Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 14:45   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Tuurlijk dat jij dat niet gelooft, jij gelooft alleen maar wat je zelf mee maakt.
Dit is een ernstig tegenargument waar ik geen rekening mee gehouden had..
Dus in België zijn er totaal geen regels
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:46   #82
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Daar zijn wettelijke barema's voor,dus ik geloof zelfs dat niet,jij hebt het over mensen die geen 8 uur per dag werken
Een ferme stap vooruit voor de dienstencheque-werknemers

De onderhandelingen verliepen niet van een leien dakje maar ACV Voeding en Diensten kon op 5 april dan toch het eerste sectorakkoord in het paritair comité voor de dienstenchequebedrijven afsluiten. De ongeveer 26.000 werknemers van de sector keken er vol ongeduld naar uit. Zij hebben binnenkort allen recht op een eindejaarspremie, verplaatsingskosten, kwaliteitsvolle vorming en een syndicale vertegenwoordiging. Vanaf 1 juli 2006 worden ook de minimumlonen verhoogd.

Eerste stap naar een volwaardig statuut

Vanaf 1 juli 2006, worden de minimumlonen in de sector van de dienstencheques verhoogd tot :
- 8,75 € bij aanvang ;
- 9,10 € na 1 jaar anciënniteit ;
- 9,22 € na 2 jaar anciënniteit.

Voor als ge het niet gelooft. Komt van de webside van het acv
En als ge het nog niet gelooft nodig ik u uit bij mij thuis in limburg en zal ik u de loonbriefjes van die poetsvrouwen eens voorleggen.

En dan hebben ze een auto nodig om het woon werkverkeer want tssn de voormiddag en namiddag hebben ze een half uur om zich van de ene naar de andere plaats te begeven dit is ongeveer 20 km en per dag een 50km woon werkverkeer waar ze 1,26€ per werkdag krijgen. Sociaal abbonement noemen ze dat. Eigenlijk gaan ze poetsen voor hun woon werkverkeer te betalen. Als je over iets wilt lullen zeg dan iets waar ge iets vanaf weet. Groeten
Oud 3 maart 2007, 14:52   #83
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Dit is een ernstig tegenargument waar ik geen rekening mee gehouden had..
Dus in België zijn er totaal geen regels
Het wordt tijd dat je eens ontwaakt uit je sprookjes.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:52   #84
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht

De onderhandelingen verliepen niet van een leien dakje maar ACV Voeding en Diensten kon op 5 april dan toch het eerste sectorakkoord in het paritair comité voor de dienstenchequebedrijven afsluiten. De ongeveer 26.000 werknemers van de sector keken er vol ongeduld naar uit. Zij hebben binnenkort allen recht op een eindejaarspremie, verplaatsingskosten, kwaliteitsvolle vorming en een syndicale vertegenwoordiging. Vanaf 1 juli 2006 worden ook de minimumlonen verhoogd.

Vanaf 1 juli 2006, worden de minimumlonen in de sector van de dienstencheques verhoogd tot :
- 8,75 € bij aanvang ;

En als ge het nog niet gelooft nodig ik u uit bij mij thuis in limburg en zal ik u de loonbriefjes van die poetsvrouwen eens voorleggen.

En dan hebben ze een auto nodig om het woon werkverkeer want tssn de voormiddag en namiddag hebben ze een half uur om zich van de ene naar de andere plaats te begeven dit is ongeveer 20 km en per dag een 50km woon werkverkeer waar ze 1,26€ per werkdag krijgen. Sociaal abbonement noemen ze dat. Eigenlijk gaan ze poetsen voor hun woon werkverkeer te betalen. Als je over iets wilt lullen zeg dan iets waar ge iets vanaf weet. Groeten
Die dienstencheque zijn netto bedragen,dus is over de 9 € goed betaald,dat heb ik niet over net !!!
Je moet alles in verhouding stellen hé armoede !!!
Oud 3 maart 2007, 14:53   #85
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:

- 8,75 € bij aanvang ;

Ik heb ook het voorstel gekregen om met dienstencheques te gaan werken, ik heb het niet gedaan omdat ik het me financieel niet kan permiteren.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:02   #86
limburgse wolf
Burger

limburgse wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De poestvrouwen bij mij op het werk verdienen echt meer dan de verzorgende,enkel verzorg ik wel de mensen... CHIPIE geen fabeltjes geloven hé.........
Die poetsvrouwen zullen allicht niet werken onder dienstencheque's
Is dus duidelijk te zien dat ge wil praten over dingen waar ge niks van weet

Ik zal U eens even uit Uw dromen helpen

Ik ben door omqtandigheden,waar verder niemand zaken mee heeft,terecht gekomen op OCMW
Ik heb voor mezelf besloten zo snel mogelijk werk te zoeken,omdat ik niet een door jullie zo vaak genoemde PROFITEUR wil zijn

Als eerste heb ik me al in de schuld moeten zetten omdat ik werd geweigerd daar ik niet in bezit was van eigen vervoer,de dag NA dat ik op mijn CV had gezet dat ik eigen vervoer had ben ik gebeld en mocht beginnen als poetsvrouw onder dienstencheque's

Al de bedragen die in elders vermelde berichten van Armoede staan zijn in mijn geval tot op de euroCENT precies juist

Voor aldiegene die jij aanspreekt om deze fabels niet te geloven ben ik zelfs bereid,mijn loonbrief en dienstencheque's op tafel te leggen,zodat ze zichzelf kunnen overtuigen

Als ik alles uittel met mijn kosten voor de wagen en het onderhoud ervan,was ik beter op OCMW blijven zitten

Leg jij me maar eens uit,hoe je een mens nog zou motiveren te gaan werken als je dit weet

Ongelovige Tomas
Oud 3 maart 2007, 15:03   #87
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

xx

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 maart 2007 om 15:04.
Oud 3 maart 2007, 15:04   #88
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf Bekijk bericht
Die poetsvrouwen zullen allicht niet werken onder dienstencheque's
Is dus duidelijk te zien dat ge wil praten over dingen waar ge niks van weet

Ik zal U eens even uit Uw dromen helpen

Ik ben door omqtandigheden,waar verder niemand zaken mee heeft,terecht gekomen op OCMW
Ik heb voor mezelf besloten zo snel mogelijk werk te zoeken,omdat ik niet een door jullie zo vaak genoemde PROFITEUR wil zijn

Als eerste heb ik me al in de schuld moeten zetten omdat ik werd geweigerd daar ik niet in bezit was van eigen vervoer,de dag NA dat ik op mijn CV had gezet dat ik eigen vervoer had ben ik gebeld en mocht beginnen als poetsvrouw onder dienstencheque's

Al de bedragen die in elders vermelde berichten van Armoede staan zijn in mijn geval tot op de euroCENT precies juist

Voor aldiegene die jij aanspreekt om deze fabels niet te geloven ben ik zelfs bereid,mijn loonbrief en dienstencheque's op tafel te leggen,zodat ze zichzelf kunnen overtuigen

Als ik alles uittel met mijn kosten voor de wagen en het onderhoud ervan,was ik beter op OCMW blijven zitten

Leg jij me maar eens uit,hoe je een mens nog zou motiveren te gaan werken als je dit weet

Ongelovige Tomas
Citaat:
Die dienstencheque zijn netto bedragen,dus is over de 9 € goed betaald,dat heb ik niet over net !!!
Oud 3 maart 2007, 15:05   #89
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
NETTO
Geloof jij in fabels,heb al gezegt dat ik bereid ben mijn loonbrief op tafel te leggen

Dit zijn BRUTO bedragen

Betaal jij dat netto,zeg ik gelijk mijn baan op en kom ik voor U poetsen
Oud 3 maart 2007, 15:09   #90
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NETTO
Geloof jij in fabels,heb al gezegt dat ik bereid ben mijn loonbrief op tafel te leggen

Dit zijn BRUTO bedragen

Betaal jij dat netto,zeg ik gelijk mijn baan op en kom ik voor U poetsen
Ja, als U wilt, leg uw loonbrief hier eens open.. Dan kunnen we zien...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:10   #91
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, als U wilt, leg uw loonbrief hier eens open.. Dan kunnen we zien...
Je wordt vrienelijk uitgenodigt,om deze te komen bezien
Oud 3 maart 2007, 15:11   #92
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

- 8,75 € bij aanvang ;

Hier vindt U alles..
Oud 3 maart 2007, 15:11   #93
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan ik uw adres dan krijgen?
Oud 3 maart 2007, 15:16   #94
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk vraag,werk jij 40 uur per week ....
Oud 3 maart 2007, 15:20   #95
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Kan ik uw adres dan krijgen?
Ik ga hier niet mijn adres en loonbrief te grabbelen gooien, daar ik in eerste instantie wil vermijden om problemen met het werk te krijgen.

by Algemene centrale ABVV
19/10/2006 (09:42)
Dinsdag 17 oktober maakte de regering haar begrotingsmaatregelen bekend. Het was te voorspellen dat er ook iets ging gebeuren met de dienstencheques. Maar de beslissing is zeker niet de goede en dus reageren we. Want het zijn de werknemers die de rekening betalen.
Waarover gaat het? Met de dienstencheques worden vandaag al 30.000 mensen aan het werk gesteld. Het gaat voornamelijk over poetsvrouwen. Het systeem helpt het zwart werk bestrijden. Dienstencheques kosten 21 euro. De overheid betaalt daarvan 14,3 euro. De overige 6,7 euro zijn voor rekening van de gebruiker en die kan daar in zijn personenbelasting nog een stuk van terugkrijgen.
De regering wil nu haar tussenkomst in de dienstencheques met 1 euro verminderen. Bedrijven die mensen tewerkstellen met dienstencheques krijgen nog maar 20 euro om de rekening te doen kloppen.
Dit is gewoonweg hallucinant. Arbeidsters die nu al niet veel verdienen zijn er het slachtoffer van. Hun loon- en arbeidsvoorwaarden komen in een neerwaartse spiraal terecht. Want wie anders zal deze rekening betalen?
Samen met de vakbonden hebben niet-commerciële bedrijven met de dienstencheques gezorgd voor duurzame en kwaliteitsvolle tewerkstelling: contracten van onbepaalde duur, vorming en omkaderingspersoneel, wat hogere lonen, betaalde carensdagen, een dagje extra verlof. Als de regering 1 euro minder geeft zal dat ten koste van dat soort dingen gaan.
Commerciële bedrijven die met dienstencheques werken willen zoveel mogelijk winst maken. De besparing van 1 euro zullen zij niet van hun winst afromen. Zij zullen de factuur doorschuiven naar de poetsvrouw.
Nog onlangs vroegen vakbonden en werkgevers samen een oplossing op lange termijn voor de financiering van de dienstencheques. Maar weer eens geraakt de regering niet verder dan een eenmalige maatregel.
En die maatregel zet het hele systeem op de helling. Want op 1 november worden de lonen in de sector voor de derde keer op rij geïndexeerd zonder dat de inkomsten van de bedrijven mee evolueren. Eind 2007 komt er zeker een nieuwe indexaanpassing. Dat wordt natuurlijk onhoudbaar.
Werkgevers en werknemers maken zich op voor een nieuw interprofessioneel akkoord. Daarna volgen er onderhandelingen in de sectoren. Voor de dienstencheques kunnen we daar alvast een kruis over maken. Er is geen enkele financiële marge om de loonvoorwaarden van de werknemers te verbeteren. Zij moeten het stellen met een brutoloon van 8,93 euro per uur. Voor de excellenties van de regering is dat blijkbaar genoeg. Maar zij poetsen natuurlijk geen 30 uur per week.
Wie uit de wind blijft zijn de gebruikers. De beter gestelde tweeverdieners betalen na aftrek van de belastingen 4,7 euro voor 1 uur poetswerk. Ons voorstel om de kostprijs voor de gebruiker een beetje op te trekken kreeg geen gehoor. De poetsvrouwen krijgen de vuile was van de regering erbij. Dit is gewoonweg revolterend.

http://www.indymedia.be/en/node/4984

Hierbij een ander bericht van het abvv. Wel een linkse strekking maar ja zal eens zoeken naar een vld strekking die ook hetzelfde zegt. Ik wil wel gerust met u een afspraak willen maken dan kunt ge het met u eigen ogen zien. Wel eerst een afspraak maken want ik werk met verplaatsingsuren van 7h30 tot18h00 . Msschn verbaasd dat iemand van het vws werkt
Oud 3 maart 2007, 15:24   #96
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga hier niet mijn adres en loonbrief te grabbelen gooien, daar ik in eerste instantie wil vermijden om problemen met het werk te krijgen.
Msschn verbaast dat iemand van het vws werkt
Eerlijk gezegd ja...

Maar soit, hoeveel verdient U dan netto per uur en hoeveel krijgt U voor uw verplaatsingskosten?
Oud 3 maart 2007, 15:26   #97
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd ja...

Maar soit, hoeveel verdient U dan netto per uur en hoeveel krijgt U voor uw verplaatsingskosten?
Je was me voor domme
Oud 3 maart 2007, 15:27   #98
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Eerlijk vraag,werk jij 40 uur per week ....
De loonbrief word opgesteld aan het aantal cheques dat in geleverd worden. Het loon woord per cheque bruut berekend in mijn geval 9,1€ bij 40 uren werk is het 364 bruto onderworpen aan rsz en bedrijfsvoorheffing.
Anderen werken soms voor bijna 1€ minder.
Oud 3 maart 2007, 15:30   #99
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De loonbrief word opgesteld aan het aantal cheques dat in geleverd worden. Het loon woord per cheque bruut berekend in mijn geval 9,1€ bij 40 uren werk is het 364 bruto onderworpen aan rsz en bedrijfsvoorheffing.
Anderen werken soms voor bijna 1€ minder.
Ik wil weten wat je net verdient per maand om te kunnen vergelijken met mij,ik had in februari 952€ (net)
Oud 3 maart 2007, 15:36   #100
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Ik wil weten wat je net verdient per maand om te kunnen vergelijken met mij,ik had in februari 952€ (net)
Dat verschilt van maand tot maand al naar gelang hoeveel cheques er binnen geleverd worden. Op mijn loonbrief van vorige maand netto 724 voor een gemiddelde van 30 cheques per week met 2 kinderen te laste

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be