![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit blijft dat wij de Koran letterlijk lezen, en de Bijbel niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Ik LEES de Koran Willem, dat stuk ben ik nog niet tegengekomen, vertel me eens waar dat staat?
Laatst gewijzigd door Laya : 12 maart 2007 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij de protestanten, vooral de evangelicans, is dit niet het geval. Daar heb je meer extreme stromingen wegens gebrek aan centraal gezag, en kan men serieus in conflict komen met de wetenschap. (cfr. creationisme-debat) Het is handig een centraal gezag te hebben die kan evolueren in de tijd en met interpretaties. Een voorwaarde is natuurlijk een kerkleiding die intelligent en wijs is. Na Vaticanum II evolueert ook de RKK in de goede richting. Bij de moslims is zo'n centraal gezag volledig afwezig. Ik hoop dat ze eens serieus werk maken van Koran-exegese en kritisch-historisch onderzoek van de Koran. Okee, het zal veel buikkrampen geven bij veel moslims. Zo heeft de RKK ook buikkrampen gehad in het verleden bij de Bijbel-kritiek, maar achteraf gezien is de RKK zelfs behoorlijk tevreden dat dit proces gebeurd is, omdat dit een schat aan informatie geeft over de rijkdom van de Bijbel. Het is een fase waar men doormoet. Ik moedig de moslims sterk aan dit te doen.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 12 maart 2007 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Behalve daar blijkt het ook, in verspreide aanduidingen, wel op andere plaatsen. Er bestaat daarnaast een "belangrijke" hadeeth, waardoor een moslim-rechter in een moslim-staat geen moslim zal oordelen wegens het doden van een andersdenkende.
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Hoofdstuk 9 is (niet de enige) opdracht tot het uitroeien van onbekeerbaren.
![]() |
![]() |
#87 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk een goeie zaak, die gratis koran bij DS ! Nu kan iedereen opzoeken en voor zichzelf lezen zonder een cent uit te geven.
Komaan, laten we lezen en oordelen : Vindt u dat niet-moslims onderdanig zouden moeten zijn aan moslims, terwijl zij een speciale belasting betalen?(Koran: 9:23)</B> Vindt u dat Joden en Christenen erger zijn dan beesten? (Koran: 8:55)</B> Vindt u de getuigenis van een vrouw de helft minder waard als die van een man? (Koran: 2:282)</B> Vindt u seks met kinderden geoorloofd? (Koran: 65:1-4)</B> Vindt u dat een man het recht heeft zijn vrouw te slaan? (Koran 4:34)</B> Vindt u dat Moslims Joden en Christenen niet als vrienden zouden moeten nemen? (Koran: 5:51)</B> Vindt u dat Moslims zacht voor elkander moeten zijn, maar hard voor de ongelovigen? (Koran: 48:29)</B> Vindt u dat afgodendienaars gedood zouden moeten worden als de heilige maanden voorbij zijn? (Koran: 9:5)</B> Vindt u dat een vrouw vier getuigen zou moeten vinden, in geval ze verkracht wordt? ( Wat in feite onmogelijk is, waardoor ze in de praktijk veroordeeld wordt voor overspel). (Koran 4:15-16)</B> Vindt u dat een vrouw gegeseld zou moeten worden als ze overspel pleegt? (Koran 24:2-3) </B> Vindt u dat mannen seks zouden mogen hebben met slaven? (Koran 23:1-6)</B> Vindt u dat op diefstal het afsnijden van de hand een gepaste straf is? (Koran: 5:38)</B> Dit en nog veel andere mooie dingen worden door de koran gepromoot...nu lezen jullie het zelf !
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
-Ik verzin -Ik probeer iets uit wat ik amper kan uitspreken (en wat jij helemaal niet kan uitspreken) -Je ontwijkt mijn antwoord -Je bazelt verder over hetzelfde, terwijl ik netjes heb uitgelegd wat het principe is achter het vervolgen van ongelovigen/onbekeerbaren/andersgelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() mooi, gratis wc-papier
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Pfff, het blijft hier maar duren. Zoveel gelul op een boek dat meer dan de helft van de mensen aanpakt uit beleefdheid en toch nooit leest. Eens zien hoeveel korans er binnenkort bij het oud papier eindigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() De Bijbel, de Koran,...
Er zijn zoveel boeken waarbij iedereen elke interpretatie die hij wil eraan kan geven. En er zijn zoveel idioten die dan blindelings volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is geen eigen verhaal, het steunt op een wetenschappelijke exegese en sociologisch onderzoek van de Bijbel en andere geloofsteksten. Het is wel mooi dat je het afdoet als een lulverhaal. Jij zegt dat de Koran oproept tot het uitroeien van ongelovigen/onbekeerbaren. Ik zeg je waarom dat zo is, en dat het niet vreemd is binnen een geloof dat zoiets gebeurt. Hoe kom je er in godsnaam bij dat het niks te maken heeft met jouw posting ? Omdat het niet in je kraampje past, kan het nog wel zijn dat het met het onderwerp te maken heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Er staat in hoofdstuk 9, in het kort, dat samengang met andersdenkenden tot een zekere termijn toelaatbaar is maar dat die daarna zich moeten onderwerpen, indien niet goedschiks dan maar anders. Vandaag weer Indonesië tamelijk in het nieuws, waar op dit punt grote vorderingen worden gemaakt.
![]() |
![]() |
#96 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft een eigen verhaal gebracht, stel je voor... Raar hé, dat niet ijouw islamofobe verhaal brengt dat niets met de werkelijkheid en alles met jouw fantasmen te doen heeft?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Dat niet-antwoord staat niet in de koran.
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Jammer voor de bomen die er voor gekapt zijn. Die waren tenminste nog nuttig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |