Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2007, 21:06   #81
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik doe dat nochtans al jaren en heb daar echt geen probleem mee,we moeten durven denken zonder auto,echt je hebt die in deze tijd niet meer nodig,dus keuringen 10x duurder maken wat mij betreft(ook voor het milieu moet men zo durven denken)
Gij hebt hem niet nodig. Denk ook eens aan de anderen. Ik werk in ploeg en moet om 6u15 beginnen. Vroeger kon ik idd dit met openbaar vervoer doen. NU is het bedrijf gevestigd op een ander locatie. Gevolg. Om 's morgens op tijd op mijn werk te geraken moet ik de trein van 21u45 nemen de dag ervoor. Om met de late thuis te komen kan ik de trein van 23u36 nemen om 's anderendaags om 5u45 in mijn gemeente toe te komen.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 17 februari 2007 om 21:09.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 21:33   #82
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Echt armen hebben helemaal geen last van BECE's voorstel, want echte armen hebben geen auto. Dus dat word niet duurder noch goedkoper.

Maar de keuring blijft noodzakelijk. Een auto waar de remmen 1 keer per jaar worden gecontroleerd is nog altijd een stuk veiliger dan een auto die al 10 jaar met dezelfde remplaten rijd, zonder controle.

Het milieu aspect is kwatch in deze context. Ik kan een perfect afgeregelde motor hebben en toch verdomt veel vervuilen, als voorbeeld gas geven en remmen tegelijk, of in 1ste blijven hangen want de motor jankt zo leuk tegen 50 km/u.

Net zoals je met een oudere wagen met primitive technologie toch proper kan rijden- wat in 1 keer ook zuiniger wil zeggen.

En kunnen ze dat controleren bij een technische keuring? Alleen de afstellingen van het moment, da's alles. Gelukkig kost het meer om een wagen 2 keer na elkaar laten af te stellen. 1 keer om door de controle te geraken en dan nog eens om de niet reglementaire instellingen/onderdelen terug aan te brengen.
Twee verhalen hierbij:
Een: hier in Alberta bestaat er geen autokeuring!! GEEN dus. (prive autos - vrachtwagens ed hebben wel keuring)
De enige keer dat een auto gekeurd wordt is wanneer de auto wordt verkocht EN de auto ouder is dan 15 of 20 jaar. Ik ken de juiste tijd niet. Dan moet ie worden gekeurd door een technieker. Op basis van die keuring, kan je dan je verzekering krijgen en je inschrijvingsplaat.

Twee: een story over de veiligheid en de garanties ervan door de zgn keuring. In 1980 of 1981 (ik wil het juiste jaar kwijtzijn) ging mijn garagist met mijn auto naar de keuring en het wrak kwam terug zonder gaatjes!!!
Maar er bleken toch kosten aan de wagen te zijn en vooraleer die te willen spenderen trok ik mijn mijn wagen naar Zwijndrecht (LO), want daar heeft/had de VAB/VTB een testcentrum. IK had dus een volledige doorlichting geboekt.
Na de eerste test vertelde de technieker van dienst mij, dat hij mij geen geld meer uit mijn zakken ging kloppen want de wagen was rijp voor het stort.
'Ja maar, hij komt niet van de schouwing'
'Dan raad ik je aan om die in proces te trekken, je kan mijn vaststelling hier gebruiken als bewijs dat die hun werk niet hebben gedaan.', was zijn antwoord.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 22:45   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuningfreak Bekijk bericht
Puur alleen ff keuring rond Tuning:

auto's die van uit de fabriek spoilerke hebben: 6euro tuningrapport
auto's die enkel een ander zicht van wiel hebben (gwn wiel veranderd maar in originele maten): 6euro tuning rapport
en dan is het nog ni 6euro per onderdeel e zoals ik betaald heb in april (al een geluk dat ze daar van afgestapt zijn)

Verdient goe denk, dat ik 6euro moet betale geen probleem me, heb ook alles veranderd aan men wagen dus ik zit daar ni zo mee. Maar dan moete ze wel hun job goe doen en mijn wagen goe nazien zoals het moet volgens de wetgeving (mijn wage is reglementair getuned) he want helft van de keren wete die van de keuring nog ni eens wat mag of ni qua tuning (laat staan dat ze dan ne gewone auto al deftig kunnen keuren want als ik zo rond zie in 't straat rijden er toch nog genoeg "roestbakken" rond).

Ergste dat er mij aanstoort is het feit dat Belgie echt moeilijk doet voor getunede wagens. Bij meeeste onderdelen zitten Tüv-papieren (in duitsland gekeurd en Tüv is strengste naar mijn weten). In elk ander europees land worden deze papieren op de autokeuringen aanvaard behalve hier, reden? Ik weet het niet, wie het weet mag het mij uitleggen

En de manier van keuren gebeurd dan nog in elk keuringstation anders in het ene late ze je over een balkje van 9cm rijden in het andere niet en nog zo van die fratsen
De minimale grondspeling tussen de onderkant van de wagen en de grond dus is 11 cm. Daar krijg je nogmaals 2 cm speling op wegens eventueel doorzakken dus uiteindelijk is 9 cm de absolute minimale vereiste om te mogen rijden op straat. Vandaar dat balkje dus. (en ook omdat je niet tegen de boord van hun putten zou rijden en ze mogen opdraven voor schade)
Nu kan je eindeloos doorgaan over die grondafstand of je dat nu goed of slecht vind maar er zitten nu eenmaal leidingen onder je wagen tegen je chassis zoals remleiding en benzine leiding om nog maar te zwijgen van uw carter en uitlaat of benzine tank die dikwijls slechts evenveel cm van de grond aan het zweven is.

En tuning mij niet gelaten, vind het meestal mooi maar dikwijls niet praktisch. Wielen van 18 of 19 soms 20 rijden uw wagen finaal naar de kl.ten meestal en zorgen allesbehalve voor comfort. Brede banden mooi om te zien en goed als het droog ligt, maar nat is het meestal eerder zweven dan rijden op de baan. En ik heb het vooral over die stekkedoos wagentjes.
Oud 18 februari 2007, 07:59   #84
tuningfreak
Vreemdeling

Standaard

die 9cm is nu ni het probleem wat ik wou bedoelen, maar 't feit dat ze in het ene keuringstation dit nakijken met dat balkje en in het andere niet stoort me.
tuningfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 10:49   #85
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuningfreak Bekijk bericht
die 9cm is nu ni het probleem wat ik wou bedoelen, maar 't feit dat ze in het ene keuringstation dit nakijken met dat balkje en in het andere niet stoort me.
Snap niet wat uw/jullie probleem is.
Grote verbouwingen zijn nog steeds toegelaten aan een wagen...de mensen die tegen de lamp lopen zijn meestal de zogenaamde 'tjoeners'.
Enfin, veel geblaat en weinig wol lijkt me...dat jullie 6euro meer moeten betalen lijkt mij niet meer dan normaal aangezien al die aangehechte/aangeplakte stukjes moeten gecontroleerd worden.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 11:47   #86
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Snap niet wat uw/jullie probleem is.
Grote verbouwingen zijn nog steeds toegelaten aan een wagen...de mensen die tegen de lamp lopen zijn meestal de zogenaamde 'tjoeners'.
Enfin, veel geblaat en weinig wol lijkt me...dat jullie 6euro meer moeten betalen lijkt mij niet meer dan normaal aangezien al die aangehechte/aangeplakte stukjes moeten gecontroleerd worden.
Ook als het standaard van 't fabriek komt?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 12:17   #87
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ook als het standaard van 't fabriek komt?
Als het standaard op de wagen staat en geen optie(s) betreft dan is er ook geen probleem.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 13:06   #88
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog,dan gaat hij ze met de fleskes halen hé
Denk nu eens even beter na ok!
Ik woon met 6 mensen in een huis, hoe verwacht jij dat ik mijn boodschappen ga doen dan met het openbaar vervoer? 2 zakjes vol met drinken en dan later op de dag opnieuw gaan winkelen om de rest van de inkopen gaan te doen?

Je denkt enkel aan jezelf kerel, niet iedereen zijn leven is zoals dat van jou. Jij moet geen rekening houden met niemand blijkbaar, ook dat geld niet voor iedereen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 13:08   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats moet ik zien wat ik doe als arme(dus geld is hier wel het belangrijkste) daar ben ik eerlijk in !!!
Maar ik heb natuurlijk ook een mening over het milieu,en dan klopt dat van die (km)
Als je Uw wagen echt nodig hebt zal je wel veel rijden zeker hé,of voor je beroep nodig hebben.
Ik ga er vanuit als je weinig rijdt dat je best het openbaar vervoer gebruikt,dus.......
Wat is dat voor onzin.
Dan rij ik wel wat extra nutteloze km's per maand zodat het mij goedkoper uitkomt. Veel suc6 met je maatregel voor het milieu kerel.
Oud 18 februari 2007, 13:10   #90
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan nog,dan gaat hij ze met de fleskes halen hé
Doordat je niet serieus kan antwoorden na enkele keren geef je dus toe dat het nergens op slaat.
Oud 18 februari 2007, 13:13   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry,maar je hebt weer gelijk,ik eet zelfs middagmaal gratis
Ik zal mijn werkgever hier maar niet vermelden hé
Hoe durf je jezelf nog als arm bestempelen? Je hebt geen auto en je geeft geen geld uit aan eten, of toch bijna niet en je doucht op het werk. Weet je wel wat je hiermee per jaar uitbespaart op financieel gebeid? Zoweinig zul je nu ook wel niet verdienen é.
Zoals ik al zei, lijkt meer op gierigheid kerel.

Laatst gewijzigd door illwill : 18 februari 2007 om 13:13.
Oud 18 februari 2007, 13:32   #92
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als het standaard op de wagen staat en geen optie(s) betreft dan is er ook geen probleem.
Daar denken ze op de keuring toch anders over... hoe komt het anders dat ik extra moet betalen voor mijn spoiler en 16"-velgen e.d. terwijl deze er standaard (géén optie!) opstaan? Omdat de heren het niet geloven en dit niet in mijn autopapieren en -documentatie staat.
En dat vind ik nu erg.
Oud 18 februari 2007, 13:48   #93
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Daar denken ze op de keuring toch anders over... hoe komt het anders dat ik extra moet betalen voor mijn spoiler en 16"-velgen e.d. terwijl deze er standaard (géén optie!) opstaan? Omdat de heren het niet geloven en dit niet in mijn autopapieren en -documentatie staat.
En dat vind ik nu erg.
Kun je deze papieren gewoon bij de fabrikant niet opvragen dan? Als het echt standaart is moet dit aan te tonen zijn é.
Oud 18 februari 2007, 13:50   #94
tuningfreak
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kun je deze papieren gewoon bij de fabrikant niet opvragen dan? Als het echt standaart is moet dit aan te tonen zijn é.
kennis van me met een astra opc had gewoon een foldertje van de wagen meegenomen omdat hij het al vernomen had dat ze zo onozel deden ook al komt een wagen zo standaard uit de fabriek.

dat ze mij 6euro aanrekene en controlere vindk ni erg, moge er naar zien zoveel ze willen, maar vind wel dat ze iets ofwa een verschil mogen zien of weten tussen een wagen die standaard met spoilers uit fabriek komt en die niet zo uit fabriek komt.

Laatst gewijzigd door tuningfreak : 18 februari 2007 om 13:51.
tuningfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 13:53   #95
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik rijdt met getunde wagen en ik betaal niets extra's als ik naar de keuring ga.
Het enige wat niet in orde is aan m'n wagen zijn m'n sport spiegels,ze zijn zogezegd te klein terwijl ik het nochthans gewoon ben.
Wat doe ik;ik laat er de originele spiegels opsteken,ga naar de keuring,ben er lekker door geraakt en dan steek ik terug m'n sportspiegels op,zo simpel is dat.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 13:56   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe durf je jezelf nog als arm bestempelen? Je hebt geen auto en je geeft geen geld uit aan eten, of toch bijna niet en je doucht op het werk. Weet je wel wat je hiermee per jaar uitbespaart op financieel gebeid? Zoweinig zul je nu ook wel niet verdienen é.
Zoals ik al zei, lijkt meer op gierigheid kerel.
En dan nog ben ik heel arm,maar soms moet eens nadenken hoe het zou komen dat iemand arm is,er zijn daar heel veel factoren die hier een rol in kunnen spelen,één ervan is bv overdreven alimentatie bijdragen voor de dochter en ex,ik kan hier nog tal van voorbeelden geven
Oud 18 februari 2007, 13:58   #97
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe dat nochtans al jaren en heb daar echt geen probleem mee,we moeten durven denken zonder auto,echt je hebt die in deze tijd niet meer nodig,dus keuringen 10x duurder maken wat mij betreft(ook voor het milieu moet men zo durven denken)
Zeg,ik kan niet op mijn werk geraken want er zijn geen aansluitingen om met openbaar vervoer te gaan en met de wagen ben ik ook vlugger thuis enz....
Neen,ik kan niet zonder wagen.Als ik boodschappen doe dan kan ik dat onmogelijk allemaal gaan meenemen,ik heb mijn wagen nodig.

Keuringen 10 maal duurder maken?Wat voor nut heeft dat nu in godsnaam?En voor het milieu;dat is niet de autobestuurders hun fout maar de mensen die de wagens ontwerpen die er maar voor moeten zorgen dat we milieu vriendelijker wagens krijgen.

En de keuring dient om na te gaan of je voertuig met alles in orde is,zodat je nog veilig op de baan kan rijden,meer niet.
Oud 18 februari 2007, 14:00   #98
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan nog ben ik heel arm,maar soms moet eens nadenken hoe het zou komen dat iemand arm is,er zijn daar heel veel factoren die hier een rol in kunnen spelen,één ervan is bv overdreven alimentatie bijdragen voor de dochter en ex,ik kan hier nog tal van voorbeelden geven

Me kan van mij ook denken dat ik er goed inzit omdat ze mij mee een mooie getunde wagen zien rijden maar niets is minder waar,integendeel zelfs,ik ben al bijna even arm als gij.
Oud 18 februari 2007, 14:05   #99
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk nu eens even beter na ok!
Ik woon met 6 mensen in een huis, hoe verwacht jij dat ik mijn boodschappen ga doen dan met het openbaar vervoer? 2 zakjes vol met drinken en dan later op de dag opnieuw gaan winkelen om de rest van de inkopen gaan te doen?

Je denkt enkel aan jezelf kerel, niet iedereen zijn leven is zoals dat van jou. Jij moet geen rekening houden met niemand blijkbaar, ook dat geld niet voor iedereen.
Ze hebben tegenwoordig zo van die caddie's Samen met het vrouwtje ......
Oud 18 februari 2007, 14:28   #100
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ik daar nog op gedacht heb, silly me.
Dit ga ik eens doen se
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be