![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de meeste franstaligen zijn trouwens alle Vlamingen die niet meer voor geldschijtende ezels willen dienen racisten.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om er niet zelf achter te vliegen.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was een tijd dat het er ook op leek dat Bert Ansjoo en Steve Stevaert altijd hun zin kregen. Geen enkele' partij jaagt zijn stemmenkanon zomaar weg.
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Vreemdeling
|
![]() Hij gaat zichzelf niet wegjagen he. Ik geloof er niets van moest hij niet de meeste macht hebben binnen de partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele partij jaagt zijn stemmenkanonnen weg.
Wat nog niet wil zeggen dat ze hen de alleenheerschapij toelaten.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het FDF streeft geen multiculturele of 'multi-etnische' maatschappij na, maar een monolinguistische, waarbij het overal het Frans als leidcultuur probeert op te dringen. Het verschil met Vlaanderen is dat de meeste inwijkelingen in Brussel traditioneel uit landen afkomstig zijn die tot de Francofone gemeenschap behoren en dus al minder integratie en inburgering behoefden; ze waren bij hun aankomst al ten dele aangepast aan le très grand Bruxelles uit de dromen van Nols onzaliger, Maingain en Co.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 februari 2007 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe je dat door de rechtbanken wetten in handen te spelen waarmee je je politieke tegenstanders kan doen uitschakelen? Het 70-puntenplan is allang afgevoerd maar het cs zal blijven bestaan zolang het VB zijn eerste programmapunt niet opgeeft. De woorden van Yves Leterme en Miet Smet na 13de juni waren niet: 'Ze mogen in geen regering wegens hun 70-puntenplan' maar: 'Ze mogen niet in de 'Vlaamse' regering want ze willen Belgique splitsen'.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 februari 2007 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Nu beschik ik niet over cijfers maar Turkije behoort toch niet tot de Francofone gemeenschap, dus dat is dus toch op hen niet van toepassing? Meer on topic : mijn punt is dat voor een buitenstaander (zeg maar een verdwaalde Amerikaan of zo) het FDF wel sympathieker zal lijken. Bijvoorbeeld : tijdens die niet zo in smaak gevallen betoging in Linkebeek werd het best gezellig met die FDF-ers, hier en daar zag je een allochtoon erbij. Buiten zie je Frank Vanhecke met een hele hoop skinheads die proberen binnen te geraken. Het zijn ook vooral Vlaamse groeperingen die zaken doen als scholen afsluiten, het rood gedeelte overplakken van rood-zwart-gele palen van verkeerslichten,.......... Onlangs las ik zelfs in een stukje propaganda van FDF dat ze zich opwierpen als beschermer van de minderheden : de wooncode is voor hen niet eerlijk omdat het ook inwijkelingen uit andere Europese landen benadeelt. Dus eigenlijk herhaal ik mijn vraag : wat heeft FDF concreet gedaan in het verleden van racistische dat VB nog niet gedaan heeft. (Begrijp me niet verkeerd, als ik moest kiezen tussen VB en FDF wordt het wel VB hoor ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Ik vrees dat het wel een beetje waar is hoor. Het lijkt me dat De winter tot de groep behoort die zo goed als volledig bij Vlaams Belang is omwille van de vreemdelingenproblematiek. Als het over BHV en dergelijke gaat, zijn het meer Vanhecke en Annemans die het komen uitleggen.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was er namelijk wél bij.
![]() |
![]() |
#94 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Het VB zou zelfs nog groter kunnen worden, met een iets beschaafdere stijl, maar dat wil FDW net niet. Laatst gewijzigd door dwaalspoor : 9 februari 2007 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat IS ook zo. Niemand ontkent wat FDW het meest aan het hart ligt. Ik heb zelf meermaals aangeklaagd dat de weinige keren dat FDW op tv mocht dit enkel was om de vreemdelingenproblematiek te beklemtonen en alzo het negatieve imago van het VB te bevestigen. Wat ik wél ontken is dat FDW de alleenheerser is die meer in de VB-pap te brokkelen heeft dan de twee overige kopstukken voor wie de Vlaamse onafhankelijkheid prioritair is.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 februari 2007 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, je hebt gelijk als je denkt dat FDW dat niet wil....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 februari 2007 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Neen ik was er niet bij, dat is juist. Maar mijn oorspronkelijke vraag blijft : het lijkt me moeilijk om buitenstaanders te overtuigen dat de racisten aan Franstalige kant zitten, met slogans als "Waalse ratten, rol uw matten" en dergelijke.
![]() |
![]() |
#100 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |