Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2007, 12:15   #81
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Onzin, oplossingen zoeken voor reële problemen heeft niets met goedpraten te maken.
Toch wel, de oplossingen op allochtone maat praten de problemen goed. Anders zouden de oplossingen die voor de autochtone bejaarden gelden even goed zijn voor de allochtone bejaarden. Maar nee, die autochtone oplossingen volstaan niet, dus zal men oplossingen op allochtone maat moeten voorzien om de problemen van een aangehouden integratie-onwil te camoufleren (bij vb personeel dat de taal spreekt van de allochtone bejaarden, aanpassing aan de islamitische omgangsvormen, etc).
Citaat:

Gedumpte bejaarden die naar hier zijn gehaald door hun kinderen valt niets te verwijten.
Inderdaad, verwijten die gericht te worden naar diegenen die die open-deur-politiek mogelijk maakten, de poco's dus.

Citaat:
Zij hebben ook recht op respect. Net zoals allochtone bejaarden die nooit voldoende Nederlands hebben geleerd. Je kan daar terechte kritiek op hebben en dat proberen vermijden, maar dat kan nooit betekenen dat je ze dan maar aan hun lot moet overlaten.
Ach, het gepamper van de wieg tot aan de kist. Daar kan gerust in het moederland voor gezorgd worden edina. De autochtone belastingbetaler hoeft echt niet het ocmw van heel de wereld te spelen. Misschien kan je Marrokaanse en Turkse overheden even op hun verantwoordelijkheden wijzen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:16   #82
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het allemaal niet goed hoor,laat elke oudere in zijn/haar eigen waarden,ik heb het daar totaal niet moeilijk mee
Echter heb ik heel veel moeite met de Marokkaanse jongeren die het juist vertikken om hun een beetje aan te passen aan onze afspraken die wij maken als samenleving....
Oud 17 maart 2007, 12:18   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Is de stelling van Monica De Coninck over de dumping-trend dan een fantasietje.?Ik heb eerder de neiging iemand te geloven die er met zijn twee voeten in staat, dan een beroepshypocriet die niets liever doet dan allochtone hielen te likken.
Nee, Online, dat gebeurt wel degelijk en dat ontkent niemand. Maar het is gelukkig geen regelmaat zoals Circe en jij er van willen maken.

Citaat:
Monica De Coninck vreest voor een "trend". Jij begrijpt de betekenis van dat woordje dus moedwillig niet.
Ik begrijp dat maar al te goed. Vrezen voor een trend, betekent de facto dat het nog niet zover is. En dat we dus moeten proberen voorkomen dat het een trend wordt.

Citaat:
Yep, en het gaat vooral over de problemen die dat gaat stellen. Niet alleen de financiële nav de opkomende trend van dumpingpraktijken, maar ook de "culturele" en de problemen ten gevolge van hun integratielaksheid.
De "dumpingpraktijk" is vooralsnog vooral een probleem bij allochtonen. En die problemen hebben niet noodzakelijk te maken met een gebrek aan integratie. Culturele verschillen zullen er ook zijn met de best geïntegreerde allochtone bejaarde. Godsdienstvrijheid is je blijkbaar onbekend. Net zoals de vrijheid om te kiezen welke muziek je graag hoort, welke kleren je graag draagt, enz.

Citaat:
Ach zo, als we dus nieuws te horen krijgen over werkloosheidsstatistieken en de aanwezigheid van allochtonen daarin, is de 1ste generatie er automatisch uit gefilterd Da's nieuw. Wat ga je nog allemaal bijeen fantaseren?
Jij bent duidelijk niet op de hoogte van de realiteit. De eerste generatie migranten (en daarmee bedoel ik dus degenen die 30 of 40 jaar geleden naar hier zijn gekomen) zijn hier heen gehaald als gastarbeiders omdat daar toen nood aan was. Die hebben dus wel degelijk gewerkt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:19   #84
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik snap het allemaal niet goed hoor,laat elke oudere in zijn/haar eigen waarden,ik heb het daar totaal niet moeilijk mee
Honderd procent akkoord, duveltje382. Het gebrek aan respect van sommigen is shockerend.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:21   #85
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin, Online, ik heb gewerkt in Afrika tussen moslims. Ik heb me daar helemaal niet hoeven aanpassen aan één of andere leitcultuur. Met een beetje respect kom je al heel ver hoor. Probeer het misschien eens.
Nee natuurlijk niet, als perfecte dhimmie hoef jij je natuurlijk niet aan te passen, zeker niet als je geen greintje respect opbrengt voor eigen cultuur, noch voor de waarden en normen van je mede-autochtonen. Probeer maar eens wat respect op te brengen voor de waarden en normen van onze autochtone cultuur, voor haar verworvenheden, ipv van die te ontkennen en oeverloos de hielen te likken van al wat vreemd is.
Oud 17 maart 2007, 12:26   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Honderd procent akkoord, duveltje382. Het gebrek aan respect van sommigen is shockerend.

En waar is hun respect voor Belgie?

Het is schrijnde hoe sommige mensen kruipen en zichzelf verloochenen voor onwilligen.

Moeten we hun kosten om na hun dood naar een moslimland gebracht te worden mss ook betalen?

Het gaat echt niet over een paar kleinigheden hoor.
Maar over het verdrukken van de autochtone bevolking in Vlaanderen.
In Wallonie spreken de allochtone perfect frans hoor, anders kunnen ze van de walen denboom in. Die gaan zich echt niet aanpassen naar de allochtonen die daar komen wonen hoor.
Daar is het frans spreken of oprotten.
Waarom zouden wij die waalse mentaliteit niet mogen overnemen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:32   #87
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, Online, dat gebeurt wel degelijk en dat ontkent niemand. Maar het is gelukkig geen regelmaat zoals Circe en jij er van willen maken.
Zoek de betekenis van het woord trend eens op. Ik herinner me dat zelfs poco Mieke Vogels jaren geleden haar beklag al over deze trend maakte. Je hoeft dus niet te liegen.

Citaat:
Ik begrijp dat maar al te goed. Vrezen voor een trend, betekent de facto dat het nog niet zover is. En dat we dus moeten proberen voorkomen dat het een trend wordt.
Blijkbaar is het wel al zo ver, vandaar het noodsignaal van Monica De Coninck, ruim te laat, zoals typisch voor de poco's die eerst jaren alles onder de mat vegen omdat plots een noodkreet uit te slaan.

Citaat:
De "dumpingpraktijk" is vooralsnog vooral een probleem bij allochtonen. En die problemen hebben niet noodzakelijk te maken met een gebrek aan integratie.
De dumpingpraktijk gebeurt uiteraard uit financiële overwegingen. De allochtoon schuiven de overlast af op de autochtone belastingbetalers en maakt dus misbruik van onze SZ.

Citaat:
Culturele verschillen zullen er ook zijn met de best geïntegreerde allochtone bejaarde.
Die verschillen hoeven niet noodzakelijk te betekenen dat de allochtoon erin moet berusten ; hij kan een inspanning maken, zeker als zijn home gefinancierd wordt door de autochtone belastingbetaler. Waarom zou de allochtone bejaarde voor een keertje niet multicultureel kunnen doen? Aan de poco's om hen duidelijk te maken dat dat 'verrijkend' is. Dat houden ze namelijk al jaren vol in hun betoog aan de autochtonen.

Citaat:
Godsdienstvrijheid is je blijkbaar onbekend. Net zoals de vrijheid om te kiezen welke muziek je graag hoort, welke kleren je graag draagt, enz.
Maar als die godsdienstvrijheid betekent dat er segregatiepraktijken moeten georganiseerd worden die tegen onze normen in gaan, dan kan je die excuustruus wel op je buik schrijven Edina.

Citaat:
Jij bent duidelijk niet op de hoogte van de realiteit. De eerste generatie migranten (en daarmee bedoel ik dus degenen die 30 of 40 jaar geleden naar hier zijn gekomen) zijn hier heen gehaald als gastarbeiders omdat daar toen nood aan was. Die hebben dus wel degelijk gewerkt.
De meeste voor een relatief korte periode sinds ze in de mijnen werkten, en die zijn al een jaar of 20 gesloten.
Oud 17 maart 2007, 12:34   #88
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
Eindelijk zie je in Edina dat je geen greintje respect hebt voor de autochtone cultuur, normen en waarden, en verworvenheden.
Oud 17 maart 2007, 12:35   #89
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En waar is hun respect voor Belgie?

Het is schrijnde hoe sommige mensen kruipen en zichzelf verloochenen voor onwilligen.

Moeten we hun kosten om na hun dood naar een moslimland gebracht te worden mss ook betalen?

Het gaat echt niet over een paar kleinigheden hoor.
Maar over het verdrukken van de autochtone bevolking in Vlaanderen.
In Wallonie spreken de allochtone perfect frans hoor, anders kunnen ze van de walen denboom in. Die gaan zich echt niet aanpassen naar de allochtonen die daar komen wonen hoor.
Daar is het frans spreken of oprotten.
Waarom zouden wij die waalse mentaliteit niet mogen overnemen?
Jantje de ouderen hebben hun ziel uit hun lijf gewerkt voor onze samenleving,en nu zouden ze zelf in familie verband oud willen worden,wat ons veel geld bespaart,ik snap het probleem van aanpassen dan niet echt hoor,dat je dit verwacht van jongeren dat begrijp ik maar laat die oudjes zo hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 maart 2007 om 12:36.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:44   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje de ouderen hebben hun ziel uit hun lijf gewerkt voor onze samenleving,en nu zouden ze zelf in familie verband oud willen worden,wat ons veel geld bespaart,ik snap het probleem van aanpassen dan niet echt hoor,dat je dit verwacht van jongeren dat begrijp ik maar laat die oudjes zo hé
Die oudere zijn wel als jongeren naar hier gekomen.
Dus zij waren toen jong en je schrijft zelf dat de jongeren zich moeten aanpassen.

En je moet die oudjes zeker niet zo laten. Hun invloed op de jongeren is enorm en eens je iets hebt toegegeven kan je niet meer terug.

Medeleven en begrip zijn hier echt niet op hun plaats.

Zij kwamen naar hier omdat het hier beter leven was, wel dan hadden zij zich moeten aanpassen naar de normen van hen die voor dat betere leven zorgden.
Oud 17 maart 2007, 12:49   #91
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die oudere zijn wel als jongeren naar hier gekomen.
Dus zij waren toen jong en je schrijft zelf dat de jongeren zich moeten aanpassen.

En je moet die oudjes zeker niet zo laten. Hun invloed op de jongeren is enorm en eens je iets hebt toegegeven kan je niet meer terug.

Medeleven en begrip zijn hier echt niet op hun plaats.

Zij kwamen naar hier omdat het hier beter leven was, wel dan hadden zij zich moeten aanpassen naar de normen van hen die voor dat betere leven zorgden.
Jantje,een eerste generatie die wij eigenlijk misbruikt hebben om ons vuil werk te doen,die geen scholing genoten hebben,en jij verwacht van deze oude mensen dat ze de Nederlandse taal alsnog moeten leren,Pffffff.... wat is de zin ervan hé
Oud 17 maart 2007, 12:49   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe frequent gebeurt dit, beste Circe? Heb je daar enige cijfers van? Kom jij wel eens in bejaardentehuizen? Daar zitten amper allochtonen hoor!!!
Lijkt mij logisch.
Hoeveel tachtigjarige allochtonen lopen hier rond ?
De eerste golf die hier veertig jaar geleden aankwam waren geen oudjes hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:51   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof er geen allochtonen zijn die hier ook hun hele leven hebben afgedragen... En alsof dat het dumpen dan rechtvaardigt!
Ingevoerde oudjes hebben dat inderdaad niet.

Laatst gewijzigd door Bobke : 17 maart 2007 om 12:52.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:54   #94
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt mij logisch.
Hoeveel tachtigjarige allochtonen lopen hier rond ?
De eerste golf die hier veertig jaar geleden aankwam waren geen oudjes hoor.
Je slaat totaal naast de bal hoor,de 30jarige toen zijn nu +-75 dus,nee er zitten gewoon geen allochtonen in rusthuizen omdat de kinderen de ouderen verzorgen,waar wij veel geld aan verdienen !!!!!wees daar maar zekers van...
Oud 17 maart 2007, 13:01   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje,een eerste generatie die wij eigenlijk misbruikt hebben om ons vuil werk te doen,die geen scholing genoten hebben,en jij verwacht van deze oude mensen dat ze de Nederlandse taal alsnog moeten leren,Pffffff.... wat is de zin ervan hé
De eerste generatie gastarbeiders waren geen Noord-afrikaanse arbeiders, maar Italianen en Spanjaarden. Met hen zijn er geen problemen.

Het is de tweede golf die problemen veroorzaken.
En ze leefde hier in Vlaanderen, het is dus niet dat ze geen Nederlands konden leren in hun tijd dat ze hier werkten.

Je moet dus niet afkomen dat die oudjes nu nog nederlands moeten leren, ze hadden het reeds lang moeten kennen en gebruiken.
Maar zij hielden vast aan hun eigentaal en gebruiken.
Het is dus hun schuld dat ze geen nederlands kennen en niet die van ons.
Oud 17 maart 2007, 13:09   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste generatie gastarbeiders waren geen Noord-afrikaanse arbeiders, maar Italianen en Spanjaarden. Met hen zijn er geen problemen.

Het is de tweede golf die problemen veroorzaken.
En ze leefde hier in Vlaanderen, het is dus niet dat ze geen Nederlands konden leren in hun tijd dat ze hier werkten.

Je moet dus niet afkomen dat die oudjes nu nog nederlands moeten leren, ze hadden het reeds lang moeten kennen en gebruiken.
Maar zij hielden vast aan hun eigentaal en gebruiken.
Het is dus hun schuld dat ze geen nederlands kennen en niet die van ons.
Ik moet dit totaal tegen spreken,ik heb met de tweede generatie allochtonen van Marokkaanse afkomst in de klas gezeten,hun ouders waren eerste generatie allochtonen van Marokkaanse afkomst,zij zijn dus boven de 70 en hebben geen scholing genoten,ik woon nu nog met deze mensen en er zijn daar totaal geen problemen mee,wel met de jongeren,en heel veel zelfs

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 maart 2007 om 13:12.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 13:30   #97
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat is vooral hun eigen schuld zeker?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 17 maart 2007 om 13:31.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 14:14   #98
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Nee je hebt het inderdaad niet goed begrepen. Dit gaat over respect voor de bejaarde medemens, en over het aanpassen van onze structuren aan de specifieke noden die er zijn.

Je moest je schamen om op zo'n manier over bejaarden in homes te schrijven.
men zou onze oude mensen zo goed als het maar mogelijk is moeten verzorgen.Ik zeg wel "onze" oude mensen.Ieder land zou dat moeten doen.Meer valt daar in feite niet over te zeggen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 14:24   #99
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Goeie vraag Circe. En natuurlijk zonder antwoord van Ozzie.
Ik stel voor dat Ozzie en de zijnen hun portemonnee boven halen om de specifieke investeringen te investeren die nodig zijn voor de aanpassing op multikulmaat. Na al de verrijkingen die hij al mocht ervaren dankzij de multkul kan er toch een bedankje af ? Of toch niet ...
waarom komt daar geen nationaal referendum over? Of beter, een hulpfonds zou mogen opgericht worden, om in het onderhoud van allochtoonse bejaarden te voorzien.En dat onderhoud moet dan wel draaien , enkel en alleen met het geld dat door anoniemen op de rekening van dat hulpfonds gestort is, zonder verdere inmenging en/of hulp van de Belgische regering.Marokkaanse, Turkse en eventueel andere mogendheden mogen daar geld storten natuurlijk, zoveel ze willen.Ze mogen zelfs tehuizen bouwen voor hun oudjes, ginderachter, in het geliefde land van oorsprong...Nog beter eigenlijk...Nee?
Oud 17 maart 2007, 14:30   #100
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is vooral hun eigen schuld zeker?
wat? De" jongeren " hun schuld als ze problemen veroorzaken? Wie zijn schuld anders?
Mischien kijken ze teveel naar de TV.Video-clips van Gangsta-rappers in amerika, gangsterfilmen, en naar het nieuws ook: ze krijgen het slechte voorbeeld van de terroristen voorgeschoteld, dag na dag...
Maar moesten ze gaan werken, of naar school gaan, dan zouden ze daar geen tijd voor hebben, ganse dagen naar de TV gapen
En zouden ze minder problemen hebben dan nu.Want nu kennen ze niks, ze kunnen niks anders doen met hun 10 vingeren dan andermans geld afpakken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be