Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 21:25   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, want daartoe is geen medische noodzaak en daarover kan alleen het meisje zelf beslissen. Het is dus wettelijk verboden, en daar ben ik het natuurlijk volkomen mee eens.
Neen ,maar u denkt dat. Zij denkt dat niet. Zij en haar man beslissen. U moet de opvattingen van de vrouw respecteren die wil leven volgens haar geloof. We hebben het hier niet over wetten we hebben het hier over religieuze principes. Ik denk dat er ook niet in de Koran staat dat je een burka moet dragen, wel dat je zedig moet gekleed zijn.Bij ons kan de besnijdenis van een vrouw niet en de burka ook niet. Is vrouwvijandig en respectloos voor de vrouw. En nogmaals: zo willen we het houden.

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2007 om 21:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:49   #82
Neptunus
Gouverneur

Standaard Koran geschreven door de secretaresse van Mo

Mop van de week: zonet zei Hacer Düzgun (molimexecutieve) op CAnvas dat de koran is geschreven door de secretaresse van Mohammed....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:53   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen ,maar u denkt dat. Zij denkt dat niet. Zij en haar man beslissen. U moet de opvattingen van de vrouw respecteren die wil leven volgens haar geloof. We hebben het hier niet over wetten we hebben het hier over religieuze principes. Ik denk dat er ook niet in de Koran staat dat je een burka moet dragen, wel dat je zedig moet gekleed zijn.Bij ons kan de besnijdenis van een vrouw niet en de burka ook niet. Is vrouwvijandig en respectloos voor de vrouw. En nogmaals: zo willen we het houden.
Het gaat er niet om wat jij onacceptabel vindt of niet. Het gaat erom of dit binnen de wet valt en dat er niemand geschaad wordt. Wat mensen in hun privéleven doen, daar moet de staat zich niet mee moeien. Dat is namelijk een inbreuk op diens vrijheid. En daar ben ik tegen. Als een vrouw er voor kiest om een boerka te dragen, dan is dat haar goed recht. Als haar vrijheid wordt ingeperkt omdat haar man daar haar toe dwingt, dan is de man strafbaar. En besnijdenissen mogen niet omdat het kind daar nog niet over kan beslissen (er wordt inbreuk gemaakt op de vrijheid die het kind heeft) en daar geen medische noodzaak toe is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:12   #84
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En besnijdenissen mogen niet omdat het kind daar nog niet over kan beslissen (er wordt inbreuk gemaakt op de vrijheid die het kind heeft) en daar geen medische noodzaak toe is.
Er wordt voortdurend inbreuk gemaakt op de vrijheid van het kind, want ouders nemen bijna altijd de beslissingen voor het kind.

Ik denk trouwens dat als men zoiets verbiedt in België (of Nederland), de ouders het kind gewoon gaan meenemen naar een ander land waar het wel toegelaten is.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 5 maart 2007 om 00:13.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:36   #85
ericdesm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er wordt voortdurend inbreuk gemaakt op de vrijheid van het kind, want ouders nemen bijna altijd de beslissingen voor het kind.

Ik denk trouwens dat als men zoiets verbiedt in België (of Nederland), de ouders het kind gewoon gaan meenemen naar een ander land waar het wel toegelaten is.
Er moet gezegd worden dat bijna 20% van de jongens zowiezo in zijn eerste paar levensjaren besneden wordt. Niet om religieuze redenen, maar zoiets moet gedaan worden omdat het ontsteekt. (ja inderdaad ... de penis, zoek maar eens op google, ziet er degoutant uit)

Ben jij eigenlijk besneden, Uh-Huh, of ben jij geen eerbare moslima ?

De pedofiele profeet zei "Circumcision is a Sunnah for men, and an honourable for women," but there is See Silsilah al-Ahadith al-Da‘ifah by al-Albani, no. 1935.
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:38   #86
ericdesm
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wat jij onacceptabel vindt of niet. Het gaat erom of dit binnen de wet valt en dat er niemand geschaad wordt. Wat mensen in hun privéleven doen, daar moet de staat zich niet mee moeien. Dat is namelijk een inbreuk op diens vrijheid. En daar ben ik tegen. Als een vrouw er voor kiest om een boerka te dragen, dan is dat haar goed recht. Als haar vrijheid wordt ingeperkt omdat haar man daar haar toe dwingt, dan is de man strafbaar. En besnijdenissen mogen niet omdat het kind daar nog niet over kan beslissen (er wordt inbreuk gemaakt op de vrijheid die het kind heeft) en daar geen medische noodzaak toe is.
Dus jij bent radicaal tegen de islam, die de moslims verplicht hun kinderen als ze deze vrijheid uitoefenen te vermoorden ?

Laatst gewijzigd door ericdesm : 5 maart 2007 om 00:38.
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:43   #87
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
Ik zal u anders eens mijn volledig medisch dossier opsturen.
Citaat:
De pedofiele profeet zei "Circumcision is a Sunnah for men, and an honourable for women," but there is See Silsilah al-Ahadith al-Da‘ifah by al-Albani, no. 1935.
Valse hadith, de vrouwenbesnijdenis is niet islamitisch. Voor meer informatie kan u hier terecht.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:54   #88
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht

Heb gisteren daar ook een discussie over gehad.
Voel mij namelijk ook 'gekrenkt' omdat mijn ouders mij vroeger een bepaalde religie probeerden bij te brengen.

Dus ik stel dat ik mijn kinderen wil laten kennismaken met alle godsdiensten, maar ze moeten wachten tot hun 18jaar om dan een weldoordachte keuze te maken.
Maar dan stel ik mij de vraag of ik mijn kinderen dan niets te kort doe...ik bedoel hiermee dat ik het ook leuk vond om cadeau's te krijgen en te feesten voor de 2 communie's. En mijn kinderen het ontneem om ergens bij te horen.

Dus blijft de vraag...maak ik van mijn kinderen kuddedieren of tracht ik ze een kritische geest bij te brengen?

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 5 maart 2007 om 00:54.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 01:40   #89
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
wie volgt u ??

als ik me niet vergist woord er in de bijbel gewaarschuwd voor Neppe Profeten (Mohammed??)
Ik volg mijn eigen gezond verstand en mijn empathie voor mensen (doe niet aan anderen wat je niet aan jezelf zou doen)

Ik beschouw mezelf als een ethisch individu, ik heb geen moraal nodig van profeten of heiligen, ik ben intelligent genoeg om voor mezelf een correcte ethiek op te stellen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 01:41   #90
Amon_Re

Standaard

Citaat:
das uw keuze en dat respecteer ik .......maar als er een Hemel is moet u zich gaan verantwoorden , u kunt alvast een goeie advocaat in dienst nemen
Nogal grote als als je't mij vraagt
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 5 maart 2007, 01:41   #91
Amon_Re

Standaard

Citaat:
als u graag een levende barbeque wilt zijn moet u dat zelf weten
Volgens sommigen is de hel niets meer dan afwezig zijn van god, gezien "god" voor mij reeds onbestaande is....
Oud 5 maart 2007, 10:27   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er moet gezegd worden dat bijna 20% van de jongens zowiezo in zijn eerste paar levensjaren besneden wordt. Niet om religieuze redenen, maar zoiets moet gedaan worden omdat het ontsteekt. (ja inderdaad ... de penis, zoek maar eens op google, ziet er degoutant uit)

Het gaat hier wel over de 'besnijdenis' van meisjes. Dus over de sexuele verminking van meisjes.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2007 om 10:28.
Oud 5 maart 2007, 11:11   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij bent radicaal tegen de islam, die de moslims verplicht hun kinderen als ze deze vrijheid uitoefenen te vermoorden ?
Ik ben tegen alles wat tegen de (grond)wet is.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 maart 2007 om 11:11.
Oud 5 maart 2007, 11:49   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen alles wat tegen de (grond)wet is.
Echte islamieten kennen slechts één grondwet: de wet van Allah. En dat is de koran. En in de koran staan dingen die me helemaal niet aanstaan en die haaks staan op uw grondwet én de mijne.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2007 om 11:54.
Oud 5 maart 2007, 12:42   #95
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Mop van de week: zonet zei Hacer Düzgun (molimexecutieve) op CAnvas dat de koran is geschreven door de secretaresse van Mohammed....
Ze was lader zat ! ze sprak na het goed gepakt hebben aan een pils !
Oud 5 maart 2007, 13:42   #96
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de vrouw daar door haar man toe gedwongen wordt, dan kan zij naar de rechter stappen. Indien zij er geheel zelf voor kiest, dan mag volgens de wet niemand haar daarin beletten. Als er durf aan te pas moet komen voordat die vrouw haar boerka afdoet, dan is er niet te spreken van vrijheid. Daarom vind ik dat die optie voor vrouwen altijd open moet staan.
Allemaal goed en wel. Jij kan dat "vinden", en ik met jou.

Maar laten we onze wensen niet met de werkelijkheid verwarren. Enkele jaren geleden was er van hijaabs in de verste verte geen sprake. Plots wordt dat een hot item.

Je gaat toch niet beweren dat daaraan alleen de vróúwen debet zijn, en dat hun vaders, broers en mannen geen betrokken partij zijn?!

Als die vaders, broers en mannen het dus niet eens zijn met wat jij en ik "vinden", dan staan wij beiden voor schut. Zeker wanneer wij het mannelijke aandeel in de opkomst van de hijaab niet onder ogen willen zien.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:55   #97
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een hersenspinsel van de terroristen. Staat nergens in de Koran. De Koran is trouwens qua toon en verhaalverloop heel erg gelijk aan het oude testament.
Ahum...

Heb jij ooit wel eens het OT gelezen? En de Koran?

Ten eerste is het OT drie keer omvangrijker dan de Koran, die ongeveer het volume van het NT omvat.

Ten tweede omvat de ontstaansgeschiedenis van het OT een veel langere periode dan die van de Koran.

Ten derde kan je het OT eerder vergelijken met een bibliotheek dan met een boek. Dat is niet het geval voor de Koran.

Ten vierde: de litteraire genres die in al die boeken van het OT worden bedreven zijn veelvuldig. Er zitten daar verhalen tussen, wetteksten, geschiedschrijving, poësie, liefdesverklaringen enz... Het litteraire genre dat daarentegen in de Koran wordt bedreven is onveranderlijk één, vanaf de eerste tot de laatste soerah: God Die spreekt (soms in de 1e persoon, soms in de 3e); van een verhaal in is de Koran in de verste verte geen sprake.

Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 5 maart 2007 om 13:56.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 14:15   #98
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Echte islamieten kennen slechts één grondwet: de wet van Allah. En dat is de koran. En in de koran staan dingen die me helemaal niet aanstaan en die haaks staan op uw grondwet én de mijne.
Dat weet ik wel en dat mag dan ook niet. De rest, wel.
Oud 5 maart 2007, 14:16   #99
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ahum...

Heb jij ooit wel eens het OT gelezen? En de Koran?

Ten eerste is het OT drie keer omvangrijker dan de Koran, die ongeveer het volume van het NT omvat.

Ten tweede omvat de ontstaansgeschiedenis van het OT een veel langere periode dan die van de Koran.

Ten derde kan je het OT eerder vergelijken met een bibliotheek dan met een boek. Dat is niet het geval voor de Koran.

Ten vierde: de litteraire genres die in al die boeken van het OT worden bedreven zijn veelvuldig. Er zitten daar verhalen tussen, wetteksten, geschiedschrijving, poësie, liefdesverklaringen enz... Het litteraire genre dat daarentegen in de Koran wordt bedreven is onveranderlijk één, vanaf de eerste tot de laatste soerah: God Die spreekt (soms in de 1e persoon, soms in de 3e); van een verhaal in is de Koran in de verste verte geen sprake.
Maar qua toon, toch wel, neem ik aan..., er zitten alleen geen anti-semitische stukjes in.
Oud 5 maart 2007, 14:34   #100
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar qua toon, toch wel, neem ik aan..., er zitten alleen geen anti-semitische stukjes in.
De toon is onvergelijkbaar: "Het Oud Testament" is (i.t.t. de Koran) géén monolytische boek, het is een bibliotheek van zessenveertig boeken. En mss kun je enkele passages uit enkele boeken vergelijken met de Koran, maar daar houdt het mee op. Het Oud Testament heeft enorm veel verschillende stijlen:

poëzie, spreuken, gezangen (psalmen), kronieken, geschiedkundige boeken, wetteksten, wijsheidsboeken, profetische verhalen, mythen, soft-erotische liefdesverhalen (Hoogl.), legendes (Job), klaagliederen , genealogieën,...

De Koran kent maar één stijl: nl. de soera's. Deze zijn puur 'Het woord van God', onplaatsbaar in geschiedenis, eeuwig en onveranderbaar.
<->
Het O.T. is een bibliotheek van véle schrijvers, dat gaat over het joodse volk dat met God onderweg is.

Laatst gewijzigd door Judokus : 5 maart 2007 om 14:35.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be