Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 15:07   #81
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Maar goed: dat de N-VA dan open en bloot, ook binnen het kartel, zegt dat onafhankelijkheid (= een Vlaamse republiek) het doel is en dat er onderhandelingen dienen gevoerd te worden die dat als finaliteit heeft. We zullen het dan wel zien.
Kijk, de dag dat het N-VA-programma haar separatistisch en republikeins karakter verliest kan de partij beter opgedoekt worden. Ik denk ook niet dat wij er een geheim van maken welke richting wij met België uit willen, ook niet sinds het kartel met CD&V. Zelfs de meest kwaadwillige types moeten toegeven dat N-VA haar separatisme en republicanisme steeds heeft uitgedragen en nooit heeft verstopt of ontkend. De vrachtwagens naar Strépy, de Di Rupo-poppen voor het verkeersboetefonds, de studiedagen met internationale academici die het project van het onafhankelijke Vlaanderen onderbouwden... Allemaal zaken die n�* het sluiten van het kartel gebeurden!

Maar wanneer we samen met CD&V gaan onderhandelen voor een eventuele federale regeringsdeelname is het evident dat er ook een gemeenschappelijk verkiezingsprogramma voor die regeringsdeelname wordt opgesteld. Daar CD&V niet separatistisch is, lijkt het mij onmogelijk om in dat gemeenschappelijk programma de Vlaamse republiek als eis te verwerken. Wanneer CD&V zich engageert voor de uitvoering van de belangrijkste Vlaamse eisen en daarmee die Vlaamse republiek een stuk dichterbij brengt, zijn we alweer een eind verder.

Daar is niet oneerbaars aan voor beide partijen en doet geen afbreuk aan het basisprogramma van N-VA of CD&V, dat nog altijd fundamenteel verschillend is. Dat heeft ook niemand ontkend. Ik ben er dan ook over verbaasd dat er zo'n koude drukte wordt gemaakt over iets dat al bij al vrij logisch is?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 15:14.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:10   #82
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Sinn Fein zit in de Noord-Ierse regering met de DUP van Paisley, me dunkt dat dat qua concessie een stuk verder gaat dan wat het FDF voor VB en N-VA is.

Bovendien heb ik bewust de vergelijking tussen federale en regionale regeringen vermeden omdat die niet opgaat voor Spanje en het Verenigd Koninkrijk: Regionalistische partijen als ERC of Sinn Fein kunnen van wezenlijk belang zijn in hun deelstaatregeringen (Catalonië en Noord-Ierland), die ook meer legislatieve (en dus ook independentistische wetten) vrijheid hebben dan bijvoorbeeld de Vlaamse. Voor de federale regering van Spanje of het Verenigd Koninkrijk zijn zij echter zo klein en onbeduidend dat ze toch geen rol van belang daarin kunnen spelen. Ook het heersende tweepartijensysteem op nationaal niveau in beide landen zet hen bij voorbaat buitenspel.

In België, met haar partijpolitieke versplintering en haar vrij unieke federalisme met z'n tweeën, kunnen zowel N-VA als het VB ook op federaal niveau een enorme machtsfactor betekenen. Daar wordt de vraag of je bereid bent die federale verantwoordelijkheid op te nemen wél cruciaal.

Soit, ik begrijp dat de vorige post misschien wel tot verwarring uitnodigde en dat ik deze nuances misschien beter al daarin verwerkt had, maar ik wilde de lat niet te hoog te leggen.
Waarop wacht de NVA om SAMEN met het VB zijn verantwoordelijke op te nemen
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:15   #83
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Waarop wacht de NVA om SAMEN met het VB zijn verantwoordelijke op te nemen
Rekenen is ook je sterkste kant zeker niet? Probeer het anders eens: Tel 7% bij 25% en kijk eens of je aan de 50% komt die nog is om "verantwoordelijkheid op te nemen" in een Vlaamse regering.

Het valt me trouwens tegen dat ik hier uitgebreide lappen tekst over internationale vergelijkingen schrijf, op een vraag van jou daarover nog eens stevig in de pen kruip en als finale repliek een hol slogannetje krijg. Vind je dat zelf niet een beetje pover?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 15:17.
Oud 21 februari 2007, 15:20   #84
Tegendradigaard

Standaard

tja ik kan er niks aan doen dat ik een minkunkel ben he....

Bedoelde je met die vergelijkingen : zoals de NVA zorgt door haar deelname aan de Vlaamse regering er voor dat gerechtvaardigde Vlaamse eisen gerealiseerd worden ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 21 februari 2007 om 15:20.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:25   #85
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wel moeilijk als de partij die er wél iets aan kan veranderen steevast uitgeschakeld wordt via een cordon sanitaire, hé? Weet je echt niks beters?.
Net als NVA ,zal u beoordeeld worden op wat u reeël verwezenlijkt hebt en niet op uw excuses vooraf of achteraf .

Citaat:
We zullen zien wat er NIET gebeurt van wat de kopstukken van de CD&V, en niet alleen zij, allang in de sterren hebben geschreven.
En ook deze woorden van jou over MIJN insinuaties zal ik inkaderen, hoor.
Zoals we zullen zien wat er gebeurt met het VB -programma ....en wat er vooral niet mee gebeurt .
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:26   #86
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Bedoelde je met die vergelijkingen : zoals de NVA zorgt door haar deelname aan de Vlaamse regering er voor dat gerechtvaardigde Vlaamse eisen gerealiseerd worden ?
Allez bon, weer een slogan. Ze zijn in de aanbieding zeker?

Maar om nog één keer tegen beter weten mijn goed hart te tonen nog eens een uitgebreide repliek: Binnen de Vlaamse regering maakt N-VA gebruik van alle mogelijkheden om het project "Vlaanderen" uit te bouwen, zowel internationaal als nationaal. Het verscherpte Randbeleid, de taalvereisten bij sociale woningbouw, de uitbouw van de Vlaamse vertegenwoordiging bij Europa en in de rest van de wereld... Ik denk niet dat wat dat betreft ons veel verwijten gemaakt kunnen worden. De Vlaamse eisen op federaal niveau zoals de splitsing van een aantal bevoegdheden kan je echter niet realiseren als je op dat niveau niet meespeelt, dat lijkt me ook tot de logica te behoren?
Oud 21 februari 2007, 15:32   #87
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je niet alleen een 'als' heb ingebouwd voor het geval dat....maar ook dat het zelfs in dat geval slechts 'een groot deel' zal zijn dat gerealiseerd wordt....
Inderdaad , ik probeer dit realistisch en rationeel te bekijken .
Is er bij het VB nergens een "als" ingebouwd misschien ?
En zal het bij jullie "volledig" zijn misschien ? Laat me niet lachen : het zal o komma o zijn en bij het kartel wellicht "een groot deel "
Zoals Raymond Aron het al aantoonde , je moet realiteit met realiteit vergelijken en niet de realiteit van de ander met uw ideaal : dat is in wezen HYPOCRIET !.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:32   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik ben geen politiek genie, knuppel, en ik geef ook niet voor om dat te zijn. Wat er nodig is, is een mentaliteitsverandering. Die kan er enkel geleidelijk aan komen, maar stappen zouden wel ondernomen moeten worden. De pijlen richten op de echte vijanden van Vlaanderen zou al een mooi begin zijn.
Maar nu zeg je weer iets anders, hé?
Daarstraks luidde het nog dat het VB de punten diende goed te keuren die goed waren voor Vlaanderen om aanvaarbaar te worden. Nu is weer de mentaliteit die moet veranderen. Hoe zie jij dat dan?

Ik ben ook geen politiek genie, maar IK ben ook niet degene die een reden zoekt om het VB achter het cordon te kunnen blijven houden, hé? Ik sta aan de kant van de meerderheid van N-VA-ers die het CS naar de prullenmand verwezen. Waren die soms allemaal hun verstand verloren dat zij niet zagen dat er aan de mentaliteit van het VB nog altijd iets schortte?
Geloof jij trouwens écht nòg altijd dat het aan de mentaliteit van het VB ligt dat het cordon sanitaire (door wie?) niet opgeven wordt?
Waarom wordt er dan geen cordon rond het FDF gelegd? Of is de mentaliteit van die partij zoveel aanvaardbaarder?
Zou het niet zijn omdat het FDF belgicistisch is dat die partij zoveel meer gepermiteerd wordt dan het VLAAMS BELANG?

Vermits je niet eens kan antwoorden op mijn vraag... Wéét je wel zeker dat je afkeer voor het VB niet het gevolg is van de jarenlange demonisatie van die partij door het Belgisch establishment, inclusief de N-VA?

Sorry hoor, maar sinds de N-VA meer en meer in de greep komt van de CD&V, en nu zelfs haar eerste programmapunt verloochent, zie ik die partij niet echt meer als de vriend van Vlaanderen. Volgens mij is het trouwens juist daarom dat de N-VA de CD&V aan de macht mag helpen komen: omdat ze niet langer een vijand van Belgique is en zich probleemloos laat verbranden.
Oud 21 februari 2007, 15:36   #89
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Laten we het nuchter bekijken: langs de ene kant hebben we een zogenaamde Vlaams nationale partij die in de Vlaamse regering zit en dus de kans heeft om toch een deel van haar programma uit te voeren maar het niet doet en langs de andere kant hebben we een Vlaams nationale partij die in de oppositie zit en bovendien geboycot wordt maar toch delen van haar programma op de agenda kan laten zetten.
Moet er nog zand zijn?

Inderdaad met het VB in de oppositie wordt Vlaanderen eerlang onafhankelijk en "Vreemdelingenvrij". Schone tijden in het verschiet : stem niet op het VB als U haar programma gerealizeeerd wil zien !
Oud 21 februari 2007, 15:44   #90
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez bon, weer een slogan. Ze zijn in de aanbieding zeker?

Maar om nog één keer tegen beter weten mijn goed hart te tonen nog eens een uitgebreide repliek: Binnen de Vlaamse regering maakt N-VA gebruik van alle mogelijkheden om het project "Vlaanderen" uit te bouwen, zowel internationaal als nationaal. Het verscherpte Randbeleid, de taalvereisten bij sociale woningbouw, de uitbouw van de Vlaamse vertegenwoordiging bij Europa en in de rest van de wereld... Ik denk niet dat wat dat betreft ons veel verwijten gemaakt kunnen worden. De Vlaamse eisen op federaal niveau zoals de splitsing van een aantal bevoegdheden kan je echter niet realiseren als je op dat niveau niet meespeelt, dat lijkt me ook tot de logica te behoren?
Je hebt hier niet te maken met basismilitanten van de nva die je alles kan op de mouw spellen.
- verscherpte randbeleid? waar bazel je over? Binnenkort geeft de CD&V St Genius Rode cadeau aan de Walen!
- de taalvereisten bij sociale woningbouw? Wie "ja" en "nee" kan zeggen in het Nederlands voldoet al aan de vereisten!
- de uitbouw van de Vlaamse vertegenwoordiging in europa en de wereld? wat voor een onzin kraam je nu uit! Het miljoenenkostende Vlaams Huis in New York is enkel goed voor de tewerkstelling van enkele kabinetards maar heeft voor de rest niets veranderd aan de non-kennis van de amerikanen over Vlaanderen!

En voor de rest mag je beloven wat je wil! You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:47   #91
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, de dag dat het N-VA-programma haar separatistisch en republikeins karakter verliest kan de partij beter opgedoekt worden. Ik denk ook niet dat wij er een geheim van maken welke richting wij met België uit willen, ook niet sinds het kartel met CD&V. Zelfs de meest kwaadwillige types moeten toegeven dat N-VA haar separatisme en republicanisme steeds heeft uitgedragen en nooit heeft verstopt of ontkend. De vrachtwagens naar Strépy, de Di Rupo-poppen voor het verkeersboetefonds, de studiedagen met internationale academici die het project van het onafhankelijke Vlaanderen onderbouwden... Allemaal zaken die n�* het sluiten van het kartel gebeurden!

Maar wanneer we samen met CD&V gaan onderhandelen voor een eventuele federale regeringsdeelname is het evident dat er ook een gemeenschappelijk verkiezingsprogramma voor die regeringsdeelname wordt opgesteld. Daar CD&V niet separatistisch is, lijkt het mij onmogelijk om in dat gemeenschappelijk programma de Vlaamse republiek als eis te verwerken. Wanneer CD&V zich engageert voor de uitvoering van de belangrijkste Vlaamse eisen en daarmee die Vlaamse republiek een stuk dichterbij brengt, zijn we alweer een eind verder.

Daar is niet oneerbaars aan voor beide partijen en doet geen afbreuk aan het basisprogramma van N-VA of CD&V, dat nog altijd fundamenteel verschillend is. Dat heeft ook niemand ontkend. Ik ben er dan ook over verbaasd dat er zo'n koude drukte wordt gemaakt over iets dat al bij al vrij logisch is?
Toch een paar 'flipflop's' van De Wever: eerst vond hij de uitzending op de RTBF goed, nadien niet meer. En wel voor een republiek zijn maar een ceremoniële monarchie wilden dulden (zie uitzending Ter Zake) lijkt me weinig consequent.

Ik heb zo al een tijdje de indruk dat het kartel voor de N-VA belangrijker is dan de onafhankelijkheidseis. De zaak Dedecker heeft me toch duidelijk gemaakt dat een aantal mensen liever hun parlementszetel zien dan als onafhankelijke partij verder te gaan en het risico te lopen. En nu mag je zeggen wat je wil, maar indien de CD&V (en het ACW) Dedecker niet publiek hadden afgeschoten, was hij nog altijd een N-VA'er.

Nee, het lijkt me er meer en meer op dat de N-VA de zaak binnen het kartel niet zo sterk onder controle heeft en dat de oude generatie van de CD&V zich klaarmaakt om de partij - en dus het kartel - klaar te stomen voor nog een rondje 'België boven' in Brussel, ten bate van de zuilen en de eigen zak.

Nu goed, ik kan me vergissen maar ik zie genoeg signalen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:54   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Inderdaad , ik probeer dit realistisch en rationeel te bekijken .
Is er bij het VB nergens een "als" ingebouwd misschien ?
En zal het bij jullie "volledig" zijn misschien ? Laat me niet lachen : het zal o komma o zijn en bij het kartel wellicht "een groot deel "
Zoals Raymond Aron het al aantoonde , je moet realiteit met realiteit vergelijken en niet de realiteit van de ander met uw ideaal : dat is in wezen HYPOCRIET !.
De realiteit die IK zie is dat alle 'Vlaamse' partijen op het VB na, Belgique in stand willen houden. Of dat uit idealisme is betwijfel in echter. Zet jouw favoriete stopwoordje dus maar rustig in kleine lettertjes want deze 'realiteit' lijkt mij veel plausibeler:

Citaat:
Een belangrijke factor in het verhaal is ook dat de traditionele Vlaamse partijen uiteindelijk altijd kiezen voor de Belgische belangen én hun eigen gewin - geld, carrière, ministerportefeuilles.

Maar daarnaast is er het ontbreken van een "politiek-culturele elite" die de Vlaamse economische positie in politieke macht zou kunnen vertalen. Of willen vertalen. Want in die kringen is de zelfhaat nog altijd een flink gekoesterde eigenschap.

En daarnaast is er natuurlijk het gebrek aan politieke moed. Gecombineerd met een mentaliteit van slaafse onderdanigheid.

Tot slot is er nóg een reden: het beruchte cordon sanitaire. Nochtans is ook dat een bepalende factor op het politieke en communautaire schaakbord. Een godsgeschenk voor de Franstaligen, die er dan ook alles aan doen om het in stand te houden. Zolang het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang blijft bestaan, zullen de Vlamingen altijd het onderspit delven in communautaire onderhandelingen.

De Vlaamse partijen verwarren tactiek met strategie. Ze zijn bereid, desnoods via verraad, een kortetermijnvoordeel (ministerposten) binnen te halen ten koste van een langetermijndoel.

Vlamingen zijn steeds bereid tot toegevingen, en Franstaligen wéten dat. Als Vlamingen onderhandelen met Franstaligen verliezen de Vlamingen.

Franstalige partijen onderhandelen vanuit één positie, terwijl Vlamingen onderhandelen tégen elkaar. Bij voorkeur bedriegen ze elkaar.

Vlaamse onderhandelaars vertegenwoordigen een numerieke meerderheid, maar gedragen zich als verdrukte minderheid.

Vlaamse politici zijn te koop voor een appel en een ei (hoge functie, adellijke titel) door het Belgische establishment.

Vlaanderen is economisch zelfstandig, maar het mist een politiek-culturele elite die dat verzilvert. De Vlaamse kiezer wikt, De Franstalige politiek beschikt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 16:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:57   #93
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar sinds de N-VA meer en meer in de greep komt van de CD&V, en nu zelfs haar eerste programmapunt verloochent, zie ik die partij niet echt meer als de vriend van Vlaanderen. Volgens mij is het trouwens juist daarom dat de N-VA de CD&V aan de macht mag helpen komen: omdat ze niet langer een vijand van Belgique is en zich probleemloos laat verbranden.
De manier waarop onze nationale regimepers en het politieke establishment er in de dagen van de kartelbreuk alles aan deed om de N-VA door het slijk te halen sprak ook boekdelen. De partij werd toen met alle zonden van Israel beladen en was in de publieke opinie zelfs geen haar beter dan het VB, terwijl de CD&V van alle schuld vrijgepleit werd. Is het toeval dat er nu wél ineens weer goede woorden vanaf kunnen, nu de partij weer stevig de banden met CD&V aangehaald heeft en er geen gevaar meer voor is dat N-VA en VB elkaar op één of andere manier wel eens zouden kunnen vinden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:00   #94
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De manier waarop onze nationale regimepers en het politieke establishment er in de dagen van de kartelbreuk alles aan deed om de N-VA door het slijk te halen sprak ook boekdelen. De partij werd toen met alle zonden van Israel beladen en was in de publieke opinie zelfs geen haar beter dan het VB, terwijl de CD&V van alle schuld vrijgepleit werd. Is het toeval dat er nu wél ineens weer goede woorden vanaf kunnen, nu de partij weer stevig de banden met CD&V aangehaald heeft en er geen gevaar meer voor is dat N-VA en VB elkaar op één of andere manier wel eens zouden kunnen vinden?

en uw conclusie hieruit is....
Oud 21 februari 2007, 16:02   #95
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover moeten we ons al lang geen illusies meer maken. Dat is ook gebleken bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Maar, en dat is ernstiger, een deel van het N-VA-kader is maar al te gelukkig met de cadeau's die ze gekregen hebben bij de lijstvorming in oktober. Ze zouden bijna gek moeten zijn om die af te geven. De vraag is alleen of bij de CD&V de Sinterklaaspolitiek zal bijven duren en alle signalen die ik opvang wijzen meer en meer naar een 'neen'.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:09   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en uw conclusie hieruit is....
Wie het woù zien, heeft het gezien. En ik heb mijn conclusies dan ook getrokken.
Oud 21 februari 2007, 16:09   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat heb je goed gezien.
Ik zag sindsdien de 'minst populaire politicus' zelfs al een paar keer op korte tijd in spelletjes-en andere 'luchtige' programma's-waarin-politiek-taboe-is. Hoorde hem zopas ook een uur lang op radioI.

De Belgische boodschap aan de Vlaamsgezinden is duidelijk: haat jezelf, geef jezelf over aan Belgique. D�*n pas zullen jullie aanvaard worden en mogen jullie meespelen. Wél braaf zijn en naar de pijpen (blijven) dansen van de grote Belgische broers, hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 16:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:18   #98
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Wie het woù zien, heeft het gezien. En ik heb mijn conclusies dan ook getrokken.
en die zijn?
Oud 21 februari 2007, 16:26   #99
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en die zijn?
Dat N-VA in een kartel met CD&V geen optie meer is voor mij.

En dat het cordon rond het VB er echt niet is louter omwille van het zogenaamde 'racisme'.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 februari 2007 om 16:32.
Oud 21 februari 2007, 17:16   #100
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt hier niet te maken met basismilitanten van de nva die je alles kan op de mouw spellen.
Nee, dat ik in jouw geval met een rabiate Belanger met een N-VA-complex te maken had wist ik ook wel, het antwoord was dan ook niet aan jou gericht. De tijd dat ik nog moeite stak in serieuze antwoorden aan gevallen als jij ligt ook wel een tijdje achter me.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 17:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be