![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Bokkenrijders waren inderdaad kansarme criminelen van autochtoon origine. Vergeet wel niet te vermelden dat er in die tijd nog geen sociale zekerheid was en wie geen inkomen had, moest wel stelen om te overleven.
Nu hebben we den dop, het OCMW en nog steeds lijken er Bokkenrijders op pad te zijn. Kunnen we niet stellen dat mensen blijkbaar niet meer zo gemakkelijk content te stellen zijn? Blijkbaar vermoorden ze elkaar al voor een sigaret. En het binnenhalen van meer volk, schept blijkbaar ook niet meer vreugd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dus u heeft nog heel veel te leren. niet ik 1963 3 bon para. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Wat betreft criminaliteit, heb ooit tijdens een debat een persoon een vraag horen stellen aan Dhr. anciaux, Mvr. vogels en Dhr. van peel. De vraag ging ongeveer als volgt "Ik woon in een randgemeente van Brussel, zie dat allochtonen voor mijn deur mijn wagen aan het vernielen zijn antenne afbreken, bekrassen enz. Ik loop buiten om dit te stoppen, roept mijn vrouw mij terug want ze zijn in m'n tuin de kat aan het mishandelen. Kunt nu wel zeggen is geen echte grote criminaliteit, maar een wagen kost wel geld en de kat was een deel van het gezin. Wat vindt u van dit feit. De geachte heer "anciaux" (toen nog kandidaat voor de job van commisaris voor migrantenzaken, een job die hij zo graag wou uitoefenen) antwoorden hierop, kom, kom wat is nu een afgebroken antenne, u moet ook rekening houden met de frustratie's die bij deze groepen leeft wanneer zij bepaalde zaken zien die niet voor hun tot de mogelijkheden behoren. De twee andere aangehaalde politici hebben stilletjes de mond gehouden en gedaan waar ze goed in zijn en waren, de andere kant opgekeken en zich van den domme gehouden. Is men dan verwonderd dat bij de bevolking zich vragen beginnen te stellen over welke samenleving zich aan het opbouwen is en wie hiervan de vruchten gaat plukken en wie de ellende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Moet dan wel naar de verhoudingen kijken ook, autochtoon/allochtoon. U kunt niet loochenen dat de (s)linker zijde van het politiek landschap de groep allochtoon een stok en een vrijkaart heeft aangereikt in de vorm van de woorden "racisme en discriminatie" waar deze zeer dankbaar voor zijn en die te pas en te onpas worden bovengehaald om hun daden in een ander daglicht te stellen dan ze zijn. Men reikt hen alle mogelijke middelen aan, in de hoop dat ze die maar zullen gebruiken. Maar wat blijkt de enige middelen die ze gebruiken en de hun interesse hebben zijn die twee magische woorden "racisme en discriminatie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Voor u niet? Voor mij wel, de ene waren crimineel in daden. De andere zijn crimineel in hun politiek streven. En zoals al meermaals is bewezen, zeker meermaals bij hun franstalige kameraden ook in daden. Wat niet wegneemt dat de vlaamstalige kameraden er ook wel pap van lusten.
Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 februari 2007 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is nogal moeilijk om complex of gevaarlijk te zijn als je je zo onduidelijk uitdrukt... ![]() Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 5 februari 2007 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stemmingmakerij door het woord 'slinks' te gebruiken moet verbergen dat uw argumentatie geen steek houdt. Mislukt. Citaat:
Citaat:
Hebt u ooit al een Luxemburger weten solliciteren? Neen, geen gegevens over? De luieriken! ![]() [/quote] Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 5 februari 2007 om 13:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wel de landen waar ik al gewerkt heb en er dus kan over praten: Turkije, Iran, de emiraten en Marokko. Hoe zit het met jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Moeilijk om uw bezwaren dan ernstig te nemen. Ik hoop op een constructievere dialoog over het hele politieke spectrum waarin de stemmingmakerij ondergeschikt wordt aan het inhoudelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ziet ge dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociale controle speelt een belangrijke rol bij criminaliteit. Men gaat minder vlug zijn eigen buur bestelen dan een wild vreemde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 februari 2007 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval: ik heb nog steeds de indruk dat allochtonen in armoede gemakkelijker criminele feiten plegen en op meer begrip kunnen rekenen dan kansarme autochtonen, die hun boekje te buiten gaan. Van de allochtonen neemt men aan dat ze slachtoffer zijn van racisme. Autochtonen kunnen zich niet op deze schaamlap beroepen. Integendeel: zij krijgen het verwijt dom, lui, parasieten en ga zo verder te zijn. Autochtone armen worden dubbel achteruit gestoken en dan vraagt men zich af waarom het vooral in deze klassen is dat het racisme welig tiert. Beschouw het als een zelfverdedigingsreflex. Ik blijf er bij dat het racisme een symptoom is en geen kwaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. hoeveel risico loop ik ivh tot de potentiële winst. Gezien het risico nagenoeg onbestaand is, zeker voor minderjarigen, is het evident dat er meer misdaad is in de maatschappij. M.a.w. dé oorzaak is een compleet falen van de overheid om de orde te handhaven. Ergst van al is dat dit vaak nog de bedoeling lijkt te zijn ook. Nu iemand die dreigt van de honger om te komen zal minder naar risico kijken, maar dat is hier niet het geval. Simpele kansberekening, daar gaat het om. Het antwoord ligt dan ook voor de hand: de risicos die men loopt bij criminele feiten moeten drastisch omhoog. Als 12-jarige Rashid ziet dat 18 jarige Mohammed met een nieuwe BMW rondtoert dankzij zijn criminele activiteiten terwijl zijn paps Hassan elke dag moet zwoegen achter de band om met een tweedehands fiatje te rijden dan heeft dat zonder twijfel een effect. Combineer het met de sowieso al erg gespannen relaties met autochtonen en een cultuur waarin jongens kunnen doen wat ze willen en vooral het feit dat kleine Rashid ziet dat Mohammed ermee weg komt en de kans is groot dat kleine Rashid besluit dat eerlijk werken voor sukkels is. Als kleine Rashid echter zou zien dat Mohammed vervolgens wordt gearresteerd en voor een paar jaar verdwijnt (of indien de feiten erg genoeg zijn) men de belgische component van zijn dubbelnationaliteit afpakt en ook kleine Rashid zal wel twee keer nadenken voor hij Mohammed's voorbeeld volgt. Hij zal misschien besluiten dat hij best goed (beter) doet dan zijn paps gedaan heeft op school zodat hij zich later met eerlijk werk die BMW kan permitteren. Je ziet hetzelfde fenomeen ook bij heel andere dan de laagste sociale klassen, alleen uit het zich dan eerder in witte boordencriminaliteit. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 februari 2007 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() En voor de rest is het voor mij simpel... als je niet wil dat we als racist versleten worden, dan moet je niet de gevolgen bekampen, maar de oorzaak wegnemen. Maw, weg met die vreemdelingen.... 'T is al erg genoeg dat ze in onze bedrijven er naar streven om het Engels in te voeren tegen duizend per uur. Zo liggen we langs alle kanten onder vuur.... Een beetje fierheid voor ONZE cultuur mag toch ook nog hé !!! Weg met de pampers. |
|
![]() |
![]() |