![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Maar wanneer we samen met CD&V gaan onderhandelen voor een eventuele federale regeringsdeelname is het evident dat er ook een gemeenschappelijk verkiezingsprogramma voor die regeringsdeelname wordt opgesteld. Daar CD&V niet separatistisch is, lijkt het mij onmogelijk om in dat gemeenschappelijk programma de Vlaamse republiek als eis te verwerken. Wanneer CD&V zich engageert voor de uitvoering van de belangrijkste Vlaamse eisen en daarmee die Vlaamse republiek een stuk dichterbij brengt, zijn we alweer een eind verder. Daar is niet oneerbaars aan voor beide partijen en doet geen afbreuk aan het basisprogramma van N-VA of CD&V, dat nog altijd fundamenteel verschillend is. Dat heeft ook niemand ontkend. Ik ben er dan ook over verbaasd dat er zo'n koude drukte wordt gemaakt over iets dat al bij al vrij logisch is? Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het valt me trouwens tegen dat ik hier uitgebreide lappen tekst over internationale vergelijkingen schrijf, op een vraag van jou daarover nog eens stevig in de pen kruip en als finale repliek een hol slogannetje krijg. Vind je dat zelf niet een beetje pover? Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() tja ik kan er niks aan doen dat ik een minkunkel ben he....
Bedoelde je met die vergelijkingen : zoals de NVA zorgt door haar deelname aan de Vlaamse regering er voor dat gerechtvaardigde Vlaamse eisen gerealiseerd worden ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 21 februari 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals we zullen zien wat er gebeurt met het VB -programma ....en wat er vooral niet mee gebeurt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar om nog één keer tegen beter weten mijn goed hart te tonen nog eens een uitgebreide repliek: Binnen de Vlaamse regering maakt N-VA gebruik van alle mogelijkheden om het project "Vlaanderen" uit te bouwen, zowel internationaal als nationaal. Het verscherpte Randbeleid, de taalvereisten bij sociale woningbouw, de uitbouw van de Vlaamse vertegenwoordiging bij Europa en in de rest van de wereld... Ik denk niet dat wat dat betreft ons veel verwijten gemaakt kunnen worden. De Vlaamse eisen op federaal niveau zoals de splitsing van een aantal bevoegdheden kan je echter niet realiseren als je op dat niveau niet meespeelt, dat lijkt me ook tot de logica te behoren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is er bij het VB nergens een "als" ingebouwd misschien ? En zal het bij jullie "volledig" zijn misschien ? Laat me niet lachen : het zal o komma o zijn en bij het kartel wellicht "een groot deel " Zoals Raymond Aron het al aantoonde , je moet realiteit met realiteit vergelijken en niet de realiteit van de ander met uw ideaal : dat is in wezen HYPOCRIET !. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarstraks luidde het nog dat het VB de punten diende goed te keuren die goed waren voor Vlaanderen om aanvaarbaar te worden. Nu is weer de mentaliteit die moet veranderen. Hoe zie jij dat dan? Ik ben ook geen politiek genie, maar IK ben ook niet degene die een reden zoekt om het VB achter het cordon te kunnen blijven houden, hé? Ik sta aan de kant van de meerderheid van N-VA-ers die het CS naar de prullenmand verwezen. Waren die soms allemaal hun verstand verloren dat zij niet zagen dat er aan de mentaliteit van het VB nog altijd iets schortte? Geloof jij trouwens écht nòg altijd dat het aan de mentaliteit van het VB ligt dat het cordon sanitaire (door wie?) niet opgeven wordt? Waarom wordt er dan geen cordon rond het FDF gelegd? Of is de mentaliteit van die partij zoveel aanvaardbaarder? Zou het niet zijn omdat het FDF belgicistisch is dat die partij zoveel meer gepermiteerd wordt dan het VLAAMS BELANG? Vermits je niet eens kan antwoorden op mijn vraag... Wéét je wel zeker dat je afkeer voor het VB niet het gevolg is van de jarenlange demonisatie van die partij door het Belgisch establishment, inclusief de N-VA? Sorry hoor, maar sinds de N-VA meer en meer in de greep komt van de CD&V, en nu zelfs haar eerste programmapunt verloochent, zie ik die partij niet echt meer als de vriend van Vlaanderen. Volgens mij is het trouwens juist daarom dat de N-VA de CD&V aan de macht mag helpen komen: omdat ze niet langer een vijand van Belgique is en zich probleemloos laat verbranden.
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad met het VB in de oppositie wordt Vlaanderen eerlang onafhankelijk en "Vreemdelingenvrij". Schone tijden in het verschiet : stem niet op het VB als U haar programma gerealizeeerd wil zien !
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
- verscherpte randbeleid? waar bazel je over? Binnenkort geeft de CD&V St Genius Rode cadeau aan de Walen! - de taalvereisten bij sociale woningbouw? Wie "ja" en "nee" kan zeggen in het Nederlands voldoet al aan de vereisten! - de uitbouw van de Vlaamse vertegenwoordiging in europa en de wereld? wat voor een onzin kraam je nu uit! Het miljoenenkostende Vlaams Huis in New York is enkel goed voor de tewerkstelling van enkele kabinetards maar heeft voor de rest niets veranderd aan de non-kennis van de amerikanen over Vlaanderen! En voor de rest mag je beloven wat je wil! You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb zo al een tijdje de indruk dat het kartel voor de N-VA belangrijker is dan de onafhankelijkheidseis. De zaak Dedecker heeft me toch duidelijk gemaakt dat een aantal mensen liever hun parlementszetel zien dan als onafhankelijke partij verder te gaan en het risico te lopen. En nu mag je zeggen wat je wil, maar indien de CD&V (en het ACW) Dedecker niet publiek hadden afgeschoten, was hij nog altijd een N-VA'er. Nee, het lijkt me er meer en meer op dat de N-VA de zaak binnen het kartel niet zo sterk onder controle heeft en dat de oude generatie van de CD&V zich klaarmaakt om de partij - en dus het kartel - klaar te stomen voor nog een rondje 'België boven' in Brussel, ten bate van de zuilen en de eigen zak. Nu goed, ik kan me vergissen maar ik zie genoeg signalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 16:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
en uw conclusie hieruit is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb je goed gezien. Ik zag sindsdien de 'minst populaire politicus' zelfs al een paar keer op korte tijd in spelletjes-en andere 'luchtige' programma's-waarin-politiek-taboe-is. Hoorde hem zopas ook een uur lang op radioI. De Belgische boodschap aan de Vlaamsgezinden is duidelijk: haat jezelf, geef jezelf over aan Belgique. D�*n pas zullen jullie aanvaard worden en mogen jullie meespelen. Wél braaf zijn en naar de pijpen (blijven) dansen van de grote Belgische broers, hé?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat N-VA in een kartel met CD&V geen optie meer is voor mij.
En dat het cordon rond het VB er echt niet is louter omwille van het zogenaamde 'racisme'. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 februari 2007 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat ik in jouw geval met een rabiate Belanger met een N-VA-complex te maken had wist ik ook wel, het antwoord was dan ook niet aan jou gericht. De tijd dat ik nog moeite stak in serieuze antwoorden aan gevallen als jij ligt ook wel een tijdje achter me.
Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 17:23. |
![]() |
![]() |