Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 16:19   #81
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
IJ-ZER-STERKE argumentatie.
ja want iedereen die wat katolieken kent kan dat direct erkennen. In feite behoeft het in het geheel geen argumentatie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 16:19   #82
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ach hoe zielig nu toch de pilarenbijters mogen hun culturele progroms niet meer voeren
Laat dat maar over aan de "progressieven", hoor ik je al zeggen
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 16:22   #83
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja want iedereen die wat katolieken kent kan dat direct erkennen. In feite behoeft het in het geheel geen argumentatie.

onnozelaar.
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 16:35   #84

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Laat dat maar over aan de "progressieven", hoor ik je al zeggen
volgens mij heb je een soort strijd tussen ideologieen en de sterktste wint uiteindelijk.

een ideologie zoals het communisme bvb ondermijnt zichzelf tijdens de uitvoering ervan en verdwijnt of verfijnt

ook het katolicisme heeft zichzelf ondermijnt (vooral door inconsequent te zijn tov de christelijke moraal ) en daarom sterft het uit. Er zullen echter zeker vormen van christendom zijn die zich wel kunnen aanpassen aan deze tijd

wat dat betreft is de cd v als politiek christelijke beweging niet slecht bezig - hoewel het thema armoede nog centraler zou moeten staan en ik geen visie vindt voor structurele armoedebestrijding
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 13 februari 2007, 16:35   #85
Luddo
Minister

Standaard

Met die C wil de CD&? van twee walletjes eten. Aan de ene kant hangen ze de progressieve uit en beschermen ze eerder de ultraconservatieve islam en huilen mee in het progressieve koor tegen de eigen conservatieve "katholieken" en langs de andere kant willen ze toch maar de stemmetjes van de brave mensen die niet beter weten. Maar zo zijn ze uiteindelijk gekomen aan de naam "Tsjeven" die "Tsjevenstreken" uithalen!
Tot de ciborie zolang te water gaat tot hij barst!
Oud 13 februari 2007, 16:36   #86

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
onnozelaar.
met dank voor t complimentje .
Oud 13 februari 2007, 16:40   #87
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
volgens mij heb je een soort strijd tussen ideologieen en de sterktste wint uiteindelijk.

een ideologie zoals het communisme bvb ondermijnt zichzelf tijdens de uitvoering ervan en verdwijnt of verfijnt

ook het katolicisme heeft zichzelf ondermijnt (vooral door inconsequent te zijn tov de christelijke moraal ) en daarom sterft het uit.
Met andere woorden : u steunt de ideologie die de mens het best kan indoctrineren en daardoor de minste ideologische tegenstand krijgt.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 16:44   #88

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Met andere woorden : u steunt de ideologie die de mens het best kan indoctrineren en daardoor de minste ideologische tegenstand krijgt.
nee ik geloof in de mens mijn beste. ik geloof dat hij uiteindelijk ( niet morgen dus ) zich niet meer zal laten indoctrineren en een vrij en soeverein wezen kan worden.
Oud 13 februari 2007, 16:45   #89

Standaard

zie maar naar het nazisme

je kan zeggen dat hun propaganda heel efficient was - en ok dat was ze

maar het liedje is niet blijven duren he

voila - als het nazisme rechtvaardig geweest zou zijn - dan zou het hebben kunnen blijven bestaan.

you can fool some people sometimes

but you can t fool all the people all the time

simpel toch

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 16:48.
Oud 13 februari 2007, 16:49   #90
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
nee ik geloof in de mens mijn beste. ik geloof dat hij uiteindelijk ( niet morgen dus ) zich niet meer zal laten indoctrineren en een vrij en soeverein wezen kan worden.
Daar ga je alleszins niet geraken met een liberale of liberalistische doctrine, integendeel zelfs.

Citaat:
zie maar naar het nazisme

je kan zeggen dat hun propaganda heel efficient was - en ok dat was ze

maar het liedje is niet blijven duren he
Enkel doordat er een alliantie van de machtigste koloniale staten (Engeland en Frankrijk) de oorlog verklaarde aan Duitsland, waarna zowel de VS als Rusland ook nog eens kant kozen tegen Duitsland. Het is op zich al verbazend dat Duitsland het 5 jaar heeft volgehouden.

Citaat:
voila - als het nazisme rechtvaardig geweest zou zijn - dan zou het hebben kunnen blijven bestaan.
Onzin. Niet rechtvaardigheid maar macht bepaalt hoe lang een systeem blijft voortbestaan.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 16:55   #91

Standaard

op de korte termijn beste illusion bepaalt materiele macht welk systeem er bestaat - maar op de langere termijn blijft enkel morele macht staande

moest het nazisme rechtvaardig geweest zijn zou het zelfs met de ondergang van het derde rijk terug ergens ingang gevonden hebben

je vindt het trouwens jammer dat duitsland verloren heeft ? bent ook katoliek blijkbaar

tja nu zie je wat ik bedoel met de tegenstelling rechtskatolieken en centrum tot links christelijken en gelukkig helt de balans naar links over.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 16:56.
Oud 13 februari 2007, 16:58   #92
Roel Deseyn

Roel Deseyn's schermafbeelding

Standaard De CD van CD&V

Men moet niet spreken van de 'C' van CD&V, maar over de 'CD' van CD&V. We schrijven ons in in een christen-democratische stroming. Liberté, Egalité, Fraternité moeten alle drie aanwezig zijn in een gezond politiek klimaat, maar wij leggen graag dat tikkeltje meer nadruk op fraternité/verbondenheid.
Vreem dat mensen op dit forum de partij nog associëren met het instituut Kerk. Scheiding van kerk en staat, weet je wel.
Voor wie het interesseert: zelf ga ik nog af en toe naar de mis, ik ben zelfs nog misdienaar geweest.
Roel Deseyn is offline  
Oud 13 februari 2007, 16:59   #93
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Men moet niet spreken van de 'C' van CD&V, maar over de 'CD' van CD&V. We schrijven ons in in een christen-democratische stroming. Liberté, Egalité, Fraternité moeten alle drie aanwezig zijn in een gezond politiek klimaat, maar wij leggen graag dat tikkeltje meer nadruk op fraternité/verbondenheid.
Vreem dat mensen op dit forum de partij nog associëren met het instituut Kerk. Scheiding van kerk en staat, weet je wel.
Voor wie het interesseert: zelf ga ik nog af en toe naar de mis, ik ben zelfs nog misdienaar geweest.

Scheiding van kerk en staat, zoals in: de staat betaalt de kerk?
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 17:02   #94
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

The King of B&F stelde :

Citaat:
ja want ik doe met mijn seksleven bvb graag wat ik wil .

of ik trouw of niet dat bepaal ik ook graag zelf

en of ik geloof of niet ook

en er zijn nog zo wel wat zaken waarin ik het laatste woord liever niet aan een stelletje pilarenbijters uitbesteed

ik zal zelf mijn eigen normen en waarden kader wel bepalen
Je bent één item vergeten in al die citaten ! JIJ moet hier aan toevoegen :

én of ik werk of niet ook

Mag ik ook bemerken dat niet jij, maar in de grootste mate de gemeenschap waarin je leeft en waarin je je, ook als autochtoon, moet integreren, je normen en waarden bepaalt. Dit doe jij niet, K of B&F ! Jij blijft aan de rand staan kijken en praten, praten, praten, ... en jij komt langzaam tot een toestand van gewild ... profitariaat ...

Zonder Groeten.
Oud 13 februari 2007, 17:14   #95
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

De Heer Desyn stelde :

Citaat:
Gefelicifeerd !

Dan zijn we al met twee die, weze het onregelmatig, een misviering bijwonen.

Gefeliciteerd ... Roel !

De dag van vandaag vergt het inderdaad moed, te durven zeggen : "ik ga naar de Kerk".

Beste Groeten.

Naschrift.

Misdienaar ben ik ook geweest. Maar niet al te lang. "Onze Paster" vond dat het niveau van de flessen miswijn te snel daalde.
Oud 13 februari 2007, 17:17   #96
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
De dag van vandaag vergt het inderdaad moed, te durven zeggen : "ik ga naar de Kerk".

jij lefgozer.
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 17:19   #97
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
op de korte termijn beste illusion bepaalt materiele macht welk systeem er bestaat - maar op de langere termijn blijft enkel morele macht staande
Erg naief van je om dat te geloven.

Citaat:
moest het nazisme rechtvaardig geweest zijn zou het zelfs met de ondergang van het derde rijk terug ergens ingang gevonden hebben
Nope. Vervolging van de sympathisanten en keiharde indoctrinatie is alles wat je nodig hebt om zelfs de meest morele ideologie te verguizen en zo onaanvaardbaar te maken. Dat is precies wat er na WO2 gebeurde

Citaat:
je vindt het trouwens jammer dat duitsland verloren heeft ? bent ook katoliek blijkbaar
Mijn persoonlijke spiritualiteit is een mix van hindoeisme, boedhisme, asatru, shinto, shamanisme en enkele andere zeer oude religies.

Citaat:
nu zie je wat ik bedoel met de tegenstelling rechtskatolieken en centrum tot links christelijken en gelukkig helt de balans naar links over.
Er zijn geen centrum tot links Christelijken.

Citaat:
We schrijven ons in in een christen-democratische stroming. Liberté, Egalité, Fraternité moeten alle drie aanwezig zijn in een gezond politiek klimaat, maar wij leggen graag dat tikkeltje meer nadruk op fraternité/verbondenheid.
Gesproken als een ware vrijmetselaar. Zo zie je maar wie er werkelijk de baas is in ons landje.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 17:28   #98
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je toch dapper misbruik van de C,mijn vader stemt op de CD&V omdat hij gelovig is,ik zal hem dan maar snel inlichten dat hij fout zit hé
Oud 13 februari 2007, 17:34   #99
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
mijn vader stemt op de CD&V omdat hij gelovig is,ik zal hem dan maar snel inlichten dat hij fout zit hé
Zeker doen ! !

Des te minder gelovigen op die partij stemmen, des te meer de partijtop voelt dat de Vlaamse Christen niet tevreden is met de huidige koers van de partij.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 17:41   #100
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor mijn part mogen mensen zoals max4wstlnd gerust een katolieke normen en waarden kader hebben. Maar uit wat hij schrijft vindt hij dat het opgelegd moet worden. Die tijd is gelukkig voorgoed voorbij en voor een partij zoals de cd en v is het evident om zoiets nog zelfs niet meer te overwegen.
Als het over max4westland gaat, dan zou ik niet al te veel aandacht besteden aan zijn posts. Iemand die dweept met terroristen zoals WNP en het een goed idee zou vinden om zijn favoriete politieke partij ook een paramilitaire vleugel te geven overstijgt voor mij het niveau van een gemiddelde kleuter niet...

Paramilitair geweld is ook een element van christelijke naastenliefde zeker ?
Diplomatius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be