Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2007, 08:11   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ben je al eens op onderzoek gegaan of 90 km/h zoveel voordeel heeft tegenover 120 km/h?

Ik rij persoonlijk met een turbo-diesel met 6 versnellingen.

De dieselbrandstof wordt het meest efficiënt (=volledig & zuiverst) verbrand wanneer de turbo wordt geactiveerd aan + 2000 t/min. De turbo zorgt voor een naverbranding van de koolwaterstoffen waardoor, jawel het milieu minder wordt geschonden.

De wagen gebruik het laagste in zesde versnelling én verbrandt het zuiverst bij minimum 2000 t/min, laat dit bij mijn wagen +/- 115 km/h zijn
Exact, ik heb dat ook getest met 2 testvoertuigen een paar weken geleden nen 2.2 Td en nen 2.7 dacht ik, (vooral die laatste, was een bom ge kunt u nie voorstellen hoe ze erin slagen om 2,5 ton naar 160 per uur te catapulteren zonder da ge ook maar iets voelt... precies of ge in uwe salon zat, alleen dan tegen 160)

In 6' met amper 3000 toeren 160 per uur, dus ietske lager in toeren rijd ge in 6' inderdaad tussen de 115 en 120 per uur en verbruikte het minste op dat moment.

Maar ja wij zitten dan ook met wreed grote lichten van politiekers hé...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 09:29   #82
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Als u morgen bijna stikt in uw wagen, zal u misschien nog uw gedacht net op tijd kunnen bijschaven. Ik hoor ze al roepen: "hadden we maar op Groen! gestemd, toen het nog kon, en onze wagen thuis gelaten en te voet gegaan". Helaas zullen uw longen u daar de kans meer toe geven op dat moment.

Er zit een pollenfilter in mijn wagen die zal dat "fijn" stof wel tegenhouden zeker? 'k Pleit trouwens om harder te rijden bv 160. Harder rijden = meer wind = meer turbulentie in de atmosfeer = betere verdeling van het fijn stof.....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 09:33   #83
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Er zit een pollenfilter in mijn wagen die zal dat "fijn" stof wel tegenhouden zeker? 'k Pleit trouwens om harder te rijden bv 160. Harder rijden = meer wind = meer turbulentie in de atmosfeer = betere verdeling van het fijn stof.....
Ik pleit ervoor om hardrijders een eigen circuit te gunnen. Eentje met een muur erop.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 10:09   #84
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ik pleit ervoor om hardrijders een eigen circuit te gunnen. Eentje met een muur erop.
Ventje toch, zelfs mijn vrouw vindt dat ik als een slak met de auto rij een 2.5V6 benzine, dus hij kan wel iets..., zelf met mijn motor die op zijn slofjes 250 haalt hou ik me aan de regeltjes...maar als je zelfs een grapje niet meer als dusdanig kan herkennen....hoe verdraagzaam kan je zijn hé....Uw idee is heilig en de rest kan verekken, maar dat is uw goed recht hé om zo te zijn. No problem
Oud 15 maart 2007, 10:19   #85
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de groenen hebben weer gelijk, maar ja. Terwijl de Vlaming 'rechts conservatief en dus voor fijn stof' blijft stemmen, zolang rijdt hij zijn longskes kapot. Tja...
Jullie doen me denken aan de Amerikaanse republikeinen. Telkens als ze de macht dreigen kwijt te raken, komen ze weer op de proppen met een nieuwe externe bedreiging, waarvoor de Amerikaanse burger dan weer moet bibberen en beven en vooral voor de republikeinen stemmen. En het werkt...

Zure regen, dioxinecrisis, opwarming... de ene hype volgt de andere op en wordt met veel mediageweld op de arme burger losgelaten. Gij zult u schuldig voelen en de macht aan de groenen en Verhofstadt geven, want zij zullen u redden van al die rampen!

En nu komen dus de "stofdeeltjes" als een Griekse godheid plots uit de lucht vallen. Niemand weet van iets, maar plots mag je wel maar 90 km/u rijden en wordt er massaal geflitst.

Zwijg, werk, betaal en stem voor paars en de groenen! Zoniet zult ge sterven, zoals de draadopener zo mooi aangeeft.

Laatst gewijzigd door baarle : 15 maart 2007 om 10:20.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 10:42   #86
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u morgen bijna stikt in uw wagen, zal u misschien nog uw gedacht net op tijd kunnen bijschaven. Ik hoor ze al roepen: "hadden we maar op Groen! gestemd, toen het nog kon, en onze wagen thuis gelaten en te voet gegaan". Helaas zullen uw longen u daar de kans meer toe geven op dat moment.
Mag met paard en kar ook?
Oud 15 maart 2007, 10:48   #87
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als u morgen bijna stikt in uw wagen,
Intimidatie en schrik aanjagen, de klassieke truuk van machtsusurpators...

Citaat:
Ik hoor ze al roepen: "hadden we maar op Groen! gestemd,
Aardig, hoe mooi je hier aangeeft waar dit soort hypes écht over gaan...
Oud 15 maart 2007, 10:59   #88
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ventje toch, zelfs mijn vrouw vindt dat ik als een slak met de auto rij een 2.5V6 benzine, dus hij kan wel iets..., zelf met mijn motor die op zijn slofjes 250 haalt hou ik me aan de regeltjes...maar als je zelfs een grapje niet meer als dusdanig kan herkennen....hoe verdraagzaam kan je zijn hé....Uw idee is heilig en de rest kan verekken, maar dat is uw goed recht hé om zo te zijn. No problem
Nounou...

Ik wil gewoon zeggen dat er een hoop idioten op de weg zitten. Zo van die eikels die denken dat de weg voor hen is omdat ze toevallig een wagen met krachtige motor hebben. Zo van die knuppels die met hun lichten flitsen omdat je volgens hen niet snel genoeg van hun rijvak van de snelweg rijdt. Zo van die snullen die je dan ook nog eens even de weg gaan afsnijden en je het bekende gebaar tonen.
Zo van die oenen die denken dat je naar rechts kan rijden wanneer je achter een inhalende vrachtwagen rijdt terwijl je zelf ook nog een vrachtwagen inhaalt.

Mijn idee heilig? Excuseer, maar ik heb die 120km/u niet bedacht

En blijkbaar kwets de waarheid ook, aangezien JIJ het sarcasme niet kan afleiden. Ventje toch.

Laatst gewijzigd door Enter : 15 maart 2007 om 11:00.
Oud 15 maart 2007, 11:03   #89
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, de journalistjes vallen uit de lucht. Minister van leefmilieu Peeters zit in de studio om alarmerend mee te delen dat het fijn stof massaal aanwezig is en dodelijke gevolgen kan hebben. Tja, de groenen zeggen al jaren dat we drastischer maatregelen moeten nemen. Met de ingenieuze 'oplossing' voor het fijnstofprobleem (met dodelijke gevolgen overigens) van "trager rijden" jaagt onze minister, die geen inpopulaire maatregelen wil nemen, ons met z'n allen de dood in. In België hangt ook gemiddeld meer fijn stof dan elders in Europa, aldus het journaal... Tja, de groenen hebben weer gelijk, maar ja. Terwijl de Vlaming 'rechts conservatief en dus voor fijn stof' blijft stemmen, zolang rijdt hij zijn longskes kapot. Tja...
Ja ja, met Groen! wordt het allemaal beter. Groen! is de laatste voorvechter van liefde, natuur, democratie en rechtvaardigheid.

Kom op, man
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 11:22   #90
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn repliek was op deze stelling....Maar goed, uw laatste bijdrage was al een ietsje genuanceerder en bij het gedeelte dat er onnoemelijk veel idioten op de weg zijn kan ik me best aansluiten maar reken ik mezelf niet bij .

Laatst gewijzigd door lantjes : 15 maart 2007 om 11:22.
Oud 15 maart 2007, 11:23   #91
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn repliek was op deze stelling....Maar goed, uw laatste bijdrage was al een ietsje genuanceerder en bij het gedeelte dat er onnoemelijk veel idioten op de weg zijn kan ik me best aansluiten maar reken ik mezelf niet bij .
Waarvan nota genomen.
Oud 15 maart 2007, 11:34   #92
Tomas
Gouverneur

Standaard

Automatische snelheidsbegrenzers in wagens te laten inbouwen zou al veel doen. Ook de wagen thuislaten om naar de bakker enzo te gaan. En het openbaar vervoer nog meer gebruiken en efficiënter uitbouwen.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 11:47   #93
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Daarstraks de test gedaan; tot bijna 1 liter / 100km meer bij 90 ipv 120.
dikke onzin...aan 90 zit ik aan 3l aan 120 aan 4.5...tenzij natuurlijk je in 3de ofzo blijft rijden om toch maar je gelijk te willen halen
1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 11:48   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nounou...

Ik wil gewoon zeggen dat er een hoop idioten op de weg zitten. Zo van die eikels die denken dat de weg voor hen is omdat ze toevallig een wagen met krachtige motor hebben. Zo van die knuppels die met hun lichten flitsen omdat je volgens hen niet snel genoeg van hun rijvak van de snelweg rijdt. Zo van die snullen die je dan ook nog eens even de weg gaan afsnijden en je het bekende gebaar tonen.
Zo van die oenen die denken dat je naar rechts kan rijden wanneer je achter een inhalende vrachtwagen rijdt terwijl je zelf ook nog een vrachtwagen inhaalt.

Mijn idee heilig? Excuseer, maar ik heb die 120km/u niet bedacht

En blijkbaar kwets de waarheid ook, aangezien JIJ het sarcasme niet kan afleiden. Ventje toch.
Het gedrag dat u hierboven beschrijft keur ik niet goed, maar u hebt het wel volledig aan uzelf te danken

120 per uur rijden wil niet zeggen dat ge heel de weg tussen oostende en brussel op de middenstrook moogt blijven plakken, als de weg rechts vrij is, rijdt ge rechts.

Als ik 130/140 rij en de weg is rechts vrij , rij ik ook rechts ik ga alleen naar links om voorbij te steken.

Trouwens ge hebt geene groten bak nodig om tegen 160 over de linkerstrook te vlammen, da kan ook perfect met een klein autoke dat goed gemotoriseerd is... zelf van smart zou ge nog verschieten... Pas op of dat veilig is, dat is een andere historie natuurlijk...
Oud 15 maart 2007, 11:50   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Automatische snelheidsbegrenzers in wagens te laten inbouwen zou al veel doen. Ook de wagen thuislaten om naar de bakker enzo te gaan. En het openbaar vervoer nog meer gebruiken en efficiënter uitbouwen.

Ah openbaar vervoer nog zo'n joke !

Ne vervuilende stinkbus laten rijden om iemand 200 meter te vervoeren, en pas op dat is gene zever, dat heb ik meer dan eens gezien in 't stad...
Oud 15 maart 2007, 12:14   #96
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U heeft nogal dictatoriale neigingen, zo te zien.

Dit evangelie wordt al twee decennia met alle geweld op de burger losgelaten, en nog loopt hij niet genoeg in het groene pasje. Welke middelen voorzien jullie om ons te dwingen?
Oud 15 maart 2007, 12:25   #97
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het openbaar vervoer is enkel goed in de steden, voor studenten en voor gepensioneerden, als je op het platten land woont geraak je niet op je werk met het openbaar vervoer, dus de auto mijn vrijheid.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:31   #98
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gedrag dat u hierboven beschrijft keur ik niet goed, maar u hebt het wel volledig aan uzelf te danken

120 per uur rijden wil niet zeggen dat ge heel de weg tussen oostende en brussel op de middenstrook moogt blijven plakken, als de weg rechts vrij is, rijdt ge rechts.

Als ik 130/140 rij en de weg is rechts vrij , rij ik ook rechts ik ga alleen naar links om voorbij te steken.

Trouwens ge hebt geene groten bak nodig om tegen 160 over de linkerstrook te vlammen, da kan ook perfect met een klein autoke dat goed gemotoriseerd is... zelf van smart zou ge nog verschieten... Pas op of dat veilig is, dat is een andere historie natuurlijk...
U heeft een punt waar het het rechtsrijden betreft (Op de ring van Antwerpen wil ik daar wel eens tegen zondigen owv de te kiezen richting en van het aanwezige verkeer), maar daar wil ik wel het volgende tegenover plaatsen:
  • De toegestane snelheid is 120, niet 130 of 140, dus als ik links tegen 120 rijd tijdens het inhalen zou volgens de wet niemand KUNNEN hinderen.
  • Het grootste aantal dat langs mij door schiet zijn de collectie bmw's , audi's en mercedesen met hier en daar nog iets exotisch. Dan volgen de bestelwagens en dan de bekende J-bakken
  • Om het niet volledig op de personenwagens te duwen: Je moet eens kijken hoeveel vrachtwagens het inhaalverbod respecteren tijdens regenweer. (En hun snelheid eens controleren)
Oud 15 maart 2007, 12:32   #99
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'k Woon 10 km van mijn werk, met het openbaar vervoer verlies ik 's morgens en 's avonds 45 minuten en moet men mij niet meer in een vergadering houden na 18.00 want dan is de laatste bus reeds vertrokken....Heb je trouwens al eens achter een bus uw ventilator aangezet? Van een gaskamer gesproken...
Oud 15 maart 2007, 12:37   #100
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1010 Bekijk bericht
dikke onzin...aan 90 zit ik aan 3l aan 120 aan 4.5...tenzij natuurlijk je in 3de ofzo blijft rijden om toch maar je gelijk te willen halen

Aan 90 zit ik aan 10.5 l aan 140 aan 11.5 En wie moet dat betalen, awel ikzelf zeker waardoor ik de staat aan extra inkomen help. Laat ik de boel eens op zijn kop zetten, mannen die maar 3 liter verbruiken per 100km zouden extra belastingen moeten betalen want met die bijdrage aan accijnzen en btw komt de staat niet uit zijn kosten om de wegen te onderhouden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be