![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daar de meesten in die groep zich gewoon als Turk identificeren, ongeacht of ze nu een Belgische IK hebben of niet. Dat is heel anders met bijvoorbeeld de derde generatie Italianen. In de meeste gevallen zijn die mensen Vlaming/Waal geworden met in hun achterhoofd hun Italiaanse afkomst. Bij Turken en Marokkanen ligt dat, op enkele uitzonderingen na, wel eventjes anders. Mede ook door het sterk georganiseerd verenigings- en godsdienstige leven dat nog steeds vanuit het moederland wordt georganiseerd. Heel veel zogezegde "Belgen van Turkse afkomst" hebben ook nog steeds de Turkse nationaliteit en doen hun legerdienst in Turkije.
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar tegelijkertijd heeft hij ook z'n achterban. In een partij als de CD&V is er ook een dergelijke verscheidenheid, meer zelfs, daar is de verscheidenheid zelfs nog veel groter: gaande van conservatief katholiek naar uiterst links en progressief, men heeft er belgicisten en Vlaamsgezinden, koningsgezinden en republikeinen...
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Men doet al jaren dat het Vlaams Blok/Belang op springen staat zodra er eens een mandataris een bepaalde mening iets anders verwoordt of van mening verschilt met een ander, terwijl het bij de traditionale partijen schering en inslag is dat er binnen de partij gebokst en gevochten wordt. Kijk maar eens naar de VLD. Of het gerollebol tussen Eyskens en Van den Brande, of tussen Van Deurzen en De Crem, enzovoort. Merkwaardig toch dat diezelfde analysten dan niet spreken over het "spoedig imploderen" van die partijen.
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neemt nog steeds niet weg dat het vb contacten onderhoudt met siderov, degrelle... Antisemieten onder de arm sluiten en tegelijkertijd Joodse zieltjes trachten te winnen. Boeiend. Het blijft me bezighouden. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar in vergelijking met het totaal aantal doden, is het inderdaad "een detail". De woordkeuze is natuurlijk niet al te.... ![]() edit: ik wist niet dat het VB een medium gebruikt om contacten te onderhouden met Léon Degrelle die in 1994 gestorven is ? ![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 28 februari 2007 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Net zoals anderen binnen het vb ook goed overweg kunnen met siderov, die beweert dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Nu ja, iedereen kiest uiteraard zijn vrienden zelf. Maar het is wel een beetje uitzonderlijk dat je aan de ene kant aansluiting zoekt met de joodse gemeenschap in België en aan de andere kant op de koffie gaat bij een ontkenner van de holocaust. Het lijkt haast een op een paranoïde afwijking; Het is zeker opmerkelijk dat het VB de SPa beschuldigt van etnische stemmenronselarij. De Spa geeft Belgen van een vreemde afkomst een kans, net als alle andere democratische partijen in dit land. Het vb maakt zich echter zelf schuldig aan etnische stemmenronselarij, doch blijft het dit ontkennen in alle toonaarden. Meer nog, binnen het verleden van VB-kopstukken ligt een duistere geschiedenis, die thans niet zo joodsgezind is. Een duidelijke verklaring voor deze rare politieke kronkel is blijkbaar duidelijk teveel gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.secessie.nu/pdf/7-3.pdf |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() U kent ongetwijfeld de wereldberoemde Vlaamsnationalist Wouter Van Bellegem .; Ik weet niet hoeveel reizen onze nazi's in maatpak nog naar de USA zullen moeten maken om het Anti-VB effect van dienst optreden
op CNN, BBc enz.. te "counteren". Heel Vlaanderen deelt in deze schande : dank U VB. Bovendien is deze man vanaf zijn prilste jeugd een voorvechter van de "Vlaamse Zaak", een trouw mede Ijzerbedevaarter. Als ik tussen de lijnen kan lezen, was zijn vader zelfs minstens sympathisant van het VB, een absolute "slikker" van de "wij zijn geen racisten" theorie.. Zelfs als boze skinheads zijn zoontje tijdens een Ijzerbedevaart komen bedreigen, staat hij pal als trouwe volger van de leer en de leiders. Doet me denken aan het werkelijk voorgekomen geval van Duitsers van Joodse afkomst die lid waren en militeerden voor de Nazi's in de overtuiging dat deze hun volksgenoten die zij aan zij met christelijke duitsers streden tijdens WO I geen haar zouden krenken. Maar ja "Wer hier Jude ist bestimme ich" nietwaar Max ?
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(al trek ik meteen twijfels bij je bron ![]() Laatst gewijzigd door Havana : 28 februari 2007 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Filip kenmerkt zich door zijn scherpe stijl, die van mij is zachter.
Maar wij staan wel volledig achter het partijprogramma en wij dragen dat uit, elk op de eigen manier. Bovendien vind ik dat men als politicus zeker eens een ballonnetje mag oplaten: op dat vlak is Jurgen inderdaad een haantje de voorste. Voor mij geen probleem ![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk ben ik dan de enige die meer ziet dan een 'verschil in temperament en karakter'. U beiden houdt er veel genuanceerdere standpunten op na dan, bijvoorbeeld, de heer De Man. In ieder geval voor wat betreft uw definitie van het begrip 'volk'. Dat is niet 'hetzelfde zingen uit een ander vogelbekkie', maar een wezenlijk verschil. Ook uw beider argumentatie en manier van discussieren verschilt hemelsbreed met die van de heer De Man. Dát is wél een verschil in 'temperament en karakter'. Maar daar heb ik het niet over. Begrijp me goed, ik wil geen tweedracht zaaien in uw partij. Op dit openbaar forum zult u zeker uw beider partijlid niet afvallen en dat vraag ik ook niet van u. Maar misschien zou u eens willen overwegen dat veel mensen behoefte hebben aan politici die weliswaar harde, maar genuanceerde en onderbouwde, standpunten uitdragen en niet aan politici die te pas en te onpas de rassenkaart blijven spelen en hun tegenstanders voor rotte vis uitmaken. De vlaamse zaak is daar m.i. niet mee geholpen. (BTW: U hoeft zich van mijn mening helemaal niets aan te trekken. Ik mag niet stemmen, ben geen vlaming en zeker geen belg.) |
||
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens een felle tegenstander van adoptie van vreemde kinderen. Het is ook een vorm van migratie. Het grote verschil tussen uw visie en mijn visie, is dat u enkel tegen de multi-culturele samenleving bent, maar een multi-etnische samenleving mag voor u best ? Ik ben net zoals u ook tegen de multiculturele samenleving, maar een multi-etnische samenleving dient toch ook zoveel mogelijk beperkt te worden. En een deel van de allochtone mensen die zich hier goed gedragen kunnen hier perfect blijven en dienen met respect te worden behandeld als gast, niet als Vlaming. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 februari 2007 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou het wel jammer vinden moest hij hier een partner en kinderen hebben. Want dat is uiteraard het grote gevaar als we hier zoveel allochtonen toelaten. Immers als dit zo door gaat, zullen er nog maar weinig echte Vlamingen meer overblijven. ![]() Het gevaar voor een etnische mengelmoes wordt steeds groter. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 februari 2007 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Wat is het probleem van een etnische mengelmoes dan? Wat zijn de bezwaren? Leg het eens uit?
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom is het belangrijk dat er een waterdichte migratiestop komt en kordaat uitwijzingsbeleid. En zij die de islam willen beleven zoals in het land van herkomst... Doen dat ook best in het land van herkomst. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
pot ketel weet je wel ![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat men eerder wantrouwig is tegenover een al te grote overspoeling door migranten is normaal, al mag men niet uit het oog verliezen dat er ook oorzaken zijn. Maar onze vriend maxwestland denkt blijkbaar nog in termen van raszuiverheid, dus vraag ik hem over welk ras hij het heeft? En wat het probleem is met "vreemde" genen? |
|
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Beste Ochtendlicht Frans,
Het is zo dat ik enkel een Vlaanderen wens waarbij de bevolking overwegend etnisch Vlaams is, dat is al. Uiteraard is het culturele ook van belang. Bijvoorbeeld Etnische Vlamingen die zionistisch zijn of de islam aanhangen zouden wat mij betreft ook niet als Vlaming beschouwd worden. Een Vlaming is - iemand geboren uit een Vlaamse vader en moeder - iemand waarvan je niet kunt opmaken dat er bij verdere voorouders een inwijkelingen zijn. Bijvoorbeeld iemand zijn overgrootvader komt uit Duitsland, dan is de kleinzoon of de kleindochter automatisch Vlaming. Uiteraard gaat dit moeilijker als voorouders uit gebieden komen buiten Europa. - iemand die de traditionele Vlaamse cultuur volgt Dit zijn uiteraard EN-voorwaarden. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 maart 2007 om 18:59. |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |