Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 22:18   #81
Valentinus
Gouverneur

Standaard Taalgrens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Dwaas antwoord!
Wat heeft DNA met het ontstaan van een taal te maken.

Ik heb daar boeken over gelezen en de taalgrens is er inderijd wel
door de Franken gekomen. Ze waren Germanen en konden zich dan
ook gemakkelijker vestigen in het platte Vlaamse land.

In het huidige Wallonie was dat moeilijker en daarom bleef dat gedeelte
geromanizeerd.

Ik woon al jaren in het buitenland en dank dikwijls mijn gesternte dat ik
niet de kleinzieligheid van de meeste Vlamingen in mijn dagelijks leven
moet ondergaan.
Wij leerden vroeger dat de taalgrens ontstaan was door het grote kolenwoud dat dwars door België liep. Het zal waarschijnlijk wel wat ingewikkelder zijn. Ik kom van Maastricht en de oude opschriften op de graven zijn in het Frans. Zelfs de Nederlandse koning tijdens de afsplitsing van België sprak Frans. Ook dat geeft een aanduiding hoe kunstmatig dat nieuwe zogenaamde Vlaanderen, gebaseerd op taal, wel is. Met daarbij nog de vreemde kronkels dat veel Vlamingen bij het Vlaams zweren. (o.a. Guido Gezelle was tegen het Nederlands als standaardtaal).

Hoe dan ook, ik blijf erbij dat de laatste staatshervormingen op basis van taal een stommiteit waren. Het dossier van Zaventem zit helemaal vast. Het is toch waanzin geluidsnormen te laten verschillen al naargelang men Nederlands of Frans spreekt. De impasse is schadelijk voor iedereen. Gaat men hetzelfde doen met de voedselveiligheid, stralingsbescherming ?
Al dat opgeklopt nationalistisch gedoe dient enkel om enkele mensen wat korter bij de vleespotten te laten zitten. Het blijft treurig dat zoveel mensen domweg achter zulke kreten aanlopen.
Goed bestuur is iets anders dan supporteren voor een of ander opgefokt groepsgevoel. Het is geen voetbalmatch. Tindemans pleitte destijds voor de subsidiariteit naar de provincies. Hij werd weggehoond. Nochtans moest het zijn doorgegaan, dan zouden wij er thans waarschijnlijk beter aan toe zijn dan nu. Onze pensioenen behoren bij de laagste van Europa omdat zoveel geld gaat naar 6 parlementen, duizenden hoogbetaalde vertegenwoordigers, vele administraties die elkaar tegenwerken,...

Valentinus
Valentinus is offline  
Oud 6 februari 2007, 22:23   #82
Jürgen Verstrepen

Jürgen Verstrepen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het siert je zulke uitspraken te doen, maar met deze ingesteldheid zal je het niet lang meer uitzingen bij het VB.
Niet waar.

Je vertrek vanuit (de logische) veronderstelling dat iedereen bij het VB achter dezelfde strekking en vlag holt. Ik begrijp dat die perceptie heerst, er waren tot nu toe niet veel 'andere' meningen vanuit het VB die de pers haalden hé. Ik ontmoet zeer veel mensen die mijn strekking genegen zijn maar niet durfden uitkomen en vechten voor die ingesteldheid. Ik heb natuurlijk een minder kneedbaar karakter en laat wél horen voor welk Vlaams rechts gedachtengoed ik sta.
Oud 6 februari 2007, 22:39   #83
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Niet waar..
aha hét argument bij uitstek !

.
Citaat:
Ik heb natuurlijk een minder kneedbaar karakter en laat wél horen voor welk Vlaams rechts gedachtengoed ik sta
mmm juist... het gedachtengoed van : ik KRIJG een gegarandeerd vetbetaald postje , en hou daar ook aan vast ook al volg ik de partij niet, net tot zolang ik eveneens uitzicht heb op een even vetbetaald post bij een andere levensvatbare rechtse partij zoals die van dedecker

ja, dat is nog eens een gedachtengoed !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 6 februari 2007 om 22:40.
bruut geweld is offline  
Oud 6 februari 2007, 22:45   #84
Jürgen Verstrepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
aha hét argument bij uitstek !

.

mmm juist... het gedachtengoed van : ik KRIJG een gegarandeerd vetbetaald postje , en hou daar ook aan vast ook al volg ik de partij niet, net tot zolang ik eveneens uitzicht heb op een even vetbetaald post bij een andere levensvatbare rechtse partij zoals die van dedecker

ja, dat is nog eens een gedachtengoed !
u klinkt als een plaat met een kras die blijft hangen. Iets in mij zegt dat u een tegenstander bent van mijn persoon lol
Oud 6 februari 2007, 22:51   #85
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet waar.

Je vertrek vanuit (de logische) veronderstelling dat iedereen bij het VB achter dezelfde strekking en vlag holt. Ik begrijp dat die perceptie heerst, er waren tot nu toe niet veel 'andere' meningen vanuit het VB die de pers haalden hé.
Iedere speech en/of VB-congres eindigt nochtans nog steeds met die "gevleugelde uitspraak"
Pietje is offline  
Oud 6 februari 2007, 22:52   #86
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
u klinkt als een plaat met een kras die blijft hangen.
wel beter een plaat die tenminste speelt en blijft hangen...dan ééntje die NIETS inhoudelijks produceert niet op dit forum en ook niet in het Vlaamse parlement , buiten zijn maandelijkse eurootjes binnen te rijven...en zichzelf "het symbool " van de vrije mening gaat noemen terwijl ie in zijn hokje zit als een onderdanig keffertje

Citaat:
Iets in mij zegt dat u een tegenstander bent van mijn persoon lol
ik heb idd iets tegen postjespakkers die geen zak uitvoeren in het Parlement en nadien dan nogkomen verkondigen dat ze "symbolen" zijn volgens hun eigen waanvoorstellingen.

LOL ? idd , er wordt wat afgelachen...Met zo'n types als jij die zich politicus plegen te noemen. overal buitengesmeten in de media, dus we proberen even wat poen te scheppen in de politiek
Zoals één van je fans zegt : van die boer geen eieren !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 6 februari 2007 om 22:53.
bruut geweld is offline  
Oud 6 februari 2007, 22:54   #87
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dwaas antwoord!
Wat heeft DNA met het ontstaan van een taal te maken.

Ik heb daar boeken over gelezen en de taalgrens is er inderijd wel
door de Franken gekomen. Ze waren Germanen en konden zich dan
ook gemakkelijker vestigen in het platte Vlaamse land.

In het huidige Wallonie was dat moeilijker en daarom bleef dat gedeelte
geromanizeerd.

En wie zegt er dat ik een zuivere Vlaming moet zijn? Dat is hier nooit ter
sprake geweest. Dit bewijst eens te meer dat velen die denken dat ze de slimste thuis zijn het nodige missen om het in de buitenwereld te maken.

Ik woon al jaren in het buitenland en dank dikwijls mijn gesternte dat ik
niet de kleinzieligheid van de meeste Vlamingen in mijn dagelijks leven
moet ondergaan.
Waarom is het Vlaams-nationalisme zo belangrijk voor iemand die in het buitenland woont ?
labyrinth is offline  
Oud 6 februari 2007, 22:56   #88
Jürgen Verstrepen

Standaard

Citaat:
Iedere speech en/of VB-congres eindigt nochtans nog steeds met die "gevleugelde uitspraak"
Niet élk congres meer. Verbreding en verruiming is een traag proces. Ik dacht dat het sneller kon maar het is een tanker die traag draait. Je ziet trouwens op diverse internetfora -zoals hier ook- dat ook Vlaams Blokkers, naast de vooringenomen extreemlinkse en linkse haters, mij niet graag zien en horen. Dat heeft dan weer te maken met een vorm van protectie van het gekende en eenzijdige.
Oud 6 februari 2007, 23:02   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet élk congres meer. Verbreding en verruiming is een traag proces. Ik dacht dat het sneller kon maar het is een tanker die traag draait. Je ziet trouwens op diverse internetfora -zoals hier ook- dat ook Vlaams Blokkers, naast de vooringenomen extreemlinkse en linkse haters, mij niet graag zien en horen. Dat heeft dan weer te maken met een vorm van protectie van het gekende en eenzijdige.
Aangezien het ultra-nationalisme nog zeer sterk aanwezig is binnen het VB (cfr NSV bijvoorbeeld) zie ik het niet zo gauw veranderen, tenzij de partij zou splitsen in een ultra-rechts conservatief bastion en een soort "light"-versie waar ik jou dan in zou plaatsen. De ganse partij op één meer open lijn krijgen lijkt mij toch wat wishful thinking.

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 februari 2007 om 23:03.
Pietje is offline  
Oud 6 februari 2007, 23:03   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Wij leerden vroeger dat de taalgrens ontstaan was door het grote kolenwoud dat dwars door België liep. Het zal waarschijnlijk wel wat ingewikkelder zijn. Ik kom van Maastricht en de oude opschriften op de graven zijn in het Frans. Zelfs de Nederlandse koning tijdens de afsplitsing van België sprak Frans. Ook dat geeft een aanduiding hoe kunstmatig dat nieuwe zogenaamde Vlaanderen, gebaseerd op taal, wel is. Met daarbij nog de vreemde kronkels dat veel Vlamingen bij het Vlaams zweren. (o.a. Guido Gezelle was tegen het Nederlands als standaardtaal).

Hoe dan ook, ik blijf erbij dat de laatste staatshervormingen op basis van taal een stommiteit waren. Het dossier van Zaventem zit helemaal vast. Het is toch waanzin geluidsnormen te laten verschillen al naargelang men Nederlands of Frans spreekt. De impasse is schadelijk voor iedereen. Gaat men hetzelfde doen met de voedselveiligheid, stralingsbescherming ?
Al dat opgeklopt nationalistisch gedoe dient enkel om enkele mensen wat korter bij de vleespotten te laten zitten. Het blijft treurig dat zoveel mensen domweg achter zulke kreten aanlopen.
Goed bestuur is iets anders dan supporteren voor een of ander opgefokt groepsgevoel. Het is geen voetbalmatch. Tindemans pleitte destijds voor de subsidiariteit naar de provincies. Hij werd weggehoond. Nochtans moest het zijn doorgegaan, dan zouden wij er thans waarschijnlijk beter aan toe zijn dan nu. Onze pensioenen behoren bij de laagste van Europa omdat zoveel geld gaat naar 6 parlementen, duizenden hoogbetaalde vertegenwoordigers, vele administraties die elkaar tegenwerken,...

Valentinus
Valentijn, u bent een wijze.......
Het is vooral waanzinnig zijn vliegtuigen in de toekomst te willen laten opstijgen boven het buitenland, want amper met hun wielen van de grond wapperen hun vleugels al over het 'vreemde' Brussel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2007 om 23:04.
labyrinth is offline  
Oud 6 februari 2007, 23:06   #91
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
, mij niet graag zien en horen. .
een hypocriete postjespakker die de partij verraad die hem als ENIGSTE een gegarandeerd en vetbetaald mandaat GEGEVEN heeft...Wordt niet "graag gezien" ???????

verbazing alom ! volgens verstrepen moet je zo'n stoten kunnen uithalen zoals hij en dan nog "graag gezien" worden
bruut geweld is offline  
Oud 6 februari 2007, 23:11   #92
Jürgen Verstrepen

Standaard

Citaat:
Aangezien het ultra-nationalisme nog zeer sterk aanwezig is binnen het VB (cfr NSV bijvoorbeeld) zie ik het niet zo gauw veranderen, tenzij de partij zou splitsen in een ultra-rechts conservatief bastion en een soort "light"-versie waar ik jou dan in zou plaatsen. De ganse partij op één meer open lijn krijgen lijkt mij toch wat wishful thinking.
Theorie en praktijk. Je moet eerst het maximum proberen te bereiken om dan te evalueren en indien niet haalbaar, beslissingen te herzien. Het gevaar bestaat natuurlijk bij grote partijen dat men teveel uitersten in 1 partij heeft en daardoor implodeert. Kijk naar de VLD die een brede volkspartij wilde zijn en gestrand is als bont en blauw...vanwege die verschillende interne meningen en visies. Een partij zoals het VB zit volgens mij aan haar maximum (Vlaams niveau). Ofwel neem je daar vrede mee, ofwel ben je met minder tevreden en plooi je terug op een beperktere politieke visie die minder onderhevig is aan de kiezersaantallen. Het is een keuze die je als partij moet maken.
Oud 6 februari 2007, 23:14   #93
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijnheer Verstrepen, u gaat toch niet doen zoals onze klagende Prins Filip......
' u ziet mij niet graag '.........
Voor het overige vind ik het VB-schip eerder een oorlogsschip dan een tanker. Een tanker valt een staat niet aan tenzij het natuurlijk zwaar gecamoufleerd oorlogstuig is.
labyrinth is offline  
Oud 6 februari 2007, 23:15   #94
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Theorie en praktijk. Je moet eerst het maximum proberen te bereiken om dan te evalueren en indien niet haalbaar, beslissingen te herzien. Het gevaar bestaat natuurlijk bij grote partijen dat men teveel uitersten in 1 partij heeft en daardoor implodeert. Kijk naar de VLD die een brede volkspartij wilde zijn en gestrand is als bont en blauw...vanwege die verschillende interne meningen en visies. Een partij zoals het VB zit volgens mij aan haar maximum (Vlaams niveau). Ofwel neem je daar vrede mee, ofwel ben je met minder tevreden en plooi je terug op een beperktere politieke visie die minder onderhevig is aan de kiezersaantallen. Het is een keuze die je als partij moet maken.
"Sommigen" zullen je die visie niet in dank afnemen, want velen dromen luidop van een "absolute meerderheid" (al durf ik er gif op drinken dat dit nooit zal gebeuren)
Pietje is offline  
Oud 6 februari 2007, 23:22   #95
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een extreme oppositiepartij die aan kracht verliest verliest meteen haar reden van bestaan. Ze wordt een verliezer en extreemrechtse kiezers houden niet van verliezers.
labyrinth is offline  
Oud 7 februari 2007, 07:27   #96
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat de taalgrens er gekomen was tijdens het Frankisch
bewind. Niets met Rome te zien.
De officiële taalgrens wel, ja. Maar die is in de Frankische tijd niet uit de lucht komen vallen. Die Franken waren blijkbaar verstandiger dan onze bewindslieden nu: het is de plaats waar het Noordwest-Europese kultuurmodel de romaniseringsgolf tot staan gebracht heeft. Dat kon maar omdat de geesten zich daar scheidden en nog steeds scheiden, steunend op wat zich in beide kulturen allang gestabiliseerd had: de bereidheid zich te laten romaniseren of het weigeren ervan.

Laatst gewijzigd door Leo : 7 februari 2007 om 07:41.
Leo is offline  
Oud 7 februari 2007, 08:01   #97
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Er is niks verkeerds aan 'Eigen volk eerst'.
Geen enkele allochtone sos die daar aanstoot aan neemt.
Ook geen enkele autochtone sos als het over ander volk gaat.
Oud 7 februari 2007, 08:55   #98
Jürgen Verstrepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Er is niks verkeerds aan 'Eigen volk eerst'.
Geen enkele allochtone sos die daar aanstoot aan neemt.
Ook geen enkele autochtone sos als het over ander volk gaat.
2 verschillende eigen volk eerst definities:

-elke burger kiest voor zijn/haar eigen volk eerst in bvb. geval van nood of doodsgevaar. Instinctief zal je je eigen vrouw, kinderen en familie willen redden. Een eigen volk eerst principe dat iedereen begrijpt.

- eigen volk eerst vanuit een natie of een volk is een ander begrip met gevaar voor het verdrukken, wegdringen of achterstellen van andere burgers. Afwijkend van het gelijkheidsbeginsel dus.

Het eerste, no prob.

Het tweede, wel prob.
Oud 7 februari 2007, 09:09   #99
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
2 verschillende eigen volk eerst definities:

-elke burger kiest voor zijn/haar eigen volk eerst in bvb. geval van nood of doodsgevaar. Instinctief zal je je eigen vrouw, kinderen en familie willen redden. Een eigen volk eerst principe dat iedereen begrijpt.

- eigen volk eerst vanuit een natie of een volk is een ander begrip met gevaar voor het verdrukken, wegdringen of achterstellen van andere burgers. Afwijkend van het gelijkheidsbeginsel dus.

Het eerste, no prob.

Het tweede, wel prob.
Het VB kiest echter voor verise 2, je zegt dat dit een probleem is, hoe ga je daarmee om ziende dat je bij die perijt bent?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 februari 2007, 09:20   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mijn part sluit ik de discussie af. Wat gezegd moest worden werd gezegd.

En ik blijf evenwel vaststellen:
1)Dat het Vlaams-nationalisme door de collaboratie de ontvoogding van Vlaanderen vele decennia heeft uitgesteld.
2)Dat de collaboratie na de oorlog nooit is afgekeurd door het merendeel van de ex –VNV-ers of Oostfrontstrijders. De meesten zijn er zelfs fier op gebleven.
3)Dat bepaalde kopstukken van de huidige Vlaams-nationalistische partijen zijn blijven aanpappen en verbroederen met de Alte Kamaraden.
4)Dat die hele historie, bij mij althans, een zeer wrange nasmaak achterlaat, zodanig zelfs dat ik de huidige Vlaams-nationalisten nooit echt zal vertrouwen.

5)Kortom: het Vlaams-nationalisme (hoe paradoxaal ook) heeft Vlaanderen een zeer slechte dienst bewezen.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be