provinciaal kampioen in 92 op alle pistoolkalibers. 1993 2 in de belgische disc.22.
dus u heeft nog heel veel te leren. niet ik
1963 3 bon para.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:51   #84
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Wat betreft criminaliteit, heb ooit tijdens een debat een persoon een vraag horen stellen aan Dhr. anciaux, Mvr. vogels en Dhr. van peel. De vraag ging ongeveer als volgt "Ik woon in een randgemeente van Brussel, zie dat allochtonen voor mijn deur mijn wagen aan het vernielen zijn antenne afbreken, bekrassen enz. Ik loop buiten om dit te stoppen, roept mijn vrouw mij terug want ze zijn in m'n tuin de kat aan het mishandelen. Kunt nu wel zeggen is geen echte grote criminaliteit, maar een wagen kost wel geld en de kat was een deel van het gezin. Wat vindt u van dit feit. De geachte heer "anciaux" (toen nog kandidaat voor de job van commisaris voor migrantenzaken, een job die hij zo graag wou uitoefenen) antwoorden hierop, kom, kom wat is nu een afgebroken antenne, u moet ook rekening houden met de frustratie's die bij deze groepen leeft wanneer zij bepaalde zaken zien die niet voor hun tot de mogelijkheden behoren. De twee andere aangehaalde politici hebben stilletjes de mond gehouden en gedaan waar ze goed in zijn en waren, de andere kant opgekeken en zich van den domme gehouden. Is men dan verwonderd dat bij de bevolking zich vragen beginnen te stellen over welke samenleving zich aan het opbouwen is en wie hiervan de vruchten gaat plukken en wie de ellende.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:02   #85
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Net zozeer zijn er allochtonen die in die categorien vallen en die ook niet in de criminaliteit zitten. Het is geen reden maar het is wel een oorzaak en dat geld voor zowel allochtonen als autochtonen. kansarmen/werklozen plegen meer misdaden .
Moet dan wel naar de verhoudingen kijken ook, autochtoon/allochtoon. U kunt niet loochenen dat de (s)linker zijde van het politiek landschap de groep allochtoon een stok en een vrijkaart heeft aangereikt in de vorm van de woorden "racisme en discriminatie" waar deze zeer dankbaar voor zijn en die te pas en te onpas worden bovengehaald om hun daden in een ander daglicht te stellen dan ze zijn. Men reikt hen alle mogelijke middelen aan, in de hoop dat ze die maar zullen gebruiken. Maar wat blijkt de enige middelen die ze gebruiken en de hun interesse hebben zijn die twee magische woorden "racisme en discriminatie".
Oud 5 februari 2007, 13:06   #86
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
En vroeger waren er "Voetenbranders" en "Bokkenrijders"....
Niks nieuws onder de zon.

GEEN VERBAND!!!
Voor u niet? Voor mij wel, de ene waren crimineel in daden. De andere zijn crimineel in hun politiek streven. En zoals al meermaals is bewezen, zeker meermaals bij hun franstalige kameraden ook in daden. Wat niet wegneemt dat de vlaamstalige kameraden er ook wel pap van lusten.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 februari 2007 om 13:07.
Oud 5 februari 2007, 13:18   #87
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En vreemd genoeg is dat ook zo in de landen van herkomst. Of is dat een toeval? Of is er toch een verband tussen de culturele/religieuze/maatschappelijke achtergrond en de vaststelling die je deed? Of is dat te complex of te gevaarlijk als benadering?
Verduidelijk eens een beetje aub... Welke landen van herkomst en van wie? En wat is daar dan aan de hand?

Het is nogal moeilijk om complex of gevaarlijk te zijn als je je zo onduidelijk uitdrukt...

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 5 februari 2007 om 13:19.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:50   #88
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Is kansarmoede, werkloosheid, discriminatie en reden om in de criminaltiet te gaan?
Ja natuurlijk is dat een reden, dat ziet toch iedereen! Een rechtvaardiging is het zeker niet, maar wel duidelijk een oorzaak.

Citaat:
Durft u er mischien eens op nadenken dat er hier ten lande genoeg mensen van autochtone afkomst zijn, die in de uw aangehaalde categorie's vallen maar zich niet in de criminalteit begeven.
Natuurlijk, gelukkig maar. Net zoals er 'genoeg' (kans)arme allochtonen zijn die niets met criminaliteit te maken willen hebben.

Citaat:
Raar dat (s)linkse progressieve altijd met dezelfde fabels te koop lopen en dat dan niet willen erkennen als (s)linkse betutteling.
Waarom is dat raar als die 'fabels' rationeel en wetenschappelijk zijn onderbouwd en dus geen fabels maar feiten zijn? Dit heeft niets met links of rechts te malen, nog minder met 'slinksheid'. Iedereen met gezond verstand begrijpt dat wie niets heeft eerder zal stelen... U bent diegene die dat logisch feit probeert te ontkennen of te verdraaien, dat vindt ik veel verdachter (of s-linkser) dan rustig de feiten vaststellen en daar efficiënt op proberen te reageren.

Stemmingmakerij door het woord 'slinks' te gebruiken moet verbergen dat uw argumentatie geen steek houdt. Mislukt.

Citaat:
Het hier aangehaalde feit van die "zigeuners" mijn beste is een persoon in mijn naaste omgeving ook al overkomen en juist, ook een bejaarde dus zal wel zeker geen toeval zijn ofwel.
Natuurlijk is dit geen toeval, zigeuners zijn een gemarginaliseerde-gestigmatiseerde-achtergestelde groep van onze samenleving waarvan velen op het verkeerde pad komen.

Citaat:
Hebt u om hierop verder te gaan al ooit "zigeuners" weten solliciteren voor de één of andere betrekking, zo ja dan zult u één van de weinige zoniet de enige zijn die dit kan bevestigen.
Neen, daar heb ik geen weet van, net zoals u daar niets over weet... niet alle details over alle sollicitaties moeten bij ons worden gemeld, spijtig he.
Hebt u ooit al een Luxemburger weten solliciteren? Neen, geen gegevens over? De luieriken!
[/quote]

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 5 februari 2007 om 13:52.
Oud 5 februari 2007, 13:53   #89
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Verduidelijk eens een beetje aub... Welke landen van herkomst en van wie? En wat is daar dan aan de hand?

Het is nogal moeilijk om complex of gevaarlijk te zijn als je je zo onduidelijk uitdrukt...

Wel de landen waar ik al gewerkt heb en er dus kan over praten: Turkije, Iran, de emiraten en Marokko. Hoe zit het met jou?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:57   #90
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Moet dan wel naar de verhoudingen kijken ook, autochtoon/allochtoon. U kunt niet loochenen dat de (s)linker zijde van het politiek landschap de groep allochtoon een stok en een vrijkaart heeft aangereikt in de vorm van de woorden "racisme en discriminatie" waar deze zeer dankbaar voor zijn en die te pas en te onpas worden bovengehaald om hun daden in een ander daglicht te stellen dan ze zijn. Men reikt hen alle mogelijke middelen aan, in de hoop dat ze die maar zullen gebruiken. Maar wat blijkt de enige middelen die ze gebruiken en de hun interesse hebben zijn die twee magische woorden "racisme en discriminatie".
U bent anders zelf ook een meester-propagandist door van het woord 'links' consequent 'slinks' te maken.

Moeilijk om uw bezwaren dan ernstig te nemen.

Ik hoop op een constructievere dialoog over het hele politieke spectrum waarin de stemmingmakerij ondergeschikt wordt aan het inhoudelijke.
Oud 5 februari 2007, 13:59   #91
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wel de landen waar ik al gewerkt heb en er dus kan over praten: Turkije, Iran, de emiraten en Marokko. Hoe zit het met jou?
Alles zit goed... zeg gerust wat je wilt zeggen over deze landen als je er klaar voor bent!
Oud 5 februari 2007, 17:05   #92
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alles zit goed... zeg gerust wat je wilt zeggen over deze landen als je er klaar voor bent!
Waarom eigenlijk? Interesseert jou dat ook maar ene moer? Of hang je nog onder je kerktoren?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:32   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er een probleem is dat moet worden opgelost dan is de oorzaak van het probleem zoeken, zeker géén "gelul" lijkt mij, maar essentieel om goede oplossingen te kunnen vinden.

Het debat verschuift in de richting van de vraag of we al dan niet nog nieuwelingen moeten toelaten... dat was toch niet de oorsprong van de thread. Het ging over de vraag hoe we criminaliteit kunnen indijken. Volgens mij is de oorsprong en dus ook de oplossing van dit probleem eerder economisch ipv raciaal/cultureel.
Wanneer het debat zich verschuift in de richting van de vraag of we al dan niet nog nieuwelingen moeten toelaten gaat ge niet vrijuit.
Citaat:
Al eens over nagedacht dat er nog andere factoren in het spel kunnen zijn? Misschien bestaat het verband wel nog sterker tussen
(kans)armoede/werkloosheid/discriminatie aan de ene kant en die gevangeniscijfers aan de andere kant... Misschien zijn er gewoon veel meer allochtonen die in zo'n situaties verkeren dan Vlamingen en zijn ze daardoor oververtegenwoordigd in de gevangenissen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:42   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Soit, de vraag was hoe 'men' dit kan stoppen...

En het antwoord is alweer de eenvoud zelf: neem in de eerste plaats zélf verantwoordelijkheid voor je have en goed. Het is hemeltergend dat die oude menskes blijkbaar zomaar 25.000 € ergens in een schuif hebben liggen. Je mag er vergif op innemen dat de daders dat ook wisten en het koppel al een tijdje op het oog had.
Gelooft ge dat nu zelf ?
Hoe ziet ge dat ?
Oud 5 februari 2007, 17:51   #95
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag blijft of het dan gerechtvaardigd is om te besluiten dat alle zigeuners 100% overbeterlijk crimineel zijn. Volgens mij niet, volgens u misschien wel. Als u daar echt van overtuigd bent dan heb ik inderdaad de aloude oplossing voor u gevonden: vreemdelingen buiten!
De verklaring is anders niet zo moeilijk.
Sociale controle speelt een belangrijke rol bij criminaliteit.
Men gaat minder vlug zijn eigen buur bestelen dan een wild vreemde.
Oud 5 februari 2007, 18:50   #96
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk is dat een reden, dat ziet toch iedereen! Een rechtvaardiging is het zeker niet, maar wel duidelijk een oorzaak.

Natuurlijk, gelukkig maar. Net zoals er 'genoeg' (kans)arme allochtonen zijn die niets met criminaliteit te maken willen hebben.

Waarom is dat raar als die 'fabels' rationeel en wetenschappelijk zijn onderbouwd en dus geen fabels maar feiten zijn? Dit heeft niets met links of rechts te malen, nog minder met 'slinksheid'. Iedereen met gezond verstand begrijpt dat wie niets heeft eerder zal stelen... U bent diegene die dat logisch feit probeert te ontkennen of te verdraaien, dat vindt ik veel verdachter (of s-linkser) dan rustig de feiten vaststellen en daar efficiënt op proberen te reageren.

Stemmingmakerij door het woord 'slinks' te gebruiken moet verbergen dat uw argumentatie geen steek houdt. Mislukt.

Natuurlijk is dit geen toeval, zigeuners zijn een gemarginaliseerde-gestigmatiseerde-achtergestelde groep van onze samenleving waarvan velen op het verkeerde pad komen.

Neen, daar heb ik geen weet van, net zoals u daar niets over weet... niet alle details over alle sollicitaties moeten bij ons worden gemeld, spijtig he.
Hebt u ooit al een Luxemburger weten solliciteren? Neen, geen gegevens over? De luieriken!
[/quote] Buiten hetgeen u en uw vrienden al jaren doen staat in heel uw reactie niets nieuws. Dus zoals gesteld een (s)linkse methode om niet correct te moeten reageren. Het is niet met de bal terug te kaatsen dat dat er een fatsoenlijk gesprek kan ontstaan. Als laatste, u die zo bedreven bent in het verschonen van criminaliteit gepleegd door minderheidsgroepen. Kunt dan mischien eens uitleggen, de groep waar het hier over gaat "zigeuners" wie is volgens "u" de schuld dat deze worden gestigmatiseerd en achteruitgesteld? Ooit al vernomen dat deze groep op een normale deftige manier wensen om te gaan met andere in de samenleving. Zal een klein vb. aanhalen, was als ik me niet vergis in Nederland in de stad Venlo. Slaat één van deze groepen hun kamp op, op een parking. De gemeente wil dit niet naar het schijnt door overlast en de bezetting van de parkingplaatsen. En door wie of wat het idee is gelanceerd en waarom? Geeft men deze een som geld om het grondgebied dus de parking te verlaten. Wat gebeurt, de groep verlaat het grondgebied maar niet de parking aangezien deze voortliep tot op de grond van de gemeente ernaast en sloegen dus daar hun kamp op. Met gevolg de gemeente stond letterlijk en figuurlijk voor aap, betreffende groep had zich financieel verbeterd zonder inspanning buiten het verplaatsen van hun wagens een hondertal meters verder. En de bevolking van betrokken gemeente kon met leden ogen aanzien hoe bij manier van spreken hun burgervader en gevolg een gulden lichter was gemaakt. Wat betreft uw vergelijk tussen "luxemburgers" die hier werken en "zigeuners" van de eerste zou je versteld kunnen staan van hun aantal, van de tweede gaat ge er niet één van vinden daar kunt ge zeker van zijn. Dus kom niet af met hier een groep te komen verdedigen die "ZICHZELF" buiten de samenleving plaatsen en waar stelen en crimineel gedrag gewoon een sport voor is. Klinkt dit als racisme, dan alleen in de oren van de dove. U behoort mischien tot de gelukkige die in z'n naaste omgeving van deze soort nog geen last heeft gehad, wel mijn beste er zijn er andere en die zijn niet zeldzaam.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 februari 2007 om 18:52.
Oud 5 februari 2007, 19:13   #97
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De verklaring is anders niet zo moeilijk.
Sociale controle speelt een belangrijke rol bij criminaliteit.
Men gaat minder vlug zijn eigen buur bestelen dan een wild vreemde.
Klopt, de allochtone buren zijn altijd zeer tof, maar de migranten uit andere buurten komen de jouwe onveilig maken. Ik heb al door hoe ze een rad voor je ogen kunnen draaien.
In ieder geval: ik heb nog steeds de indruk dat allochtonen in armoede gemakkelijker criminele feiten plegen en op meer begrip kunnen rekenen dan kansarme autochtonen, die hun boekje te buiten gaan.

Van de allochtonen neemt men aan dat ze slachtoffer zijn van racisme. Autochtonen kunnen zich niet op deze schaamlap beroepen. Integendeel: zij krijgen het verwijt dom, lui, parasieten en ga zo verder te zijn.
Autochtone armen worden dubbel achteruit gestoken en dan vraagt men zich af waarom het vooral in deze klassen is dat het racisme welig tiert. Beschouw het als een zelfverdedigingsreflex.

Ik blijf er bij dat het racisme een symptoom is en geen kwaal.
Oud 5 februari 2007, 19:46   #98
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt m.i. niet. Dé oorzaak is hebzucht en kansberekening.

I.e. hoeveel risico loop ik ivh tot de potentiële winst. Gezien het risico nagenoeg onbestaand is, zeker voor minderjarigen, is het evident dat er meer misdaad is in de maatschappij.

M.a.w. dé oorzaak is een compleet falen van de overheid om de orde te handhaven. Ergst van al is dat dit vaak nog de bedoeling lijkt te zijn ook.

Nu iemand die dreigt van de honger om te komen zal minder naar risico kijken, maar dat is hier niet het geval. Simpele kansberekening, daar gaat het om. Het antwoord ligt dan ook voor de hand: de risicos die men loopt bij criminele feiten moeten drastisch omhoog.

Als 12-jarige Rashid ziet dat 18 jarige Mohammed met een nieuwe BMW rondtoert dankzij zijn criminele activiteiten terwijl zijn paps Hassan elke dag moet zwoegen achter de band om met een tweedehands fiatje te rijden dan heeft dat zonder twijfel een effect.

Combineer het met de sowieso al erg gespannen relaties met autochtonen en een cultuur waarin jongens kunnen doen wat ze willen en vooral het feit dat kleine Rashid ziet dat Mohammed ermee weg komt en de kans is groot dat kleine Rashid besluit dat eerlijk werken voor sukkels is.

Als kleine Rashid echter zou zien dat Mohammed vervolgens wordt gearresteerd en voor een paar jaar verdwijnt (of indien de feiten erg genoeg zijn) men de belgische component van zijn dubbelnationaliteit afpakt en ook kleine Rashid zal wel twee keer nadenken voor hij Mohammed's voorbeeld volgt.

Hij zal misschien besluiten dat hij best goed (beter) doet dan zijn paps gedaan heeft op school zodat hij zich later met eerlijk werk die BMW kan permitteren.

Je ziet hetzelfde fenomeen ook bij heel andere dan de laagste sociale klassen, alleen uit het zich dan eerder in witte boordencriminaliteit.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 februari 2007 om 20:01.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 07:46   #99
k9

Standaard

Citaat:
Moet dan wel naar de verhoudingen kijken ook, autochtoon/allochtoon.
Heb jij dan cijfers hoeveel arme allochtonen en autochtonen er zijn? Je moet natuurlijk appelen met appelen vergelijken.
Citaat:
U kunt niet loochenen dat de (s)linker zijde van het politiek landschap de groep allochtoon een stok en een vrijkaart heeft aangereikt in de vorm van de woorden "racisme en discriminatie" waar deze zeer dankbaar voor zijn en die te pas en te onpas worden bovengehaald om hun daden in een ander daglicht te stellen dan ze zijn.
Onzin die wetten zijn gestemd door zowat de hele politiek niet enkel door links (hou aub op met die domme s ervoor je maakt jezelf enkel belachelijk) en deze wetten worden niet te pas en onpas gebruikt . Deze zijn ingepast in ons bestaande rechtsysteem .
Citaat:
Men reikt hen alle mogelijke middelen aan, in de hoop dat ze die maar zullen gebruiken. Maar wat blijkt de enige middelen die ze gebruiken en de hun interesse hebben zijn die twee magische woorden "racisme en discriminatie".
Ken jij eigenlijk wel allochtonen? Geen enkele allochtoon die ik ken heeft ooit iemand aangeklaagd voor racisme, klaagt amper over discriminatie (en ja dat bestaat in belgie) maar heeft toch een deftige job/huis en is over het algemeen gelukkig hier in belgie .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 10:43   #100
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Nu je het zegt! Ons ma zei vroeger altijd tegen mij: "Wat hebt ge nu weer aangetrokken? Ge zijt toch gene Bohemer?"
jong toch...., ik lach op mijnen buik van 't lachen
En voor de rest is het voor mij simpel...
als je niet wil dat we als racist versleten worden, dan moet je niet de gevolgen bekampen, maar de oorzaak wegnemen.
Maw, weg met die vreemdelingen.... 'T is al erg genoeg dat ze in onze bedrijven er naar streven om het Engels in te voeren tegen duizend per uur. Zo liggen we langs alle kanten onder vuur....
Een beetje fierheid voor ONZE cultuur mag toch ook nog hé !!!
Weg met de pampers.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be