![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, voor zulken als jij, die in een ontkenningsfase blijven hangen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 maart 2007 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het toch ook raar hoor. Als ik in Engeland links rijdt, kan ik dan vervolgd worden daarvoor in België omdat dat hier niet mag? Ik vind wel dat circe misschien iets aardiger kan zijn (zakdoekje, klaarkomen,..) ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Schei uit met stommetje spelen en de boel middels uiit verband trekken te willen belachelijk maken; iedereen weet donders goed hoe de wereld in elkaar zit.
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Al 60 jaar en langer is het in beschaafde westerse landen gebruikelijk en mogelijk om over een dubbele nationaliteit te beschikken. Dit heeft nooit een probleem opgeleverd. Er is nooit getwijfeld aan iemands loyaliteit. Inmiddels zijn er ongeveer één miljoen mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit. Sterker nog, tot voor kort waren links én rechts het erover eens dat als een immigrant zijn eigen paspoort zou mogen behouden dit de integratie zou bevorderen. Een paar jaar geleden is de algemene idee hierover veranderd. Tegenwoordig is een meerderheid het erover eens dat het wenselijker is als iemand over slechts één nationaliteit beschikt. Het vorige kabinet heeft daarover al een wet ingediend waar de meerderheid van de tweede kamer mee instemde. Volkenrechtelijk en juridisch waren er echter veel problemen. Ook is Verdonk al in Marokko gaan praten over deze kwestie. Er wordt dus niets 'onder de mat' geveegd. Het heeft ieders volle aandacht, weer van zowel links als rechts. Het gedoe rond dubbele paspoorten is inmiddels behoorlijk opgeblazen door Wilders en zijn kornuiten met als doel één miljoen mensen te stigmatiseren en verdacht te maken én om de extreme kiezer te paaien. Het is duidelijk dat dit voortkomt uit zijn anti-islam houding. Maar zoals anderen hier al hebben opgemerkt: Als Albayrak haar paspoort inlevert blijft het toch écht dezelfde vrouw met voor haar dezelfde consequenties als ze het niet inlevert. Iemands gedachten kan je niet veranderen. Maar dat hoeft ook niet want ze heeft de eed afgelegd. Wilders weet ook dat loyaliteit niet is af te meten aan een paspoort. Maar daar gaat het hem ook niet om. Hij wil geen allochtonen in het kabinet. En zeker geen islamitische. Dáár gaat het hem om. Laat hem dát dan zeggen als hij lef heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
De Wet gaat nog steeds de meerpassigheid van Autochtonen zwaar tegen; als ik vrijwillig een Marokkaanse of Turkse pas bemachtig verlies ik mijn Nederlandse nationaliteit. Stop dus alstjeblieft met jokken.
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ik jok niet. De wet is klaar maar nog niet gestemd wegens wisseling van het kabinet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Die komt er niet door, de ongelijkberechtiging is voordelig voor de schatkist.
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Het was een wetsvoorstel uit 2003. Steeds bleken er 'beren op de weg' omdat de wet slecht was voorbereid. De rijkswet moet hiervoor worden aangepast én er moeten internationale verdragen worden opgezegd. Ook hieruit blijkt maar weer dat Verdonk een slecht bestuurder was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Deze zaak heeft me nog iets meer aan het denken gezet en het is me nu helemaal duidelijk:
Wat mij betreft mag iedereen die het heeft zijn dubbele nationaliteit behouden. Het enige wat je kunt bereiken als je hen dwingt hun oorspronkelijke paspoort op te geven is dat je sommige mensen een kans op erven ontneemt. Loyaliteit is totaal niet af te meten aan papiertjes. Een kwaadwillige zal heus wel manieren vinden om kwaad te doen, met of zonder tweede paspoort. Het gaat er om dat je mensen open en met vertrouwen tegemoettreedt. Dus zonder vooroordelen. Als iemand belangen verstrengelt moet hij/zij dáárop worden aangepakt, niét op een papiertje. Ik vind het prachtig als iemand zo voor Nederland kiest dat hij zijn oorspronkelijke nationaliteit helemaal opgeeft. Maar als dat voor die persoon niet goed uitwerkt: rustig laten houden, om wat voor redenen dan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil je best volgen als je bedoelt dat het integratiebevorderend werkt voor de eerste en eventueel zelfs nog de tweede generatie. Maar waarom moeten mensen die hier al drie generaties wonen nog steeds Marokkaans blijven? Dat gaat namelijk mijn petje te boven hoor. Ik ben Belg, nochtans was mijn grootvader langs de ene kant en mijn oma langs de andere kant Nederlands. Blijkbaar had in mijn familie niemand het nodig om nog steeds twee nationaliteiten te hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Uit de handelingen van de tweede kamer:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 maart 2007 om 18:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Ik weet niet of er al een draad over is en of het in deze draad mag thuishoren, maar vandaag hoorde ik op Radio-1 dat Hr Bos bezig is of gaat zijn, in Turkije èn in Marokko te proberen de paspoort-regelingen om te buigen.
Het zou mij zeer verwonderen als dit iets uithaalt; was zoiets een jaartje geleden of nog eerder te berde gebracht, met een vooruitzicht op het benoemen van allochtonen in vitale regeringsfuncties, dan had er iets "uitgeruild" kunnen worden maar de voorhanden volgorde-fout zal, denk ik, maken dat men hem beleefd te woord staat maar stilletjes uitlacht; "eens gegeven blijft gegeven".
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 maart 2007 om 19:52. |
||
![]() |
![]() |