![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het werkje heeft zelfs een prijs voor slechtste historische werk gekregen, dacht ik. Jung Chang is een gefrustreerde zwaan en een businessvrouw, die, samen met haar echtgenoot, een plannetje had bedacht om veel boeken te verkopen in de VS. Hoe meer doden je op het conto van Mao plakt, hoe meer boeken je in de VS verkoopt. Chang wist dat maar al te goed. Als commerçante bewijst ze eigenlijk Mao's grote gelijk: de kapitalist zal de geschiedenis herschrijven en verkopen om er winst uit te kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Enig idee hoe belachelijk je jezelf maakt met dergelijke beweringen, in combinatie met een epistel dat neerkomt dat er een wereldwijd complot is van joden en linksen (waar hebben we dat nog gelezen) om jouw arm nazisme te veroordelen. Probeer ergens professionele hulp te zoeken, dit is niet meer gezond. Trouwens, bv. J. Arch Getty staat bekend als een compleet a-ideologisch persoon, enige wat hem interesseert is dat hij toegang heeft tot de archieven zodat hij zijn dagen kan vullen. Staat letterlijk op de UCLA-site. Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 februari 2007 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Graag wat meer info over die 'gemeenschap van professionele historici', die wellicht ook de verhalen over bezetting en terreur in Tibet ook al lang veroordeeld heeft en bewijst dat die Dalai Lama een volksmisleider en verrader is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Ik spreek me niet uit over het maoïsme, om het simpele feit dat 95% van de marxisten in andere delen van de wereld er geen enkel contact mee hebben en het ons dan ook geen fluit interesseert.
Maar dat de Dalai Lama een tiran was, is wel algemeen geweten. http://www.michaelparenti.org/Tibet.html Veel leesplezier, ik kan gerust nog andere artikels posten. Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 februari 2007 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Meerdere Chinese studenten in Antwerpen die ook 'Wilde Zwanen' gelezen hadden vertelden me nadien dat het boek historisch juist is, wat ook overeenstemt met wat ik in China zelf (in een zeer groot bedrijf) kon vaststellen. Het succes van 'Wilde Zwanen' was overweldigend. Het is een van de best verkochte boeken van die jaren wat zeker geen bewijs van geschiedenisvervalsing of kwaad opzet. Veel reden om gefrustreerd te zijn heeft Jung Chang zeker niet, en zeker veel minder dan die 'gemeenschap van professionele historici'. Laatst gewijzigd door luc broes : 17 februari 2007 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb er in ieder geval nooit iets over gehoord. Maar ik geef toe dat ik de officiële Chinese berichtgeving niet volg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of de Dalai Lama een tiran is zou ik niet weten, maar men kan wel met zekerheid zeggen dat Tibet een dictatuur was met een zeer extreme persoonlijkheidsverheerlijking van de leider. Nu is er daar met de komst van China natuurlijk geen verbetering in gekomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Maar onze marxisten hebben er geen contact mee en het interesseert hen geen fluit. Ik ben vogelliefhebber. Wellicht kunnen we daarover een beetje van gedachten wisselen. Als je dat interesseert ten minste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 februari 2007 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Men kan ook stellen dat de Kerk van Rome een 'dictatuur' is. Alhoewel de Paus wel verkozen wordt (onder de kardinalen) wat men bv niet kan zeggen van onze Albert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
1. Het maoïsme een geheel apart paradigma is, Mao heeft het confucianisme duidelijk verweven in zijn denken. Met dergelijk oosters uithangspunt is het voor een westers persoon onmogelijk om daar correcte conclusies uit te trekken. Hetzelfde geldt voor bv. hun logische categorieën of het taoïsme vertalen in westerse termen. 2. China heeft ook een communistische opstand in 1989 neergeslagen, en tracht elke autonome marxistische beweging te kraken. Momenteel heeft de Chinese regering al 2 maand lang een cyberaanval opgezet tegen marxistische archieven die communistische werken vertalen in het Chinees. Zeker personen zoals de Frankfurters en Trotskyisten zijn daar niet zo geliefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
En in tegenstelling met onze poco's vinden ze die 'immigratie' geen verrijking, maar betreuren ze de uitroeing van hun eeuwenoude identiteit en cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Geen idee, ik vraag me af welke stand dat erg vind. Ik heb nog nergens gelezen dat een doorsnee boer terug een feodaliteit wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Het bloedbad op Tienanmen is dus een communistische onderdrukking van een communitsiche opstand !!?? Laatst gewijzigd door luc broes : 17 februari 2007 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelukkig is links niet zo dom om de hele rechterzijde als hitlerfanaten af te schilderen. Het beperkt zich tot één partij. Een extreem rechtse partij. U mag van extreem linkse partijen vinden dat het stalin aanbidders zijn en ik ga u daar niet in tegenspreken maar je moet niet gaan generaliseren en dat over heel links door te trekken. Het VB is een extreem rechtse partij net zoals de PVDA een extreem linkse partij is. Dus betrek mij aub niet in uw dictatoraanbidding.
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |