![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het huwelijk heeft toch niets te maken met geloofskwesties? Misschien wordt het eens tijd om jou denkbeeld om te vormen naar de maatschappelijke realiteit. Holebi discriminatie is waarschijnlijk een u bekende term? |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergeten?
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel voor dat als twee zwarten trouwen, we het ook geen "huwelijk" noemen, omdat we misschien een deel van de bevolking daarmee kwetsen. Belachelijk? Ah, ge weet het dan toch. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk antwoord misschien. Uiteindelijk is het verkrijgen van kinderen, de kern van de huwelijkswetgeving (laat kinderen weg, en de huwelijkswetgeving zal een flink stuk eenvoudiger worden). En bij mijn weten kunnen twee zwarten die trouwen, kinderen krijgen (tenminste als ze hetero zijn).
|
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Een iemand is er hier in geslaagd deze topic ook al weer te laten vermonden in een homofobe topic en tja toeval of niet iemand van het VB.....
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() JA dat wel maar ik wou gewoon even aanhalen dat het weer, indd weer van die welbepaalde partij is.
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Indd en Jurgen V. is ook lid van die partij en jullie durven er voor uitkomen dat jullie dit partijstandpunt niet delen maar het feit blijft als je hier nog maar eens op het forum kijkt dat het klaar en duidelijk is dat een overgrote meerderheid van de VBers echt wel homofoob is.
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Homofobie in hoeverre? Het is niet omdat iemand niets moet weten van homosexualiteit dat hij ook tegen u zou zijn hé?! En over homofoben heb ik zo mijn gedacht...denk eerder dat die mensen zelf worstelen met hun sexualiteit en ergens een beetje jaloers zijn op jullie omdat jullie ervoor durven uitkomen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En koppels die bewust geen kinderen willen? Ook geen "huwelijk"? Mensenlief toch. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Ach ja, niet toevallig hou je er daarom volgende standpunten op na zeker:
Daarbij niet alleen studies negerend dat het geen negatief effect heeft op kinderen, maar ook de realiteit. Homokoppels voeden sinds jaar en dag kinderen op. Eén van de partners kon tot voor kort echter geen officiële ouder zijn. Niet echt in het belang van het kind dus. Gelukkig is daar ondertussen verandering in gekomen. Laatst gewijzigd door Edina : 6 februari 2007 om 12:51. |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het nog niet gezien of tegengekomen...dus ga jij mij de ogen openen Edina? Net zoals je de moslims de ogen wil gaan openen omdat ze hun boekjes verkeerd interpreteren? |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat personen gekant zijn tegen homohuwelijk en -adoptie dat men deze personen daarom simpelweg homofoob moeten gaan beschouwen. Ik ken zelf een goede vriend die homo is (al sinds mijn schoolperiode) en alhoewel hij mijn standpunten duidelijk kent en uiteraard niet deelt doet dit geen afbreuk aan de vriendschapsrelatie. Er is geen haat aanwezig zoals vaak aan te treffen is binnen de Islam tegen homo's. Ze zullen ook niet lastig gevallen worden of uitgescholden worden. Wat kunnen homo's er trouwens aan doen dat ze een andere sexuele voorkeur hebben ? Niets uiteraard. Het gekant zijn tegen homohuwelijken en -adoptie is te zoeken in het trachten bewaren van tradionele waarden en normen om normvervaging tegen te gaan. Homofobie is dan ook een vaak verkeerd gebruikte term ter vergelijken met het uitgeholde woord racist die gretig gegooid wordt naar iemand die gekant is tegen de multiculturele maatschappij maar daarom geen problemen heeft met mensen van een andere huidskleur. 'Homo-onvriendelijk' vind ik veel gepaster gekozen, maar 'homofoob' is er gewoonweg over. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(is misschien ook wel geldig voor koppels die kinderen willen). Uiteindelijk is de vraag "Waarom huwen ?". Uit liefde, of om het kontrakt ? En indien om het kontrakt, waarom geen huwelijk tussen samenwonende broer(s) en/of zus(sen) ? |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#98 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat de maatschappij op de rand van de afgrond staat dat we dat zomaar over ons heen moeten laten komen, laat staan het aanvaarden. Citaat:
Wie homoseksueel is zal moeten aanvaarden dat daar enkele consequenties aan verbonden zijn, zoals de onmogelijkheid om te huwen en kinderen "te krijgen".
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
|||
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het huwelijk staat buiten de geloofsrituelen, dit is een staatsaangelegenheid. Over welke beperkingen hebt u het dan? Kunnen 2 mannen/vrouwen elkaar niet beminnen en graag zien misschien volgens u? Mogen ze hun liefde niet omzetten in een huwelijk? Waarom niet? Inzake adoptie van kinderen ga ik volledig met je mee...het is biologisch onmogelijk...dus sorry holebi's...pech. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Is het niet bijzonder arrogant om te denken dat "wij" het beter weten en alle voorgaande generaties het fout hadden?
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen Laatst gewijzigd door HFV : 7 februari 2007 om 11:40. |
|
![]() |