![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() In nl.auto Bonzo <[email protected]> wrote:
> Goh paai: >> Ik wil nog eens onderstrepen dat ik op de motor /altijd/ groot >> licht voer (en bij links of rechts afslaan naar kleine weggetjes >> practisch een Hitlergroet breng met de bijbehorende arm). Ze >> zullen mij niet pakken omdat ze me niet hadden kunnen zien ![]() > Ze kijken *niet* en datn lig je toch in het ziekenhuis, dus je irriteert > alleen de mensen die toch al kijken, en hebt jezelf door te denken dat je > veilig bent met groot licht, terwijl je juist zo mensen verblind die > daardoor verkeersfouten kunnen gaan maken, dom dus. Je kan in het verkeer niet duidelijk genoeg zijn, maar ik denk dat je je zojuist uit de tent hebt laten lokken door Paai ![]() -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#82 |
|
![]() [email protected] wrote:
> In nl.auto Bonzo <[email protected]> wrote: >> Goh paai: >>> Ik wil nog eens onderstrepen dat ik op de motor /altijd/ groot >>> licht voer (en bij links of rechts afslaan naar kleine weggetjes >>> practisch een Hitlergroet breng met de bijbehorende arm). Ze >>> zullen mij niet pakken omdat ze me niet hadden kunnen zien ![]() >> Ze kijken *niet* en datn lig je toch in het ziekenhuis, dus je irriteert >> alleen de mensen die toch al kijken, en hebt jezelf door te denken dat je >> veilig bent met groot licht, terwijl je juist zo mensen verblind die >> daardoor verkeersfouten kunnen gaan maken, dom dus. > > Je kan in het verkeer niet duidelijk genoeg zijn, maar ik denk dat je je > zojuist uit de tent hebt laten lokken door Paai ![]() > Nou... A. Ik rijd vanaf mijn 18-de motor, en ik heb nog nooit een ongeluk gehad (behalve die keer dat ik op een zandweggetje met ong. 10 km per uur remde voor een overstekende kat... heb drie weken lang pijn gehad bij het lachen. En ja, de volgende keer rem ik weer). Dus ik zal in die veertig jaar wel iets goed gedaan hebben. B. Of ik nou auto rijd of motor, ik ben overdag nog nooit verblind door welk groot licht dan ook. Als je overdag verblind wordt door groot licht op andere voertuigen, denk ik dat er iets met je ogen niet in orde is en dat je eigenlijk niet achter het stuur van een auto of motor zou moeten zitten. C. Wie pech heeft breekt z'n vinger als hij aan z'n reet krabt. |
![]() |
#83 |
|
![]() In nl.auto paai <[email protected]> wrote:
> B. Of ik nou auto rijd of motor, ik ben overdag nog nooit verblind > door welk groot licht dan ook. Als je overdag verblind wordt door > groot licht op andere voertuigen, denk ik dat er iets met je ogen > niet in orde is en dat je eigenlijk niet achter het stuur van > een auto of motor zou moeten zitten. Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk nog steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#84 |
|
> In nl.auto paai <[email protected]> wrote: >> B. Of ik nou auto rijd of motor, ik ben overdag nog nooit verblind >> door welk groot licht dan ook. Als je overdag verblind wordt door >> groot licht op andere voertuigen, denk ik dat er iets met je ogen >> niet in orde is en dat je eigenlijk niet achter het stuur van >> een auto of motor zou moeten zitten. > > Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk nog > steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te > monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. > Dat zou ik kunnen doen, maar het is geen Franse motor ![]() wist overigens niet eens dat het nog mocht, want je ziet ze nooit (meer). |
![]() |
#85 |
|
![]() Bonzo <[email protected]> wrote in news:er41mg$4eu$1
@news2.zwoll1.ov.home.nl: > > Goh Willem-Jan Markerink: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >> Aha, dus de hele oude garde heeft met terugwerkende kracht opnieuw > rijexamen >> moeten doen? > > Dat zijn inmiddels allang nederlanders... Dubbel-paspoortigen zijn halve Nederlanders. En conform Aboutaleb's criterium, begraven worden in NL, zijn het zelfs *dat* nog niet eens. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#86 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > Bonzo <[email protected]> wrote in news:er41mg$4eu$1 > @news2.zwoll1.ov.home.nl: > >> >> Goh Willem-Jan Markerink: >> meen je nou echt >> wat je daar zegt ? >> >> Nou ik denk er het mijne van... >> >> >> >>> Aha, dus de hele oude garde heeft met terugwerkende kracht opnieuw >> rijexamen >>> moeten doen? >> >> Dat zijn inmiddels allang nederlanders... > > Dubbel-paspoortigen zijn halve Nederlanders. > > En conform Aboutaleb's criterium, begraven worden in NL, zijn het zelfs > *dat* > nog niet eens. > Misschien is hij te oud om nog opgeroepen te worden voor het leger, maar anders zou hij soldaat kunnen en moeten zijn voor een andere natie. Dat vind ik niet juist. |
![]() |
#87 |
|
![]() In nl.auto Bonzo <[email protected]> wrote:
> Goh Willem-Jan Markerink: >> Aha, dus de hele oude garde heeft met terugwerkende kracht opnieuw rijexamen >> moeten doen? > Dat zijn inmiddels allang nederlanders... Allochtone Nederlanders, althans zo is de meest gebruikte definitie en zo bedoelde de OP het ongetwijfeld (anders zou het inderdaad niet kloppen). -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#88 |
|
>> Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk nog >> steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te >> monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. > Dat zou ik kunnen doen, maar het is geen Franse motor ![]() > wist overigens niet eens dat het nog mocht, want je ziet ze > nooit (meer). Volgens mij mag het zolang de lamp maar van een keurmerkje voorzien is. Ik weet in elk geval (ik spiegel vrij regelmatig), dat ik dit in bijvoorbeeld files een stuk prettiger en mogelijk zelfs opvallender vindt dan groot licht. Ik denk dan altijd dat dat bangige heropstappers zijn, maar jij hebt mijn vooroordeel nu in de war geschopt. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#89 |
|
> In nl.auto paai <[email protected]> wrote: >>> Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk nog >>> steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te >>> monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. >> Dat zou ik kunnen doen, maar het is geen Franse motor ![]() >> wist overigens niet eens dat het nog mocht, want je ziet ze >> nooit (meer). > > Volgens mij mag het zolang de lamp maar van een keurmerkje voorzien is. Ik > weet in elk geval (ik spiegel vrij regelmatig), dat ik dit in bijvoorbeeld > files een stuk prettiger en mogelijk zelfs opvallender vindt dan groot > licht. Als dat zo is, dan vind ik gele lampen voor motoren wel het overwegen waard. Hopelijk hebben ze ze nog voor mijn R-75. > Ik denk dan altijd dat dat bangige heropstappers zijn, maar jij > hebt mijn vooroordeel nu in de war geschopt. O, maar ik ben best wel bangig als het om mijn eigen pels gaat. |
![]() |
#90 |
|
![]() [email protected] schreef:
> In nl.auto paai <[email protected]> wrote: >> B. Of ik nou auto rijd of motor, ik ben overdag nog nooit verblind >> door welk groot licht dan ook. Als je overdag verblind wordt door >> groot licht op andere voertuigen, denk ik dat er iets met je ogen >> niet in orde is en dat je eigenlijk niet achter het stuur van >> een auto of motor zou moeten zitten. > > Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk nog > steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te > monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. > Het was 30 jaar geleden, gok ik, dat bepaalde automerken (Franse?) standaard gele koplampen hadden ![]() -- groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) ![]() If your feet smell and your nose runs - you're built upside down. |
![]() |
#91 |
|
>> Ik denk dan altijd dat dat bangige heropstappers zijn, maar jij >> hebt mijn vooroordeel nu in de war geschopt. > O, maar ik ben best wel bangig als het om mijn eigen pels gaat. Bonzo overdrijft het de ene kant op, jij de andere kant op. Denk ik. Maar ik heb wel makkelijk praten, en ben nog niet voorzien van een A op mijn rijbewijs. Als ik wel zo ver ben, hoop ik nog steeds in veel nuances te denken ![]() -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#92 |
|
![]() "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> Bonzo <[email protected]> wrote in news:er41mg$4eu$1 >> @news2.zwoll1.ov.home.nl: >> >>> >>> Goh Willem-Jan Markerink: >>> meen je nou echt >>> wat je daar zegt ? >>> >>> Nou ik denk er het mijne van... >>> >>> >>> >>>> Aha, dus de hele oude garde heeft met terugwerkende kracht opnieuw >>> rijexamen >>>> moeten doen? >>> >>> Dat zijn inmiddels allang nederlanders... >> >> Dubbel-paspoortigen zijn halve Nederlanders. >> >> En conform Aboutaleb's criterium, begraven worden in NL, zijn het zelfs >> *dat* >> nog niet eens. >> > > Misschien is hij te oud om nog opgeroepen te worden voor het leger, maar > anders zou hij soldaat kunnen en moeten zijn voor een andere natie. Dat > vind ik niet juist. > > > Heb het elders al geschreven: het veel grotere gevaar is dat dubbelpaspoortigen na vergrijpen straffeloos naar dat andere land kunnen uitwijken, om uitlevering te voorkomen. Want geen enkel land (behoudens NL uiteraard) levert eigen onderdanen uit, zelfs niet als er wel een uitleveringsverdrag zou bestaan (dat regelt in 99% van de gevallen alleen het uitleveren van onderdanen van dat andere land, dus NL'ers naar NL). -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#93 |
|
> In nl.auto paai <[email protected]> wrote: >>> Ik denk dan altijd dat dat bangige heropstappers zijn, maar jij >>> hebt mijn vooroordeel nu in de war geschopt. >> O, maar ik ben best wel bangig als het om mijn eigen pels gaat. > > Bonzo overdrijft het de ene kant op, jij de andere kant op. Denk ik. Maar > ik heb wel makkelijk praten, en ben nog niet voorzien van een A op mijn > rijbewijs. Als ik wel zo ver ben, hoop ik nog steeds in veel nuances te > denken ![]() > Er is een duidelijke correlatie tussen Unix en motorrijden. En motorrijden is erg fijn, en bespaart je een hoop parkeerproblemen. Maar liever blooje Paai dan dooie Paai. Toen ik mijn eerste (illegale) motorrit maakte (op een Ariel Red Hunter) maakte ik een beste schuiver over los grind, en ik ben nog dagen bezig geweest de kleine steentjes onder het vel van mijn rechterknie vandaan te pulken. Ik heb me toen voorgenomen het vallen zoveel mogelijk te beperken. Een paar jaar later heb ik als student nog eens een bocht te ruim genomen en heb mijn rempedaal en linkervoetsteun van diezelfde Ariel in het portier van een tegemoetkomende auto achtergelaten, maar bleef wel overeind. Waarom ik mijn linkerbeen nog heb begrijp ik nog steeds niet; waarschijnlijk is het tengevolge van de stress even in sub-space ondergedoken en is na de klap weer teruggekomen. Dat was mijn tweede les: als je met de motor naar huis gaat /niet/, herhaal: /niet/ drinken. Ook niet een of twee biertjes. En dan die kat nog. Wel, we leven allebei nog steeds, en ik weet nu dat gewoon omvallen met stilstaande motor nog heel goed een gekneusde rib kan opleveren. Alles bijelkaar ben ik die veertig jaar goed doorgekomen, en ik kan je mijn instelling dus aanbevelen. Ik heb ook een vriendje gehad die zijn rijbewijs haalde, een nieuwe BMW kocht en voor de ogen van zijn ouders onder een vrachtwagen schoof. Gelukkig alleen maar een verbrijzeld been, maar motor heeft hij nooit meer gereden. |
![]() |
#94 |
|
![]() "paai" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] l... > [email protected] wrote: > > In nl.auto paai <[email protected]> wrote: > >> B. Of ik nou auto rijd of motor, ik ben overdag nog nooit verblind > >> door welk groot licht dan ook. Als je overdag verblind wordt door > >> groot licht op andere voertuigen, denk ik dat er iets met je ogen > >> niet in orde is en dat je eigenlijk niet achter het stuur van > >> een auto of motor zou moeten zitten. > > > > Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk nog > > steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te > > monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. > > > > Dat zou ik kunnen doen, maar het is geen Franse motor ![]() > wist overigens niet eens dat het nog mocht, want je ziet ze > nooit (meer). Het mag nog steeds, maar niemand gebruikt ze omdat ze minder licht geven. |
![]() |
#95 |
|
![]() Havel wrote:
> "paai" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] l... >> [email protected] wrote: >>> In nl.auto paai <[email protected]> wrote: >>>> B. Of ik nou auto rijd of motor, ik ben overdag nog nooit verblind >>>> door welk groot licht dan ook. Als je overdag verblind wordt door >>>> groot licht op andere voertuigen, denk ik dat er iets met je ogen >>>> niet in orde is en dat je eigenlijk niet achter het stuur van >>>> een auto of motor zou moeten zitten. >>> Overdag is het inderdaad minder hinderlijk, maar het slaat natuurlijk > nog >>> steeds nergens op. Heb je er al eens over gedacht om een gele lamp te >>> monteren? Die valt ook op zonder dat je grootlicht opzet. >>> >> Dat zou ik kunnen doen, maar het is geen Franse motor ![]() >> wist overigens niet eens dat het nog mocht, want je ziet ze >> nooit (meer). > > Het mag nog steeds, maar niemand gebruikt ze omdat ze minder licht geven. > Vreemd. Wat mij betreft is voertuigverlichting veel en veel belangrijker om gezien te worden dan om zelf te kunnen zien. Een al dan niet voor- geschreven afspraak dat motoren geel licht voeren i.t.t. autos, zou de verkeersveiligheid best wel eens kunnen verhogen. |
![]() |
#96 |
|
> Er is een duidelijke correlatie tussen Unix en motorrijden. En Voor allebei moet je soms niet in hokjes denken? ![]() > motorrijden is erg fijn, en bespaart je een hoop parkeerproblemen. > Maar liever blooje Paai dan dooie Paai. Voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast ![]() optimale mix van actieve en passieve veiligheid ergens tussen Bonzo's (passieve veilgheid is verspilde moeite) en jouw idee (passieve veiligheid is grootlicht) inzit. > Alles bijelkaar ben ik die veertig jaar goed doorgekomen, en ik > kan je mijn instelling dus aanbevelen. Ik heb ook een vriendje > gehad die zijn rijbewijs haalde, een nieuwe BMW kocht en voor de > ogen van zijn ouders onder een vrachtwagen schoof. Gelukkig > alleen maar een verbrijzeld been, maar motor heeft hij nooit > meer gereden. Mooie verhalen. Ik ben nog nooit verder gekomen dan het tenauwernood ontwijken van een "overstekende" boom (stoepje naast de boom genomen en wel overeind gebleven) terwijl ik voertuigbeheersing en simpele verrichtingen oefende op de parkeerplaats waar ik toen mijn 2e les had. Mijn instructeur zei toen: kom over een paar jaar nog maar eens terug. Dat ga ik ook zeker doen, alleen dan niet bij hem. Hij lag me niet zo. Ik ben toen eerst maar eens autolessen gaan nemen, daar had ik voorlopig toch ook meer aan. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#97 |
|
> Vreemd. Wat mij betreft is voertuigverlichting veel en veel belangrijker > om gezien te worden dan om zelf te kunnen zien. Een al dan niet voor- > geschreven afspraak dat motoren geel licht voeren i.t.t. autos, > zou de verkeersveiligheid best wel eens kunnen verhogen. Dat was ook mijn idee. Ik meen echter dat daar bij motorrijders onderling (nl.motorfiets?) al wel ellenlange discussies over zijn geweest. Ik weet wel dat het mij een prima oplossing lijkt. Zeker nu auto's meer richting blauwwit licht gaan, valt zo'n lamp gewoon op. En wellicht kan je ze wel in een iets groter vermogen vinden om voor de lichtsterkte te compenseren. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#98 |
|
![]() > > > Tijdens buien interesseert me niets. Als het > > donker is, daar gaat het om. Overigens, vrachtwagens geven tenminste nog > > richting aan als ze gaan passeren, bij personenauto's lijkt de > > richtingaanwijzer op de snelweg steeds vaker defect. > > > > Op de snelwegen? Kijk eens op rotondes? |
![]() |
#99 |
|
![]() Al vele malen geopperd: de richtingaanwijzer zit er wel op, maar wordt
veelal niet gebruikt wegens ontbreken van een vrije hand om die te bedienen. Die hand wordt meestal gebruikt om de telefoon vast te houden, of rookwaar. Verder gebruiken BMWs bij het inhalen niet hun richtingaanwijzer, maar de koplampen. "TaxiBUS" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > >> >> > Tijdens buien interesseert me niets. Als het >> > donker is, daar gaat het om. Overigens, vrachtwagens geven tenminste >> > nog >> > richting aan als ze gaan passeren, bij personenauto's lijkt de >> > richtingaanwijzer op de snelweg steeds vaker defect. >> > >> > > Op de snelwegen? Kijk eens op rotondes? > > |
![]() |
#100 |
|
![]() "TaxiBUS" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > >> >> > Overigens, vrachtwagens geven tenminste nog richting aan als ze gaan >> > passeren Als ze passeren ja, niet als ze gáán passeren. De meeste vrachtwagens doen hun richtingaanwijzer aan en gooien meteen het stuur naar links. Ik heb altijd geleerd dat je moet richting aangeven vóórdat je gaat inhalen, zodat de je achteropkomende auto's kunnen anticiperen, maar nu moet je vaak in de remmen omdat zo'n bak ineens naar links gaat. |