Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2007, 11:25   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het plan van mijn vader was uistekend,enkel is het gevoerde beleid in België niet zo best,de fout ligt hem in het te hoog belasten van de minimuum lonen,waardoor stempelen intersanter word
De draad hier loop al de ganse dag rond dit thema
Ik doe wel de droomjob van mijn leven,enkel is het erg moeilijk om met het loon rond te komen,en ik ben zekers niet alleen hoor!!!!!
Dat is heel juist allemaal.
Maar troost u ze zijn er mee bezig. Ze beloven 125€ meer per jaar voor de laagverdieners.
t' is nogal een pak geld hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 00:02   #82
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Er is nu een draadje aan het lopen waar je je ook zo hopenloos belachelijk aan het maken bent,wordt het geen tijd dat je Uw bedje gaat opzoeken....
ik kan nog zo mijn best doen, duveltje, zo belachelijk als gij zal ik waarschijnlijk nooit kunnen worden ...Hebt ge daarvoor lang geleerd, of is dat aangeboren? Want ge kunt daarmee direkt beginnen in een cirkus, weet ge dat? En goed verdienen daarmee! Gedaan met uw problemen! En die offerblokken? Over nagedacht? Of hebt ge morele bezwaren?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 00:03   #83
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is heel juist allemaal.
Maar troost u ze zijn er mee bezig. Ze beloven 125€ meer per jaar voor de laagverdieners.
t' is nogal een pak geld hé?
twee offerblokken ongeveer...in kleine kerkjes...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 11:13   #84
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik kan nog zo mijn best doen, duveltje, zo belachelijk als gij zal ik waarschijnlijk nooit kunnen worden ...Hebt ge daarvoor lang geleerd, of is dat aangeboren? Want ge kunt daarmee direkt beginnen in een cirkus, weet ge dat? En goed verdienen daarmee! Gedaan met uw problemen! En die offerblokken? Over nagedacht? Of hebt ge morele bezwaren?
Is dat nodig, Staf?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 03:52   #85
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Voor minder als 2000€ netto per maand zou ik ook niet gaan werken zenne
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 12:09   #86
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Voor minder als 2000€ netto per maand zou ik ook niet gaan werken zenne
Ze laten u geen keus !!!

Tenzij ge graag 50 a 60 uur de week wilt doen.
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 15:06   #87
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus Uw maand inkomen is 500€ das een schande!!!!! hoe leef jij daar van?
Duveltje heeft echt wel een punt.
Ik verdien +/- € 1500 netto in de maand en heb een echtgenote en 4 kinderen ten laste.
Ik werk full time en het is vrij zwaar werk. (Koeltechnieker)

Het verschil met een dopper is écht te klein.
Zoals ik al eerder in het forum aangaf, zijn de kosten voor een gezin sinds de invoering van de Euro fors gestegen.
En in tegenstelling tot een aantal anderen, kan het mij geen bal schelen of onze economie er op vooruit is gegaan.
Wat voor mij belangrijk is, is wat ik voor mijn gezin kan kopen voor mijn loon.
Steeds meer krijg ik dus het gevoel dat ik word uitgemolken om de zo belangrijke sociale en alle andere kassen te spekken...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 15:20   #88
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Duveltje heeft echt wel een punt.
Ik verdien +/- € 1500 netto in de maand en heb een echtgenote en 4 kinderen ten laste.
Ik werk full time en het is vrij zwaar werk. (Koeltechnieker)

Het verschil met een dopper is écht te klein.
Zoals ik al eerder in het forum aangaf, zijn de kosten voor een gezin sinds de invoering van de Euro fors gestegen.
En in tegenstelling tot een aantal anderen, kan het mij geen bal schelen of onze economie er op vooruit is gegaan.
Wat voor mij belangrijk is, is wat ik voor mijn gezin kan kopen voor mijn loon.
Steeds meer krijg ik dus het gevoel dat ik word uitgemolken om de zo belangrijke sociale en alle andere kassen te spekken...
Tja,mensen die in onze samenleving werken,en hun best doen om alles draaiende te houden worden door die overheid gepluimd om andere die dikwijs niet willen werken te voorzien van een inkomen,de fout ligt hem in het fijt dat de werkloosheid niet beperkt wordt in de tijd, en het belastingsvrije deel op het werken te laag licht(5780€ per individu)
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:11   #89
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstpresteerders tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden werkende armen hun laag inkomen kunnen aanvullen door wat gemeenschapsdiensten te presteren.
En twee keer uitgebuit worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 22:02   #90
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Duveltje heeft echt wel een punt.
Ik verdien +/- € 1500 netto in de maand en heb een echtgenote en 4 kinderen ten laste.
Ik werk full time en het is vrij zwaar werk. (Koeltechnieker)

Het verschil met een dopper is écht te klein.
Zoals ik al eerder in het forum aangaf, zijn de kosten voor een gezin sinds de invoering van de Euro fors gestegen.
En in tegenstelling tot een aantal anderen, kan het mij geen bal schelen of onze economie er op vooruit is gegaan.
Wat voor mij belangrijk is, is wat ik voor mijn gezin kan kopen voor mijn loon.
Steeds meer krijg ik dus het gevoel dat ik word uitgemolken om de zo belangrijke sociale en alle andere kassen te spekken...
Ja, het is echt te gek voor woorden. Stel je dan nog eens voor dat je alleen voor je kinderen moest zorgen en dat je na je werk nog eens al de boodschappen, het hele huishouden moest doen en de nodige aandacht aan je kinderen moest geven, dat is niet vol te houden.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 22:39   #91
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja, het is echt te gek voor woorden. Stel je dan nog eens voor dat je alleen voor je kinderen moest zorgen en dat je na je werk nog eens al de boodschappen, het hele huishouden moest doen en de nodige aandacht aan je kinderen moest geven, dat is niet vol te houden.
Sommigen (of eerder velen) zouden beter eerst eens twee keer nadenken alvorens ze aan kinderen beginnen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 00:36   #92
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Sommigen (of eerder velen) zouden beter eerst eens twee keer nadenken alvorens ze aan kinderen beginnen.
de Staat moet er maar model- Kinderheimen voor bouwen, die gefinancieerd worden door kinderloze rijke gierigaards....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 00:59   #93
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Duveltje heeft echt wel een punt.
Ik verdien +/- € 1500 netto in de maand en heb een echtgenote en 4 kinderen ten laste.
Ik werk full time en het is vrij zwaar werk. (Koeltechnieker)
Da's inderdaad een serieus strak budgetje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het verschil met een dopper is écht te klein.
Zoals ik al eerder in het forum aangaf, zijn de kosten voor een gezin sinds de invoering van de Euro fors gestegen.
En in tegenstelling tot een aantal anderen, kan het mij geen bal schelen of onze economie er op vooruit is gegaan.
Wat voor mij belangrijk is, is wat ik voor mijn gezin kan kopen voor mijn loon.
Steeds meer krijg ik dus het gevoel dat ik word uitgemolken om de zo belangrijke sociale en alle andere kassen te spekken...
... en je voelt het heel goed aan: het verschil met een uitkering is -zeker op de marge genomen- zeer klein in uw situatie.

De euro zélf heeft relatief weinig met die prijsstijgingen te maken, maar de levensduurte is idd. gestegen. Zodra Verhofstadt's verpakkingsbelasting erdoor komt, mag u nog wat dieper in uw buidel tasten voor de meest elementaire uitgaven.

En als u eens wat tijd heeft, moet u het maar eens narekenen: het verschil tussen bruto-loonkost (wat uw werkgever betaalt voor uw arbeid en wat u in principe toebehoort) en de netto-koopkracht ligt ergens in de buurt van de 70%. Elke week van maandag tot donderdagmiddag werkt u voor de staat, pas na de schaft op donderdag tot vrijdagavond werkt u voor u en uw gezin.

... ik wil u echter niet op zotte gedachten brengen.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 01:07   #94
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden werkende armen hun laag inkomen kunnen aanvullen door wat gemeenschapsdiensten te presteren.
Prestatiegericht <--> €5/uur
€5/uur = weinig
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:42   #95
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Duveltje heeft echt wel een punt.
Ik verdien +/- € 1500 netto in de maand en heb een echtgenote en 4 kinderen ten laste.
Ik werk full time en het is vrij zwaar werk. (Koeltechnieker)

Man..man..man....
Ik ben bang dat je je serieus laat uitbuiten door je werkgever. Als ik jou was ging ik eens een klapke doen met hem of anders elders solliciteren.
Voor iemand van jou stiel (knelpunt beroep) rollen ze de rode loper uit ....
2000 € netto + bedrijfswagen + GSM + nog een stuk of wat extra legale voordelen...

Citaat:
Het verschil met een dopper is écht te klein.
Een dopper trekt hooguit 1000€, jij hebt nog een 13° en 14° maand.
Dat scheelt toch 6000€ op jaarbasis.

Citaat:
Zoals ik al eerder in het forum aangaf, zijn de kosten voor een gezin sinds de invoering van de Euro fors gestegen.
En in tegenstelling tot een aantal anderen, kan het mij geen bal schelen of onze economie er op vooruit is gegaan.
Wat voor mij belangrijk is, is wat ik voor mijn gezin kan kopen voor mijn loon.
Steeds meer krijg ik dus het gevoel dat ik word uitgemolken om de zo belangrijke sociale en alle andere kassen te spekken...
Kortom, het is niet de dopper die te veel heeft (probeer maar eens een gezin te onderhouden van 1000€, en dat geldt zelfs niet voor iedereen) , maar jij die uitgezogen wordt. In de eerste plaats door je werkgever.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:49   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Man..man..man....
Ik ben bang dat je je serieus laat uitbuiten door je werkgever. Als ik jou was ging ik eens een klapke doen met hem of anders elders solliciteren.
Voor iemand van jou stiel (knelpunt beroep) rollen ze de rode loper uit ....
2000 € netto + bedrijfswagen + GSM + nog een stuk of wat extra legale voordelen...


Een dopper trekt hooguit 1000€, jij hebt nog een 13° en 14° maand.
Dat scheelt toch 6000€ op jaarbasis.



Kortom, het is niet de dopper die te veel heeft (probeer maar eens een gezin te onderhouden van 1000€, en dat geldt zelfs niet voor iedereen) , maar jij die uitgezogen wordt. In de eerste plaats door je werkgever.
Exuseer mij,maar dan vraag ik mij echt af wat jij bij het VWS zit te doen man,"enkel armen die het woord voeren )
Wat een onzin is dat nu Paul ...
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:05   #97
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Exuseer mij,maar dan vraag ik mij echt af wat jij bij het VWS zit te doen man,"enkel armen die het woord voeren )
Wat een onzin is dat nu Paul ...
Ervaringsdeskundigheid beste Duveltje ( ik ga je niet bij je voornaam noemen en ik zou het zeer op prijs stellen dat jij ook mijn privacy respecteert)
Ik heb in mijn leven gans het spectrum gezien en ook persoonlijk aan de lijve ondervonden hoe hartvochtig en onrechtvaardig de naastelkaarleving in elkaar steekt.
Bij mijn eerste werkgever merkte ik al de tegenstelling tussen extreme rijkdom en extreme armoede. Het ene moment was ik bijvoorbeeld voor een herstelling bij een straatarme hoogbejaarde in Schaarbeek op een zolderkamertje en een uur later in Wauters-Brakel in een kast van een villa waar je gerust een doorsnee rijtjeshuis kwijt kon in de inkomhal!
Ik kon het toen nog niet plaatsen maar ik voelde aan mijn kleine teen dat iets niet klopte in de samenleving.... tot ik enkele jaren geleden "progress & poverty" van Henry George las en ik alle puzzelstukjes in elkaar zag passen ....
Hij toont aan hoe in een vrije en marktgerichte economie de distributie van de welvaart toch rechtvaardig kan verlopen en niemand in armoede hoeft te leven of afhankelijk te zijn van de goodwill van anderen.

Laatst gewijzigd door @lpha : 24 februari 2007 om 11:06.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:19   #98
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Ervaringsdeskundigheid beste Duveltje ( ik ga je niet bij je voornaam noemen en ik zou het zeer op prijs stellen dat jij ook mijn privacy respecteert)
Ik heb in mijn leven gans het spectrum gezien en ook persoonlijk aan de lijve ondervonden hoe hartvochtig en onrechtvaardig de naastelkaarleving in elkaar steekt.
Bij mijn eerste werkgever merkte ik al de tegenstelling tussen extreme rijkdom en extreme armoede. Het ene moment was ik bijvoorbeeld voor een herstelling bij een straatarme hoogbejaarde in Schaarbeek op een zolderkamertje en een uur later in Wauters-Brakel in een kast van een villa waar je gerust een doorsnee rijtjeshuis kwijt kon in de inkomhal!
Ik kon het toen nog niet plaatsen maar ik voelde aan mijn kleine teen dat iets niet klopte in de samenleving.... tot ik enkele jaren geleden "progress & poverty" van Henry George las en ik alle puzzelstukjes in elkaar zag passen ....
Hij toont aan hoe in een vrije en marktgerichte economie de distributie van de welvaart toch rechtvaardig kan verlopen en niemand in armoede hoeft te leven of afhankelijk te zijn van de goodwill van anderen.
Tja. Sorry @lpha maar iemand die meer dan 2000€ per maand net verdient noem ik geen ervaringsdeskundige in de armoede
Al jullie andere onzin kan je mij wel besparen hoor,geen Handry George onzin waar geen enkele "echte" armen iets aan heeft
Mijn doel en streven is armen helpen ,en daar zijn tal van middelen voor,één ervan is ijveren voor een belastingvrij minimuum loon
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:27   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.688
Standaard

Ziedaar nu het dilemma...

Een belastingsvrij minimumloon is een eerbaar streven....de regering probeert overigens om belastingen op lage lonen zo laag mogelijk te houden EN om werkgeversbijdragen op lage lonen te beperken...

ECHTER

Als onze regering morgen iedere belasting op lage lonen afschaft zullen overmorgen vrijwel alle beroepscategorien onder het zgn "middenkader" betaald worden als "minimumloon".....(en denk vooral niet dat de trektocht naar China erdoor zou ophouden)


Zo werkt onze "economie"....

Iemand uit het forum zal nu weer antwoorden met een <<langetitelvaneengelijkvooriederbasisinkomen>>, en het klinkt steeds logischer...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:34   #100
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ziedaar nu het dilemma...

Een belastingsvrij minimumloon is een eerbaar streven....de regering probeert overigens om belastingen op lage lonen zo laag mogelijk te houden EN om werkgeversbijdragen op lage lonen te beperken...

ECHTER

Als onze regering morgen iedere belasting op lage lonen afschaft zullen overmorgen vrijwel alle beroepscategorien onder het zgn "middenkader" betaald worden als "minimumloon".....(en denk vooral niet dat de trektocht naar China erdoor zou ophouden)


Zo werkt onze "economie"....

Iemand uit het forum zal nu weer antwoorden met een <<langetitelvaneengelijkvooriederbasisinkomen>>, en het klinkt steeds logischer...
Ff eerlijk zij nu hé,een werkende arme zoals ik krijg een belastingsvrije som van 5780€ per jaar,als ik nu 1000€ verdien per maand wat erg weinig is dan betaal ik nog op maar dan de helft van mijn karig inkomen belastingen,terwijl ik als dopper niets betaal !!!!!
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be