![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Tja, de Warande... is allemaal niet zo eenvoudig om een pasklare oplossing te vinden voor de problemen daar. Laatst gewijzigd door bartvds : 11 maart 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben inderdaad de 'Wouter Bracke' die verkozen was op 8 oktober voor vlaamse eenheid.
Ik wil toch ook op een paar dingen reageren; Ik zie dat idd vld wel wat met de veiligheid van het openluchtzwembad bezig is en hoop dan ook met ganse harte dat het dan ook niet bij woorden blijft maar wel met daden als deze terug in de meerderheid zitten na de verkiezingen van 15 april. Mij maakt het al niet uit welke partij er voor zorgt dat de warande terug een sfeervol park wordt waar iedereen terug vriend is van iedereen maar in ieder geval moet er iets drastisch gebeuren, want vorige zomer was er echt volledig over en de veiligheid van de bezoekers was totaal niet meer te garanderen ook al stonden er 8 politieagenten. Wat doe je met 8 politieagenten als er vechtpartijen ontstaan met een 200 tal allochtone jongeren? Niet veel denk ik. Moesten er mensen zijn die al denken dat ik hier overdrijf kunnen deze dat altijd navragen bij de politie, het was ongeveer begin juni vorige zomer en ik was er zelf aanwezig Op dat moment het ik mijn handdoek opgenomen en ben vertrokken en ik zei bij mezelf 'nu is de maat vol, dit kan zo niet langer' en ik heb de partij vlaams belang gecontacteerd en ben opgekomen met de verkiezingen van 8 oktober, ik stond nochtans maar op de 10 de plek maar was als 2de verkozen op de lijst. [FONT=Arial]Het vorige gemeentebestuur met cd&v op kop mag voornamelijk in eigen boezem kijken voor deze enorme problematiek. Een aantal jaar geleden bij het openen van het vernieuwd zwembad werd door de Wetterse gemeente veel reclame gemaakt in het Brusselse, met gratis busdiensten vanuit Brussel naar de Warande er bovenop. En wie de bus nam mocht dan nog aan de helft van de prijs binnen omdat ze dan in groep waren en groepen van x aantal personen mogen aan de helft van het tarief binnen… De gewone brave Brusselaar reageerde hier bijna niet op, jongerenbendes dus wel. Hierdoor werd de toevloed van problematische jongeren steeds groter. De éne vertelde het aan de andere dat ze in de warande met open handen werden verwelkomt en vandaag is het probleem zo groot geworden dat het gemeentebestuur door hun eigen dikke schuld met het handen in het haar zit en de gewone Wetteraar niet meer wil of het zelfs niet meer aandurft op mooie warme dagen naar De Warande af te zakken.[/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial]Over deze stewards ga ik niet te veel uitleg geven buiten het feit dat er deze zomer al zeker nie meer met zal gewerkt worden. "Dat was totaal nutteloos" zei een verantwoordelijke van de warande, en gelijk heeft ie.[/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial]Vroeger was er bv op warme dagen ook avondzwemmen met discobar en stond er op gewone dagen een radio te spelen op het domein dit was echt onvoorsteldbaar gezellig en bracht de wetteraar dichter bij elkaar, door een aantal klachten van de buurtbewoners heeft onze "beste vriend" de burgemeester marc gybels de muziek afgeschaft en het avondzwemmen ook. SCHANDALIG![/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial]Men zegt dat Vlaams belang geen oplossingen aangeeft hier zijn er dan nl een paar;[/FONT] [FONT=Arial]* Een duidelijk en groot reglement aan de ingang. * Degelijke bewaking door - 6 portiers (Deze zijn gewoon van met ambrasmakkers af te rekenen door de een erkende firma met badge als scorpioens 0476/34-86-56 deze doen de beveiliging in de megadancing sotto’s-Krypton (Zottegem) en hebben zeer veel ervaring in allochtone jongeren uit het brusselse en hebben een zeer goede reputatie bij de politie Zottegem die steeds mag gecontacteerd worden naar hun kwaliteiten + daarenboven is er een marokaan bij en een turk en alle portiers spreken vloeiend frans www.scorpionssecurity.be. - 2 Securities + hond (eventueel ook firma scorpioens) - 4 politiepersoneel dat zichtbaar aanwezig is. - Geen stewards er is 0 tolerantie! *Een controlesysteem naar Nederlands voorbeeld, waarbij amokmakers permanent de toegang tot het park ontzegd wordt, d.m.v. een lidkaartensysteem voor mensen buiten wetteren en omliggende gemeenten, bij mensen van wetteren en omliggende gemeentes is het vertoon van paspoorts voldoende; * Korting voor de inwoners van Wetteren, deze betalen al genoeg aan het onderhoud, uitbaten en de beveiliging via de belastingen en zo wordt de bevolking van wetteren terug aangemoedigd om naar het openluchtzwembad te komen. * Zerotolerantie en het effectief innen van een administratieve boete bij overlast zoals het sexueel lastigvallen van meisjes, het agressief voetballen om Vlaamse gezinnen te verjagen, het blokkeren van glijbanen enz... . [SIZE=2][/SIZE] * Enkel nederlandstalige uithangborden en omroepen * Alle auto’s controleren op de parking (aan de hand van nummerplaat), dat er geen gestolen of niet verzekerde wagens staan. * Controle op de omheining, zodat gratis binnenkruipen onmogelijk wordt; [/FONT] |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie geen enkele lap grond graag verfransen maar als je dan toch aanvaardt dat deze Brusselaars afkomen, heeft het weinig zin om te stoppen met Franstalige bordjes en omroepen in het Frans.
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. De gemeente is de uitbater van de De Warande. Franstalige borden en omroepen zijn flagrant in tegenspraak met de wetgeving, m.a.w. de gemeente Wetteren overtreedt de taalwet. 3. Ik had de indruk dat je een Vlaams-nationalist was. Het bovenstaande zou je dus moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() De wet dient door iedereen gerespecteerd te worden. De Franstalige mededelingen gebeuren in het seizoen dagelijks. Je moet er dus geen crisissituatie bijsleuren om je gelijk te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() En neen, geen crisissituatie : ook dat men gaat sluiten en dergelijke worden ook in het Frans afgeroepen, en het verwondert me dat dat tegen de taalwetten is?
![]() |
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Je gaat me toch niet zeggen dat het zwembad van Wetteren het enige is in heel Vlaanderen waar men dit doet.
![]() |
#92 |
Vreemdeling
|
![]() Bij deze wens ik toch even de taalwetten terzake inroepen (en dit los van het al dan niet akkoord zijn met deze wetten) :
Artikel 30 GW : Het gebruik van de in België gesproken talen is vrij ; het kan niet worden geregeld dan door de wet en alleen voor handelingen van het openbaar gezag en voor gerechtszaken Artikel 129 GW : alinea 1 : de raden van de vlaamse en franse gemeenschap regelen, bij uitsluiting van de federale wetgever, ieder wat hem betreft, bij decreet, het gebruik van de talen voor. - de bestuurszaken - het onderwijs in de door de overheid, opgerichte, gesubsidieerde of erkende instellingen - de sociale betrekkingen tussen werkgevers en hun personeel, alsmede de door de wet en de verordeningen voorgeschreven akten en bescheiden van de ondernemingen alinea 2 : deze decreten hebben kracht van wet, respectievelijk in het Nederlandse taalgebied en in het Franse taalgebied, uitgezonderd wat betreft : - faciliteitengemeenten ... (ik neem tekst niet over) - diensten waarvan de werkkring verder reikt dan het taalgebied waarin zij gevestigd zijn - de door de wet aangewezen federale en internationale instellingen ... (ik neem tekst niet over) = Deze reglementeringen komen uit GRONDWET De vraag die zich nu stelt, wat is een bestuurszaak ... Laatst gewijzigd door bartvds : 12 maart 2007 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Vreemdeling
|
![]() Taalwetgeving bij plaatselijke diensten gemeenten :
De plaatselijke diensten moeten de taal van het taalgebied waarin zij gelegen zijn gebruiken : 1. in hun binnendiensten, in de betrekkingen met diensten waaronder zij ressorteren en in de betrekkingen met andere diensten uit hetzelfde taalgebied en uit Brussel Hoofdstad (art. 10) 2. in de berichten, mededelingen en formulieren die bestemd zijn voor het publiek (art.11). De gemeenteraden van de toeristische centra mogen evenwel beslissen dat de berichten en mededelingen, die voor de toeristen bestemd zijn, ten minste in drie talen gesteld worden. 3. in hun betrekkingen met particulieren (art. 12), zij het dat in hun betrekkingen met particulieren die gevestigd zijn in een ander taalgebied geantwoord mag worden in de taal waarvan de betrokkene zich bedient (punt 4en 5 neem ik niet over, gezien niet relevant, en te lang om over te typen ![]() Dus zoals blijkt is de regeling in de warande bij mijn inziens en juridisch niet in strijd met de taalwetgeving. (ik spreek me niet uit over opportuniteit dit wel te doen) Correcte informatie verdient toch voorkeur denk ik, Robert mag me altijd tegenspreken indien hij ander informatie (juridische) heeft natuurlijk. Ik kan ook fout zijn. Bron : Handboek overzicht publiekrecht mvg bart VDS |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() Bart, chapeau voor het opzoekingswerk! En trouwens heb jij de nieuwe site van de vld ook gemaakt in Wetteren? Tis echt ne toffen en aangename site! Ge moogt voor ons ook nekeer zo 1 nen maken.
En in ieder geval denk ik dat de taalwet maar het minste punt is waar ik belang aan hecht als er maar daadwerkelijk iets gedaan wordt aan de overlast van de amokmakers. Vlaams belang zal met alle macht proberen deze amokmakers van het terrein te weren en ik hoop dat de andere wetterse partijen zullen volgen. Wouter |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Vreemdeling
|
![]() yep, ik ben de webmaster ...
merci, voor compliment ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=87163
Vlaams Belang richt duidelijk zijn pijlen op Wetteren. De partijen hebben onder mekaar afgesproken om de straten niet vol te hangen met drukwerk, maar ze gaan wel weer rond om propaganda uit te delen. Een herhaling van de vorige verkiezingen kunnen het niet zijn, want sommigen staan niet meer op de lijst, Groen! en SP.A zijn niet meer in kartel, en Vlaams Belang komt niet meer op met de afgescheurde NVA-ers. Respect is bij Lijst Dedecker nu, zodat hun eerste test hier zal zijn. Inzet van deze herverkiezingen lijken te zijn : een tweede brug (voor auto's) over de Schelde, betere fietspaden,.... Een vrij losbandige vraag aan Wouter Bracke van Vlaams Belang, Alain Atoui, is die heer zelf van buitenlandse origine? Niet dat DAT voor mij een probleem is. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 9 april 2007 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Hoe kan dit nu nationale test zijn met plaatstelijke partijen en dito figuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Gisteren was er een "debat" op TV Oost, met
Marc Gybels (burgemeester 2000-2006, en ook heel even in 2007, CD&V) Anne-Marie Hoebeke (VLD, Vlaams Parlementslid) Kathy Mertens (Vlaams Belang) Gudrun Janssens (SPA) Niko Piscador (Respect, die klacht indiende tegen CD&V en zo deze herverkiezing liet plaatsvinden) Piet van Heddegem(Groen!) Echt interessant was het niet altijd omdat het dus geen debat was, iedereen mocht telkens 30 seconden babbelen. Ik moet zeggen dat Kathy Mertens van Vlaams Belang er wel slecht uit kwam hoor. Ze stelde bijvoorbeeld voor om het zwembad ALLEEN open te stellen voor Wetteraars. ![]() Dat is heel sociaal hoor, zo een zwembad moet ook centjes opbrengen he, ...vrienden vanuit het verre Kalken meenemen kan dus niet meer.... Waarom Govaert er niet was en Piscador stuurde om Respect te vertegenwoordigen weet ik niet, maar die kwam er ook niet goed uit. Hij hamerde op referenda, en toen Anne-Marie Hoebeke hem dan vroeg : "Ja, en wat wil u dan vragen aan de mensen" kwam er "Euh.........euh...of ze het zwembad naar de provincie willen overdragen" ![]() Gisteren kwamen Van Hecke en Morel van Vlaams Belang naar de markt. Filmpje kan hier bekeken worden: http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2007-...-verkiezingen/
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 13 april 2007 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Net gaan stemmen. TV Oost en VTM stonden te filmen op de markt maar...geen echt bekende koppen gezien voorlopig.
![]()