Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 17:37   #81
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het blijft moeilijk voor sommigen, inhoudelijk discussiëren.
Ja, voor zulken als jij, die in een ontkenningsfase blijven hangen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 maart 2007 om 17:38.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:43   #82
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Bent u daar zeker van, op sites als polinco en stormfront kan men veilig de holocaust ontkennen, aangezien de servers in het buitenland staan.
Idem, hoe zit het nou.

Ik vind het toch ook raar hoor. Als ik in Engeland links rijdt, kan ik dan vervolgd worden daarvoor in België omdat dat hier niet mag?

Ik vind wel dat circe misschien iets aardiger kan zijn (zakdoekje, klaarkomen,..)
Oud 3 maart 2007, 17:44   #83
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het migratie-imperialisme van Marokko en Turkije

Het PvdA-kamerlid Khadija Arib blijkt in dienst van de Marokkaanse koning. Zogenaamd om de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland te bewaken en te verstevigen. Over belangenverstrengeling gesproken...

Geert Wilders diende afgelopen donderdag een motie van wantrouwen in tegen Aboutaleb en Abayrak vanwege hun dubbele nationaliteit. Die kan namelijk leiden tot belangenverstrengeling, en dat is in het hoogste orgaan van onze democratie onwenselijk.

De linkse partijen waren woedend, maar ondertussen mengen Turkije en Marokko zich actief in met Nederlandse interne aangelegenheden.

Zo heeft de Marokkaanse koning een speciale "migratieraad" opgericht. Die bestaat uit buitenlandse onderdanen en zet zich in om Marokkanen in het buitenland zo Marokkaans mogelijk te houden. Het mag duidelijk zijn dat dit streven haaks staat op het Nederlandse integratiebeleid, dat gericht is op de bevordering van Nederlandse waarden en identificatie met de Nederlandse samenleving.

Nu blijkt ook het PvdA-kamerlid Khadija Arib lid te zijn van deze migratieraad. Dit is zeer ernstig, want daardoor zijn wij gedwongen ons af te vragen: steunt deze volksvertegenwoordiger nou eigenlijk het Nederlandse integratiebeleid of toch liever het Marokkanisme van koning Mohammed VI? De belangenverstrengeling waar Wilders voor waarschuwde is binnen enkele dagen al een realiteit.

Maar niet alleen Marokko bemoeit zich met politiek op Nederlandse bodem. Ook Turkije kan zijn emigranten moeilijk loslaten, en wil dat ze zo Turks mogelijk blijven. 'Nauwgezet volgen we de maatregelen die worden genomen om de Turkse gemeenschap de sociale rechten te geven die ze verdient, om hun taal en culturele identiteit te behouden en hun welzijn en welvaart in Nederland,' aldus president Sezer tijdens het staatsbezoek van koningin Beatrix aan Turkije.

De dubbele nationaliteit van de in Turkije geboren Nebahat Albayrak was al eerder een probleem. Toen er een debat ontstond over de Armeense kwestie kon Albayrak niet vrijuit spreken, omdat de Turkije erkenning van de Armeense genocide verbiedt. Dankzij Albayraks dubbele paspoort ging de Turkse wet gelden op Nederlands grondgebied. Ook dat is onaanvaardbaar.

Nederland zal veel dus meer moet doen om buitenlandse inmenging te bestrijden en politieke belangenverstrengeling tegen te gaan. Niet in de laatste plaats omdat ons land volgens het CBS in 2050 ongeveer 547.000 Turken en 537.000 Marokkanen zal tellen. De derde generatie, die Marokko en Turkije zo graag willen beïnvloeden, wordt overigens gewoontegetrouw niet meegerekend.

Het wachten is daarom op nieuwe wetgeving die toekenning van de Nederlandse nationaliteit naast een tweede nationaliteit verbiedt. Maar in eerste instantie moeten politieke ambten ontoegankelijk worden gemaakt voor personen met een buitenlands staatsburgerschap, zoals in veel landen gebruikelijk is.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2832

En in Belgie? Daar worden nog steeds de frieten verpakt in een belgisch paspoort!
Goed verhaal, maar het sukkelt gewoon voort, men zwijgt "politiek-correct" de moties van Wilders dood; zo gaat dat met PvdA opnieuw aan slag.
Oud 3 maart 2007, 17:46   #84
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Idem, hoe zit het nou.

Ik vind het toch ook raar hoor. Als ik in Engeland links rijdt, kan ik dan vervolgd worden daarvoor in België omdat dat hier niet mag?

Ik vind wel dat circe misschien iets aardiger kan zijn (zakdoekje, klaarkomen,..)
Schei uit met stommetje spelen en de boel middels uiit verband trekken te willen belachelijk maken; iedereen weet donders goed hoe de wereld in elkaar zit.
Oud 4 maart 2007, 15:21   #85
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
iedereen weet donders goed hoe de wereld in elkaar zit.
Ja Willem, het is simpel:

Al 60 jaar en langer is het in beschaafde westerse landen gebruikelijk en mogelijk om over een dubbele nationaliteit te beschikken. Dit heeft nooit een probleem opgeleverd. Er is nooit getwijfeld aan iemands loyaliteit. Inmiddels zijn er ongeveer één miljoen mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit.

Sterker nog, tot voor kort waren links én rechts het erover eens dat als een immigrant zijn eigen paspoort zou mogen behouden dit de integratie zou bevorderen.

Een paar jaar geleden is de algemene idee hierover veranderd. Tegenwoordig is een meerderheid het erover eens dat het wenselijker is als iemand over slechts één nationaliteit beschikt. Het vorige kabinet heeft daarover al een wet ingediend waar de meerderheid van de tweede kamer mee instemde. Volkenrechtelijk en juridisch waren er echter veel problemen. Ook is Verdonk al in Marokko gaan praten over deze kwestie.
Er wordt dus niets 'onder de mat' geveegd. Het heeft ieders volle aandacht, weer van zowel links als rechts.

Het gedoe rond dubbele paspoorten is inmiddels behoorlijk opgeblazen door Wilders en zijn kornuiten met als doel één miljoen mensen te stigmatiseren en verdacht te maken én om de extreme kiezer te paaien. Het is duidelijk dat dit voortkomt uit zijn anti-islam houding.

Maar zoals anderen hier al hebben opgemerkt: Als Albayrak haar paspoort inlevert blijft het toch écht dezelfde vrouw met voor haar dezelfde consequenties als ze het niet inlevert. Iemands gedachten kan je niet veranderen. Maar dat hoeft ook niet want ze heeft de eed afgelegd.
Wilders weet ook dat loyaliteit niet is af te meten aan een paspoort. Maar daar gaat het hem ook niet om. Hij wil geen allochtonen in het kabinet. En zeker geen islamitische. Dáár gaat het hem om. Laat hem dát dan zeggen als hij lef heeft.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:29   #86
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja Willem, het is simpel:

Al 60 jaar en langer is het in beschaafde westerse landen gebruikelijk en mogelijk om over een dubbele nationaliteit te beschikken. Dit heeft nooit een probleem opgeleverd. Er is nooit getwijfeld aan iemands loyaliteit. Inmiddels zijn er ongeveer één miljoen mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit.

Sterker nog, tot voor kort waren links én rechts het erover eens dat als een immigrant zijn eigen paspoort zou mogen behouden dit de integratie zou bevorderen.

Een paar jaar geleden is de algemene idee hierover veranderd. Tegenwoordig is een meerderheid het erover eens dat het wenselijker is als iemand over slechts één nationaliteit beschikt. Het vorige kabinet heeft daarover al een wet ingediend waar de meerderheid van de tweede kamer mee instemde. Volkenrechtelijk en juridisch waren er echter veel problemen. Ook is Verdonk al in Marokko gaan praten over deze kwestie.
Er wordt dus niets 'onder de mat' geveegd. Het heeft ieders volle aandacht, weer van zowel links als rechts.

Het gedoe rond dubbele paspoorten is inmiddels behoorlijk opgeblazen door Wilders en zijn kornuiten met als doel één miljoen mensen te stigmatiseren en verdacht te maken én om de extreme kiezer te paaien. Het is duidelijk dat dit voortkomt uit zijn anti-islam houding.

Maar zoals anderen hier al hebben opgemerkt: Als Albayrak haar paspoort inlevert blijft het toch écht dezelfde vrouw met voor haar dezelfde consequenties als ze het niet inlevert. Iemands gedachten kan je niet veranderen. Maar dat hoeft ook niet want ze heeft de eed afgelegd.
Wilders weet ook dat loyaliteit niet is af te meten aan een paspoort. Maar daar gaat het hem ook niet om. Hij wil geen allochtonen in het kabinet. En zeker geen islamitische. Dáár gaat het hem om. Laat hem dát dan zeggen als hij lef heeft.
Nee, je stelt het totaal verkeerd voor.

De Wet gaat nog steeds de meerpassigheid van Autochtonen zwaar tegen; als ik vrijwillig een Marokkaanse of Turkse pas bemachtig verlies ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Stop dus alstjeblieft met jokken.
Oud 4 maart 2007, 15:39   #87
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nee, je stelt het totaal verkeerd voor.

De Wet gaat nog steeds de meerpassigheid van Autochtonen zwaar tegen; als ik vrijwillig een Marokkaanse of Turkse pas bemachtig verlies ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Stop dus alstjeblieft met jokken.
Ik jok niet. De wet is klaar maar nog niet gestemd wegens wisseling van het kabinet.
Oud 4 maart 2007, 15:48   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik jok niet. De wet is klaar maar nog niet gestemd wegens wisseling van het kabinet.
Die komt er niet door, de ongelijkberechtiging is voordelig voor de schatkist.
Oud 4 maart 2007, 15:55   #89
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Die komt er niet door, de ongelijkberechtiging is voordelig voor de schatkist.
Hij had er door kunnen komen maar Verdonk wilde de wet niet in stemming laten brengen op 15 februari jl. De implicaties waren namelijk dat er dan een europees verdrag opgezegd moest worden en de gevolgen daarvan wilde ze nader onderzoeken. Aangezien zij zelf die dag voor het laatst als minister optrad heeft zij het initiatief wetsvoorstel overgedragen aan haar opvolger.

Het was een wetsvoorstel uit 2003. Steeds bleken er 'beren op de weg' omdat de wet slecht was voorbereid. De rijkswet moet hiervoor worden aangepast én er moeten internationale verdragen worden opgezegd. Ook hieruit blijkt maar weer dat Verdonk een slecht bestuurder was.
Oud 4 maart 2007, 16:22   #90
Hertog van Gelre

Standaard

Deze zaak heeft me nog iets meer aan het denken gezet en het is me nu helemaal duidelijk:
Wat mij betreft mag iedereen die het heeft zijn dubbele nationaliteit behouden. Het enige wat je kunt bereiken als je hen dwingt hun oorspronkelijke paspoort op te geven is dat je sommige mensen een kans op erven ontneemt.

Loyaliteit is totaal niet af te meten aan papiertjes. Een kwaadwillige zal heus wel manieren vinden om kwaad te doen, met of zonder tweede paspoort.

Het gaat er om dat je mensen open en met vertrouwen tegemoettreedt. Dus zonder vooroordelen. Als iemand belangen verstrengelt moet hij/zij dáárop worden aangepakt, niét op een papiertje.

Ik vind het prachtig als iemand zo voor Nederland kiest dat hij zijn oorspronkelijke nationaliteit helemaal opgeeft. Maar als dat voor die persoon niet goed uitwerkt: rustig laten houden, om wat voor redenen dan ook.
Oud 4 maart 2007, 18:04   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hertog, kan je mij even uitleggen hoe integratiebevorderend het werkt als ondertussen de VIERDE generatie Marokkaanse kinderen nog steeds netjes aan de Marokkaanse ambassade worden ingeschreven en bijgevolg nog steeds Marokkaan blijven?

Ik wil je best volgen als je bedoelt dat het integratiebevorderend werkt voor de eerste en eventueel zelfs nog de tweede generatie. Maar waarom moeten mensen die hier al drie generaties wonen nog steeds Marokkaans blijven? Dat gaat namelijk mijn petje te boven hoor.

Ik ben Belg, nochtans was mijn grootvader langs de ene kant en mijn oma langs de andere kant Nederlands. Blijkbaar had in mijn familie niemand het nodig om nog steeds twee nationaliteiten te hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:08   #92
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hertog, kan je mij even uitleggen hoe integratiebevorderend het werkt als ondertussen de VIERDE generatie Marokkaanse kinderen nog steeds netjes aan de Marokkaanse ambassade worden ingeschreven en bijgevolg nog steeds Marokkaan blijven?

Ik wil je best volgen als je bedoelt dat het integratiebevorderend werkt voor de eerste en eventueel zelfs nog de tweede generatie. Maar waarom moeten mensen die hier al drie generaties wonen nog steeds Marokkaans blijven? Dat gaat namelijk mijn petje te boven hoor.

Ik ben Belg, nochtans was mijn grootvader langs de ene kant en mijn oma langs de andere kant Nederlands. Blijkbaar had in mijn familie niemand het nodig om nog steeds twee nationaliteiten te hebben.
Ik ben het met je eens. Ik zei alleen dat toendertijd iedereen dat een goed idee vond, juist voor de eerste en tweede generatie. In de wet die nu nog niet is gestemd was trouwens opgenomen dat vanaf de derde generatie automatisch de dubbele nationaliteit zou vervallen.
Oud 4 maart 2007, 18:15   #93
Hertog van Gelre

Standaard

Uit de handelingen van de tweede kamer:
Citaat:
Kunt u aangeven wat volgens u het verdere effect zal zijn van dit wetsvoorstel? U refereert voortdurend aan de enorme schokgolven die dit wetsvoorstel zal veroorzaken. Ik zie dat nog niet terug.
Mevrouw Sterk (CDA):
Zoals u weet, krijgen mensen ook kinderen. Het betekent dan in ieder geval dat die kinderen niet de dubbele nationaliteit zullen hebben waardoor er meer mensen in Nederland zullen komen met een enkelvoudige nationaliteit. Ons grote probleem met de dubbele nationaliteit is dat onze wetgeving ervan uitgaat dat één nationaliteit de norm is. Op dit moment is de uitzondering de regel geworden. Het wetsvoorstel draagt ertoe bij dat dit nog verder wordt teruggedrongen. Ik ga ervan uit dat het onderzoek zal uitwijzen dat het ook mogelijk zal zijn om dat te doen ten aanzien van verzoekers die met een Nederlander trouwen. Dan hebben wij in ieder geval de randen opgezocht van wat mogelijk is. Wij hadden wellicht wat verder willen gaan, maar dat is gewoon niet mogelijk.
'Niet mogelijk' slaat op de internationale verdragen die dan moeten worden opgezegd.

Citaat:
Er wordt gevraagd om het Europees verdrag inzake nationaliteit op te zeggen. Ik heb niet principieel iets tegen het opzeggen van verdragen, maar ik kan helemaal niet zeggen of het de juiste maatregel is. Ik heb dus geen oordeel over deze motie en draag haar over aan mijn opvolger.
In de volgende motie van de heer Fritsma wordt de regering verzocht te bewerkstelligen dat bepaalde categorieën van bezitters van een meervoudige nationaliteit de Nederlandse nationaliteit verliezen. Daarbij wordt een aantal categorieën genoemd. Voorts verzoekt de motie te bewerkstelligen dat het Europees verdrag inzake nationaliteit ter zake wordt aangepast dan wel opgezegd. Voorzitter, voor deze motie geldt hetzelfde.
Hier geeft Verdonk aan het voorstel 'door te schuiven' naar haar opvolger.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 maart 2007 om 18:23.
Oud 4 maart 2007, 19:32   #94
willem1940NLD

Standaard

Ik weet niet of er al een draad over is en of het in deze draad mag thuishoren, maar vandaag hoorde ik op Radio-1 dat Hr Bos bezig is of gaat zijn, in Turkije èn in Marokko te proberen de paspoort-regelingen om te buigen.

Het zou mij zeer verwonderen als dit iets uithaalt; was zoiets een jaartje geleden of nog eerder te berde gebracht, met een vooruitzicht op het benoemen van allochtonen in vitale regeringsfuncties, dan had er iets "uitgeruild" kunnen worden maar de voorhanden volgorde-fout zal, denk ik, maken dat men hem beleefd te woord staat maar stilletjes uitlacht; "eens gegeven blijft gegeven".
Oud 4 maart 2007, 19:50   #95
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het blijft moeilijk voor sommigen, inhoudelijk te reageren
Citaat:
Ja, voor zulken als jij, die in een ontkenningsfase blijven hangen.
Citaat:
Zorg dan eerst dat je weet waar je over l*lt

Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 maart 2007 om 19:52.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be