![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar voor Vlaamsgezinde stemmen ziet het er idd niet rooskleurig uit, alhoewel ... ik verklaar die alhoewel nader : de nieuwe 'pro-belgica' beweging, het communautaire opbod van Guy tegen Yves (zie eens wat ik allemaal ga toegeven, Elio ! ) en het debacle van de N-VA, die door het slikken van het veto-Dedecker bewees geen enkele macht/invloed te zullen hebben watdanook ... zorgt ervoor dat er geen Vlaamsgezinde strekking meer aanwezig is in de federale regering, en dat is maar goed ook, want elke Vlaamse eis, hoe miniem en korte termijn ook, kost Vlaanderen onnoemelijk veel toegevingen met langlopende gevolgen. laat rood-blauw en katholiek dus maar regeren en laat de oppositie maar monopoliseren door VB. het heeft het voordeel dat er geen Vlaamse toegevingen nodig zijn, én dat het VB nog meer dan vandaag het enige alternatief wordt, zeker als zij gaan focussen op het vastlopen van enig beleid in België als gevolg van Vl vs W imobilisme in de federale administratie en kabinetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
robert, met alle respect, maar jij bent de mantra van links over het cordon in naam van de democratie gaan geloven, vrees ik. het is immers niet zo dat een oppositiestem een verloren stem is. zo niet is elke stem verloren die niet voor een regeringspartij uitgebracht werd, en kan je democratie maar beter afvoeren. oppositie is een wezenlijke en noodzakelijke 'tegenmacht' in een democratie, zij dient de machthebber te controleren en de toepassing van bestaande wetten te eisen, en het publiek opmerkzaam te maken op slecht bestuur en/of onwettelijkheden. daarom, ik stem al heel mijn leven bewust oppositie, en heb daar nog nooit spijt van gehad ... eerder zou ik spijt hebben te hebben gestemd voor een regeringspartij, het kan immers altijd beter, en het is altijd tijd voor verbetering en verandering. (er is dus niks conservatiever dan voor (potentiële) regeringspartijen te stemmen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wrijf je niets aan. Ik zeg enkel dat een verrotingsstrategie waarvan de Vlaamsgezinde factor zich enkel binnen de VB-oppositie bevind, geen heil zal brengen. Dat is trouwens de natte droom van elke belgicist.
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
M'n beste Xenon, je eenzame pro NVA actie dwingt bewondering af, maar heeft ook een zielig kantje. Terwijl jij daar helemaal alleen je pleidooi staat te houden, zien je toehoorders achter je rug de Letermes, de Dehaenes, de De Wevers etc. zich gereed maken om alle Vlaamse verzuchtingen nog eens vier jaar te blokkeren en de transfers te verhogen. En men wendt zich af met pijn in het hart... Laatst gewijzigd door baarle : 13 februari 2007 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar volgens mij is het naief te geloven dat de N-VA nog iets te zeggen zal hebben ... binnen de CD&V heeft de grootste machtsfactor doorgedrukt en bewezen (in het veto DD met ultimatum voor het kartel) alleen te willen en zullen doorgaan ... welk drukkingsmiddel zou de N-VA (zeker na verkiezingsdag) nog in handen hebben om de CD&V te beïnvloeden ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ik heb nergens voor een VB-stem gepleit! Integendeel, mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar LDD, en ik vraag me af of dat even efficiënt is om Belgicistische regeringen het leven zuur te maken als het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn jarenlange VU-ervaring heeft uitgewezen dat er steeds weer nieuwe mensen opstaan die dat desondanks toch geloven terwijl de bewijzen van het tegendeel hen rond de oren vliegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds oprichting van de Nva heb ik ervoor gestemd. Om ze een kans te geven zich te bewijzen. Tevergeefse hoop.Ze zijn al even zwak als de VU, die ik al vele jaren geleden verlaten heb. Het zal VB worden voor goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een sterke N-VA (dankzij de kiezer) binnen het Kartel werkt als een Vlaamsgezinde Katalisator op de Cd&V. Een Vlaams-nationalistische stem op de N-VA zal nog nooit zoveel invloed hebben gehad. Als vlaamsnationalist wil ik immers dat mijn stem zoveel mogelijk concrete macht ressorteert.
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mocht LDD levensvatbaar blijken, ben ik oprecht verheugd dat je voor hen kiest i.p.v. blanco of VB te stemmen.
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() = verloren vlaams-nationalistische stem
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() en nu ook met een argument ... ? (zonder die mantra 'verloren stem', als je een beetje hoger kijkt heb ik al eens de plaats van een oppositie, gelijk welke beargumenteerd)
ik vind vlaamsnationalisten in de regering erger, dan komen er zeker eisen en toegevingen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die tijd is voorbij. Stoppen met collaboreren is nu aan de orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over anderen beginnen die al dan niet nog erger zijn is geen antwoord, Xenon. Het lijkt op beschaamd de aandacht afleiden. Kiezers, zeker de flaminganten onder hen, zijn op zoek naar iets sterkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omwille van een anti-democratisch cordon dat jouw partij steunt?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 februari 2007 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We zouden het elkaar veel gemakkelijker kunnen maken mocht het VB niet zoveel ranzige praat verkopen en niet alle verruimingspogingen binnen de partij afblokken.
![]() |