![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Everytime zal NOOIT in Vlaanderen komen wonen. Hij is in zulke maten geïndoctrineerd door het taalfascisme van het FDF dat hij er absoluut zeker van is dat alle Vlamingen neo-nazi's zijn die de franstaligen naar kampen willen sturen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
![]() Citaat:
Maar leg dit eens uit aan de buitenwereld : je leeft met je volk in een land met een absolute meerderheid, dan begin jij ineens stukjes af te scheuren (Wallonië) en begin je te janken als een minderheid niet meekan (in Brussel). Citaat:
Met Brussel erbij neem je eigenlijk je "vijanden" op (met wie zijn de grootste spanning, met de Walen of de uitwijkende Franstalige Brusselaars?) en ga je naar een licht België. En dat is dan nog aannemend dat het lukt. Jij bent daar zo zeker van, ik niet.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]() Spijtig maar helaas
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Franstaligen geloven nog altijd dat Vlamingen franstaligen haten enkel omdat ze een correcte uitvoering van de taalwet willen, iets dat franstaligen als een schending van de mensenrechten zien en geloven daarom worden Vlaams-nationalisten nazis, fascisten, racisten en bekrompen dialectsprekers genoemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Mijn 'natuurlijk lukt dat' is een intentie, een hoop, geen voorspelling of zelfverzekerdheid. En ik zal 'vanuit het verre Nederland'' best wereldvreemd en naief en betweterig en arrogant etc overkomen, en ga er maar eens voor het gemak ervan uit dat ik dat allemaal ben... Maar wat is dan je alternatief? Opgeven? Capituleren? Je erbij neerleggen? Dat wil je toch zelf niet? Je zit toch zelf bij een separatistische partij? Zeker als je, zoals jijzelf, in de ''BH van V'' woont, wil je Brussel toch helemaal niet opgeven? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 maart 2007 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||
|
![]() Je laat het welk uitschijnen
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom niet ... België splitsen in 3: Vlaanderen, Wallonië & Brussel - Vlaanderen en Wallonië worden 2 entiteiten, 2 nieuwe landen zoals Tsjechoslovakije indertijd - Brussel wordt een stad-staat naar bijvoorbeeld Washington D.C, de hoofdstad van Europa en wordt beheerd door een "Europese" regering De Walen mogen kiezen of de staatsschuld wordt verdeeld volgens oppervlakte of volgens inwonersaantal (cfr. de meerinkomsten van de verkeersboetes ![]() Heel eenvoudig, ik weet het, maar de gekste ideeën beiden soms de beste oplossingen.
![]() |
![]() |
#88 | |||||
|
![]() Schijn is geen werkelijkheid.
Ik zie niets verkeerds in idealisme, zolang je met je beide benen op de grond blijft staan. Citaat:
Ja. Als dat de uiteindelijke uitkomst is dan moet het maar. Citaat:
Citaat:
Dat kan. U zit bij een onafhankelijke partij en werkt samen met Ex-VU-ers en u bent waarschijnlijk lid, of minstens sympathisant van de NVA. Zit ik er ver naast? Moegeknokt? Gedesillisioneerd? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 maart 2007 om 01:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Verontschuldiging aanvaard. Maar ik voelde me niet beledigd.
Citaat:
![]() Dat begrijp ik. Ik ben ook geen 18 meer maar de belgische realiteit maakt me soms ineens boos en strijdvaardig. En ik ben niet eens een vlaming. Soms denk ik dat ik nu alles wel heb gehoord qua onrechtvaardigheden. Vandaag werd ik gewezen op schepen Maingain... Voor mij is het nog nieuw, ik word er nog boos van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Partijlid
|
![]() Zijn dat geen Vlaamse gebieden soms?
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Indien er een referendum zou komen waar voorafgaandelijk met cijfertjes en lettertjes de Vlaamse bevolking wordt geïnformeerd over het feit dat ze om de 4 jaar de waarde van een auto betalen (dat betalen op zich vormt geen probleem, wel het profitariaat dat er gebruik van maakt zonder enige opvolging en evaluatie) dan zou La Libre Belgique geen opiniepeilingen meer uitvoeren in Vlaanderen. Citaat:
![]() Hij pleit voor de uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten en sterker nog voor gewaarborgde 'rechten' voor Franstaligen in schepencolleges van Vlaamse gemeenten zonder faciliteiten. Il faut oser dire! Maingain is een Franstalige imperialist. Overal in de wereld zou dit bestempeld worden als oorlogstaal. En dat is het ook. Maingain stelt verder met vreugde vast dat in de faciliteitengemeenten steeds meer Franstaligen worden verkozen op UNION-lijsten. Hij wil nu al bruggen slaan naar Vlaamse gemeenten zonder faciliteiten. Lonkt imperialist Maingain reeds naar de Vlaamse kust? Maingain overweegt ook een klacht wegens racisme in te dienen tegen Vlaams minister-president Yves Leterme. Maingain wil met de mogelijke klacht reageren op het interview met Leterme in de Franse krant Libération. Daarin zei Leterme onder meer dat "Franstaligen intellectueel blijkbaar niet in staat zijn Nederlands te leren". Volgens Maingain is dat een racistische uitspraak. Hij heeft nog niet beslist bij welk parket hij een klacht zal indienen. Wel denkt hij eraan om naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg te trekken, of naar het Europees Hof van Justitie in Luxemburg, als zijn klacht hier niet ontvankelijk wordt verklaard. Maingain wil ook het dossier van de bescherming van de Franstalige minderheden in België op Europees en Belgisch niveau weer op gang brengen. Naar aanleiding van een congres van het studiecentrum Jacques Georgin kondigde hij een nieuwe Franstalige klacht aan bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. De klacht slaat op het onderwijs in de faciliteitengemeenten. Het gaat om de toepassing van een 40-jaar oud arrest van het Hof, dat de inschrijving toestaat in Franstalige scholen in faciliteitengemeenten van kinderen van Franstalige ouders uit andere Vlaamse gemeenten. Maingain pleit ook voor het sluiten van een minderhedenbeschermingspact in België. Ondanks het feit dat ik een geïnteresseerd, geëngageerd en bezorgd burger ben, ben ik waarschijnlijk niet op de hoogte van drie kwart van alle wantoestanden. Stap voor stap en steeds met meer verbazing maar zeker en vast welkom in de Belgische politieke soep
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 maart 2007 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eist De Wever ze terug? Nee.
Loopt hij dus kans om bij een bezoek aan Wallonië gelyncht te worden? Nee. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 maart 2007 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ja, maar steeds ten koste van één bevolkingsgroep én het gebeurt naast je deur. België heeft niet het excuus dat het een 'ontwikkelingsland' is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Reynders en zijn partij denkt aanspraak te maken op gebieden die Vlaams zijn.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De slaaf in het hoofd van de meeste Vlamingen (om baarle even te citeren) weerhoudt hen er helaas niet alleen van deze gemeenten terug op te eisen, maar laat hen zelfs geen graten zien in het feit dat iemand die nog meer Vlaams grondgebied opeist hier even wat propaganda komt maken voor zichzelf... zucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() De anderen zijn niet akkoord, maar ik vind dit verkeerd. Het is eigenlijk een val. Reynders zegt iets over de Rand, dat hij niet kan en zal verwezenlijken op zijn eentje, en iedereen springt op zijn paard, en het loopt uit de hand. En nu is het niet aan hem dat je iets kan verwijten.
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |