Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Op wie stemt u als Vlaams Belang niet op de lijst zal staan?
BUB 3 3,00%
UNIE 1 1,00%
Groen! 8 8,00%
SP.A-SPIRIT 4 4,00%
CD&V-N-VA 22 22,00%
OpenVlD 7 7,00%
Lijst Dedecker 11 11,00%
Vlott 7 7,00%
PVDA 4 4,00%
iets anders 7 7,00%
blanco 6 6,00%
ik kom niet af! 20 20,00%
Aantal stemmers: 100. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 19:13   #81
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
PVDA-PMB is dan progressief Belgicistisch en Ecolo-Groen! eveneens (maar dan minder) ?? Het Vlaams separatisme heeft niets met "links" of "rechts"
noch met progressief of "conservatief" te maken. Tenzij men stelt dat veruit de meeste Vlaams Separatisten tot het Nazi of het kapitalistisch-liberale kamp behoren. Het zijn doorgaans die mensen die ook pleiten voor een afbraak van de sociale szekerheid en de invoering van wat zij het "angelsaksisch model" noemen, model dat ervoor zorg draagt dat kinderarmoede in die landen stilaan "opklimt" tot het niveau van 3de wereldlanden.

Het Vlaams Seperatisme zoals dat nu politiek "te koop" staat in de electorale winkel is een reactionaire politieke stroming. Het ideaal van een "Vlaamse volksdemocratie" is absolute nonsens omdat een dergelijke staat
slechts zinvol kan zijn in een groter "Autarktisch geheel" en ook dan alleen maar zinvol is in het kader van de totale afschaffing van een staat.
eerst ontkracht ge het dogmatisme van de inhoud achter het vlaamsnationalisme, maar dan stelt ge zelf een paar dogma's op.
logica?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 22:51   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PVDA-PMB is dan progressief Belgicistisch en Ecolo-Groen! eveneens (maar dan minder) ?? Het Vlaams separatisme heeft niets met "links" of "rechts"
noch met progressief of "conservatief" te maken. Tenzij men stelt dat veruit de meeste Vlaams Separatisten tot het Nazi of het kapitalistisch-liberale kamp behoren. Het zijn doorgaans die mensen die ook pleiten voor een afbraak van de sociale szekerheid en de invoering van wat zij het "angelsaksisch model" noemen, model dat ervoor zorg draagt dat kinderarmoede in die landen stilaan "opklimt" tot het niveau van 3de wereldlanden.

Het Vlaams Seperatisme zoals dat nu politiek "te koop" staat in de electorale winkel is een reactionaire politieke stroming. Het ideaal van een "Vlaamse volksdemocratie" is absolute nonsens omdat een dergelijke staat
slechts zinvol kan zijn in een groter "Autarktisch geheel" en ook dan alleen maar zinvol is in het kader van de totale afschaffing van een staat.
Even voor de duidelijkheid: separatisme =/= nationalisme.

Ik ben tegen de afscheuring van Padanië; ik ben tegen onafhankelijkheid van Monaco; ik ben tegen het separatisme van olierijke provincies in Bolivië,... en ik ben tegen een autonome Vlaamse staat als die een lakei zou zijn van het mondiaal kapitalisme. Ik ben zelfs voor de samenvoeging van de Ierse Republiek en Noord-Ierland; voor de samenvoeging van Turks, Iraaks, Iraans en Syrisch Koerdistan,enz...

Ik ben nationalist. Separatisme is in het geval van Vlaanderen louter een noodzaak, geen ideologie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 09:18   #83
luc broes

Standaard

Citaat:

Zoveel nonsens in twee paragrafen maakt een weerlegging overbodig.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 11:30   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
bwa, kleine dingen maar hoor, zoals:
- links zijn
- nationalistisch zijn.

Details.

eerder antwoordde ik je hetvolgende "doe zoals velen die het onafhankelijkheidstreven op 1 zetten, stem VB tot Vlaanderen onafhankelijk is.

pas daarna zal ik mij tot een politiek inhoudelijke keuze laten dwingen."

ik ga dat specifiëren : ik denk dat ik in een onafhankelijk Vlaanderen tamelijk links zou kunnen stemmen ... binnen België kan ik mij dat echter niet permitteren want dat houdt in dat ik mee de PS en belangrijker de Metallo's (fgtb?) (enfin, de pipo's die audi aant verjagen zijn) en dergelijke steun en in stand houdt ... franstalig links geeft echter steevast blijk van destructisme en totalitariteit ... links in Vlaanderen houdt ook steevast België in stand, dus dat kan ik niet over mijn hart krijgen ... maar na de onafhankelijkheid ... tja, dan zie ik niet in waarom ik niet voor verstandig links �* la Vandenbroucke zou kunnen stemmen ...

totdan echter, zie ik mij genoodzaakt strategisch te stemmen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 11:58   #85
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Waarom mag ik nog niet stemmen? Dat was toch vanaf 100 posts?
Oud 27 februari 2007, 12:07   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eerder antwoordde ik je hetvolgende "doe zoals velen die het onafhankelijkheidstreven op 1 zetten, stem VB tot Vlaanderen onafhankelijk is.

pas daarna zal ik mij tot een politiek inhoudelijke keuze laten dwingen."

ik ga dat specifiëren : ik denk dat ik in een onafhankelijk Vlaanderen tamelijk links zou kunnen stemmen ... binnen België kan ik mij dat echter niet permitteren want dat houdt in dat ik mee de PS en belangrijker de Metallo's (fgtb?) (enfin, de pipo's die audi aant verjagen zijn) en dergelijke steun en in stand houdt ... franstalig links geeft echter steevast blijk van destructisme en totalitariteit ... links in Vlaanderen houdt ook steevast België in stand, dus dat kan ik niet over mijn hart krijgen ... maar na de onafhankelijkheid ... tja, dan zie ik niet in waarom ik niet voor verstandig links �* la Vandenbroucke zou kunnen stemmen ...

totdan echter, zie ik mij genoodzaakt strategisch te stemmen.
Anna List, voor de zoveelste keer: de stem van het gezond verstand.
Oud 27 februari 2007, 15:22   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doe zoals velen die het onafhankelijkheidstreven op 1 zetten, stem VB tot Vlaanderen onafhankelijk is.

Het is net omdat ik onafhankelijkheid wil dat ik weiger op het antivlaams behang te stemmen. Deze partij wil vlaanderen onderwerpen aan de dictaten van het grootkapitaal.
Bovendien heb ik ook geen boodschap aan het fascisme en nazisme van sommige veebeeërs.

godsvrede met volksverraders? neen bedankt.
Oud 27 februari 2007, 15:32   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is net omdat ik onafhankelijkheid wil dat ik weiger op het antivlaams behang te stemmen. Deze partij wil vlaanderen onderwerpen aan de dictaten van het grootkapitaal.
Bovendien heb ik ook geen boodschap aan het fascisme en nazisme van sommige veebeeërs.

en nu zonder slogans graag, Pelgrim ? (slecht geslapen of zo? , zoiets slecht onderbouwd heb je me nog nooit gelapt, geloof ik, ik lees gewoonlijk met belangstelling en veel sympathie je veelal goed gefundeerde stellingen )

-wat bedoel je met onderwerpen aan de dictaten vh grootkapitaal (als er één staat daar model voor staat is het dan niet La Belgique met zijn Lippensen e.d. ? )
-fascisme en nazisme van sommige vb'ers ? ... lees het huidige partijprogramma eens, en citeer mij eens een paar stukken (ps vind je het onlogisch dat het vb in de huidige belgische repressieconstellatie tamelijk moeilijk geschikt personeel vindt ? (ik vind het telkens merkwaardig dat er toch nog mensen durven 'springen'))
-godsvrede met partijgenoten is inderdaad makkelijker, wat denk jij dat de frontsoldaten met dat woord bedoelden ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 15:33.
Oud 27 februari 2007, 15:56   #89
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Waarom mag ik nog niet stemmen? Dat was toch vanaf 100 posts?
Omdat je nog geen maand op het forum zit..

Ik zou voor lijst Dedecker kiezen
Oud 27 februari 2007, 15:57   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Anna List, voor de zoveelste keer: de stem van het gezond verstand.

Oud 27 februari 2007, 16:00   #91
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pelgrim, hoe zie jij dat dan?
Op dit moment is België linkser dan Vlaanderen, door het hoge aantal PS stemmen in Wallonië.
Wat zou jij kunnen verwezenlijken/in vervulling zien gaan, dat nu niet in België kan?
Oud 27 februari 2007, 16:32   #92
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piet_snot Bekijk bericht
Voor de N-VA'ers op de CD&V/N-VA lijst dan maar, zoals ik ook bij de gemeenteraadsverkiezingen heb moeten doen (er was helaas geen VB lijst in mijn dorp).
Bij ons was er wel een (ovolledige) VB lijst, het schorremorrie dat daar op stond.....
Oud 27 februari 2007, 20:26   #93
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ik vind de cdenv veel te centrummerig...
Een groter compliment kan je niet geven
Oud 28 februari 2007, 10:20   #94
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en nu zonder slogans graag, Pelgrim ? (slecht geslapen of zo? , zoiets slecht onderbouwd heb je me nog nooit gelapt, geloof ik, ik lees gewoonlijk met belangstelling en veel sympathie je veelal goed gefundeerde stellingen )

-wat bedoel je met onderwerpen aan de dictaten vh grootkapitaal (als er één staat daar model voor staat is het dan niet La Belgique met zijn Lippensen e.d. ? )

ik heb geen zin om het belgique van Lippens in te ruilen voor het Flanders van Van Gaever en Crols.

Citaat:
-fascisme en nazisme van sommige vb'ers ? ... lees het huidige partijprogramma eens, en citeer mij eens een paar stukken
je kan moeilijk ontkennen dat er rasfascos in het vb zitten. En het programma van het veebee is ook niet bepaald links eh. Ik weiger te stemmen op een ultraconservatieve partij die van vreemdelingenhaat, homobashen en al wat links is verketteren haar handelsmerk maakt. Veebee is antilinks, dus ben ik anti veebee.

Citaat:
(ps vind je het onlogisch dat het vb in de huidige belgische repressieconstellatie tamelijk moeilijk geschikt personeel vindt ? (ik vind het telkens merkwaardig dat er toch nog mensen durven 'springen'))
voor zoveel repressie te ondergaan vind ik dat het vlaams behang het nog goed doet. Wil je weten wat repressie is? Ga dat eens aan de mensen van Batasuna vragen.

Citaat:
-godsvrede met partijgenoten is inderdaad makkelijker, wat denk jij dat de frontsoldaten met dat woord bedoelden ?
tachtig jaar geleden was het partijpolitieke landschap wel effe heel anders.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 10:23   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Pelgrim, hoe zie jij dat dan?
Op dit moment is België linkser dan Vlaanderen, door het hoge aantal PS stemmen in Wallonië.
Wat zou jij kunnen verwezenlijken/in vervulling zien gaan, dat nu niet in België kan?

belgië linkser dan vlaanderen? Links belgië is een contradictie want deze staat werd van, voor en door de bourgeoisie gemaakt. Trouwens dat Vlaanderen rechts zou zijn is ook een fabeltje. Als we zien hoe strijdbaar de Vlaamse arbeidersbeweging aan het worden is heb ik er zelfs een heel goed oog op. Net omwille van de PS en de harde noodzaak in Vlaanderen gaat de arbeidersbeweging in Vlaanderen de Walen nog links voorbijsteken.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 10:33   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb geen zin om het belgique van Lippens in te ruilen voor het Flanders van Van Gaever en Crols.

je kan moeilijk ontkennen dat er rasfascos in het vb zitten. En het programma van het veebee is ook niet bepaald links eh. Ik weiger te stemmen op een ultraconservatieve partij die van vreemdelingenhaat, homobashen en al wat links is verketteren haar handelsmerk maakt. Veebee is antilinks, dus ben ik anti veebee.

voor zoveel repressie te ondergaan vind ik dat het vlaams behang het nog goed doet. Wil je weten wat repressie is? Ga dat eens aan de mensen van Batasuna vragen.

tachtig jaar geleden was het partijpolitieke landschap wel effe heel anders.
voor mij staat dat Vlaanderen op één, daar heb ik dus veel voor over, en nadien zullen we dat wel kneden tot het goed zit, k heb je dat uitgelegd, wellicht stem ik dan wel gematigd links zonder de PS te moeten steunen ...

en over die godsvrede, je weet toch dat de tegenstellingen negentig jaar geleden veel GROTER waren ... daar stonden dienstweigeraars en gedecoreerde staatshelden zij aan zij onder dat motto ... eerst dat zelfbestuur, Pelgrim, daarna de invulling, en dat is wat godsvrede voor mij wil zeggen.

houzee ! en t is je (nog steeds) gegund ...
Oud 28 februari 2007, 10:58   #97
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor mij staat dat Vlaanderen op één,
voor mij ook en daarom weiger ik te collaboreren met grootkapitaal, franse staatsnationalisten en amerikaanse neocons.

Citaat:
en over die godsvrede, je weet toch dat de tegenstellingen negentig jaar geleden veel GROTER waren ... daar stonden dienstweigeraars en gedecoreerde staatshelden zij aan zij onder dat motto
met alle respect maar de tegenstelling van nu is veel groter. Toen ging het om zelfbeschikking, of men nu weigerde deel te nemen aan de burgerlijke oorlog of de wapens op nam om het land tegen invallers te verdedigen.
Nu zijn er delen van de Vlaamse beweging die zelfs expliciet collaboreren met imperialisten. Dat is ooit nog eens gebeurt...

Citaat:
... eerst dat zelfbestuur, Pelgrim,
ja inderdaad, dus tegen het veebee.

Citaat:
houzee ! en t is je (nog steeds) gegund ...
houzee, u ook.
Oud 28 februari 2007, 11:06   #98
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Pelgrim;2475651]...

met alle respect maar de tegenstelling van nu is veel groter. Toen ging het om zelfbeschikking, of men nu weigerde deel te nemen aan de burgerlijke oorlog of de wapens op nam om het land tegen invallers te verdedigen.
Nu zijn er delen van de Vlaamse beweging die zelfs expliciet collaboreren met imperialisten. Dat is ooit nog eens gebeurt...

...[quote]

nee, toen werd met vreemde naties gecollaboreerd, verkeerd. , nu wordt de 'godsvrede' indachtig met elke Vlaming die wil ,dus ook Van Gaever (maar die is steeds flamingant geweest) samengewerkt om Vlaanderen onafhankelijk te maken

als ge nu eens lid wordt en vanbinnenuit probeert bij te sturen ? zou dat niet meer effect hebben ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 februari 2007 om 11:11.
Oud 28 februari 2007, 11:07   #99
luc broes

Standaard

Citaat:
belgië linkser dan vlaanderen? Links belgië is een contradictie want deze staat werd van, voor en door de bourgeoisie gemaakt. Trouwens dat Vlaanderen rechts zou zijn is ook een fabeltje. Als we zien hoe strijdbaar de Vlaamse arbeidersbeweging aan het worden is heb ik er zelfs een heel goed oog op. Net omwille van de PS en de harde noodzaak in Vlaanderen gaat de arbeidersbeweging in Vlaanderen de Walen nog links voorbijsteken.
Bedoel je nu dat de Vlaamse arbeiders bij VW de Franstaligen zal aansporen om nog meer te staken. Tot VW definitief vertrekt!
Oud 28 februari 2007, 11:37   #100
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bij ons was er wel een (ovolledige) VB lijst, het schorremorrie dat daar op stond.....
Bij ons in Brugge was er een volledige lijst met behoorlijke kandidaten. We hebben dan ook 8 uitstekende verkozenen. Een verdubbeling.
FVH had het grootst aantal voorkeurstemmen na de populaire burgemeester.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be