![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja want iedereen die wat katolieken kent kan dat direct erkennen. In feite behoeft het in het geheel geen argumentatie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
een ideologie zoals het communisme bvb ondermijnt zichzelf tijdens de uitvoering ervan en verdwijnt of verfijnt ook het katolicisme heeft zichzelf ondermijnt (vooral door inconsequent te zijn tov de christelijke moraal ) en daarom sterft het uit. Er zullen echter zeker vormen van christendom zijn die zich wel kunnen aanpassen aan deze tijd wat dat betreft is de cd v als politiek christelijke beweging niet slecht bezig - hoewel het thema armoede nog centraler zou moeten staan en ik geen visie vindt voor structurele armoedebestrijding
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Met die C wil de CD&? van twee walletjes eten. Aan de ene kant hangen ze de progressieve uit en beschermen ze eerder de ultraconservatieve islam en huilen mee in het progressieve koor tegen de eigen conservatieve "katholieken" en langs de andere kant willen ze toch maar de stemmetjes van de brave mensen die niet beter weten. Maar zo zijn ze uiteindelijk gekomen aan de naam "Tsjeven" die "Tsjevenstreken" uithalen!
Tot de ciborie zolang te water gaat tot hij barst! ![]()
#86 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() nee ik geloof in de mens mijn beste. ik geloof dat hij uiteindelijk ( niet morgen dus ) zich niet meer zal laten indoctrineren en een vrij en soeverein wezen kan worden.
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() zie maar naar het nazisme
je kan zeggen dat hun propaganda heel efficient was - en ok dat was ze maar het liedje is niet blijven duren he voila - als het nazisme rechtvaardig geweest zou zijn - dan zou het hebben kunnen blijven bestaan. you can fool some people sometimes but you can t fool all the people all the time simpel toch
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 16:48. |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onzin. Niet rechtvaardigheid maar macht bepaalt hoe lang een systeem blijft voortbestaan. |
||
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() op de korte termijn beste illusion bepaalt materiele macht welk systeem er bestaat - maar op de langere termijn blijft enkel morele macht staande
moest het nazisme rechtvaardig geweest zijn zou het zelfs met de ondergang van het derde rijk terug ergens ingang gevonden hebben je vindt het trouwens jammer dat duitsland verloren heeft ? bent ook katoliek blijkbaar tja nu zie je wat ik bedoel met de tegenstelling rechtskatolieken en centrum tot links christelijken en gelukkig helt de balans naar links over.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 16:56. |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Men moet niet spreken van de 'C' van CD&V, maar over de 'CD' van CD&V. We schrijven ons in in een christen-democratische stroming. Liberté, Egalité, Fraternité moeten alle drie aanwezig zijn in een gezond politiek klimaat, maar wij leggen graag dat tikkeltje meer nadruk op fraternité/verbondenheid.
Vreem dat mensen op dit forum de partij nog associëren met het instituut Kerk. Scheiding van kerk en staat, weet je wel. Voor wie het interesseert: zelf ga ik nog af en toe naar de mis, ik ben zelfs nog misdienaar geweest. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scheiding van kerk en staat, zoals in: de staat betaalt de kerk? |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() The King of B&F stelde :
Citaat:
én of ik werk of niet ook Mag ik ook bemerken dat niet jij, maar in de grootste mate de gemeenschap waarin je leeft en waarin je je, ook als autochtoon, moet integreren, je normen en waarden bepaalt. Dit doe jij niet, K of B&F ! Jij blijft aan de rand staan kijken en praten, praten, praten, ... en jij komt langzaam tot een toestand van gewild ... profitariaat ... Zonder Groeten.
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() De Heer Desyn stelde :
Citaat:
Dan zijn we al met twee die, weze het onregelmatig, een misviering bijwonen. Gefeliciteerd ... Roel ! De dag van vandaag vergt het inderdaad moed, te durven zeggen : "ik ga naar de Kerk". Beste Groeten. Naschrift. Misdienaar ben ik ook geweest. Maar niet al te lang. "Onze Paster" vond dat het niveau van de flessen miswijn te snel daalde.
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Gesproken als een ware vrijmetselaar. Zo zie je maar wie er werkelijk de baas is in ons landje. |
||||
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Des te minder gelovigen op die partij stemmen, des te meer de partijtop voelt dat de Vlaamse Christen niet tevreden is met de huidige koers van de partij. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Paramilitair geweld is ook een element van christelijke naastenliefde zeker ? ![]() |
|
![]() |