![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zoals jij zelf ooit probeerde (of misschien nóg) om toenadering te zoeken tot álle vlaams-nationalistische partijen, met name 'de vierde speler' was deze partij de laatste tijd daar ook schijnbaar mee bezig. Maar als de webstek van De Man al weer spreekt van 'terugkeer' dan weet je dat de vernieuwers ook daar hard worden teruggefloten. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En laat d�*t nu net de reden zijn dat zich hier nog nauwelijks iemand op een normale manier durft uitspreken? In Nederland zouden ze trouwens ook nooit ongrondwettelijke verkiezingen organiseren.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 februari 2007 om 21:38. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
|
Citaat:
De arrogantie straalt er gewoon van af, bij sommigen. Bij anderen is er geen fatsoenlijk woord uit te krijgen. Weer anderen promoten hun boek of copy/pasten ongegeneerd van hun webstek. En als je mensen aanspreekt op wat ze zelf letterlijk in hun programma hebben geschreven draaien ze rond de pot. Dat is van links tot rechts zo. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Daar is Lijst De Decker één van de weinige die nog onbesmeurt is en duidelijk? Al moet ik bekennen dat programma niet gelezen te hebben. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De 'Vlaamse' politici zijn gedurende 176 ver-bel-ziekt, en dit is het beschamende resultaat. Ik heb me nauwelijks in de forumsessies laten zien omdat ik van tevoren weet wat ik te horen en te zien zal krijgen.
|
|
|
|
#86 | |
|
|
Citaat:
Ik heb nog nooit een politieker gezien die in elk debat zegt :"Lees mijn boek!" Dan kunnen we ook gewoon een nieuwslezer de hele boel doen aflezen.
|
|
|
|
#87 | |
|
|
Citaat:
Maar mag ik jou een persoonlijke vraag stellen? Wat ga jij doen bij de verkiezingen? Als ik al je berichten goed heb begrepen is jouw volgorde VU, NVA, VB geweest. Weet je al wat je nu gaat stemmen? Of ga je daadwerkelijk de verkiezingen boycotten? |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
|
Citaat:
Van Duppen citeerde voortdurend zijn webstek en zei verder niets; Ide promootte inderdaad alleen maar zijn boek; Coveliers was amper aanwezig op het forum; Marrinower en Vandenhove zijn net lang genoeg op het forum geweest om hun naam op te schrijven; Van Krunkelsven leed aan selectief geheugenverlies; De Man deed zijn best zoveel mogelijk mensen te schofferen en Verstrepen liet het teveel bij vaagheden; Tania Derveaux spreekt me niet aan; Als je in het woordenboek 'Arrogantie van de macht' opzoekt staat er 'Vandenbossche' achter. Cedric Vloemans heb ik me nog niet in verdiept maar zijn eerste antwoorden beloven ook niet veel goeds. Deseyn was nietszeggend en Lambert loochende zijn eigen partijprogramma. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 27 februari 2007 om 22:09. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |||
|
|
Citaat:
Ik vroeg hem dit over de monarchie : Citaat:
Citaat:
Dat staat me allemaal niet erg aan. Ik hoop echt dat ik nog een lid van NVA hierover kan aanspreken in een sessie.
|
|
|
|
#90 | |
|
|
Citaat:
Je zult best een lid van de NVA hierover kunnen aanspreken maar Vandenbossche heeft al duidelijk gemaakt dat het hem koud laat met wie hij in een kartel zit. Wat ga jij trouwens stemmen? NVA? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 27 februari 2007 om 22:22. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
CD&V en N-Va zijn nog steeds twee compleet verschillende partijen, dat vergeten sommigen hier wel eens.
Spirit en SP.a besloten destijds ook om in kartel te gaan. Wat is er uiteindelijk van Spirit overgebleven? Juist ja: niet veel meer.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 februari 2007 om 22:27. |
|
|
|
|
|
#92 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom moet de grote partij zich plooien naar de kleine partij?
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat heeft u overigens zelf het liefst als kiezer?
Dat een partij "de indruk wekt het eens te zijn met of rekening te houden met..." maar een tweede agenda heeft of dat de partij in kwestie eerlijk is en zegt hoe ze over de zaken denken?
|
|
|
#95 | |
|
|
Citaat:
Maar u, als democrate, zal het toch met me eens zijn dat die kiesdrempel een onding is? |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het doet mij denken aan de dialectiek van de meester -slaaf-verhouding bij Hegel . Nu heeft NVA de CDV nodig om de kiesdrempel te halen en genoeg verkozenen te halen ; maar zoals bij Hegel slaat de meester-slaaf-verhouding om en wordt de CDV afhankelijker van NVA om zijn leiderspositie te houden . De ACW-strekking zal zich wel gedeisd houden . Het viel trouwens op dat bij de ondertekenaars van het 'lentemanifest' iemand uit de ACW-top zat . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 28 februari 2007 om 00:06. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik boycot dus liever de verkiezingen. Voor zover ik dat kan natuurlijk, want ook dat zal in een land zoals Belgique totaal geen aarde aan de dijk zetten.
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ging niet om plooien naar de kleine partijen maar om rekening te houden met hen. We zien dus nog, maar eens, hoe belgicisten denken.
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om die ongeziene opstoot van het VB te vermijden?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2007 om 00:18. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je weet nu dus dat de N-VA gebruikt wordt om Belgique te helpen redden.
|
|