![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent onrecht-vaardig. Onrechtvaardigheid is mensen beschuldigen voor zaken waar ze niets mee te maken hebben. Dat is heel erg. Je doet dat bij mij, maar dat raakt me niet. Maar je doet dat met een hele bevolkingsgroep, waar fantastische mensen inzitten. En dat is schandalig. En vanaf een bepaald niveau nu ook strafbaar. Gelukkig maar! Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 21:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
De fantasie begint hier nog verder te gaan dan het zien van een "overspoeling door de Islam" in de vier procent Islamieten die ons land MAXIMUM kent ![]() Zo te zien ben ik dan toch een clown waar je niet mee kunt lachen. Goed zo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Hij was een pacifist. Had hij een hekel aan zichzelf? En: heeft hij ooit iemand doodgeschoten? Ik vind dit het toppunt van misplaatst cynisme. Profciat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Ofwel is er een overspoeling, ofwel zijn er lokale problemen. Dit is dus geen bewijs van de "overspoeling", maar van het ontbreken ervan. Indien je je opmerking naar zesennegentig procent van de Vlamen kan sturen, dan wil dat zeggen dat er géén overspoeling is... Je levert dus onrechtstreeks het bewijs van mijn stelling: "er is geen overspoeling". Citaat:
Toon me eens een typisch anti-Vlaamse site van islamieten? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Of dacht u dat ik enthousiast de liberale regering steun???? ![]() Citaat:
Citaat:
Dit is woordkramerij, sorry hoor: het zijn onze missionarissen die in heel de wereld gingen bekeren, en mensen ONZE normen en waarden opdrongen, de missionarishouding incluis ![]() Citaat:
Vergeet niet dat ze jarenlang het zuiden van Europa bezetten, en een onuitwisbare stempel op Spanje en Portugal zetten. Landen die dan op hun beurt ons bezetten. Zo zie je nog altijd oeroude Vlaamse families (De Castro) met kinderen die kroeshaar hebben rondlopen. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gnauti seauton.
Lennon was dan wel een linkse, desondanks was hij geen ezel. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
oh toch niet goed genoeg? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Het hele ideologische erfgoed van Vlaanderen: vredelievendheid, vrijheidszin en verdraagzaamheid afzweren en bij een bende gaan die zijn volk verraad is de naam Vlaming niet waard. Het soort Vlaanderen waar het VB van droomt is een nachtmerrie. Dit Vlaanderen heeft historisch nooit bestaan. Hou dus uw complimenten voor u en de kiekens die met leeuwenvlaggen zwaaien maar dit beter zouden doen met een niet-arabisch symbool. Uit zelfrespect en respect voor Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
Eén ervan componeerde de ode aan het Vlaanderen en was een romantisch Vlaams componist. Gaat er een belletje rinkelen? Maar dit doet niet ter zake. Mensen maken zelf hun beslissingen, en ik doe dat van vrij jongsafaan. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Feremans stelde :
Citaat:
Maar ja, ik kan het je niet kwalijk nemen ... ér zijn nog ergere en belanrijkere ... "engdromers" dan jij. Ken jij per toeval de naam van de spa (bah ...) schepene die het plan koesterde het arabisch als tweede taal in de arbische stadsscholen, pardon, vergissing, de antwerpse stadsscholen in te voeren.
![]() |
![]() |
#90 | |||||
|
![]() Citaat:
Naast zwarte Piet, naast speculoos, algebra, alcohol, maccassar, emir, karaf, divan enz.. enz... Desi: intellectuele eerlijkheid... En de Grieken en de Romeinen zouden we zonder hen ook overboord hebben gegooid en nooit meer teruggezien... Kom Desi. Je speelt vals ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Tussen 1990 en eind 2004, periode waarin een immigratiestop van kracht was, zijn een klein half miljoen vreemdelingen legaal het land binnengekomen. "Dat betekent dus dat er voor elke vreemdeling die Belg is geworden in die periode een nieuwe vreemdeling het land is binnengekomen", rekent Jan Hertogen uit op basis van cijfers van het Nationaal Instituut voor Statistiek (NIS).
Hoe kan het dat een half miljoen vreemdelingen het land binnenkomen ondanks de immigratiestop? Burgers uit de Europese Unie kunnen zich uiteraard vrij vestigen en verder zijn gezinshereniging, huwelijk en immigratie uit arbeid de belangrijkste redenen. Als je ziet dat die groepen in 15 jaar alleen al voor bijna een half miljoen nieuwe legale vreemdelingen zorgen, is de enige conclusie dat de diversiteit in onze samenleving alleen maar groter wordt. Vlaanderen populair bij nieuwkomers Opmerkelijk is dat 47% van die nieuwe vreemdelingen naar Vlaanderen komen. In Brussel en Wallonië is de instroom een stuk kleiner. Hoe komt dat? De verklaring ligt voor een deel in het verleden. Zowel Brussel als Wallonië werden vroeger al met een grote immigratiestroom geconfronteerd. Zo is op dit moment 57% van de Brusselse bevolking van vreemde afkomst. In Wallonië is dat 17%. Omdat veel vreemdelingen de jongste 15 jaar voor Vlaanderen kozen, en er intussen veel vreemdelingen Belg geworden zijn is het aantal inwoners van vreemde afkomst gestegen tot 10%. Je zou kunnen concluderen dat in Vlaanderen evenveel nieuwe Belgen wonen als er vreemdelingen zijn . Maar in Antwerpen bijvoorbeeld zijn er naast de 6,7% niet-Europese vreemdelingen nog 15,5% nieuwe Belgen van niet-Europese afkomst, in Mechelen is dat respectievelijk 4,7% en 12,7%. http://www.npdata.be/ oei feremans wat nu????? ontken je deze feiten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet verbeteren. Vlaanderen is dat sinds eeuwen: leer de geschiedenis van het volk dat je zo hoog schat. Het VB is het tweede volksvreemde element na de vorige poging om een vreemde cultuur op te dringen: de colaboratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Staatssecretaris
|
![]() De criminaliteit onder de allochtonen is een ietsje lager dan onder de autochtone Belgen. Daarmee had die hoogste politiefunctiionaris het onlangs op den vrt over de betrapten. Misschien moeten we dan maar wat meer blauw op straat om vaker weer dezelfde minderheden proberen te betrappen. Minder dan 4% van onze inwoners zou islamiet zijn. Zou, want dat staat niet op hun identiteitskaart. Welk percentage echter van de Belgen flik is weet ik niet, en nog minder wat die aan onze economie bijdragen.
Laatst gewijzigd door DannyS : 25 februari 2007 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat houdt ook aan dat in de meeste andere streken er nog minder "overspoeling" is: bijvoorbeeld in de villawijken vér van de arme wijken waar onze immigranten worden gestopt. Waar de VB leiders wonen. Je probeert telkens verwarring te stichten tussen de globale immigratie en die van de door het VB zo gehate "islamieten" (het is een diverse groep), kort gezegd: "de bruine". Terwijl ik van in het begin van deze thread de lijst van migranten publiceerde, per nationaliteit. Verder blijf je mensen met de Belgische nationaliteit vreemdelingen noemen. Doe je wilde veronderstellingen over het aantal illegalen (noch jij noch ik hebben enig idee hoeveel en van welke afkomst). Je bent gewoon ontsteld en zoekt een gaatje om te ontsnappen. Dat gaatje...is er niet. In Belgie zijn er (en PDW geeft dit toe!) slechts vier procent vreemdelingen die volgens het VB levensgevaarlijk zijn en die ons overspoelen. Een overspoeling door vier procent is een grap. Of een leugen om mensen bang te maken. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met evenveel zelos zou je kunnen opperen dat de Zuid-Amerikaanse natives sinds Columbus en Vespucci hier een significante inbreng hebben gehad. Trouwens, met nog véél meer recht en reden zou je de Indiërs op beide knietjes mogen danken, want die zgz. 'Arabische cijfers' zijn in werkelijkheid 'Indische cijfers'! Nope, je hebt me nog altijd niet overtuigd dat de 'islam' significant tot onze roots zou behoren naast het christendom en het jodendom. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trek nog eens je oogjes open: praktisch overal waar de islam zich nestelt, staat de tijd stil. In Pakistan heb ik met eigen ogen gezien hoe kinderen onderwijs werd ontzegd om van 's ochtends tot 's avonds koranteksten te murmelen in een taal die de hunne geeneens is. In Indonesië heb ik met eigen ogen gezien hoe de rijkdom en de pracht van de inheemse culturen genadeloos werd ontmanteld door een stelletje zeloten. Kijk, het kan me in wezen niet veel schelen dat moslims graag in de middeleeuwen leven; ik gun mensen die keuze van ganser harte. M�*�*r dan moeten ze de consequenties van die beslissing ook willen dragen. En vooral: hun medemens (die het gezeik over Allah en z'n murmelaars niet kunnen smaken) met rust laten. (en dat laatste houdt ook in: niet eisen dat die geïsoleerde levensstijl actief wordt gefaciliteerd of gesubsidieerd) Aan racisme heb ik geen boodschap, maar dat geldt in even grote mate voor de opgedrongen onzin van het multiculturalisme.
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb m'n boek hier niet liggen, maar ik dacht dat we enkel kersen aan de kruistochten te danken hebben (t kunnen ook een soort bessen zijn). Bovendien, Feremans, speculaas komt helemaal niet van die kanten, hoe kom je daar nu bij?
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 26 februari 2007 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Le Goff is nog altijd een héél belangrijke autoriteit, maar de visies willen nog wel eens uiteen lopen op dat specifieke punt. Over de kruisvaarten is het boek van Hindley ('The Crusades - A History of Armed Pilgrimage and Holy War') zeker een aanrader. Het hangt er allemaal van af hoe eng je het begrip 'Crusade' wil interpreteren. Feit is alleszins dat de authenticiteit van de islamitische inbreng in de West-Europese cultuur vooral niet moet overschat worden. En al zeer zeker niet opgeblazen tot één van de 'roots' van onze samenleving... Het is niet mijn bedoeling om een historisch discours te voeren, enkel om aan te tonen dat Eric z'n broodje wel bijzonder dun moet smeren om een hoogst dubieus punt te kunnen maken. En dan nog... Zoals ik al herhaaldelijk opmerkte, is het niet meteen intelligent om heel die redenering te modelleren op wat de opponent in het 'debat' (nouja, wat voor debat moet doorgaan) aan argumenten uit z'n hoge hoed tovert. In het hier-en-nu van de 21ste eeuw snijdt dat soort geprevel op de kansel zeer weinig hout.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Je schrijft me weer een aantal bedoelingen toe en zelf methoden die haaks staan op de realiteit en gaat er dan tegen preken. Een Jezuitentruc door een advocaat. Het klinkt heel mooi, en handgeklap van de zwartzakjes zal jouw deel zijn. Maar het is natuurlijk larie en apenkool. Apenkool is iets wat men weliswaar als natuurvoeding toeschrijft aan alle partijen, althans volgens bepaalde affiches van een partij die verkiezingen aanziet als lolbroekerij, en alle partijen op een hoop gooit en typeert als makkaken of chimpanzees. Het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk om te spreken van repressie bij een gesubsidieerde partij... De fluwelen handschoen die de pluim hanteert lijkt me een betere omschrijving. Mij willen toedichten van dan maar een Stalinistische structuur te willen geven aan ons landje is niet eens een overdrijving meer. Het is grotesk. Hiermede zit je op de populistische golflengte van degenen die apen uithangen, degenen die de aap uithangen vind ik persoonlijk geestig. Maar je redenering stoelt dus op niets. Neem nog een nootje. Dat de "hunker naar een autoritair regime" het gevolg is van te veel overheidscontrole lijkt me een nogal moeilijk te handhaven paradox: De psychologie van het cultiveren van Fuhrers wordt altijd herleid tot "er was te weinig gezag en de mensen zochten een houvast in een archetype". Ook de rechtsen zelf plegen steeds de rommeligheid, de complexiteit van de democratische staat in te roep als excuus om een sterke man met een sterke staat "de orde te laten herstellen". Ik zie echt niet in hoe je dit maar enigszins hard kan maken. Repressie, vergelding, wraak is iets waar een democraat voor gruwelt. Zoveel voor gruwelt als voor een autoritair regime zonder recht op een eigen mening en de middelen om die te verspreiden. Een democraat wil echter ook de democratie handhaven, en degenen die haar ondermijnen beteugelen. Omdat in een ondemocratisch systeem men niet kan terugkeren naar de democratie. Het gebruiken van forse middelen tegen staatsgevaarlijken voorstellen als repressie, nog erger: als het overnemen van rechtse autoritaire abdicatie is weerom een sofisme. De brandweer spijt met water om te blussen: niet om de omwonenden te verdrinken. Maar dit zal jij natuurlijk weer gaan tegenspreken. Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 februari 2007 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel aanhang hebben jouw zoveel intelligentere meesters van Spirit eigenlijk, Feremans? Zou dat niet ergens op kunnen wijzen? Dat je neerkijkt op jezelf bijvoorbeeld want op een wel erg groot deel van je Vlaamse volksgenoten? Zie jij dan nog altijd niet dat de rode partij waar jouw clubje deel van uitmaakt zijn eigen aanhang heeft weggejaagd met jouw negationistisch en revisionistisch discours, en waar naartoe?
![]() |