Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2007, 16:01   #81
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom moet u er om de vier zinnen het VB bijsleuren? Ik dacht dat die partij overal werd geweerd van posten waar ze enige invloed zouden kunnen uitoefenen? Wat ze zouden willen is één ding, wat ze voorlopig kunnen eraan doen is wat anders, dacht ik. Als we de toestand zien zoals die aan het evolueren is, toestand die volledig door de andere partijen wordt "georganiseerd", zonder tussenkomst van het VB (dat veel kan zeggen maar niets doen) dan zie ik inderdaad wie het volk een rad voor ogen probeert te draaien...en ik hoop dat ze vroeg of laat door het volk worden uitgespuwd, liefst voor het helemaal te laat is.
Het VB is toch de schuld van alles? Vroeger heette het dat Mohammed modaal aan geen job geraakte doordat de Vlaming (lees: de VB'er) racistisch was. Eigenaardig, de partij staat toch voor nog geen 30 procent der Vlamingen. Zou die andere 70 procent dan ook racistisch zijn? Dat ze op school geen diploma's konden verzilveren: racisme. Ja, ons volledig lerarenkorps bezit een VB-lidkaart.

En plots was daar onze VDB. Via allerlei studies kwam hij erachter dat het allemaal te wijten is aan een achterstand door taal, cultuur en steeds weerkerende import-kansarmoede. Hiep hiep hoera voor de multiculturele fetisjisten.
Jamaar, en dat jarenlange beeld dan van "de Vlamingen zijn racisten" dat zo veelvuldig aan de grote klok werd gehangen dat de allochtonen er ook dankbaar gebruik van begonnen te maken?
Tja, wie herinnert zich dat nog?
Intussen werd er in opdracht van de Nederlandse regering een hele studie gemaakt over "hoe het nou eindelijk zit met dat beruchte racisme". In Holland hebben ze geen VB, maar als je de retoriek van de "progressieven"en hun inquisiteurs eindeloos hoort herhalen, zou je zelfs in het buitenland eieren voor je waar beginnen kiezen en toch eens polsen of...

En wat bleek uit de studie?
Niks racisme, maar de achterstand qua taal, het verschil in cultuur, het steeds opnieuw trouwen met mensen uit het thuisland, het vroegtijdig afhaken op school (wegens geen goesting of verplicht om babytjes op de wereld te gaan zetten met een nieuwe geïmporteerde toekomstige knelpuntberoep-invuller) zorgde voor de problemen. Krek hetzelfde als in België, maar zonder VB.
Maw, de linkse mantra's over racisme en VB zijn achterhaald. Enkel diegenen die de verzuring naar het hoofd gestegen is blijven ze poneren omdat ze het slagveld van de multi(of inter-)culturele samenleving maar niet onder ogen willen zien.
Hun hautaine belerende houding heeft van honderdduizenden allochtonen armoezaaiers en gettobewoners gemaakt. En als het water hen naar de lippen stijgt, blijven ze vanop hun zinkend schip schreeuwen dat het allemaal de schuld is van het VB. Het lijkt wel een toverwoord.

Verder hoop ik ook dat VDB's systeem om de jeugdwerkloosheid te bestrijden, bij laag-of hooggeschoolden, in bepaalde voorbeeldsteden uitbreiding zal krijgen naar het hele land, en naar alle leeftijdscategoriëen. Zijn resultaten in de pilootsteden laten datgene uitschijnen wat velen allang wisten, maar nauwelijks durfden stellen teneinde weer in het verdomhoekje te sukkelen: Hoe strenger je optreedt, hoe meer effect je bereikt! Of het echter voor allochtonen iets zal uithalen, zonder diploma's, weet ik nog zo niet. Aan de hand van hun voorliefde om nog steeds naar hier te komen om te trouwen heb ik zo het gevoel dat ze nog altijd liever hier van een uitkering leven, dan in Marokko te blijven. En aangezien ze nog steeds met graagte naar Marokko op vakantie gaan en zich daar kunnen permitteren de chiqué uit te hangen teneinde potentiële huwelijkskandidaten te vinden, vrees ik dat hun positie van steuntrekkers voor henzelf geen grote ramp blijkt. Maar moesten ze het zelf zo erg vinden, zouden ze natuurlijk hun kinderen stimuleren verder te studeren, en dat doen ze nu dus hoegenaamd niet. De weldaden van de multiculturele maatschappij, weet je wel. De Vlaming werkt, de allochtoon trekt steun. De progressief schreeuwt moord en VBrand, de ietwat genuanceerder Vlaming irriteert zich, en de allochtoon leeft zoals hij dat in Marokko zou doen, maar mét toeslag.

Waarom Lambert nu plots hierover begint, is me een raadsel. Vreest hij dat VDB zo succesvol zal blijken in zijn aanpak dat zijn voorstel binnen kort achterhaald zal zijn wegens voldoende instroming van autochtone arbeidskrachten?
Als ik de verkiezingsaffiches van Spirit van de voorbije gemeenteraadsverkiezingen voor de geest haal "genre ik kijk naar Ketnet en hou van friet met mayonaise, ben ik dan nog een allochtoon" uit de mond van een triestkijkend donker kindje, waarbij de partij blijkbaar alleen maar allochtonen probeerde aan te spreken, heb ik een donkerbruin vermoeden wat Lambert aan het proberen is.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 februari 2007 om 16:12.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 16:15   #82
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat Lambert tegen friet met maynonnaise is.
Misschien nu wel.
Indien het opwekken van lustgevoelens voor friet met mayonnaise paranoïa opwekt in die mate bij sommigen moet hij wel tegen zijn.
Of was het die allochtoon zelf die op je zenuwen werkte? Allez, zo'n klein baasje? Pikt die ook al sjakosjen?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 februari 2007 om 16:17.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 16:31   #83
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik denk niet dat Lambert tegen friet met maynonnaise is.
Misschien nu wel.
Indien het opwekken van lustgevoelens voor friet met mayonnaise paranoïa opwekt in die mate bij sommigen moet hij wel tegen zijn.
Of was het die allochtoon zelf die op je zenuwen werkte? Allez, zo'n klein baasje? Pikt die ook al sjakosjen?
Het zou me heel sterk verwonderen van Lambert dat hij tegen friet met mayonaise is.

Wat ook publiek geheim is, is dat een Lambert mikt op een allochtoon kiespubliek, wegens een in omvang eerder marginale aanhang bij de autochtonen.

Dus zou de angst dat VDB's taktiek nieuwe toevloeden van geïmporteerde, onderrichte (dat moet dan voor het eerst in de geschiedenis van ons land zijn) arbeidskrachten, overbodig maakt, hem in deze leiden?

Een groot visionair herken je aan zijn opportunisme. Straks is de opportuniteit er misschien niet meer.

Geestig overigens dat je over het pakje friet met mayonaise begint te leuteren, het is natuurlijk het makkelijkst om Lambert daaraan te linken dan aan politiek opportunisme.

Maar helemaal hilarisch vind ik je (waarschijnlijk gemeende) overtuiging dat deze knelpuntberoepen, waarvan jij de noodzaak tot geschooldheid aanstipt, (overtuiging die je deelt met Lambert, maar die meent ze niet), door mensen zou kunnen worden ingevuld die hier geen zak kunnen doen. Ze mogen nog chirurg zijn, je weet donders goed dat ze hier met hun diploma geen kant op kunnen, tenzij als schoonmaker. De meeste illegalen en aielzoekers komen trouwens uit door oorlog en banditisme verscheurde landen die al helemaal geen geschoolde arbeidskrachten voortbrengen.

En onze Belgische ,en snel voor de vorige verkiezing Belg geworden allochtonen uit de door onze cultuurrelativisten hardnekkig in stand gehouden onderklasse zullen ze alvast ook al niet invullen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 februari 2007 om 16:34.
Oud 20 februari 2007, 17:03   #84
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Wat ook publiek geheim is, is dat een Lambert mikt op een allochtoon kiespubliek, wegens een in omvang eerder marginale aanhang bij de autochtonen.
Je moet natuurlijk ook kunnen rekenen.
Dat kan jij natuurlijk niet.
Er zijn al maar 4 procent allochtonen in ons landje. Zelf als die allemaal op Spirit stemmen (men weet uit enquetes en exit polls dat dit niet waar is) dan zou Spirit nog minder stemmen halen dan nu al het geval is.
Je daast dus.

Citaat:
Dus zou de angst dat VDB's taktiek nieuwe toevloeden van geïmporteerde, onderrichte (dat moet dan voor het eerst in de geschiedenis van ons land zijn) arbeidskrachten, overbodig maakt, hem in deze leiden?
Van de "geïmporteerde" () allochtonen stemmen er een hoop niet, en de meesten kunnen niet stemmen. Van degenen zonder papieren bijvoorbeeld, kan je moeilijk verwachten dat ze kunnen stemmen. Pure paranoîa op niets gebaseerd. Waarom verspreidt je dit soort nonsens? Of beter: waar haaaal je deze debuliteiten. Juist

Citaat:
Geestig overigens dat je over het pakje friet met mayonaise begint te leuteren, het is natuurlijk het makkelijkst om Lambert daaraan te linken dan aan politiek opportunisme.
Indien Lambert een opportunist is dan een domme. Ik verwijt hem juist van wereldvreemd te zijn geweest om in een periode dat er een kolossaal gat was aan de linkerzijde van de Sp.a in de grote grijze modderpoel van het centrum te gaan duiken. Dat lijkt me de meest geslaagde kamikaze operatie van de laatste tweehonderd jaar te zijn geweest. Ik weet ook dat vriend noch vijand ooit begrepen heeft waarom. In plaats van gewiekst verwijt ik hem van onozel te zijn.

Citaat:
Maar helemaal hilarisch vind ik je (waarschijnlijk gemeende) overtuiging dat deze knelpuntberoepen, waarvan jij de noodzaak tot geschooldheid aanstipt, (overtuiging die je deelt met Lambert, maar die meent ze niet), door mensen zou kunnen worden ingevuld die hier geen zak kunnen doen. Ze mogen nog chirurg zijn, je weet donders goed dat ze hier met hun diploma geen kant op kunnen, tenzij als schoonmaker.
Dit klopt gewoon niet: er zijn hopen knelpuntberoepen die geen diploma vereissen maar gewoon een goede opleiding en ervaring. Ook diploma's kunnen in vele gevallen wel worden aanvaard, of achteraf hier behaald, of zijn niet nodig (in privé).

Citaat:
De meeste illegalen en aielzoekers komen trouwens uit door oorlog en banditisme verscheurde landen die al helemaal geen geschoolde arbeidskrachten voortbrengen.
???????

Citaat:
En onze Belgische ,en snel voor de vorige verkiezing Belg geworden allochtonen uit de door onze cultuurrelativisten hardnekkig in stand gehouden onderklasse zullen ze alvast ook al niet invullen...
Je doet dit voor het gemeesmuil van de meelopers hier op het forum.
Heb je zo nog van die nietszeggende nonsensbeweringen: opschrijven en in het wc hangen aub.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 februari 2007 om 17:04.
Oud 20 februari 2007, 17:29   #85
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

[quote=ericferemans;2452751]
Citaat:

Je moet natuurlijk ook kunnen rekenen.
Dat kan jij natuurlijk niet.
Er zijn al maar 4 procent allochtonen in ons landje. Zelf als die allemaal op Spirit stemmen (men weet uit enquetes en exit polls dat dit niet waar is) dan zou Spirit nog minder stemmen halen dan nu al het geval is.
Je daast dus.
Daar gaat hij weer. Er zijn geen 4 procent allochtonen in België. Ik ga je eens een siteke laten bekijken Eric, met feiten en cijfers van de overheid. Hierna wil ik dat je plechtig belooft nooit meer te zullen liegen.
"Het aandeel vreemdelingen is gegroeid tot het begin van de jaren 80, terwijl ze tegenwoordig afneemt (ondanks het feit dat de immigratie stijgt en de emigratie afneemt): dit komt uiteraard omdat er hier geen rekening werd gehouden met het feit dat vele vreemdelingen (en hun kinderen) Belg worden."
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202004.pdf

Vanaf de jaren 70 ligt het aandeel vreemdelingen tussen de 8 �* 9 procent. Als je de massa's snel-Belgen en andere Belg geworden vreemdelingen er dus bijtelt, zul je er heel wat meer dan 4 procent hebben hé, Ericje?

En hier hebben we de werkelijke cijfers:
8,87 miljoen autochtone Belgen en 1,57 miljoen autochtone Belgen.
Da's bijna 16 procent hé Ericje?

Verdeling van de Belgische bevolking op 1 januari 2005 volgens nationaliteit bij geboorte, plaats van geboorte en werkelijke nationaliteit (bron NIS-RR). Ook toont deze site duidelijk aan dat de volledige stijging van de Belgische bevolking bijna uitsluitend aan allochtone inbreng te danken is. Tussen 1991 en 2004 steeg hun aandeel met 400.000. De stijging van de autochtonen in die jaren is dus waarschijnlijk verwaarloosbaar tot nihil.
http://www.kbs-frb.be/files/db/NL/PUB_1627_Ullens_Stat&Demogr_gegevens.pdf

Wie daast er hier nou?
Van de "geïmporteerde" () allochtonen stemmen er een hoop niet, en de meesten kunnen niet stemmen. Van degenen zonder papieren bijvoorbeeld, kan je moeilijk verwachten dat ze kunnen stemmen. Pure paranoîa op niets gebaseerd. Waarom verspreidt je dit soort nonsens? Of beter: waar haaaal je deze debuliteiten. Juist
En ik die juist dacht dat Lambert net die mensen wil regulariseren. Met als uiteindelijk doel hen Belg te laten worden. Ja, die sans papiers Eric. En dan zullen ze toch wel kunnen stemmen zeker?
Wat daas jij nou eigenlijk?
Even de draad kwijt?
Indien Lambert een opportunist is dan een domme. Ik verwijt hem juist van wereldvreemd te zijn geweest om in een periode dat er een kolossaal gat was aan de linkerzijde van de Sp.a in de grote grijze modderpoel van het centrum te gaan duiken. Dat lijkt me de meest geslaagde kamikaze operatie van de laatste tweehonderd jaar te zijn geweest. Ik weet ook dat vriend noch vijand ooit begrepen heeft waarom. In plaats van gewiekst verwijt ik hem van onozel te zijn.
En dan toch nog uitgerekend die onnozelaar tot voorzitter verkiezen!

Dit klopt gewoon niet: er zijn hopen knelpuntberoepen die geen diploma vereissen maar gewoon een goede opleiding en ervaring. Daar hebben we hopen werklozen voor. We kunnen die gerust evenzeer omscholen ipv buitenlanders die de taal dikwijls niet machtig zijn proberen om te scholen. Ook diploma's kunnen in vele gevallen wel worden aanvaard, of achteraf hier behaald, of zijn niet nodig (in privé).
Alsjeblieft, buitenlanders met hoog opleidingsniveau uit pakweg Rusland doen hier shitty jobs omdat hun diploma hier niet aanvaard wordt. Je 2 volgende punten gelden eveneens voor onze eigen werklozen. Waarom dan buitenlanders importeren?

???????

Je doet dit voor het gemeesmuil van de meelopers hier op het forum.
Heb je zo nog van die nietszeggende nonsensbeweringen: opschrijven en in het wc hangen aub. Mijn beurt: ??????

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 februari 2007 om 17:42.
Oud 20 februari 2007, 17:45   #86
ericferemans

Standaard

Momentje:
Heb je het nu bij allohctonen over Nederlanders, Fransen, Polen, Russen, Noord-Africanen?
Dan heb je gelijk.
Ik dacht dat je het had over niet-Europeanen, zoals alle VB-aanbidders...
Het aantal allochtonen van het door het VB gehate soort is en blijft 4 procent. En het is zo dat door de globale immigratie van Nederlanders Belgie vernederlandst, ook Brussel en Wallonië.
Laat ons eerlijk blijven: is je grote probleem de Nederlanders? (grootste groep bij de immigranten)?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 februari 2007 om 17:47.
Oud 20 februari 2007, 17:46   #87
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Momentje:
Okee

Kmoet weg. Ik zal uw onweer(staanbaar)legbaar manifest ter antwoord vanavond wel eens doornemen.

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 februari 2007 om 17:47.
Oud 20 februari 2007, 17:51   #88
ericferemans

Standaard

"Ik had er onlangs een discussie over met een lid van het VB in het parlement. Jullie kunnen hier in het parlement wel gelijk krijgen, zei hij, maar wij hebben gelijk op straat en dat is waarom de mensen voor ons stemmen. Ik ben bang dat ik hem daar ter plekke gelijk heb moeten geven."

Spirit-parlementslid Fouad Ahidar in De Morgen van 24 januari 2006"

Mooi onderschrift: wat leidt je daar uit af?
Ik zie ook wel dat de leugens van het VB vele mensen overtuigen.
Hitler had ook zo'n successen. En Pinochet, Stalin, Mao.
Nationalisme, en andere vormen van extremisme kennen inderdaad succes. Indien deze dan nog zo fanatiek en populistisch verkocht worden als zeeppoeder.
Fouad weet ook dat verstandige politiek complex is en moeilijker te verkopen.
Ik vind dat een verstandige opmerking van een verstandig politicus.
Oud 20 februari 2007, 17:53   #89
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Momentje:
Heb je het nu bij allohctonen over Nederlanders, Fransen, Polen, Russen, Noord-Africanen?
Dan heb je gelijk.
Ik dacht dat je het had over niet-Europeanen, zoals alle VB-aanbidders...
Het aantal allochtonen van het door het VB gehate soort is en blijft 4 procent. En het is zo dat door de globale immigratie van Nederlanders Belgie vernederlandst, ook Brussel en Wallonië.
Laat ons eerlijk blijven: is je grote probleem de Nederlanders? (grootste groep bij de immigranten)?
Volgens cijfers van de Belgische ambassade in Marokko verblijven er ongeveer 150.000 mensen met Marokkaanse nationaliteit in België. Er zijn ook zo'n 300.000 Belgen van Marokkaanse oorsprong. Dus vrees ik dat je weer overmoedig en boud te werk gaat door Nederlanders als "de grootste groep" te zien.
Maar het ging hem hier dus vooral om het opnieuw regulariseren van een ander kiespotentieel (dat nog niet Belg is) met als aliba een vage link naar de knelpuntenberoepen.

Oud 20 februari 2007, 17:55   #90
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Ik had er onlangs een discussie over met een lid van het VB in het parlement. Jullie kunnen hier in het parlement wel gelijk krijgen, zei hij, maar wij hebben gelijk op straat en dat is waarom de mensen voor ons stemmen. Ik ben bang dat ik hem daar ter plekke gelijk heb moeten geven."

Spirit-parlementslid Fouad Ahidar in De Morgen van 24 januari 2006"

Mooi onderschrift: wat leidt je daar uit af?
Ik zie ook wel dat de leugens van het VB vele mensen overtuigen.
Hitler had ook zo'n successen. En Pinochet, Stalin, Mao.
Nationalisme, en andere vormen van extremisme kennen inderdaad succes. Indien deze dan nog zo fanatiek en populistisch verkocht worden als zeeppoeder.
Fouad weet ook dat verstandige politiek complex is en moeilijker te verkopen.
Ik vind dat een verstandige opmerking van een verstandig politicus.
Neeneen, je hebt het betreffende interview niet gelezen hé? Je partijgenoot had het niet over de leugens van het VB. Integendeel, hij gaf toe dat het VB op heel wat punten gelijk heeft.
Niks leugens dus.
Dat zeg jij.
Wie is hier nu de leugenaar?
En nu ben ik echt weg.

Oud 20 februari 2007, 19:06   #91
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is in ons land vooral een tekort aan bepaalde zeer geschoolde beroepen, of beroepen met een grote ervaring:

Dit is de officiele lijst van het VDAB. Waaruit blijkt dat je volledig naast de bal hebt getrapt:

Opleidingen die toeleiden tot knelpuntberoepen:
Accountant
Accountmanager
Analist - informatica
Apothekersassistent
Arbeider afwerker drukkerij
Arbeider in metaalconstructie
Architect
Architectuurtekenaar
Auditor (boekhouding - interne controle)
Autobusbestuurder (lijndienst-openbaar vervoer)
Autobusbestuurder lijndienst privévervoer
Autocarbestuurder
Autoelektrotechnicus
Automecanicien-hersteller van voertuigen met benzinemoteren
Automecanicien-hersteller van voertuigen met dieselmotoren
Banketbakker - pasteibakker - patissier
Bankwerker-matrijzenmaker - metaal
Barman
Bediende kostprijsberekening
Bediende planning en logistiek
Bediende reisbureau
Bediener van heftruck
Bediener-steller van boekbindmachines
Bedrijfsverpleegkundige
Beeld- en/of geluidstechnicus
Beenhouwer
Beginnend beroepsbeoefenaar
Behandelaar van voedingswaren
Bekister
Bestuurder kleine bus (maximum 9 meter)
Bestuurder lichte vrachtwagen - vaste wagen (max. 7,5 ton)
Bestuurder mobiele kraan
Bestuurder van trekker met oplegger
Bestuurder van zware vrachtwagen met aanhangwagen
Bestuurder zware vrachtwagen - vaste wagen (+ 7,5 ton)
Boekhouder
Bouwkundige tekenaar
Bouwplaatsmachinist - grondverzet
Brandertechnieker
Broodbakker
Buizenfitter
Callcenter medewerker
Chauffeur distributie
Chef de partie - hulpkok
Commercieel bediende
Dakdekker platte daken - dakdichter
Dakdekker schuine daken
Directie-assistent van de boekhoudingsadministratie
Directiesecretaris
Dispatcher - transportplanner
Drankkelner brasserie, taverne, bistro, cafetaria, tearoom
Drukker offsetdruker aan de rotatiepers
Drukker tweekleuren offset-vellenpers
Drukker vier-, meerkleuren offset-vellenpers
Eindverantwoordelijke boekhouding - hoofdboekhouder
Ergotherapeut
Expeditiebediende -transport
Financieel en/of administratief verantwoordelijke
Fiscaal adviseur
Fruitplukker hard fruit
Fruitplukker zacht fruit
Gekwalificeerd verzorgende
Geriatrisch verpleegkundige - gegradueerde
Half-automaatlasser
Handelsagent
Helper bakker of snoepgoed
Hoofdverpleegkundige
Hotelmeester - maître d'hôtel
Hulpkantoorexpediteur
Ijzervlechter
Industrieel elektrotechnisch installateur (industrieel elektricien)
Industrieel isolateur
Industrieel plaatwerker
Industrieel schilder
Ingenieur bouwkunde
Ingenieur electronica
Ingenieur elektriciteit
Ingenieur elektromechanica
Ingenieur mechanica
Ingenieur scheikunde
Installateur - afsteller van machines en industriële installaties
Insteller-bediener automatische of cnc gestuurde metaalwerktuigmachines
Insteller-bediener van metaalwerktuigmachine
Insteller-bediender van metaaldraaibank-draaier
Insteller-bediener van metaalfreesmachine
Kantoorexpediteur
Kapper voor dames
Kapper voor dames en heren
Keukenverantwoordelijke - chef-kok
Kinderverpleegkundige - gegradueerde
Kinderverzorgster
Klantendienstmedewerker
Klassieke (professionele) schoonmaker
Kok (vreemde gerechten)
Kok traiteurdienst - onderchef keuken - souschef
Kwaliteitsverantwoordelijke
Lasser - metaal
Lasser met inerte gassen
Logopedist
Magazijnarbeider onderdelen en wisselstukken
Manifestbediende
Matroos (binnenscheepvaart)
Mecanicien-hersteller schepen
Metselaar
Meubelmaker
Meubelmaker - interieur
Monitor beschutte werkplaats
Monteerder in het atelier van machines en industriële installaties
Monteerder-kableerder - schakelkasten
Monteur centrale verwarming
Natuursteenbewerkers
Netwerkspecialist - informatica
Onderhoudselektricien
Onderhoudsmecanicien en hersteller machines en industriële installaties
Onderhoudsmecanicien van grondwerk- en bouwmachines
Onderhoudsmecanicien van heftrucks, tractoren,…
Onderhoudsmecanicien van landbouwmachines
Onderhoudsmecanicien van textielmachines
Onderhoudsmecanicien van vrachtwagens, autobussen,...
Operator poedercoating
Opvoeder klasse 1 - orthopedagoog
Particuliere schoonmaker
Plaatser natuursteen
Plaatser van gipskartonplaten - droge bepleistering
Prefabmonteerder
Productieverantwoordelijke
Psychiatrisch verpleegkundige - gebrevetteerde/gediplomeerde
Psychiatrisch verpleegkundige - gegradueerde
Regelaar van weefgetouwen
Residentieel elektrotechnisch installateur (bouwelektricien)
Restaurantkelner
Retoucheuse kleding (pompwerker)
Sanitair installateur - loodgieter
Sanitair installateur gasverwarming - gasfitter
Schilder-decorateur
Schrijnwerker aluminium
Schrijnwerker kunststoffen
Schrijnwerker - timmerman : buitenschrijnwerk
Schrijnwerker - timmerman: daktimmer
Schrijnwerker - timmerman : interieurbouw
Serre arbeider
Slachterijarbeider
Sociaal verpleegkundige - gegradueerde
Specialist kostprijsberekenaar (kostaccountant)
Stellingbouwer
Strijkster met de hand
Stukadoor - natte bepleistering
Stuurman - scheepvaart
Systeembeheerder - informatica
Tandtechnieker
Technicus - productieoperator
Technicus autotechniek
Technicus bouw - werfleider
Technicus datatransmissie en numerieke commutatie
Technicus domotica en gebouwenautomatisering
Technicus elektriciteit
Technicus elektromechanica
Technicus elektronica
Technicus hout
Technicus industriële scheikunde
Technicus klimatisatie, koel-en verwarmingstechnieken
Technicus mechanica
Technicus meet- en regeltechniek en automatisatie
Technicus netwerkbekabeling
Technisch-administratief bediende
Tekenaar
Tekenaar elektriciteit
Tekenaar mechanica
Tekenaar metaalconstructies
Tekenaar piping
Thuisverpleegkundige
Torenkraanbestuurder
Trappenmaker
Tuinaanlegger - bosaanleg
Tuinier
Uitbener
Uitsnijder in slachterijen
Veiligheidsingenieur
Verantwoordelijke R en D (onderzoek en ontwikkeling)
Verhuizer
Verpleegkundige dringende hulpverlening
Verpleegkundige palliatieve zorgen - gegradueerde
Vertegenwoordiger
Visfileerder
Vleesbewerker
Vloerder-tegelzetter
Vrachtwagenbestuurder (nijverheidswerven, bouwwerven)
Wegenwerker
Wever op jacquartdweefmachines
Wever op platgetouw
Zaalmeisje - zaaljongen
Ziekenhuisverpleegkundige - gebrevetteerde/gediplomeerde
Ziekenhuisverpleegkundige - gegradueerde
Zinkwerker - metalen dakbedekking

We vergeten nog een : ontmijners. En die zullen we hard nodig hebben binnen dit en 20 jaar.

Laatst gewijzigd door hurricane : 20 februari 2007 om 19:07.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 19:33   #92
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
We vergeten nog een : ontmijners. En die zullen we hard nodig hebben binnen dit en 20 jaar.
Gaan de russen of de Amerikanen ons mss binnenvallen?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 21:59   #93
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
tiens, het VB stelt arbeidsmigratie voor?

Tenandere, rechtvaardige prijzen, wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen? In de vrije marktwerking bestaan die eenvoudigweg niet. Wat iets waard is, wordt bepaald door vraag en aanbod. Een Indische burgerlijke ingenieur aan 1000€ of een Vlaamse aan 3000€. Leve de arbeidsmigratie!

Als men economie als primaat van de politiek stelt, en gelooft in universaliteit, gelijkheid en maakbaarheid, dan wil men inderdaad zoveel mogelijk vreemdelingen naar hier halen. De realiteit, zowel sociaal-economisch als maatschappelijk, als cultureel, als op gelijk welk ander vlak bewijst dat de multicul niet werkt. Ik denk evenwel dat een zeer klein aantal vreemdelingen hier zonder enig probleem kan leven, werken en zijn ding doen. Zelfs gesluierde fundamentalisten. Zolang ze maar niet met teveel zijn.

Mijn ouders hebben 10 jaar voor UNDP gewerkt in Taiwan en Brasilia en nog wat. Waar er weinig buitenlanders zijn, geen probleem. A fortiori als ze u nog rijkdom komen brengen. Waar er teveel zijn: wel problemen.

De mens is niet enkel een homo economicus, maar tevens een culturele en sociaal wezen. Politiek bedrijven dat enkel maar gedreven wordt vanuit een materialistische, economische bekommernis, loopt natuurlijk falicant af omdat de mens niet enkel tot dat te vernauwen valt.
Een zeer juiste analyse.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 00:37   #94
dylem77
Vreemdeling

Standaard

Ik ben boekhouder van opleiding, een zogenaamd knelpuntberoep...
Heb van 2002 tot en met 2006 uitsluitend voor OCMW's gewerkt, telkens opdrachten van bepaalde duur.
Nu ben ik al sinds juni 2006 op zoek naar een job in de privé sector, simpelweg omdat er geen vacatures meer zijn bij OCMW's uit m'n provincie. M'n kennis is up-to-date: heb in 2006 een cursus fiscaliteit gevolgd en deze grondig bestudeerd. M'n C.V. bevat enkel uiterst positieve referenties. Toch moet ik constateren dat ik sedert halverwege 2006 ondanks 30 �* 35 sollicitatiegesprekken nog steeds geen job heb, simpelweg omwille van m'n OCMW verleden. Tijdens deze sollicitatiegesprekken kwam ik telkens heel gemotiveerd over en liet ik blijken dat ik de kennis en de instelling had om aan de vereisten van de job te voldoen, echter vruchteloos tot op heden. Tijdens een sollicitatiegesprek vorige week kreeg ik te horen dat er maar liefst 13 kandidaten waren voor de vacature in kwestie! Waarom wordt dit in hemelsnaam als een knelpuntberoep aanschouwd??? Na m'n sollicitatiegesprek van deze morgen kreeg ik bv. te horen dat ik niet weerhouden werd omwille van het feit dat ik liet blijken dat de vacature me onder andere beviel omdat de werkplaats zeer dicht bij m'n woonplaats gevestigd is en ik daar te optimistisch over was...
Volgens mij is m'n situatie te wijten aan de lafheid en al té nauwe visie van de recruteerders in kwestie die enkel oordelen over een papieren verleden en niet over bekwaamheid, persoonlijkheid en motivatie en zich daarbij wentelen in al te flauwe excuses.
Zal vlug uitkijken naar een ander beroep, zo zie je maar dat de knelpuntfactor in de hand gewerkt wordt door de personen die er het minst baat bij hebben...
dylem77 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 10:14   #95
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit lijkt heel logisch maar is het niet.
De beroepenlijst besturende zal u zien dat bepaalde beroepen een jarenlange opleiding vragen en/of specifieke talenten.
Je wordt niet zomaar ingenieur omdat de rva vindt dat je een opleiding moet volgen.
In tegenstelling met wat de asocialen denken is de hele rits oningevulde beroepen niet te wijten aan luie of werkschuwe werklozen maar is deze inherent aan het feit dat men vrij zijn opleiding mag kiezen. Moet de overheid er niet voor zorgen dat opleiding voor knelpuntberoepen meer aandacht krijgt en dat beroepen waarvoor een overschot afgeremd wordt. Het is toch krankzinnig geld uit te geven om mensen op te leiden voor een beroep zonder toekomst, om diezelfde mensen dan nog eens levenslang dopgeld uit te betalen. Daarvoor hebben ze ook niet vrij gekozen! Hierdoor zijn er van bepaalde beroepen veels te veel, en van andere veels te weinig.
Daar kan je niet onderuit. Toch wel, zie bovenstaande!
Maar indien men dan, onder druk van de racistische partij of onder druk van de publieke opinie! weigert buitenlanders aan te nemen die wél deze lijst kunnen aanvullen dan zit je met een hopeloos probleem.
Ruim het racisme op, zou men er beter niet voor zorgen dat problemen die aan de basis liggen van bv de sluiting van het H.Hart-college eerst opgelost worden vooraleer nog meer immigranten toe te laten. Met als bijkomend voordeel dat het 'racisme' automatisch verdwijnt. laat mensen komen met de nodige bekwaamheid en geef ze de kans om ons land te helpen. Vang ze goed op. Zoals de 'democratische' partijen deden in het verleden?
En we worden er allen beter van.
Al de rest is bekrompenheid en schaadt ons enorm. Toch eenvoudig hé? Dat we daar niet vroeger aan gedacht hebben.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 10:38   #96
ericferemans

Standaard

Citaat:
Moet de overheid er niet voor zorgen dat opleiding voor knelpuntberoepen meer aandacht krijgt en dat beroepen waarvoor een overschot afgeremd wordt. Het is toch krankzinnig geld uit te geven om mensen op te leiden voor een beroep zonder toekomst, om diezelfde mensen dan nog eens levenslang dopgeld uit te betalen. Daarvoor hebben ze ook niet vrij gekozen! Hierdoor zijn er van bepaalde beroepen veels te veel, en van andere veels te weinig.
Dit is een oude discussie.
De vrijheid om een studie te kiezen versus de noden van de "markt".
Men komt er nooit uit: de markt verandert constant.
Het uitgangspunt is dat je mensen niet tegen hun zin kunt opleiden.
Dat het beter is om derhalve een opleiding te volgen (en daar in te slagen) dan er geen te kunnen afronden, die opgedrongen wordt door "de markt" of "de overheid".

In een autoritaire staat, jouw lievelingsmodel, kweekt men robotten. (het tchechisch voor arbeider, tussen haakjes)
Wij zijn een humanistische, vrije maatschappij.

Ik stel ook voor, indien jij aan de macht komt, om huwelijken niet meer vrij te laten: daar komen toch alleen maar echtscheidingen van!
Oud 21 februari 2007, 11:58   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een oude discussie.
Men komt er nooit uit: de markt verandert constant.
Het uitgangspunt is dat je mensen niet tegen hun zin kunt opleiden.
Dat het beter is om derhalve een opleiding te volgen (en daar in te slagen) dan er geen te kunnen afronden, die opgedrongen wordt door "de markt" of "de overheid".

In een autoritaire staat, jouw lievelingsmodel, kweekt men robotten. (het tchechisch voor arbeider, tussen haakjes)
Wij zijn een humanistische, vrije maatschappij.

Ik stel ook voor, indien jij aan de macht komt, om huwelijken niet meer vrij te laten: daar komen toch alleen maar echtscheidingen van!
Ik stel voor dat we iemand die aan geen vrouw geraakt omdat er geen aan zijn wensen voldoen een vergoeding uit te keren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:37   #98
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

er is overigens een schrijnend tekort aan 4-talige burgerlijk ingenieurs met een aanvullend diploma in een economische richting en 5 jaar werkervaring die wil werken voor 1200€ netto maandelijks. Laat ons dus onze grenzen open zetten voor pakweg de Indiase mensen die aan het profiel voldoen. Want anders zijn we "genoodzaakt" te delocaliseren.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 13:16   #99
luc broes

Standaard

[quote=ericferemans;2454582]Dit is een oude discussie.
Men komt er nooit uit: de markt verandert constant. Het weer ook, toch houd ik rekening met het weerbericht en neem indien nodig een regenjas mee.
Het uitgangspunt is dat je mensen niet tegen hun zin kunt opleiden. In ons systeem worden mensen niet 'tegen hun zin opgeleid'. Men voorziet dat er weldra een huisartsentekort zal zijn. Moet men dan volgens jou daar geen rekening mee houden? Dat het beter is om derhalve een opleiding te volgen (en daar in te slagen) wat ben je met een opleiding als er geen betrekkingen voor zijn? dan er geen te kunnen afronden, die opgedrongen wordt door "de markt" of "de overheid".

Beste Eric, ik meen te mogen veronderstellen dat je links bent. Je moet eens gaan kijken naar de zeer goede film 'Das Leben der Andern' over de DDR onzaliger gedachtenis. Dan zul je weten hoe het er aan toeging in jouw lievelingsmodel.
In 1984 had ik in china een lieve intelligente tolk. Ik vroeg waarom ze voor dat beroep gekozen had. Ze wist niet waarover ik het had. Bestond er in de wereld zoiets als beroepskeuze? Nooit van gehoord!
Het centraal planningsbureau in wist vooraf dat er in 1984 50 tolken nodig waren bij de uitbreiding van het Shanghai Petrochemical Complex. En zij werd aangeduid, opgeleid, om daar en nergens anders te gaan werken.
Zo gaat het eraan toe in jouw humanistische socialistische staten.
Wij zijn een humanistische, vrije maatschappij.[/quote]

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 februari 2007 om 13:17.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 13:58   #100
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Feremans Bekijk bericht
Maar indien men dan, onder druk van de racistische partij
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LucBroes Bekijk bericht
of onder druk van de publieke opinie!
weigert buitenlanders aan te nemen die wél deze lijst kunnen aanvullen dan zit je met een hopeloos probleem.
Dit land wordt volgens sommigen dus echt wel geregeerd door het VB, terwijl er nochtans een cordon rond deze partij ligt. Hoogstens 30 procent van hooguit 60 procent van de Belgische bevolking stemt voor deze partij, die nog nooit aan de macht is geweest. 18 procent van de totale Belgische bevolking gijzelt de 82 procent "niet-racisten", en verplicht hen, PS incluis, racistisch te zijn. Toch weet onze Eric dat het weer het VB is die "het" gedaan heeft. "Het", wat dan ook.
Of hoe zot zijn blijkbaar geen zeer doet.

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 februari 2007 om 14:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be