![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging erom dat homoseksuelen worden uitgesloten om bloed te geven omdat de kans dat ze met HIV besmet zijn groter zou zijn dan bij heteroseksuelen, maar - zoals ik heb aangetoond - is dat NIET juist, want de meest voorkomende overdrachtswijze is via heteroseksuele contacten, niet via homoseksuele contacten. Er is m.a.w. geen enkele reden om aan te nemen dat homoseksuelen meer vatbaar zijn voor overdraagbare ziekten dan heteroseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken nog een homokoppel dat is moeten uit elkaar gaan omdat 1 van de twee werd uitgewezen. Ik hoop van harte dat die twee nog contact hebben zodat die twee kunnen samen zijn.
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondertussen verandert dit NIETS aan het feit dat het uitsluiten van holebi's tot het bloeddonorschap misdadig is. Al het afgestane bloed wordt sowieso gecontroleerd op ziektes die overdraagbaar zijn via bloed, waaronder HIV en AIDS. Maar logisch ook. Er is dus geen enkele reden waarom men homo's zou moeten uitsluiten. Als die homo die bloed komt geven, HIV of AIDS blijkt te hebben, wordt het bloed evenzeer uit circulatie gebracht zoals dat ook bij besmet bloed van heteroseksuelen gebeurt. Ik vraag me dan ook af wat de tegenstanders van het bloeddonorschap door homo's bezielt. Wellicht zijn ze 'vies' van dat homobloed of zo? Zielig... Ik vind het zelfs schandalig dat mensen hun seksuele voorkeur moeten opgeven als ze bloed gaan geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
even een uittrekseltje: "Het Rode Kruis van zijn kant wijst erop dat de kans om besmet te worden veel groter is bij man-man contacten dan bij man-vrouw contacten. Zij baseren zich daarvoor op recente statistische gegevens en op een aanbeveling van de Werelsgezondheidsorganisatie" (...) Uit het semestrieel rapport van het Federaal Instituut Volksgezondheid over Aids in België (toestand op 30 juni 2003) blijkt dat bij de Belgische HIV-geïnfecteerde mannen 67,1% seksuele contacten gehad hebben met een andere man en 5,2% verklaren intraveneuze drugs te hebben gebruikt. Overdracht via heteroseksuele weg zou verantwoordelijk voor 24,8% van de HIV-infecties. Uit het rapport blijkt ook dat in 2002 in België in totaal 3.030 AIDS-gevallen bij volwassenen werden gediagnosticeerd. In 35,7% van de gevallen gebeurde de overdracht via biseksuele en homoseksuele mannen, 6,4% via injecterend druggebruik, 46,4% via heteroseksuele contacten, 3,6% via overdracht moeder/kind, bij 8% van de gevallen is de overdrachtswijze onbepaald. (...) De drugsverslaafden en de homoseksuelen blijven de grootste risicogroepen daar deze groepen in absoluut aantal kleiner zijn.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog de wetenschappers ervan overtuigen dat de meest voorkomende overdrachtswijze via heteroseksuele contacten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetende dat je kind het later moeilijker zal hebben om een job te krijgen, omdat sommige homohatende bazen een vreemdsoortige link leggen tussen prestatiemotivatie en seksuele geaardheid. Wetende dat je kind het moeilijker zal hebben om in z'n tienerjaren openlijk te kunnen uitkomen voor de persoon die hij is. Wetende dat je kind een grotere kans maakt op depressies, zelfmoord,... als gevolg van homohaat, dat het meer kans maakt op het slachtoffer worden van anti-homogeweld. Wetende dat je kind uitgesloten zal worden van evidente dingen als het geven van bloed... Nee, dat zou me niet overgelukkig stemmen. De reden hiervan ligt dan natuurlijk niet bij de homoseksualiteit van m'n kind, maar wel bij die homohaters die m'n kind liever in een vuilzak zouden steken, diep onder de grond... Wat me echter nog ongelukkiger stemt, is dat sommige van onze jongeren die ontdekken dat ze homoseksueel zijn, bij die homohaters moeten opgroeien, met alle gevolgen van dien. Ja! Zij die ervoor pleiten dat adoptie door holebi's schadelijk zou zijn voor het kind, deinzen er niet voor achteruit huneigen potentieel homoseksueel kind op te zadelen met een depressie, een laag-zelfbeeld, en een hoop schuldgevoelens waar ze nooit meer vanaf geraken. Mooie ouders zijn ze! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch even opmerken dat dit niet van mij komt, maar van een rapport dat door het ministerie van volksgezondheid gepubliceerd werd...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
populatie N = 1000 HIV-patiënten = 50 in absolute cijfers (5% populatie) HIV-patiënten die homoseksuele (d.i. ook biseksuele contacten) relaties hebben gehad: 15 in absulute cijfers (33% van het totaal aantal HIV-patiënten) aantal personen met homoseksuele (of biseksuele) relaties in de totale populatie: 75 in absolute cijfers (7.5% van de totale populatie N) aantal personen met uitsluitend heteroseksuele relaties: 925 in absolute cijfers (92.5% van de totale populatie). conclusie: mensen met homoseksuele relaties vertegenwoordigen 7.5% van de totale populatie, maar bij de HIV-patiënten vertegenwoordigen zij 30% van het totaal, zijnde maal factor 4, wat wijst op een oververtegenwoordiging van homoseksuelen bij HIV-patiënten. Vandaar dat dit als risicogroep (naast druggebruikers, prostitués en buitenlanders) wordt beschouwd en als voorzorgsmaatregel (gezien het verhoogde risico) worden homoseksuelen niet toegelaten om bloeddonor te zijn. Nu wie niet begrijpt dat het om een verhoogd risico gaat, en niet begrijpt dat gezien heteroseksuelen in absolute cijfers een véél grotere groep vormen en bijgevolg ook een groter aandeel in absolute cijfers hebben in de groep van HIV-patiënten, maar ondervertegenwoordigd zijn naargelang hun aandeel in de populatie, die is gewoon dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kom nu niet af dat de bloedtransfusiecentra ze op de Vb site vonden hé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens, het Arbitragehof acht discriminatie gewettigd voor zover dit stoelt op objectieve gronden. Verhoogd risico op HIV-besmetting bij de groep homoseksuelen is een objectieve grond. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hier, komt van de site die jij hier enkele pagina's geleden postte om jouw cijfertjes te onderbouwen. http://www.iph.fgov.be/epidemio/epin...nnl/aids01.pdf Lees vooral pagina 8 en pagina 10 (bovenaan staat hetgeen ik hier postte) Niks verdraaiingen dus. Goe geprobeerd, 'k was erop aan 't wachten. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
I.2.2.3. Overdrachtswijzen Van 3.543 Belgen (84.5%) is de waarschijnlijke overdrachtswijze gekend. Twee derden van de geïnfecteerde mannen vermelden homo-/ biseksuele contacten. Intraveneus druggebruik, alleen of geassocieerd met homoseksualiteit, is de oorzaak van HIV infectie bij iets meer dan 5% van de mannelijke geïnfecteerde. In 24.5% van de HIV infecties bij mannen wordt heteroseksueel contact gemeld als overdrachtswijze. Bij vrouwen gebeurde de besmetting in drie vierde van de gevallen via heteroseksuele weg (74.9%). Het injecteren van drugs is bij vrouwen verhoudingsgewijs relatief belangrijker dan bij mannen en is verantwoordelijk voor 9.6% van de HIV infecties. In absolute termen is het aantal geïnfecteerde toxicomanen echter tweemaal hoger bij mannen dan bij vrouwen. Tabel 4: Verdeling van de Belgische HIV-geïnfecteerden per overdrachtswijze en geslacht Mogelijk overdrachtswijze Mannen Vrouwen Totaal N % N % N % Homo-/biseksuele contacten 1906 66,2 -- -- 1906 53,8 i.v.-druggebruik 124 4,3 64 9.6 188 5,3 Homo-/biseksuele + i.v.-drugs 26 0.9 -- -- 26 0,7 Hemofilie 25 0,9 -- -- 25 0,7 Transfusie* 53 1,8 52 7.8 105 3,0 Heteroseksuele contacten 706 24,5 508 76.4 1214 34.3 Moeder/Kind 38 1,3 41 6,2 79 2,2 Totaal 2878 100 665 100 3543 100 noot: opgemerkt dat HIV-patiënten bij lesbische contacten minder oververtegenwoordigd zijn dan homoseksuele contacten. Voor de slechte verstaander: homo's zijn goed voor 2/3 van de HIV-patiënten bij de mannenpopulatie, terwijl dit bij de vrouwenpopulatie "maar" 1/4 is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt me zeer, lieve vriendjes, maar de kans op HIV/AIDS hangt samen met ONVEILIGE SEKS, niet met homoseksualiteit op zich. Het criterium om iemand te weigeren voor bloeddonorschap moet dan ook zijn of iemand de voorbije 6 maanden ONVEILIGE SEKS heeft gehad, niet of iemand ho, le, bi of he is. En kom nu aub niet af dat alle hetero's het altijd veilig doen... Als je écht objectief wil gaan doen, dan zou men het bloeddonorschap moeten beperken tot lesbische meiden (en maagden!). Zij maken de minste kans op een besmetting. Er zullen dan veel meer mensen sterven aan bloedtekort dan aan AIDS... |
||
![]() |
![]() |