Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 00:41   #81
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

1. Wat vinden jullie goed aan deze tijden, politiek gezien (nationaal en/of internationaal)?

Internationaal :Europa die zich distansieert van de buitenlandse-politiek van de USA enz ich niet in het verderf stort. En Z-Amerika die blijkbaar een fase ingaat zonder Doods-eskaders.

En op nationaal gebied wel dat we milieu-bewuster worden. ( niet genoeg maar beter dan niks. )

2. Wat is de grootste politieke verwezenlijking van het afgelopen decenium (nationaal en/of internationaal)

Wel ik ga positief proberen te blijven: Het internationaal strafhof.

3. Waar ligt de grootste politieke uitdaging?

Energie op europees niveau en basis-noden zoals drinkbaar water die mogelijk schaarser zullen worden. ( mogelijk meer conflicten.)

verder de ontwikkeling van Afrika (het vergeten contintent).

Oud 27 februari 2007, 01:08   #82
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
En de Lancetstudie na een Moslimholocaust van 550 miljoen sinds 1950.
Lap, zitten rechts-en linksextremisten vandaag de dag nog steeds te bekvechten over het precieze aantal joden dat tijdens de holocaust is omgekomen, waarbij ze elkaar proberen te overtreffen in het minimaliseren van het precieze aantal, en vind er hier zelfs één een gloednieuw woord uit: de moslimholocaust. 550 miljoen dode moslims sinds 1950, en geen mens die het had gemerkt. Die dekselse moslims toch!

Toch een interessante post, waarin op magistrale wijze voor eens en altijd de zwakzinnigheid van de bedenker ervan werd aangetoond.

Eentje om in te lijsten!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 01:53   #83
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Voor eens en altijd is dan hier één van de verwijzingen naar de bedenker:

According to Gideon Polya of Media Monitor Network and United Nations, population statistics have provided the key forensic evidence for the Muslim holocaust to be about 550 million since 1950.- Mohammed Khaku, Al-Jazeerah, October 22, 2006

Dat is Dr Polya voor de vrienden, of lees je geen kranten, misschien.

Irak is goed voor 650 000 doden. Waarom hebben we anders een bRUSSELsTribunal?

Laatst gewijzigd door DannyS : 27 februari 2007 om 02:21.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 01:55   #84
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

1. De democratisering van de toegang tot informatie.

2.Het afgelopen decennium:
-nationaal: de vermindering van de belastingen op de laagste inkomens en het welvaartsvaster maken van de uitkeringen en pensioenen

-internationaal: hier ga ik akkoord met Pinbag, het Internationaal Strafhof is een stap vooruit, ondanks het feit dat de VS, de Russische Federatie, China, Israel, Sudan en nog enkele probleemlanden het akkoord niet hebben ondertekend.
http://www.icc-cpi.int/statesparties.html

3. Dat weet ik niet, we zullen zien. Maar persoonlijk denk ik dat één van de grootste uitdagingen zal zijn om de ongelijke verdeling van welvaart en opportunities aan te pakken, zowel nationaal als internationaal.
Oud 27 februari 2007, 02:09   #85
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor eens en altijd is dan hier één van de verwijzingen naar de bedenker:

According to Gideon Polya of Media Monitor Network and United Nations population statistics have provided the key forensic evidence for the Muslim holocaust to be about 550 million since 1950.- Mohammed Khaku , Al-Jazeerah, October 22, 2006

Of lees je geen kranten, misschien.
Ben je écht gek, of doe je het erom?
Gemiddeld 10 miljoen moslims, van 1950 tot nu, ieder jaar opnieuw. Kom nou! En natuurlijk allemaal de schuld van het westen.
Zou Polya er ook de vele honderdduizenden hongerdoden in Somalië hebben bijgeteld? Hongerdoden die de milities opzettelijk maakten? De honderdduizenden in Darfur?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 27 februari 2007, 02:27   #86
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Kwestie van tegengewicht als ze elkaar proberen te overtreffen in het minimaliseren van het precieze aantal.
Oud 27 februari 2007, 05:30   #87
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
........
......

Abortus zou alleen maar mogen als de vrouw in kwestie is verkracht geweest.
Ik vind dat zulke regelingen / beslissingen alleen door vrouwen mogen worden bepaald en afgehandeld.
Oud 27 februari 2007, 05:33   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Driewerf:
.....
2. de veroordeling van het Vlaams Blok volgende uit deze verklaring
wat een scheet in een fles was, en in se gaven de burgerlijke partijen hiermee toe geen antwoord te hebben op de groei van het VB. Wat nogal logisch is: zij zijn de rotte ondergrond waarop zo'n schimmel zich kan onwikkelen
.....
Bijna mee eens.
Oud 27 februari 2007, 05:36   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vind de post van Dogbert best goed. Het kan natuurlijk altijd beter (inderdaad, Tsetsjenen en zo), maar ja het is een stap in de richting van vrede, zoasl Dogbert aangeeft...
Ja, zoals uitmoorden altijd eindigt met een vrede.
Oud 27 februari 2007, 05:41   #90
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
1) We leven.

2) We leven nog.

3) In leven blijven.
Ja, zoiets.
Oud 27 februari 2007, 05:43   #91
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik vind België een fantastisch land: rijk, niet alleen materieel, maar ook cultureel met een klimaat dat steeds beter wordt. In het centrum van Europa en multicultureel. Prachtig land.
Het centrum van Europa ligt tamelijk veel kilometers meer oostelijk.
Oud 27 februari 2007, 12:13   #92
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het centrum van Europa ligt tamelijk veel kilometers meer oostelijk.
Ssssst Willem! Laat hem in zijn droom leven. Hij doet verder geen vlieg kwaad...

Oud 27 februari 2007, 12:14   #93
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kwestie van tegengewicht als ze elkaar proberen te overtreffen in het minimaliseren van het precieze aantal.
Ja, dacht ik al...

Oud 28 februari 2007, 03:38   #94
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

... dat de statistieken van de VN minder gewicht hebben dan die van de negationisten? In een straat van vb-ers misschien! Doe er maar een wetenschappelijke foutenmarge van 30% vanaf dan.

Laatst gewijzigd door DannyS : 28 februari 2007 om 03:47.
Oud 28 februari 2007, 10:10   #95
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Lap, zitten rechts-en linksextremisten vandaag de dag nog steeds te bekvechten over het precieze aantal joden dat tijdens de holocaust is omgekomen, waarbij ze elkaar proberen te overtreffen in het minimaliseren van het precieze aantal, en vind er hier zelfs één een gloednieuw woord uit: de moslimholocaust. 550 miljoen dode moslims sinds 1950, en geen mens die het had gemerkt. Die dekselse moslims toch!

Toch een interessante post, waarin op magistrale wijze voor eens en altijd de zwakzinnigheid van de bedenker ervan werd aangetoond.

Eentje om in te lijsten!
Het aantal moslims dat omkwam de laatste honderd jaar op vreselijke wijze is niet te onderschatten.
Het woord Holocaust is verkeerd gekozen: het is niet een gelocaliseerd fenomeen maar juist heel erg verspreid.
Wij staan er niet bij stil, maar overal ter wereld vindt een ware slachting plaats van moslims. In Irak schat men het aantal gedode moslims op honderdduizend, enkel door de inval daar.
Maar ook Israël doodde al vele Palestijnen, niet enke in de beroemde kampen van Shabra en Shatilla, maar dagelijks.
Dat dagelijks in India, in Tchetchenie, maar ook in China moslims worden omgebracht bij bosjes lijkt niet eens meer in de media te worden aangezien als belangrijk.
Het ombrengen van Islamieten in ons eigenste Europa heeft ook eigenlijk weinig deining veroorzaakt.
De onverschilligheid die dat fenomeen ondervindt lijkt heel sterk op de houding van voor de tweede wereldoorlog voor het vervolgen van Joden in allerlei landen, de progroms, de discriminatie.
Ik zou dus eerder spreken van een pre-holocaust sfeer, van een verdoorgedreven anti-islamisme en steeds verder gaande tolerantie tegenover deze godsdienst.
De uitspraken van onze eigenste politici, zelf een minister van Binnenlandse Zaken in deze context zijn alles behalve geruststellend.
Indien het gestook van allerlei xenofobe partijen zo slapjes wordt gecounterd, zelf niet beantwoord door de main-stream politiek maar geduldig wordt getolereerd dan is de vergelijking met de dertiger jaren niet eens meer illusoir en overdreven.
Hoevel Moslims er de laatste veertig jaar zijn gedood? Zouden het er inderdaad 500 mijoen zijn? Ik betrap er mijzelf op dat ik er geen flauw idee van heb. Dit dient te worden verder uitgespit.
Een pacifistische organisatie maakte eens een lijstje, het is interessan tom er even bij stil te staan. Lees meer

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 februari 2007 om 10:18.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 10:15   #96
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Hét grote verschil met de holocaust is wel dat het vooral moslims zijn die moslims massaal om het leven brengen.

Het lijkt me nogal onzinnig om in dat verband te spreken over een massamoord op 'dé' moslims...

Vooral Irak toont aan dat de traditie van heilige oorlogen daar nog zeer welig tiert; het aantal vluchtelingen liegt er niet om.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 11:05   #97
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Hét grote verschil met de holocaust is wel dat het vooral moslims zijn die moslims massaal om het leven brengen.

Het lijkt me nogal onzinnig om in dat verband te spreken over een massamoord op 'dé' moslims...

Vooral Irak toont aan dat de traditie van heilige oorlogen daar nog zeer welig tiert; het aantal vluchtelingen liegt er niet om.
Een te verwachten antwoord: sectaire oorlogen tussen islamitische sekten zorgen voor een extra lading doden, absoluut juist.
Maar bij mijn weten is de aanval van de Amerikanen in afganistan, de aanval van de Serviers op Bosnie, de aanval van Rusland op afganistan en tchetjenie en nog een paar islamitische gebieden er géén van moslims versus moslims.
Dat kan je ook niet beweren van de vervolging in India, Kasjmir, Bangladesh enz... met een onbekend groot aantal doden. Hindoes zijn geen moslims.
De Israëli zijn ook al geen moslims.

Dit lijkt me een poging om alles weg te relativeren van bijzonder slecht allooi...
Het brengt de verhalen van colaborateurs en negationisten voor de geest, die het aantal doden in de concentratiekampen wilden toeschrijven aan de onmenselijke houding van de "capos" aldaar... (genre Predator). Het verwijt was dat de communisten de anderen "muselmanner" noemden.
Grotesk en pijnlijk.
Hoeveel Irakezen er vermoord zijn door Sadam is nog onbekend.
Maar dit verklaart niet waarom ongeveer honderdduizend burgers moesten sterven in een illegale oorlog.
Ik KEN de cijfers niet. Maar ik zou dus ook niet zo maar uit de losse pols gaan stellen dat het voornamelijk islamieten zijn die islamieten doden.
Laat ons over deze cijfers bronnen zoeken, en niet gaan speculeren.
Dat lijkt me weinig verhelderend.
Inch Allah

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 februari 2007 om 11:10.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 11:10   #98
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

1) informatisering en technologisering
2) geen oorlog binnen het Westen
3) Garfield en the like
Oud 1 maart 2007, 01:58   #99
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
2 miljoen, en 650 000 doden, waarvan 100 000 tijdens de invasie. Het feit dat dit land door Amerikanen is bezet kan daar niet vreemd aan zijn. Wie heeft er belang bij het vermoorden van de beste professoren uit de regio? Van wie weten we dat ie liegt? Wie gooit er behalve Israël met napalm? En is dat niet chemisch? En zijn dat niet degene die al nucleaire wapens hebben?

Laatst gewijzigd door DannyS : 1 maart 2007 om 02:17.
Oud 1 maart 2007, 02:49   #100
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

En Desiderius, The Christian Party, ook heilig:
"Had our murder rate been equivalent to Saudi Arabia's rate of only 0.4 homicides per 100,000 population, the US would have had only 44,800 murders, saving 761,516 American lives in just four decades."
Zijn vooral die Saudi's niet dé Moslims?

Laatst gewijzigd door DannyS : 1 maart 2007 om 02:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be